Błąd P2002 i P1402 razem + nieszczelność ukł. wyd.

Postprzez Krzysztof1978 » 3 wrz 2013, 23:06

Witam!
Bardzo proszę o poradę. Wstawiam nowy wątek, bo nie byłem pewien czy powinienem go podpinać pod wątek o błędzie P2002.
Po przejechaniu 109 000 km zapaliła się żółta lampka i pojechałem do mechanika, który stwierdził błąd 1402 i poinformował mnie, że padł filtr DPF i spróbuje go przepalić oraz wykasować ten błąd.
Pomogło na około 3 dni i lampka znów się zaświeciła. Potem czasem gasła i czasem się pojawiała.
Działo się to wszystko w Norwegii, po czym pojechałem do Polski 1350 km ostro depcząc po drodze, lampka nie zgasła.
Pojechałem do mechanika – który powiedział mi to samo co poprzedni: błąd 1402 – zapchany DPF = wymiana albo regeneracja. Wydawało mi się to dziwne, bo w instrukcji obsługi wymiana DPFa zalecana jest dopiero przy 120 000 a w ASO powiedzieli mi, że ludzie jeżdżą czasem znacznie dłużej.
Zgodziłem się na regenerację za 500 zł. Mechanik powiedział mi, że nie zdarzyło im się aby po regeneracji ktoś wrócił z reklamacją.
Po regeneracji DPFa, po niecałych dwóch dniach jazdy lampka znów się zaświeciła.
Tym razem pokazały się błędy P1402 i P2002 (sterowanie obejściem chłodnicy układu recyrkulacji spalin. Ograniczenie funkcji)
Czyżby okazało się, że wydałem 500 zł na regenerację niepotrzebnie?
Niestety nie mogłem ponownie zostawić samochodu u mechanika, ponieważ następnego dnia musiałem wyjeżdżać – mieszkam w Norwegii. Postanowiłem jechać z tymi błędami.
Przez całą drogę lampka czasem gasła, czasami się zapalała. Jechałem z dużą prędkością 170 – 190 km/h
Po dojechaniu na miejsce lampka nadal czasem gaśnie, czasem zapala się. Doszły jeszcze inne niepokojące objawy: czasem pojawia się dziwny dźwięk przy mocniejszym dodawaniu gazu, oraz zaznaczony na poniższym zdjęciu obszar kopci się na czarno.
Z dziwnych objawów – to jeszcze taki, że mi obroty czasem falują.
Bardzo proszę o opinię na temat tych objawów. Ja jestem totalnie zielony w tych sprawach.
Planuję oddać auto do norweskiego mechanika i obawiam się, że będzie to kosztowało fortunę.

Obrazek
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 22:23
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych/Stavanger
Auto: Mazda 3
1.6 diesel, 109KM, 2008 r

Postprzez tomek-waw » 20 wrz 2013, 20:41

P2002 – błąd/usterka czujnika różnicy ciśnień FAP.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 40000.html

PCM monitoruje ciśnienie wylotowe przed i za filtrem cząstek stałych, stosując filtr cząstek stałych czujnik różnicy ciśnienia. Jeżeli różnica ciśnień jest poniżej wartości kalibracji, PCM określa, że filtr cząstek stałych efektywności pułapki jest poniżej progu.
MOŻLIWA PRZYCZYNA

• filtr cząstek awaria czujnika ciśnienia różnicowego
• Luźne lub słaba instalacja szczególności filtr rura czujnik ciśnienia różnicowego
• Spaliny wycieku gazu w układzie wydechowym
• Ograniczenie filtr cząstek stałych i / lub uszkodzone
• Planowane wypalanie nie wykonane
• brak dodatku do paliwa w zbiorniku dodatku paliwowego
• PCM usterka


Z kolei P1402 wskazuje na EGR.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 37400.html

PCM monitoruje napięcie wejściowe od położenia zaworu EGR, sygnał z czujnika. Jeśli napięcia w PCM terminala 129 odbiega od progu, PCM stwierdzi, że istnieje system EGR zakres / wydajność usterka.
MOŻLIWA PRZYCZYNA

• awaria zaworu EGR
• Przecieki powietrza w układzie wlotu powietrza
• awaria czujnika MAP charakterystyka
• Zawór EGR ograniczenie lub przewodów lub zatykanie
• PCM usterka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez kropek101 » 20 wrz 2013, 21:06

Obszar który zaznaczyłeś to turbo musiał byś zdjąć osłony te srebrne być może masz nieszczelność na łączeniu turbo a wydech lub uszkodzenie samej turbiny. W ubiegłym roku tak miałem że poluzowała się objema i miałem wszystko zakopcone sadzą czasem czułem spaliny w srodku auta.
co do fap to niech pisza ci co go maja
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Krzysztof1978 » 23 gru 2013, 20:15

Bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi. Po tym jak napisałem powyższy post, musiałem oddać samochód natychmiast do mechanika, bo padła jakaś uszczelka i dochodziło do wycieku oleju napędowego.
Naprawiono wyciek oleju napędowego oraz przyczynę okopcenia zaznaczoną na fotografii.
Okopcone miejsce wyczyściłem, aby sprawdzić czy znów zrobi się czarne. Teraz w zaznaczonym rejonie pojawiają się czarne kropki, prawie niemożliwe do usunięcia. Nie wiem skąd się biorą.
Ponadto mam od dawna inne problemy z silnikiem. Nie znam się niestety i nie wiem, czy podawane tutaj objawy mogą mieć jakiś związek z tym drugim wątkiem.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=160413&p=2768790#p2768790
Bardzo proszę o Wasze porady. Ponadto, jeżeli ktoś z Was ma warsztat i możliwości aby sprawnie zlikwidować te problemy, to proszę się odezwać (najchętniej Dolny Śląsk, chociaż z innych części Polski – np. Kraków też może wchodzić w grę). Od dawna poszukuję mechanika, który będzie mi wystawiał rozsądne rachunki i nie będzie próbował kantować.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 22:23
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych/Stavanger
Auto: Mazda 3
1.6 diesel, 109KM, 2008 r

Postprzez pokar » 25 gru 2013, 11:38

Z FAPem bywa bardzo różnie. Jak poczytasz forum, dowiesz się że padnięty filtr zaraz po pierwszej setce Kkm to nic dziwnego. Ja wyciąłem filtr przy przebiegu 180 tys. ale nie mam żadnych danych co do regeneracji wcześniejszgo właściciela. Mój mech. wycina swoj filtr w niemal nowym swoim własnym wozie.
Dałbym ci namiar na mojego mecha z Wrocka ale nie masz włączonego priva a takie rrzeczy to tylko na PW zgodnie z dobrymi obyczajami forum.
Włącz PW I uzupełnij opis to bardzo pomaga.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez Krzysztof1978 » 25 gru 2013, 18:40

pokar napisał(a): Włącz PW I uzupełnij opis to bardzo pomaga.

Dziękuję za dobrą poradę. Już poprawiłem.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 22:23
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych/Stavanger
Auto: Mazda 3
1.6 diesel, 109KM, 2008 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323