Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bieski » 22 sie 2013, 18:04

Marcis napisał(a):przecież dwu masy

To nie ford, nie ma dwumasy w benzynie ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez marcin255 » 22 sie 2013, 18:47

bieski napisał(a):To nie ford, nie ma dwumasy w benzynie

a MPS ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bieski » 22 sie 2013, 18:51

Ehh, ten to wyjatek. Jak ktos ma dylemat diesel czy benzyna to raczej nie mysli o MPS :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez widmo82 » 23 sie 2013, 00:18

Nie straszcie dwumasa. Ile znacie na forum osob co ja wymieniali? Wg mnie najwazniejszy jest styl jazdy dla diesla, czyli taki dla jakich te silniki powstaly: trasy. Morderstwem jest pykanie po 10km i czasem wypadzik w weekend na trawke. 2-3 wyjazdy urlopowe to chyba nie jest dobry wyznacznik. Jak diesel raz w tygodniu nie zrobi trasy to lepiej go nie kupowac.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez lukaszm » 23 sie 2013, 08:14

babka potwierdzam co napisali moi przedmówcy mogę jeszcze dorzucić od siebie że znam przypadek kiedy to zakupili diesla (mazda6) żona używa go na dojazdy do pracy i zakupy raz na 3 tygodnie dłuższa trasa oraz autem jeżdżą ich dzieci, wg. mnie żadne z nich nie ma pojęcia o specyfice pracy silnika dieslowego, mają wiecznie jakiś problem z tym autem, a wymienili już sporo rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez babka » 23 sie 2013, 16:23

Ok, rozumiem, w takim razie ponownie trzeba rozpatrzyć za i przeciw dieslowi, a co ewentualnie z blachą w mazdach jest faktycznie bardziej kiepska niż w innych markach czy porównywalna ?
Naprawdę bardzo dziękuję za odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 21 sie 2013, 20:40
Posty: 4
Auto: mazda3

Postprzez widmo82 » 23 sie 2013, 22:48

widmo82 napisał(a):Co do rdzy to wg mnie modele po lifcie w połowie 2006r mają jej już dużo mniej.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Marcis » 26 sie 2013, 18:29

To w LF-ie mam sprzęgło dwu masowe czy zwykłe? Bo już nie wiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 26 sie 2013, 18:52

Nie masz
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grzegorz K » 28 sie 2013, 21:03

Mój diesel jeździ po 10-30km dziennie, w co 2 weekend dłuższa trasa. Rocznie ok 22 000km. Ale ja nie mam FAPu :D
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez SiN4don » 28 sie 2013, 21:08

Grzegorz K napisał(a):Mój diesel jeździ po 10-30km dziennie, w co 2 weekend dłuższa trasa. Rocznie ok 22 000km. Ale ja nie mam FAPu :D


U mnie jest to samo. Ok. 20 000km rocznie pokonywane, wiadomo więcej w mieście, ale z kolei do pracy mam daleko, więc robię więcej jak 10km ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Lukaszgracz » 11 wrz 2013, 10:29

Dawno nie było mnie na forum, a przez przypadek zauważyłem że minęły już 3 lata od założenia przeze mnie tego posta (8.05.2010).

Po 4 latach użytkowania można trochę o niej powiedzieć więcej:

