ślizgające sprzęgło maza 323 f 1999r 1.8 benzyna
Strona 1 z 1
Witam. Jestem świeżym posiadaczem mazdy 323f. Kupiłem ją od znajomego, wiec znam historię auta. Mam pewien problem, o którym wiedziałem przed zakupem. mianowicie ślizga się sprzęglo wiem że jest tam hydrauliczne. Problem ten zaczął się koledze po wizycie na warsztacie. I naprawie hamulców, konkretnie było coś robione przy tylnych zaciskach nie odbijały coś mu tam rozbierali czyścili ogólnie ponoć były zapieczone cylinderki. Jednak jak się później okazało hamulców z tyłu prawie dalej nie było. Pojechał na kolejny warsztat okazało się że w tłoczek wkręcili jakąś śrubę i jeden z zacisków tylnych nie działa do dziś. Mam pytanie czy ta grzebanina przy hamulcach ma jakiś wpływ na działanie sprzęgła. Czy można jakoś podregulować sprzęgło hydrauliczne by było choć troszkę lepiej, bo na razie problem z kasą by teraz to robić.
- Od: 8 wrz 2013, 08:37
- Posty: 5
- Auto: mazda 323f 1999r 1800ccm benzyna
Wpływ może mieć ponieważ, płyn hamulcowy używany jest do poruszania wysprzęglika. Korzysta z tego samego zbiorniczka co układ hamulcowy. Dlatego przypuszczam, że spuszczeniu płynu hamulcowego do czyszczenia cylinderka panowie z warsztatu nie odpowietrzyli sprzęgła które mogło się zapowietrzyć. Wiec polecam zająć się najpierw tym. Samo odpowietrzenie wykonuje się dokładnie tak samo jak to wygląda przy tłoczkach hamulcowych, wiec jeśli masz odrobinę pojęcia spokojnie da się to zrobić samemu.
Poczytaj jeszcze tutaj, model co prawda inny ale zasada działania identyczna:
viewtopic.php?f=116&t=109759
Poczytaj jeszcze tutaj, model co prawda inny ale zasada działania identyczna:
viewtopic.php?f=116&t=109759
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Micha3l napisał(a):Wpływ może mieć ponieważ, płyn hamulcowy używany jest do poruszania wysprzęglika. Korzysta z tego samego zbiorniczka co układ hamulcowy. Dlatego przypuszczam, że spuszczeniu płynu hamulcowego do czyszczenia cylinderka panowie z warsztatu nie odpowietrzyli sprzęgła które mogło się zapowietrzyć. Wiec polecam zająć się najpierw tym. Samo odpowietrzenie wykonuje się dokładnie tak samo jak to wygląda przy tłoczkach hamulcowych, wiec jeśli masz odrobinę pojęcia spokojnie da się to zrobić samemu.
Poczytaj jeszcze tutaj, model co prawda inny ale zasada działania identyczna:
viewtopic.php?f=116&t=109759
Do wymiany cylinderka nie trzeba spuszczać płynu hamulcowego, i raczej żaden kumaty mechanik nie robi tego w ten sposób. Gdyby sprzęgło było zapowietrzone to objawem nie było by ślizganie tylko problem z wrzuceniem biegu.
Myślę, że to tylko zbieg okoliczności. Spróbuj popuścić pedał sprzęgła jeśli jest regulacja przy pedale. Jeśli to nic nie da to znaczy że sprzęgło się kończy- życie
Witam! Pozdrawiam forumowiczów.
Użytkownikiem Mazdy jestem od kilku dni. Mam pytanie dotyczące sprzęgła. Jak to jest czy sprzęgło kończy się gdy bierze na dole czy na górze. Moje bierze na samym dole, pedał w podłogę, nie ślizga się, czy to koniec czy raczej zapowietrzone.
I na przyszłość, jaki może być koszt naprawy.
Użytkownikiem Mazdy jestem od kilku dni. Mam pytanie dotyczące sprzęgła. Jak to jest czy sprzęgło kończy się gdy bierze na dole czy na górze. Moje bierze na samym dole, pedał w podłogę, nie ślizga się, czy to koniec czy raczej zapowietrzone.
I na przyszłość, jaki może być koszt naprawy.
- Od: 18 wrz 2013, 13:32
- Posty: 6
- Auto: 323BJ, 2.0DiTD, 2002r
Stramaz napisał(a):Jeżeli chodzi o regulację, to jest możliwa za pomocą linki.

- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości