Częstotliwość wymian rozrządu
Strona 1 z 1
Nie znalazłem w instrukcji użytkownika aby zalecane było wymienianie rozrządu co pewną ilość kilometrów.
1. Skąd zatem ta wartość 150tys?
2. Czy łańcuchy wymieniacie bo wyciągają się i hałasują?
3. Czy zdarzały się przypadki zerwań łańcucha?
W poprzednim aucie (Nissan Primera2.0) z łańcuchem zrobiłem 450tys km i nie dotykałem się rozrządu więc myślałem że w CX-7 też rozrząd jest "bezobsługowy"
TTx – dlaczego decydujesz się na wymianę rozrządu?
1. Skąd zatem ta wartość 150tys?
2. Czy łańcuchy wymieniacie bo wyciągają się i hałasują?
3. Czy zdarzały się przypadki zerwań łańcucha?
W poprzednim aucie (Nissan Primera2.0) z łańcuchem zrobiłem 450tys km i nie dotykałem się rozrządu więc myślałem że w CX-7 też rozrząd jest "bezobsługowy"
TTx – dlaczego decydujesz się na wymianę rozrządu?
Mój dosyć głośny się zrobił więc postanowiłem wymienić. Auto ma 90 tys. Czytałem, że ktoś też wymieniał przy 60 tys. a był pierwszym właścicielem... Taki rozciągnięty łańcuch może też powodować zakłócenia w pracy silnika ( nierówna praca ) no a jak przeskoczy na zębatkach to już gorsza sprawa 
Ogólnie w tych silnikach ten łańcuch nie jest najmocniejszą stroną
We innym aucie miałem przebieg ok 250 tys. i żadnych problemów z łańcuszkiem...
Ogólnie w tych silnikach ten łańcuch nie jest najmocniejszą stroną
- Od: 26 lip 2013, 11:58
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 4x4 Manual 260KM (2008) EU
No to nie wiem, może mój jest jakiś inny, auto ma przejechane 171tys, ja nic nie słyszę ale i w ASO nic nie słyszą a przecież oni byliby pierwsi do takiej roboty bo to sporo kosztuje.
Moje auto jest z końca 2008 roku, może widząc że łańcuchy wyciągają się zaczęli stosować mocniejsze.
Moje auto jest z końca 2008 roku, może widząc że łańcuchy wyciągają się zaczęli stosować mocniejsze.
Witam,
Też chciałem zapytać czemu łańcuch wymieniasz ale ubiegł mnie tomek670.
Ja swoja mam z końca 2008 i przejechane 110kkm i też w ASO nic nie mówili że słychać itp a 3 miesiące temu kupowałem więc to było jedno z punktów do sprawdzenia przed zakupem.
Też chciałem zapytać czemu łańcuch wymieniasz ale ubiegł mnie tomek670.
Ja swoja mam z końca 2008 i przejechane 110kkm i też w ASO nic nie mówili że słychać itp a 3 miesiące temu kupowałem więc to było jedno z punktów do sprawdzenia przed zakupem.
Pozdrowienia
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
- Od: 29 lip 2013, 13:45
- Posty: 38
- Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO
Więcej na temat łańcuchów i powodów ich wymiany w naszych smokach można poczytać tutaj:
http://ww2.justanswer.com/uploads/SU/su ... _chain.pdf
http://ww2.justanswer.com/uploads/SU/su ... _chain.pdf
- Załączniki
-
2012-10-01_035356_timing_chain.pdf
- (1.72 MiB) Pobrane 180 razy
- Od: 15 lut 2011, 13:15
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: ER
Dorzucę kilka słów od siebie na temat rozrządu w moim cx-ie-być może to będzie pomocne dla kogoś takiego,jak ja. Otóż poprzedni właściciel wymienił łańcuch
jeszcze na gwarancji przy 70 tys. Miał świetne układy w ASO,więc odbyło się to jakby nadmiarowo.
