Krótkie pytania dotyczace sprzętu audio.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Przemek323c » 5 wrz 2013, 07:34

Nieregularna moze byc byle nie byla zbyt plaska.
Przemek323c
 

Postprzez benq323 » 5 wrz 2013, 20:41

Więc oglądałem dziś miejsce w boczkach bagażnika BJ.
Wnioski: uzyskanie 25-30l. jest możliwe jedynie w prawym boku kufra (tam gdzie lewarek, ale wiążę się to z ingerencją w plastik boku.
Plan: Nabyć 2. boczek bagażnika. Wyciąć z niego część zasłaniającą lewarek (od nadkola po tył bagażnika), ewakuować stamtąd lewarek i tam stworzyć formę z zabudową.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez oscaro » 5 wrz 2013, 21:50

A w koło zapasowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 00:30
Posty: 88 (0/3)
Auto: 323F BJ 1998

Postprzez benq323 » 5 wrz 2013, 22:05

oscaro napisał(a):A w koło zapasowe?


Nie moją 12`. właśnie chodzi że głośnik mam pioneera TS-w304R w 42l bass reflex i chciałbym go zostawić w zamkniętej obudowie, tylko trzeba stworzyć dla niego miejsce w bagażniku tak, aby pozostawić jak największe miejsce bagażowe.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez marconigdynia » 9 wrz 2013, 16:52

Cześć wszystkim!
Cały czas czytam, że wygłuszenie drzwi to podstawa...no więc od tego zacznę moją przygodę z CA.

No ale jest jeden problem: w GFce drzwi są jakby bardziej skomplikowane niż na większości fot w internecie (a tam VW i inne takie)...mianowicie: dużo kabli, cięgna od klamek przemieszczają się w bok (a nie jak w innych -linka w pancerzyku).

Ma może ktoś zdjęcia z wygłuszenia przeprowadzonego właśnie w tym modelu? Aby było na czym się wzorować.

No i jeszcze jedno pytanie: czy KAŻDĄ, ale to każdą dziurkę trzeba zakleić matami?
Bo np zakładając boczki drzwi słychać "kliknięcie"...i właśnie pod te bolce są w drzwiach dziurky...do tego ten problem z klamką... No i jak rozwiązać problem wiązki kabli wychodzących z otworu technologicznego? Nie mogę zakleić w całości...a nie wiem jak to szczelnie zrobić.

Dodam, że będę używać mat STP.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez Xionc » 9 wrz 2013, 20:52

1. Przenoszę do krótkich pytań.

2. Co do istoty problemu. Zaklejasz duże dziury, ale te w które wchodzą bolce, spinki, śruby oczywiście omijasz (albo jedziesz po nich a potem wycinasz nożykiem). Cięgna to problem, ale dasz sobie z nimi radę przy pomoc cienkiego peszla (rozciętego), który zepniesz opaską samozaciskową co 10 cm. Reszta klasyka jak na zdjęciach w necie.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez marconigdynia » 9 wrz 2013, 20:55

Dzięki wielkie!
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez Beny » 9 wrz 2013, 21:06

Jak ju z jest temacik to zapytam.Porzadnie oklejone drzwi to blacha wewnątrz + zaklejenie otworów technologicznych.A czy samo zaklejenie otworów spełnia swoje zadanie bo widzę niektórzy tak wygłuszają?

Jaką budżetową matą wykleić bagażnik?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/83)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez slisman » 9 wrz 2013, 21:09

Krótkie pytanko:
mam powerbassy s-6c pod wzmakiem sony...i wszystko gra spoko, ale ciekawi mnie jedna rzecz.
Przy większej głośności jest ładny, pełny dźwięk, ale jak ściszę tak, aby grało w "tle" to dźwięk jest już BARDZO płaski. Przypadłość tych głośników czy złe ustawienie ? :)

EDIT: uporałem się już z tym problemem, wyregulowałem wzmacniacz ;)
Ostatnio edytowano 10 wrz 2013, 11:27 przez slisman, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Bo_Lo » 9 wrz 2013, 21:28

Pytanko-
Mam radio jakiś tam pioneer usb(ok 3letni)
Głośniki seryjne przód tył
Auto 323f bj
Jak zrobie głośno,to radio przygasa na basach,a nawet potrafi sie na nich wyłączać.
Aku roczny,co prawda mały ale wg specyfikacji to parametry ma takie jak fabryczny.

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez slisman » 9 wrz 2013, 21:54

Blacha wewnątrz to chyba również bardzo ważna sprawa :P szczególnie za głośnikiem.


Co do budżetowych rozwiązań: jak się interesowałem tym tematem to sporo ludzi wykorzystywało maty APP (~4,5 zł za arkusz na allegro)...ale opinie o tych matach są chyba podzielone :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2013, 07:37

Radio zasilane jest cienkim kabelkiem a bardzo mozliwe ze tez na jakiejs zlaczce zasniedzialo i sa spadki napiecia.
Przemek323c
 

Postprzez Marine_4000 » 10 wrz 2013, 09:20

Należy również wygłuszyć blachę zewnętrzną, aby zapobiec rezonansom w jakie wpada blacha podczas gry głośnika, albo chociaż przesunąć go poza zakres częstotliwości gry głośnika. Najlepiej zrobić to miękką, plastyczną matą z gumy butylowej (np STP Silver). APP/BOLL nie sprawdza się najlepiej do tych celów.

Kolejnym etapem jest zamknięcie otworów technologicznych i na tym zabiegu trzeba skupiś się najbardziej.
Sama mata zależnie od wielkości otworów nie wystarcza. Trzeba zrobić sztyną zaślepkę i przkleić na całość maty. Saślepkę proponuję zrobić z cienkiej blachy alu, lub zrobić odlew z żywicy, obkleić z obu stron matą i przykręcić na śruby (w razie gdy będzie trzeba rozbierać drzwi to nie jesteśmy w plecy z kasą za maty, które trzeba zerwać.

Kolejny etap, to zabezpieczenie cięgień, rygli, zamków i wygłuszenie boczka drzwi. Można to zrobić np odpowiednią pianką, tak, żeby dolegał do blachy, czy gumą na pędzel. tutaj już kto co ma pod ręką.
Najlepiej przy tej operacji wyprowadzić woofer przed tapicerkę.

Tyle ode mnie odnośnie wygłuszania drzwi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez marconigdynia » 10 wrz 2013, 09:31

Marine_4000 napisał(a):Najlepiej przy tej operacji wyprowadzić woofer przed tapicerkę.

Tyle ode mnie odnośnie wygłuszania drzwi :)


hmmm jakieś rady jak to zrobić? Oczywiście żeby ładnie to wyglądało.
Narazie wygląda to mniej więcej tak: Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez Marine_4000 » 10 wrz 2013, 09:46

Jeśli tego nie robiłeś wcześniej, to lepiej powierzyć to fachowcowi.
Dajesz długi dystans, żeby woofer był minimalnie pod maskownicą, i żeby głośnik nie grał "w tapicerkę"
Ewentualnie możesz zrobić taki prowizoryczny tunel z pianki naokoło głośnika do maskownicy. Chodzi o to, żeby tapicerka nie drżała w rytm muzyki :)
W tych drzwiach nie ma problemu, miejsca jest dosyć. Wystarczy wyprowadzić pod maskownicę woofer i usztywnić od spodu tapicektę np matami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez slisman » 10 wrz 2013, 11:29

jeśli chodzi o fabryczną maskownicę – po zamontowaniu zwykłego dystansu głośnik czasem wychyla się na tyle mocno, że uderza o fabryczną maskownicę. Więc chyba bardziej nie ma co go wyprowadzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Marine_4000 » 10 wrz 2013, 11:49

Skoro tak się wychyla, to chyba go przesterowujesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez slisman » 10 wrz 2013, 12:18

Mówię o skrajnych przypadkach przy niskich częstotliwościach i przy nadmiernej głośności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Marine_4000 » 10 wrz 2013, 14:03

Pociągnij nowy (+) i (–) bezpośrednio z akumulatora przewodem 2x2,5mm^2 i powinno się poprawić.
Tak jak wyżej zaśniedziały pewnie styki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2013, 14:20

Do takiej pierdziawki 2,5mm^2 to zbytek laski.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje