Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
Świece, filtr paliwa, filtr powietrza, przepływomierz, sonda lambda, szczelność układu dolotowego. Do sprawdzenia.
kupilem filtr paliwa ale jeszcze nie przyszedł ale jest jej coraz lepiej wkreca sie dobrze chyba sama sie naprawila;)
-
charliep
charliep – proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację.
Temat twój dołączyłem do istniejącego wątku.
Temat twój dołączyłem do istniejącego wątku.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Musialem napisac wkoncu po sobotniej i dzisiejszej walce, rece mi opadly..
A wiec pacjent 323 sedan 1.5, auto zaczelo sobie tracic na mocy stopniowo i w sobote zdechlo. W sobote szybkie ogladanie bo nie mialem za bardzo jak, ale dzisiaj wyjalem pompe paliwa( to co zobaczylem to masakra)wylalem to cos i i przeplukalem zbiornik no i swieza pb, dobra czyszczenie pompki cisnsie trzyma elegancko, do 7 amtofer nawet bije jak trzeba, przedmuchane przewody, wymieniony filtr paliwa, przedmuchana listwa wstryskowa, regulator cisnienia raczej ok. Auto odpalilo, ale pracuje tylko ok na jalowym, przyjdzie do jazdy zero mocy siepanie pier..olenie i inne historie. sprawdzlem kompa bledow brak, podmienilem przeplywomierz z efki, zero roznicy, sonda tez odpada. co jeszcze sprawdzic? moze byc ze syf zostal w wtryskach? jak sprawdzic wtryski? rece naprawde opadaja ze sie tak [tiiit]..o, mam ochote ja oddac juz na szrot szzczerze mowiac..
A wiec pacjent 323 sedan 1.5, auto zaczelo sobie tracic na mocy stopniowo i w sobote zdechlo. W sobote szybkie ogladanie bo nie mialem za bardzo jak, ale dzisiaj wyjalem pompe paliwa( to co zobaczylem to masakra)wylalem to cos i i przeplukalem zbiornik no i swieza pb, dobra czyszczenie pompki cisnsie trzyma elegancko, do 7 amtofer nawet bije jak trzeba, przedmuchane przewody, wymieniony filtr paliwa, przedmuchana listwa wstryskowa, regulator cisnienia raczej ok. Auto odpalilo, ale pracuje tylko ok na jalowym, przyjdzie do jazdy zero mocy siepanie pier..olenie i inne historie. sprawdzlem kompa bledow brak, podmienilem przeplywomierz z efki, zero roznicy, sonda tez odpada. co jeszcze sprawdzic? moze byc ze syf zostal w wtryskach? jak sprawdzic wtryski? rece naprawde opadaja ze sie tak [tiiit]..o, mam ochote ja oddac juz na szrot szzczerze mowiac..
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Auto odpalilo, ale pracuje tylko ok na jalowym, przyjdzie do jazdy zero mocy siepanie pier..olenie i inne historie. sprawdzlem kompa bledow brak, podmienilem przeplywomierz z efki, zero roznicy, sonda tez odpada. co jeszcze sprawdzic?
Taka pierwsza myśl: czy masz może możliwość podmiany aparatu zapłonowego?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
noo myslalem nad tym ale silnik chodzi niby rowno itd, ale gdy trzeba mocy na obciazeniu tej mocy nie ma.. Aparat P5, takze moze byc ciezko, M3 to nie bylby problem. Jakby nie to ze musze zajomowac sie domem(elewacja) to podmienilbym listwy wtryskowe. Jutro jak bd mial chwile ogladne ten aparat. Chco wydaje mi sie,ze to nie to. Kurna jedziesz 50km/h 3 bieg jak lekko dajesz gaz auto sie rozpedza, depniesz wiecej tak jakby hamulec wcisnal.. masakra, a na jalowym mozesz odrazu do spodu wcisnac i silnik idzie do odcinki.
sory ze tak chaotycznie ale sie spiesze
sory ze tak chaotycznie ale sie spiesze
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Kurna jedziesz 50km/h 3 bieg jak lekko dajesz gaz auto sie rozpedza, depniesz wiecej tak jakby hamulec wcisnal.. masakra, a na jalowym mozesz odrazu do spodu wcisnac i silnik idzie do odcinki.
Ja mam czasami podobnie. Pół roku temu pomogła wymiana przepływki, teraz problem powrócił, ale ten sposób już nie zadziałał. Albo kupiłem trefną albo już o coś innego biega. W tym wątku viewtopic.php?f=116&t=1527&start=380 kolega emagal napisał, że pomogła mu wymiana lambdy.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Albo za mało paliwa albo za słaba iskra.
