Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2013, 07:58

Przemek323c napisał(a):majonezy na korku

Ta emulsja na korku to standard przy częstym użytkowaniu auta na krótkich dojazdach.
Zwykle po "przegonieniu" auta na dłuższej trasie ginie to :)

Jest to zwykle woda z powietrza "zaciagnięta" przez odmę jak silnik stygnie.
Jak przejedziemy się autem nieco dłużej to cała wilgoć z oleju ze względu na temperaturę po prostu ulatnia się i znika tym samym ta emulsja.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2013, 08:13

Tyle z krotkich dystansow to nawet malo widac. Jak zdycha upg to najczesciej majonezu jest bardzo duzo.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2013, 08:25

Tak jak piszesz to musiałby się płyn chłodniczy do oleju dostawać.
Olej jednak w układzie smarowania zwykle jest pod wyższym ciśnieniem niż płyn chłodniczy.
A jeszcze wyższe ciśnienie jest w komorze spalania więc co w jakim kierunku może przepływać nie trudno się domyśleć.
Jest jeszcze inna kwestia o której nie wspomniałem – różnica w olejach i ich tendencji do emulgacji z wodą. Jedne po prostu są bardziej podatne na wytwarzanie tej emulsji a inne nie.
Kiedyś daaawno temu w starym aucie tak miałem, że po zmianie oleju na inny "majonez" przestał mi się pojawiać mimo, że auto było tak samo eksploatowane.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2013, 08:29

Mozna zagladac i pod korek oleju i pod korek od chlodnicy. Kierunek przeplywu nie ma tu wiec duzo do rzeczy. Co by nie mowic jest to jeden z pierwszych objawow ktore pojawiaja sie przy standardowym padzie UPG.
Przemek323c
 

Postprzez zeusik » 10 wrz 2013, 13:14

Witajcie!
Skad wiem ze moze to byc uszczelka? Drugi raz pekl mi waz gorny od chlodnicy. Jest spuchniety. Nie ma zadnego majonezu czy to na korku chlodnicy, czy w zbiorniczku wyrownawczym, czy to na bagnecie oleju. Oleju nie przybywa. No nie wiem, chyba test spalin to bedzie to.
Po drugie z silnika cieknie
1. pokrywa zaworow , silikon nie wchodzi w gre, to paskudna uszczelka elring puszczala juz po paru tysiacach, a teraz leje olej mi na swiece. Tylko przed wymiana chce sie upewnic czy UPG mi na pewno padla i czy warto przy okazji uszczelnic reszte. Na swiece mi leje tam gdzie wchodza kable WN.
2. po lewej stronie, moj ojciec zmienial rozrzad, czy sa tam jakies uszczelki? Mogl kupic najtansza i puszcza. Lub <dupa> elring tak puszcza ze widac jakby caly silnik byl nieuszczelniony.

Pozdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2013, 13:42

A pokrywa byla dokrecana dynamometrykiem czy na czucie ?
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2013, 13:52

zeusik napisał(a):Skad wiem ze moze to byc uszczelka? Drugi raz pekl mi waz gorny od chlodnicy. Jest spuchniety. ...

Przegrzanie niezbyt dobrze wróży silnikowi :(
A wąż zapewne spuchł bo cieknie na niego olej z pod aparatu zapłonowego a guma węża wodnego nie jest olejoodporna.

zeusik napisał(a):Po drugie z silnika cieknie
1. pokrywa zaworow , silikon nie wchodzi w gre, to paskudna uszczelka elring puszczala juz po paru tysiacach, a teraz leje olej mi na swiece.

Moim zdaniem warto kupić nową uszczelkę pod pokrywę rozrządu (najlepiej OEM), dać tam, gdzie producent przewiduje nieco silikonu (popatrz w manuala do silnika) i powinno być po kłopocie.
U mnie też ciekła ale po wymianie na oryginał zapomniałem o problemie na dłuuugi okres czasu :)
Zresztą jak pamiętam to ktoś już na łamach Forum wypowiadał się na temat uszczelek Elringa i problemów z nimi związanych.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zeusik » 10 wrz 2013, 14:22

czesc Przemek, uszczelka byla zmieniana u mechanika wiec raczej dokrecal dynamonetrycznym no i dawal silikon, ale naczytalem sie o uszczelkach elring i to zapewne nie wina tego jak tylko co bylo wlozone pod pokrywe zaworow.

czesc Marek
Sluchaj z aparatu tez mi cos cieknie, jest tam jakas uszczelka? I sluchaj waz mi nie puchnie tylko pod aparatem zaplonowym, ale caly jest spuchniety. Naciskajac czuc ze jest twardy i taki sprezysty jakby bylo tam dosc spore cisnienie, inaczej jest w dolnym. I mam pytanie, czy ten olej kapiacy na waz moze spowodowac to , ze tak guma sparcieje, ze przewod peka?

No i czy jest jeszcze jakas uszczelka po lewej stronie, tu gdzie jest ta plastikowa czarna oslona tam gdize biegna paski. Tu tez widze jakies wycieki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2013, 14:34

zeusik napisał(a):Sluchaj z aparatu tez mi cos cieknie, jest tam jakas uszczelka?

Masz tam oring – poczytaj o nim przykładowo TUTAJ.

zeusik napisał(a):czy ten olej kapiacy na waz moze spowodowac to , ze tak guma sparcieje, ze przewod peka?

