Błąd P0304 mimo wymiany świec
Strona 1 z 1
Witam
Komputer zgłosił mi błąd P0304 czyli wypalenie zapłonu na cylindrze czwartym.
Wymieniłem wszystkie świece w czerwcu. Po kilkuset km lampka check engine zgasła samoczynnie.
W piątek autko odmówiło przełączenia się na gaz, a po jakimś czasie wyskoczył błąd P0304. Samochód nie chce się ciągle przełączyć na gaz, ale z tym pojadę do gazownika. Skasowałem błąd i czekam czy się ponownie pojawi. Silnik pracuje chyba normalnie. Czasami lekko drży na jałoch obrotach (poduszka wymieniona). Podczas zakładania gazu (12.2012) gazownik stwierdził, że samochód równiej chodzi na gazie niż na paliwie.
W związku z błędem mam pytania:
1. który to jest cylinder nr. 4?
2. gdzie dalej szukać problemu jeśli lampka się zapali? Ponoć może to być cewka. Czy możecie podać jakiś model tej cewki aby dokupić i wymienić?
3. czy wymieniając cewkę wymienić znowu świecę?
W załączniku screeny odczytanych informacji z kompa.
Aktualny przebieg około 146 tys km.
Pozdrawiam
Warkakw
Dopisano 15 lip 2013, 16:48:
Przeglądając forum przypadkiem trafiłem na liczenie cylindrów w V6. Wychodziło z niego, że stojąc przed silnikiem powinienem liczyć od lewej czyli cylinder nr. 4 znajduje się od strony filtru powietrza. Ktoś potwierdzi moje przypuszczenia?
Komputer zgłosił mi błąd P0304 czyli wypalenie zapłonu na cylindrze czwartym.
Wymieniłem wszystkie świece w czerwcu. Po kilkuset km lampka check engine zgasła samoczynnie.
W piątek autko odmówiło przełączenia się na gaz, a po jakimś czasie wyskoczył błąd P0304. Samochód nie chce się ciągle przełączyć na gaz, ale z tym pojadę do gazownika. Skasowałem błąd i czekam czy się ponownie pojawi. Silnik pracuje chyba normalnie. Czasami lekko drży na jałoch obrotach (poduszka wymieniona). Podczas zakładania gazu (12.2012) gazownik stwierdził, że samochód równiej chodzi na gazie niż na paliwie.
W związku z błędem mam pytania:
1. który to jest cylinder nr. 4?
2. gdzie dalej szukać problemu jeśli lampka się zapali? Ponoć może to być cewka. Czy możecie podać jakiś model tej cewki aby dokupić i wymienić?
3. czy wymieniając cewkę wymienić znowu świecę?
W załączniku screeny odczytanych informacji z kompa.
Aktualny przebieg około 146 tys km.
Pozdrawiam
Warkakw
Dopisano 15 lip 2013, 16:48:
Przeglądając forum przypadkiem trafiłem na liczenie cylindrów w V6. Wychodziło z niego, że stojąc przed silnikiem powinienem liczyć od lewej czyli cylinder nr. 4 znajduje się od strony filtru powietrza. Ktoś potwierdzi moje przypuszczenia?
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
Witam ponownie.
Sytuacja się powtórzyła. Błąd zniknął i po jakimś czasie MIL znowu się zaświeciła oczywiście na benzynie.
Ponownie odczytałem dane z komputera. Zamieszczam screeny.
Macie jakieś pomysły co może być nie tak?
Pozdrawiam
warkakw
Sytuacja się powtórzyła. Błąd zniknął i po jakimś czasie MIL znowu się zaświeciła oczywiście na benzynie.
Ponownie odczytałem dane z komputera. Zamieszczam screeny.
Macie jakieś pomysły co może być nie tak?
Pozdrawiam
warkakw
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
Ja miałem identycznie i mój mechanik zasugerował mi, że może być to wina zanieczyszczonego wtrysku benzyny, co mogło być spowodowane zanieczyszczonym paliwem. Na gazie samochód działał normalnie, na benzynie (szczególnie na zimnym silniku) wypadał zapłon na 4 cylindrze. Świece miały niecałe 20kkm, więc szanse były minimalne, aby była to ich wina. Kup jakiś dodatek do paliwa (ja używam Castrol TBE) i dolej jego odpowiednią ilość przy tankowaniu. Zrób tak kilkadziesiąt km i powinno się uspokoić. Mieliśmy z mechanikiem zmieniać kolejność wtrysków na listwie, ale że problem zniknął, to nie było takiej potrzeby 
Dobrze miarkujesz – czwarty cylinder jest po stronie filtra powietrza
Dobrze miarkujesz – czwarty cylinder jest po stronie filtra powietrza
Zamień kolejność cewek i poczekaj jak znów pojawi się błąd (zobaczysz czy błąd zostanie, czy się przeniesie na inny cylinder), jeżeli zostanie zamień miejscami wtryskiwacze gazowe (jeżeli jest taka możliwość), być może wtryskiwacz puszcza gaz i jeździsz na "podwójnym paliwie" na tm cylindrze, to może powodować takie objawy.
- Od: 21 mar 2009, 17:04
- Posty: 30
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG
Przepływomierz i przepustnica wyczyszczone. Należało im się
Sporo syfu było na czujniku, a na luzie powietrze to chyba cudem przepływało. Nie dobrałem się do EGR, bo sporo tam przewodów i nie bardzo miałem jak odkręcić.
Zamieniłem też cewki na 3 i 4 cylindrze. Dolałem też do paliwa środek STP do samochodów z gazem czyszczący układ paliwowy, wtryski itp. (nie miałem gdzie kupić tego Castrol). Autko przegonione na paliwie ze 30 km przy obrotach między 3 a 5 tys.
Ogólnie mam wrażenie, że ślinik pracuje równiej i trochę odzyskał mocy
Zobaczymy jakie będą efekty i czy błąd powróci.
Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze za pomoc.
warkakw
Zamieniłem też cewki na 3 i 4 cylindrze. Dolałem też do paliwa środek STP do samochodów z gazem czyszczący układ paliwowy, wtryski itp. (nie miałem gdzie kupić tego Castrol). Autko przegonione na paliwie ze 30 km przy obrotach między 3 a 5 tys.
Ogólnie mam wrażenie, że ślinik pracuje równiej i trochę odzyskał mocy
Zobaczymy jakie będą efekty i czy błąd powróci.
Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze za pomoc.
warkakw
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
No więc za pięknie nie może być.
Autko czasami dostaje przydyszki przy przyśpieszaniu w zakresie 1000-3000 obrotów tak na ułamek sekundy. Przy wyższych obrotach jest ok. Patrząc na wydech spaliny nie lecą równomiernie. Widać czasami jak by brakowało jakiegoś "dmuchnięcia".
Czy to mogą być cewki (wypadanie zapłonów zgłaszał wcześniej komp)?
Pozdrawiam
Autko czasami dostaje przydyszki przy przyśpieszaniu w zakresie 1000-3000 obrotów tak na ułamek sekundy. Przy wyższych obrotach jest ok. Patrząc na wydech spaliny nie lecą równomiernie. Widać czasami jak by brakowało jakiegoś "dmuchnięcia".
Czy to mogą być cewki (wypadanie zapłonów zgłaszał wcześniej komp)?
Pozdrawiam
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
czy nie masz problemu z nadmiernym poborem oleju ?
u mnie to powodowalo ze mialem komunikaty o braku iskry na cylindrze 2gim, byla wymiana swiec
nic nie czulem w pracy silnika az 2 tyg temu przestal palic jeden cylinder, to da sie poczuc, tak jak piszesz zadyszka a do tego na niskich obrotach wibracje
po otworzeniu okazalo sie dotyczylo to cylindra 1ego (czujnik jest dla pary 1-2 i 3-4) no i remoncik, 2 zawory wypalone ...
u mnie to powodowalo ze mialem komunikaty o braku iskry na cylindrze 2gim, byla wymiana swiec
nic nie czulem w pracy silnika az 2 tyg temu przestal palic jeden cylinder, to da sie poczuc, tak jak piszesz zadyszka a do tego na niskich obrotach wibracje
po otworzeniu okazalo sie dotyczylo to cylindra 1ego (czujnik jest dla pary 1-2 i 3-4) no i remoncik, 2 zawory wypalone ...
- Od: 24 lut 2013, 04:02
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 147km 2006
Witam
Nie mam problemów z braniem oleju.
Ostatnio mechanik szukał problemu. Stwierdzając, że na gazie jest ok zamienił na razie wtryski 1 i 4. Czekamy czy będzie błąd.
Mam rozumieć, że mimo iż mam błąd dla cylindra 4 to może być to problem z 3 ? Czyli idąc tym tropem może być to problem np. trzeciej cewki a nie czwartej ?
Nie mam problemów z braniem oleju.
Ostatnio mechanik szukał problemu. Stwierdzając, że na gazie jest ok zamienił na razie wtryski 1 i 4. Czekamy czy będzie błąd.
Mam rozumieć, że mimo iż mam błąd dla cylindra 4 to może być to problem z 3 ? Czyli idąc tym tropem może być to problem np. trzeciej cewki a nie czwartej ?
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
No i się wyjaśniło. Pojawił się check engine i po podłączeniu do kompa widzę kod P0301 czyli wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Wniosek – wtryskiwacz paliwa.
Koledzy możecie powiedzieć ile orientacyjnie kosztuje nowy wtryskiwacz?
Koledzy możecie powiedzieć ile orientacyjnie kosztuje nowy wtryskiwacz?
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
A nie da sie zamienic miejscami z innym ? Jesli problem sie przeniesie na inny cylinder wtedy bedziesz mogl winic wtryskiwacz.
-
Przemek323c
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6