PLUSY:
– totalna bezawaryjność, w ciągu tych czterech lat użytkowania wymieniłem tylko pompkę od spryskiwaczy, regularnie zgodnie z instrukcją oleje i filtry, z mojej przyczyny łożysko prawego przedniego koła , wymieniono mi na akcji serwisowej element pompy wspomagania i po dwa razy żarówki w każdym przednich reflektorów – średnio robię 20000km rocznie. Poza tym nic przy tym aucie nie trzeba robić.
– podkreślam ponownie jak w moim pierwszym poście rewelacyjne zawieszenie i układ kierowniczy
– wygląd zewnętrzny i wewnętrzny mimo że ten model klepany jest od 2004 roku nadal jest bardzo atrakcyjny (ładniejszy od wersji która nastąpiła po nim) ale niestety w porównaniu do najnowszej to się niestety się chowa 
– dostateczna ilość miejsca dla podróżujących z przodu
– rewelacyjne plastiki które mimo przejechanych km i wieku nadal nie skrzypią i nie piszczą jak w innych autach nawet wyższego segmentu
– dobra tapicerka fotelów która mimo upływu czasu nadal jest bardzo ładna
– brak jakichkolwiek oznak korozji
– sporo schowków
MINUSY:
– powiedział bym Bardzo słaba widoczność w tylnej szybie przy cofaniu
– słaby lakier, masa mieniących się w słońcu rys, w najbliższym czasie planuje jego pierwsze mechaniczne polerowanie
– skrzypiąca klapa bagażnika podczas jazdy na nierównościach (sedan)
– ponieważ mam 4 biegowy automat bardzo irytuje mnie to, że przy bardzo spokojnej i ustabilizowanej jeździe po prostej skrzynia dąży do utrzymywania jak najmniejszych obrotów, przy prędkości 100 – 110km/h potrafi na nadbiegu utrzymywać mniej jak 2000 obr/min co przejawia się wręcz duszeniem się silnika.
– bardzo słabe fabryczne głośniki
– wymiana filtra klimatyzacji – TO JEST JEDNA WIELKA MASAKRA – nie wiem kto to wymyślił ale brawo dla konstruktora, kto zmieniał to wie.
– mało miejsca z tyłu
– słaby dostęp do bagażnika no i wielkość bagażnika (rekompensuje ją boxem dachowym)
– nie wiem jak w waszych ale w mojej wersji nie ma nawiewów klimatyzacji z tyłu i to uwazam za minus

Chyba na tyle, ogólnie uważam auto za naprawdę godne polecenia i na razie nie planuję zmieniać go na żadne inne ze względu na WYGLĄD, BARDZO DOBRE OSIĄGI i BEZAWARYJNOŚĆ. Minusy są tak znikome że można na nie po prostu na nie przymknąć oko.

P.S. Dym czy jak zwał Para z nawiewów klimatyzacji pojawił się u mnie tylko w 2010, od tamtego czasu nie było to zauważalne ale nawet jak mówi o tym instrukcje w upalne wilgotne dni para może wystąpic.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez widmo82 » 12 wrz 2013, 06:44

Malo miejsca z tylu? Sieciales w corolli albo focusie? Nie przesadzaj.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Lukaszgracz » 12 wrz 2013, 07:34

Co do Corolli to się nie wypowiadam bo nie śmigałem. Prywatnie przed mazdą 3 miałem Focusa 1 po lifcie, a w firmie mam Focusa 2 i 3, więc dobrze objeździłem każdego. Fakt, że w każdym z nich jest również mało miejsca z tyłu, ba dodam że w Focusie 2 konsola środkowa jest zrobiona tak idiotycznie że jej róg wbija się idealnie w bok kolana kierowcy, a Focus 3 jest raczej dla kobiet bo nie można w nim "jajek dobrze powietrzyć" bo tak wąsko.

Ale piszemy przecież o + i – M3 a nie o innych autach a w niej uważam że jest również b.mało miejsca z tyłu i jest to niewątpliwie minusem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez radzi89 » 12 wrz 2013, 12:25

To jest raczej minus aut tej klasy :) Nie spotkałem się z tego typu hatchbackiem, który miał ogromne połacie wolnej przestrzeni na tylnej kanapie ;)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez SiN4don » 12 wrz 2013, 19:50

A jeżeli chodzi Ci o nawiewy klimy w M3 z tyłu to nigdzie ich nie ma, w żadnej M3 (mówimy tutaj o tunelu środkowym). Bo w sumie nawiew na tył jest, tyle że pod siedzeniami kierowcy i pasażera ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez widmo82 » 12 wrz 2013, 21:21

Wydaje mi się, że co do miejsca w mazdzie, to pozostawienie tego "–" bez komentarza byłoby krzywdzącym bo z aut które wymieniłem w M3 jest wg. mnie najwięcej miejsca. Później ktoś szuka auta i koduje sobie po przeczytaniu tekstu: nie chce mazdy, jest ciasna. W Corolli będzie pewnie więcej a to też japoniec i nawet nie wsiądzie do M3
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez dzux » 13 wrz 2013, 16:51

mam sedana i klapa nie skrzypi mi na nierównościach z pozostałymi rzeczami sie zgodzę
zastanawia mnie twój wpis cyt. wymiana filtra klimatyzacji – TO JEST JEDNA WIELKA MASAKRA
pierwsze słyszę chyba że chodzi o filtr kabinowy ( akurat jego wymian nie jest aż tak tragiczna )
bardzo duży plus jak piszesz za bezawaryjność
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Nuno » 14 wrz 2013, 10:32

Z tą ilością miejsca na tylnej kanapie jak na auto klasy kompakt nie jest tak źle. Porównując chociażby auta klasy średniej o podobnych wymiarach jak np. Audi A4 2001r, czy BMW 320d z 2000r to w maździe wydaje mi się z tyłu na nogi jest nieporównywalnie więcej miejsca (zwłacza porównując do audi).
Według mnie większym problemem jest samo wsiadanie do tyłu przez stosunkowo małe tylne drzwi i mały kąt ich otwarcia. Podczas sprzątania w aucie bardzo często muszę myć boczki tylnych drzwi na wysokości głośnika oraz słupek środkowy, ponieważ regularnie pasażerowie zabrudzają je butami wchodząc. Pasażerowie muszą dość mocno kulić nogi podczas wsiadania, aby nie zawadzać nogami.

Odnosząc się do wypowiedzi Lukaszgracz po 2 latach użytkowania nie z wszystkimi plusami i minusami się zgadzam, ale oczywiscie każdy ma swoje indywidulane odczucia i punkty odniesienia.
Skrzypiącej klapy bagażnika mimo posiadania sedana nie stwierdziłem. Seryjne głośniki też nie grają znowu tak, źle.
Z ważniejszych minusów:
-podatność na korozję niestety występuję i temu nikt chyba nie zaprzeczy :(
-delikatny, podatny na zarysowania lakier
-słaba widoczność z tyłu (sedan)
-słaby dostęp do przestrzeni bagażnika przez niski otwór załadunkowy (sedan)
-plastiki wnętrza dobrze spasowane, nie skrzypiące, lecz niestety podatne na zarysowania
-głośna praca zawieszenia
-bardzo słabe wyciszenie
-głośna praca pompy wspomagania
-faktycznie fatalny dostęp do filtra klimatyzacji
Plusy:
-bardzo precyzyjny układ kierowniczy
-rewelacyjna skrzynia biegów
-dynamiczny, lecz troszkę paliwożerny silniczek 2.0 :)
-dobre hamulce
-atrakcyjny mimo wieku wygląd oraz nowoczesne wnętrze
-bogate seryjne wyposażenie jak na rocznik i klasę auta
– no i co najważniejsze frajda z jazdy jaką daje MAZDA ;P
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Lukaszgracz » 16 wrz 2013, 09:11

Tak chodziło mi o filtr kabinowy. Moim zdaniem Jakiś idiota wymyślił jego umiejscowienie.
Założę się że jak nie wymienisz sobie go sam to w żadnym serwisie moto ci go nie wymienią – oczywiście powiedzą że wymienili skasują za usługę wymiany i za sam filtr ale nawet go nie dotkną, a użytkownikowi raczej nie będzie się chciało weryfikować ich pracy :)

Co do skrzypiącej klapy – to nie jest u mnie tak fatalnie. Jestem bardzo wyczulony na różnego rodzaju dźwięki w samochodzie których nie powinni być. Często śmigam bez włączonego radia i może z tąd moje przeczulenie.

Potwierdzam co moi przedmówcy: jako minus w sedanie mały otwór załadunkowy bagażnika, trudno mi było kupić wózek dla dziecka który bez większych ceregieli mógłbym do niego włożyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323