Jak najbardziej – nie jesteś pierwszym, który miał (ma) ten kłopot.
Proponuję cały wąż wymienić (na używkę oczywiście bo cena nowego może być nieciekawa) i będzie po problemie.

zeusik napisał(a):uszczelka byla zmieniana u mechanika wiec raczej dokrecal dynamonetrycznym

Szczerze to miałbym duuuże wątpliwości czy komukolwiek w jakimś warsztacie chciałoby się dokręcać wszystkie śruby silnika kluczem dynamometrycznym.
Owszem – te istotne (głowica, panewki itd) to zapewne tak mogły zostać dokręcone ale pozostałe to już wątpię.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zeusik » 10 wrz 2013, 14:42

Spoko, a jak to jest rzeczywiscie z tym gornym wezem od chlodnicy? U was tez jest taki sprezysty? No i twardy? Myslalem ze peka wlasnie od tego cisnienia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2013, 17:13

W układzie chłodzenia masz coś ok 1 bara ciśnienia więc przewody mają prawo być sztywne. Ale guma przewodów wodnych nie jest odporna na działanie oleju i po prostu pod jego wpływem rozłazi się.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafal93 » 10 wrz 2013, 17:16

bezpieczniki sprawdzałem kontrolka, na wszystkich się świeciła lampka, tylko na jednym nie nie przypomnę sobie od czego był ale to ten po prawej stronie jest tylko jeden, przełożyłem z innego i tez nie świecił, w komorze silnika tez sprawdzałem i ok, jeszcze centralny mi nie działa
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 15:38
Posty: 24
Skąd: Hamburg Katowice
Auto: Mazda 323f BA 94r 1.5 16v

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2013, 18:03

zeusik napisał(a): zmieniana u mechanika wiec raczej dokrecal dynamonetrycznym


Wiekszosc jakie widzialem do tej pory byly dokrecane na czuja i o wiele za mocno. Zalozylem juz troche elringow i jak na zlosc zadna nie cieknie a u siebie mam juz zrobione paredziesiat tysiecy km. Twoja wola oczywiscie co zalozysz ale dla mnie placenie 80zl za kawalek gumy to troszke zdzierstwo.
Przemek323c
 

Postprzez zeusik » 10 wrz 2013, 18:12

Przemek323c napisał(a):
zeusik napisał(a): zmieniana u mechanika wiec raczej dokrecal dynamonetrycznym


Wiekszosc jakie widzialem do tej pory byly dokrecane na czuja i o wiele za mocno. Zalozylem juz troche elringow i jak na zlosc zadna nie cieknie a u siebie mam juz zrobione paredziesiat tysiecy km. Twoja wola oczywiscie co zalozysz ale dla mnie placenie 80zl za kawalek gumy to troszke zdzierstwo.

Czesc Przemek, jezeli mowisz 80zl to fakt spora cena. Jezeli z tego co slyszalem OriMazda kosztuje ok60zl a el-ring 40zl wiec 20zl roznicy wyglada zupelnie inaczej.
Co do montazu nie mam w okolicy szpeca od naprawy Mazd. Jezeli wybierac, to takiego ktory dokreci to kluczem dynamometr?

Dopisano 10 wrz 2013 20:00:

No i cieknie oczywiscie pod aparatem zaplonowym. Mial ktos walnieta UPG w Z5? Jakie objawy, procz masla?
Załączniki
Zdjęcie047.jpg
Cieknie stad
Zdjęcie048.jpg
Tu troche mniej
Zdjęcie050.jpg
No i tu, czy tu jest jakas uszczelka? Czy mozliwe ze to uszczelka pokrywy zaworow tak leje?
Zdjęcie051.jpg
Tu tez pojawia sie olej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez rafał88 » 11 wrz 2013, 07:31

No to uszczelka pokrywy nic wiecej. Umyj sobie silnik srodkiem Akra, sa male butelki akurat bd na umycie, pozniej myjka i jazda:) po tym albo silikonem albo nowa uszczlke jak kto woli. Ja tam zrobilem silikonem i sucho.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 11 wrz 2013, 07:54

zeusik napisał(a):Czesc Przemek, jezeli mowisz 80zl to fakt spora cena. Jezeli z tego co slyszalem OriMazda kosztuje ok60zl a el-ring 40zl wiec 20zl roznicy wyglada zupelnie inaczej.
Co do montazu nie mam w okolicy szpeca od naprawy Mazd. Jezeli wybierac, to takiego ktory dokreci to kluczem dynamometr?


Po to podali moment zeby nim dokrecic tak jak sie powinno to robic. W kazdym warsztacie powinni ci to zrobic za drobna oplata, w koncu to tylko kilka dorze dostepnych srub. Po zdjeciach widac ze leje spod pokrywy zaworow i raczej nie bedzie to UPG. Nie wiem jak teraz stoja ceny uszczelek bo mogly podrozec ale u mnie w miejscowym sklepie jeszcze ze 3 miesiace temu elring kosztowal okolo 19zl.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 14 wrz 2013, 07:14

Potrzeba mi majstra lakiernika, zeby mnie uswiadomil w paru sprawach lakierowania czym, jak itd itp:) pisac na pw.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zeusik » 15 wrz 2013, 11:45

termostat znajduje sie w rurze gdzie wchodzi gorny waz chlodnicy?
gdzie jest korek spustowy plynu chlodniczego? czy jak mam dokladke zderzaka to moge go nie widziec?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez molek13102 » 15 wrz 2013, 15:55

Witam
Mam maly problem . Posiadam Mazde 323F 2.0 V6 z gazem i ona jak jest zimna i nawet jak Ciepła strasznie kopci mi na bilo co może byc przyczyna , zle ustawiony gaz
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez Przemek323c » 15 wrz 2013, 16:27

Na benzynie tez kopci ? Plynu chlodniczego dolewasz ?
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323