Odkupiłem autko przy 130 tys przebiegu i bardzo szybko rzucił mi się w ucho nieco dieslowaty klang silnika po rozgrzaniu. Autko jeździło zupełnie normalnie,nie było dziwnych odgłosów przy uruchamianiu na zimnym. Jednakże,gdy silnik był już ciepły pojawiał się wcześniej wspomniany odgłos. Kolega, od którego nabyłem mazdę nawet niespecjalnie to słyszał (było to dla niego normalne,tak jakby jego ucho się przyzwyczaiło). Nurtowało mnie to jednak,więc zasięgnąłem języka w dwóch ASO. I co ciekawe-w obu usłyszałem to samo-obserwować,jeśli się nasili ,to będziemy szukać,a trafiają im się cx-y,które chodzą dużo głośniej. I co im Pan zrobisz?
Powinienem dać za wygraną,ale poskrobałem się po głowie i postanowiłem wymienić rozrząd.
Zakupiłem części,umówiłem się na robotę i co się okazało? Łańcuch był wyciągnięty i to dość mocno. Po wymianie autko chodzi cicho,nie "poszarpuje" ,co wcześniej czasem miało miejsce,jest bardziej płynne i jakby spalanie nieco mniejsze.
jeszcze na gwarancji przy 70 tys. Miał świetne układy w ASO,więc odbyło się to jakby nadmiarowo.
Odkupiłem autko przy 130 tys przebiegu i bardzo szybko rzucił mi się w ucho nieco dieslowaty klang silnika po rozgrzaniu. Autko jeździło zupełnie normalnie,nie było dziwnych odgłosów przy uruchamianiu na zimnym. Jednakże,gdy silnik był już ciepły pojawiał się wcześniej wspomniany odgłos. Kolega, od którego nabyłem mazdę nawet niespecjalnie to słyszał (było to dla niego normalne,tak jakby jego ucho się przyzwyczaiło). Nurtowało mnie to jednak,więc zasięgnąłem języka w dwóch ASO. I co ciekawe-w obu usłyszałem to samo-obserwować,jeśli się nasili ,to będziemy szukać,a trafiają im się cx-y,które chodzą dużo głośniej. I co im Pan zrobisz?
Powinienem dać za wygraną,ale poskrobałem się po głowie i postanowiłem wymienić rozrząd.
Zakupiłem części,umówiłem się na robotę i co się okazało? Łańcuch był wyciągnięty i to dość mocno. Po wymianie autko chodzi cicho,nie "poszarpuje" ,co wcześniej czasem miało miejsce,jest bardziej płynne i jakby spalanie nieco mniejsze.
- Od: 4 lut 2015, 20:56
- Posty: 4
- Auto: Mazda CX-7
2,3 disi turbo 2008
Witam,
ja zrobiłem 68 200 km CX-7 i nic, absolutnie nic się nie działo z łańcuchem rozrządu. Nawet w ASO Gołembiewscy gdzie serwisuje CX-7 byli w szoku. Ale dbałem o auto i łańcuch. Najlepsze oleje na rynku, zero "pałowania", najlepsze paliwo, odpowiednie chłodzenie po szybkiej jeździe (szybkiej znaczy po 200 ale bez manewrów 1 bieg – 3 bieg – 6 bieg, tylko nawet jeśli przez ułamek sekundy to przechodzimy przez wszystkie biegi).
Noc się nie dzieje. nie wiem skąd te oponie na temat łańcucha rozrządu. Może to zależy od modelu, lub roku produkcji. Generalnie sprzedałem CX-7, kolega jeździ, dorzucił LPG
(każdy robi co uważa za słuszne) zrobił 15 000 km – i nadal nic. Zalewa olejem takim jak ja, robi przegląd co 8 000 – 10 000 km i cieszy się CX-7 wraz z rodziną.
Pozdrawiam,
Vito
ja zrobiłem 68 200 km CX-7 i nic, absolutnie nic się nie działo z łańcuchem rozrządu. Nawet w ASO Gołembiewscy gdzie serwisuje CX-7 byli w szoku. Ale dbałem o auto i łańcuch. Najlepsze oleje na rynku, zero "pałowania", najlepsze paliwo, odpowiednie chłodzenie po szybkiej jeździe (szybkiej znaczy po 200 ale bez manewrów 1 bieg – 3 bieg – 6 bieg, tylko nawet jeśli przez ułamek sekundy to przechodzimy przez wszystkie biegi).
Noc się nie dzieje. nie wiem skąd te oponie na temat łańcucha rozrządu. Może to zależy od modelu, lub roku produkcji. Generalnie sprzedałem CX-7, kolega jeździ, dorzucił LPG

Pozdrawiam,
Vito
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9