Kiedyś zwróciłem uwagę na siateczki filtrujące we wtryskiwaczach – nie jestem jednak w stanie sobie przypomnieć czy to chodziło o Mazdę czy jakieś inne autko
Ciekawe czy błędy ECU jakieś zarejestrował?
Kiedyś zwróciłem uwagę na siateczki filtrujące we wtryskiwaczach – nie jestem jednak w stanie sobie przypomnieć czy to chodziło o Mazdę czy jakieś inne autko
Ciekawe czy błędy ECU jakieś zarejestrował?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przeplywomierz bralem od swojej 323f, mi tam auto smiga na Pb i lpg jednakowo, wciskam gaz i jazda do przodu. sprawdzilem to wszystko co trzeba.
Wlasnie sie zastanawiam czy czasem co na wtryskach nie siedzi, bo cisnienie w ukladzie jest ok, na jalowym jakies 2.6-2.7 bara, przy obciazeniu do 3.2 dochodzi, czyli tak jak instrukcja przewiduje.
Jak znajde chwile podmienie listwe ze swojej, jak nie bd to no to iskra tylko zostaje. jeszcze swiece sprawdze bo tego nie wyjmowalem.
Wlasnie nic, zero bledow dioda ani nie mysli mrugnac.
Zrobilem jeszcze jedna rzecz,zeby sie upewnic ze to chodzi o dawke, odpialem czujnik temp w glowicy i silnik juz lepiej reaguje na gaz choc z moca szalu nie ma. Podejrzewam jednak ze to wina listwy bd, a konkretnie zasyfiowe lub wlasnie regulator cisnienia. Jak zrobie napisze czy jest ok, a swiece sprawdzalem okopcone jak cholera, zmienilem ze swojej kable i swiece takze to odpada bo zero poprawy po tym zabiegu.
Wlasnie sie zastanawiam czy czasem co na wtryskach nie siedzi, bo cisnienie w ukladzie jest ok, na jalowym jakies 2.6-2.7 bara, przy obciazeniu do 3.2 dochodzi, czyli tak jak instrukcja przewiduje.
Jak znajde chwile podmienie listwe ze swojej, jak nie bd to no to iskra tylko zostaje. jeszcze swiece sprawdze bo tego nie wyjmowalem.
Wlasnie nic, zero bledow dioda ani nie mysli mrugnac.
Zrobilem jeszcze jedna rzecz,zeby sie upewnic ze to chodzi o dawke, odpialem czujnik temp w glowicy i silnik juz lepiej reaguje na gaz choc z moca szalu nie ma. Podejrzewam jednak ze to wina listwy bd, a konkretnie zasyfiowe lub wlasnie regulator cisnienia. Jak zrobie napisze czy jest ok, a swiece sprawdzalem okopcone jak cholera, zmienilem ze swojej kable i swiece takze to odpada bo zero poprawy po tym zabiegu.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Auto zrobione, silnik bangla.
... i co było?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Szczerze mowiac napewno cos z ukladem paliwowym. Calen dzien siedzialem i czyscilem wszystko po kilka razy,troche poszlo paliwa w powietrze, dolsownie, 2 opakowania wd-40 duzego. Przepustnica wewnatrz jak nowka i wszystko w niej, listwa to samo jak i same wtryski, pompa paliwa , przewody paliwowe tez plukane dmuchane, zbiornik wymszyszczony, aparat wyjety wyczyszczony itd.
auto teraz smiga elegancko, pali gume, paliwo. Jak sie dobrze przy pier..i to na 2 biegu jeszcze pociagnie cos tam.
Co moge powiedziec, jak cos nie bangla to trzeba siedziec i dlubac, samo sie nigdy nic nie naprawi:) Przy okazji zdechnal kompresor, w sume caly dzien w sloncu napier..al nonstop, w sumie to tylko 4 stowki, a co widac zrobic mial juz zrobil:)
auto teraz smiga elegancko, pali gume, paliwo. Jak sie dobrze przy pier..i to na 2 biegu jeszcze pociagnie cos tam.
Co moge powiedziec, jak cos nie bangla to trzeba siedziec i dlubac, samo sie nigdy nic nie naprawi:) Przy okazji zdechnal kompresor, w sume caly dzien w sloncu napier..al nonstop, w sumie to tylko 4 stowki, a co widac zrobic mial juz zrobil:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam.
Prosze o pomoc w sprawie mojej Mazdy 323F BA 1.5 97 rocznik a mianowicie po przeczytaniu postow chce napisać o moich objawach Mazdy. Od pewnego czasu bardzo nie rowno pracuje mi silnik na benzynie na wolnych obrotach skacze dlawi sie a gdy jade to brak jej mocy nie ma wogole przyspieszenia. Z kolei na LGP dziala bez zarzutow wszystko ok i wlasnie to mnie dziwi najbardziej bo LGP jest bardziej czuly a jednak wszystko jest ok na benzynie dramat. rozkrecalem juz odme z powietrza czyscilem, zmienilem swiece ( aczkolwiek na LGP ok wiec chyba nie swiece ) odkrecalem przewod paliwa i cisnienie pompy paliwa jest spore wiec raczej pompa odpada mam coraz mniej pomyslu na to o to moze byc moze pomozecie forumowicze z gory bardzo dziekuje
Prosze o pomoc w sprawie mojej Mazdy 323F BA 1.5 97 rocznik a mianowicie po przeczytaniu postow chce napisać o moich objawach Mazdy. Od pewnego czasu bardzo nie rowno pracuje mi silnik na benzynie na wolnych obrotach skacze dlawi sie a gdy jade to brak jej mocy nie ma wogole przyspieszenia. Z kolei na LGP dziala bez zarzutow wszystko ok i wlasnie to mnie dziwi najbardziej bo LGP jest bardziej czuly a jednak wszystko jest ok na benzynie dramat. rozkrecalem juz odme z powietrza czyscilem, zmienilem swiece ( aczkolwiek na LGP ok wiec chyba nie swiece ) odkrecalem przewod paliwa i cisnienie pompy paliwa jest spore wiec raczej pompa odpada mam coraz mniej pomyslu na to o to moze byc moze pomozecie forumowicze z gory bardzo dziekuje
- Od: 9 wrz 2013, 19:10
- Posty: 7
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323F BA 97 1.5
pjsiemionx – tak jak pisze Przemek zresetuj błędy sterownika silnika.
Następnie pojezdzij nieco i odczytaj ew. kody błędów (jest opis na Forum – wystarczy przeczytać np. FAQ).
Instalacje LPG masz zapewne starą i niesekwencyjną?
Poza typ proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację.
Następnie pojezdzij nieco i odczytaj ew. kody błędów (jest opis na Forum – wystarczy przeczytać np. FAQ).
Instalacje LPG masz zapewne starą i niesekwencyjną?
Poza typ proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witamz gory dziekuje za odpisanie. Kasowalem bledy tak jak tutaj pisze tzn klema sciagnieta i 20 sekund hamulec wcisniety, Juttro z czytam bledy ale z tego co pisza to nie tak prosta wychwycic te migawki :/ Ja mam wersje BA po lifcie wiec mam te kody 4 czy 2 cyfrowe jak na to patrzec bo w temacie troche jest zamieszania zrobione i sam juz nie wiem .... Zastanawiam sie czy jakis wtryskiwacz nie padl bo mam wrazenie jakby mial kopa tylko na 3 gary ... co do Instalacji to mam sekwencje wrzucona Staga 300II generacja wiec nie jest az taka stara na niej auto pracuje idealnie spalanie tez dobre na LPG.
- Od: 9 wrz 2013, 19:10
- Posty: 7
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323F BA 97 1.5
Po skasowaniu bledow musisz zrobic z 50km na benzynie zeby komp sie zaadaptowal. Wtedy dopiero mozna zaczac szukac ewentualnych problemow np w ukladzie wtryskowym. Jesli masz kabel do lpg to log z pracy tez moze duzo powiedziec.
-
Przemek323c
yy log z pracy hmm o co chodzi ? aaa i kabla nie mam do LPG ale tak jak mowie LPG idealnie bez zmian a jezeli tam jest wszystko ok to chyba swiecie i WN przewody tez sa ok bo Gaz jest czulszy ... a z tym resetem to naprawde sciaga sie kleme plusowa i potem 20 sekund trzymac na hamulcu ale bez przekrecania stacyjki czy jak ? troche to dla mnie dziwne...zawsze bylo w samochodach cos w rodzaju przekrecania stacyjki na 5 sekund i potem znowu powtorzenie czynnosci kilka razy
- Od: 9 wrz 2013, 19:10
- Posty: 7
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323F BA 97 1.5
Log z pracy to log z pracy. W stagu akurat chodzi o nagranie osc. Beda tam np czasy wtrysku ktore bardzo duzo moga nam powiedziec. Akurat instalacji lpg mozna w z5 uzywac jako okrojonej ale i tak lepszej niz oryginalna diagnostyki silnika z racji ubogich mozliwosci diagnostyki przez oryginalne ecu. Resetowanie ecu to tak naprawde odlaczanie zasilania od komputera a hamulec po to zeby rozladowac ewentualne pozostale pojemnosci do 0.
-
Przemek323c
Ok obojetnie jaka kleme odpiac czy jest jaka roznica / hmm a jestes w stanie i powiedziec jakie mam bledy jak przesle jutro filmik na podstawie testera?
- Od: 9 wrz 2013, 19:10
- Posty: 7
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323F BA 97 1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości