Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Witam, wczoraj wziąłem się za czyszczenie EGR, wszystko ładnie oczyściłem benzyną ekstrakcyjna, wysuszyłem , po zamontowaniu odłączyłem klemę od aku odpaliłem auto, zrobiłem jazdę próbna i zauważyłem ,że autko mocniej kopci i na dodatek jak gazuje to po odpuszczeniu gazu, jak schodzi z obrotów, słychać jakby takie chwilowe zassanie powietrza. Co to może być?
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
- Od: 21 maja 2013, 13:07
- Posty: 6
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 6 2.0 143 KM 2006r
Witam
co myliście aby zaślepić egr w silniku 1,6 109km z DPF?
pomoże czy zaszkodzi?
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
co myliście aby zaślepić egr w silniku 1,6 109km z DPF?
pomoże czy zaszkodzi?
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
- Od: 28 maja 2013, 20:41
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 1,6 diesel(109km) 2005
A w czym to zaślepienie ma ci pomóc. Nie wiem jak w autach z DPF ale są różne opinie co do zaślepiania jedni chwalą że nic się nie dzieje i nie mają problemów ze szwankowaniem egra. Jak działa ja bym nie ruszał ewentualnie porządna kastracja z DPFu
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
No właśnie szwankuje był czyszczony i zbytnio nie pomogło .
Kolega ma tez ten silnik co prawda nie wiem czy z dpf i zaślepił , świeci mu się kontrolka check ale auto jeździ jak ta lala.
Kolega ma tez ten silnik co prawda nie wiem czy z dpf i zaślepił , świeci mu się kontrolka check ale auto jeździ jak ta lala.
- Od: 28 maja 2013, 20:41
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 1,6 diesel(109km) 2005
skoro EGR szwankuje i wali błędami + check to raczej sam sie nie naprawi. Jak go zaslepisz to auto bedzie smigac troche lepiej, ale EGR bedzie dalej nieudolnie dzialal, az w koncu rzygnie takim bledem ze przejdzie w stan awaryjny i cos z tym trzeba bedzie zrobic. Skuteczne, 100% pozbycie się problemów z EGRem w tym sinilku wiąże się z wgraniem zmodyfikowanego softu.
Panowie, takie rzeczy mi się dzieją jak opisane w tym poście.
viewtopic.php?f=332&t=142688&p=2702099#p2702099
czyli EGR wariuje, czyściłem go, smarowałem ale powoli zaczyna to wyglądać jakby jednak elektronika siadała. czy podpowie mi ktoś co jest najlepszym wyjściem?
1. kupno nowego EGR (czy potrzebna jest jakaś adaptacja nowego EGR, zgodność softów)? 800-1000zł
2. kupno używanego EGR? 500zł
3. zaślepienie i adaptacja? zł? ludzie na frum forda piszą wielce pochlebne opinie po tym jak zaślepili elektrycznie działający EGR (blaszka bez otworu). zero adaptacji, po prostu śmiga i nawet błędów nie mają, a co dopiero mowa o MIL. boję się jednak że go zaślepię a on elektrycznie i tak kiedyś się nie domknie i tak jak już miał w sposobności, rozładuje mi cały aku
jak mogę sprawdzić czy to nie wina np okablowania, doprowadzeń elektryki do EGR?
EDIT: dziś auto po wczorajszym wykasowaniu błędów, w ogóle nie chciało odpalić. co odpaliłem to gasło.
naczytałem się wczoraj o tym EGR na forum forda więc spróbowałem rozłączyć EGR i odpalić. Nawet nie startowało, tak więc zawiesił się w najmniej przyjemnym położeniu. połączyłem go ponownie i nadal nie palił. spróbowałem go odpalić z małym gazem i jakoś dał radę, niemiłosiernie osłabł, na 1 biegu ledwo co do 2krpm doszedł, później już było lepiej ale mam już dosyć. mam nadzieję że do wtorku jakoś dam radę, bo na wtorek umówiłem się na diagnostykę pod softem mazdy, tylko żeby upewnić się, że to całe zło to EGR a później zaślepiam go i wymazuję z kompa. w sumie nie znalazłem negatywnej opinii po zaślepieniu w focusie a skoro cena jest na poziomie kosztów używanego EGR to chyba nie ma się co zastanawiać.
Dopisano 4 wrz 2013, 20:34:
Dziś kolejny dzień przebojów z EGR.
Zostawiając mazdę pod pracą, posłuchałem zachowania EGR i brzmiał normlanie, czyli po zgaszeniu tykał sobie. Po pracy pomyślałem, że skoro zostawiłem go działającego to jeśli odepnę teraz wtyczkę, to powinien chociaż zapalić, a nie jak rano kiedy próbowałem go zapalić z ropziętą wtyczką wyłączoną w stanie kiedy był zawieszony. Tak więc odpiąłem wtyczkę i... odpalił. Zero trybu awaryjnego. Wbija się powyżej 3krpm. Ruszam, 15km do poznania. Dojechałem do poznania, mazda chodzi jak nowa, pełna moc na każdych rpm. Brzmi dobrze i co najlepsze? Zero MIL! Tak więc odpiąłem EGR, a komputer nawet nie wyrzucił błędy permanentnego! Zgasiłem ją dwa razy, odpalała, później zrobiłem jeszcze 10km po mieście i nadal wszsytko super. Zobaczymy rano...
EDIT: tak więc drugi dzień jeżdżę na odłączonym EGR. nie ma błędów, dynamika ok. aż za dobrze to wygląda
viewtopic.php?f=332&t=142688&p=2702099#p2702099
czyli EGR wariuje, czyściłem go, smarowałem ale powoli zaczyna to wyglądać jakby jednak elektronika siadała. czy podpowie mi ktoś co jest najlepszym wyjściem?
1. kupno nowego EGR (czy potrzebna jest jakaś adaptacja nowego EGR, zgodność softów)? 800-1000zł
2. kupno używanego EGR? 500zł
3. zaślepienie i adaptacja? zł? ludzie na frum forda piszą wielce pochlebne opinie po tym jak zaślepili elektrycznie działający EGR (blaszka bez otworu). zero adaptacji, po prostu śmiga i nawet błędów nie mają, a co dopiero mowa o MIL. boję się jednak że go zaślepię a on elektrycznie i tak kiedyś się nie domknie i tak jak już miał w sposobności, rozładuje mi cały aku
jak mogę sprawdzić czy to nie wina np okablowania, doprowadzeń elektryki do EGR?
EDIT: dziś auto po wczorajszym wykasowaniu błędów, w ogóle nie chciało odpalić. co odpaliłem to gasło.
naczytałem się wczoraj o tym EGR na forum forda więc spróbowałem rozłączyć EGR i odpalić. Nawet nie startowało, tak więc zawiesił się w najmniej przyjemnym położeniu. połączyłem go ponownie i nadal nie palił. spróbowałem go odpalić z małym gazem i jakoś dał radę, niemiłosiernie osłabł, na 1 biegu ledwo co do 2krpm doszedł, później już było lepiej ale mam już dosyć. mam nadzieję że do wtorku jakoś dam radę, bo na wtorek umówiłem się na diagnostykę pod softem mazdy, tylko żeby upewnić się, że to całe zło to EGR a później zaślepiam go i wymazuję z kompa. w sumie nie znalazłem negatywnej opinii po zaślepieniu w focusie a skoro cena jest na poziomie kosztów używanego EGR to chyba nie ma się co zastanawiać.
Dopisano 4 wrz 2013, 20:34:
Dziś kolejny dzień przebojów z EGR.
Zostawiając mazdę pod pracą, posłuchałem zachowania EGR i brzmiał normlanie, czyli po zgaszeniu tykał sobie. Po pracy pomyślałem, że skoro zostawiłem go działającego to jeśli odepnę teraz wtyczkę, to powinien chociaż zapalić, a nie jak rano kiedy próbowałem go zapalić z ropziętą wtyczką wyłączoną w stanie kiedy był zawieszony. Tak więc odpiąłem wtyczkę i... odpalił. Zero trybu awaryjnego. Wbija się powyżej 3krpm. Ruszam, 15km do poznania. Dojechałem do poznania, mazda chodzi jak nowa, pełna moc na każdych rpm. Brzmi dobrze i co najlepsze? Zero MIL! Tak więc odpiąłem EGR, a komputer nawet nie wyrzucił błędy permanentnego! Zgasiłem ją dwa razy, odpalała, później zrobiłem jeszcze 10km po mieście i nadal wszsytko super. Zobaczymy rano...
EDIT: tak więc drugi dzień jeżdżę na odłączonym EGR. nie ma błędów, dynamika ok. aż za dobrze to wygląda
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
I jak jazda z zaślepionym EGR? Bo mam ten sam problem, z tym, że mój EGR uszkodził się mechanicznie (wypadł ten "tłoczek") i komputer nie wyświetla żadnych błędów. I teraz nie wiem co robić, zaślepić czy szukać nowego zaworu EGR, czy po zaślepieniu nie zacznie mi wywalać błędów na komputerze...?
po paru dniach wyrzucił mi checka i tak jeździłem, nie wchodził za to w tryb awaryjny. ja mialem odlaczonony zawor wiec auto w koncu mialo moc ale z checkiem na desce – ot wynalazek
pozniej pojechalem na wyrzucenie egr z kompa – 500zł – i do dziś od paru msc nie mam ani checka ani zadnych objawów egr które mnie męczyły od kiedy mam mazde.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Dzięki za informację
Jutro zaślepiam EGR, jak wywali błąd to jadę na wyrzucenie EGR z kompa
Już to przerabiałem po wycięciu FAP-a
Mam nadzieję, że usuwając FAP i EGR wyeliminuje bolączki tego silnika i już będę się mógł cieszyć bezawaryjną jazdą, bo przez ten EGR ledwo co się do mechanika dojechałem....
ano jesli EGR ci się zawiesi to o ile auto ci odpali to w sumie nawet spod świateł ciężko ruszyć, "akcelereacja" na poziomie 20KM i naprawde ciezko przez miasto się jedzie, na trasie jeszcze gorzej.
ile dałeś za usunięcie FAP?
ile dałeś za usunięcie FAP?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
No właśnie miałem taki problem, zero mocy, ledwo co mogłem ruszyć i chmura czarnego dymu za autem.... tylko akurat madzia nie łapała żadnego błędu. Wczoraj zaślepiłem EGR-a i jak ręką odjął! Zrobiłem tak 50 km i podpiąłem kompa – na razie zero błędów więc mam nadzieję, że tak zostanie
Autko teraz lepiej się zbiera i jest zdecydowanie żwawsze, widocznie już wcześniej EGR niedomagał tylko nie wiedziałem, że coś się dzieje
Za wycięcie FAP-a + modyfikację kompa zapłaciłem 600 zł.
kubul_123 napisał(a):(..) Za wycięcie FAP-a + modyfikację kompa zapłaciłem 600 zł.
tanio... gdzie to robiłeś?
nie zdziw się jak ci wyskoczy check na desce a auto nadal będzie jeździć elegancko, wtedy masz do wyboru jezdzic z checkiem (ale nie bedziesz wiedzial kiedy pojawi sie inny błąd go zapalający), wykasować błedy ale one znowu wrócą, wykasować EGR z kompa i mieć spokój po wsze czasy
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Tak się zastanawiam, czy zaślepienie EGR (jeszcze działąjącego) spowoduje, ze nie będzie się on brudził od spalin (bo spaliny nie będą przepływać) co nie doprowadzi do jego zatarcia i wywalania błędów ? Bo zastanawiam się nad jego zaślepieniem, mimo, że jeszcze funkcjonuje.
bjorm napisał(a):nie zdziw się jak ci wyskoczy check na desce a auto nadal będzie jeździć elegancko, wtedy masz do wyboru jezdzic z checkiem (ale nie bedziesz wiedzial kiedy pojawi sie inny błąd go zapalający)
Z tym checkiem to ja bym uważał – u mnie jak już sobie wyszedł to przy wymianie EGR mechanik mówił mi, że wyszło więcej błędów zw. z EGR niż było pierwotnie (P1402 i P1412).
Nowy EGR siedzi pod maską
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
chyba około 800zł kosztuje, ja jednak wolałem dać 500zł za jego wycięcie i mam spokój do końca życia mazdy 
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Cześć.
Mój mechanik twierdzi, że zanim zajrzy do auta nie jest w stanie określić ile ten EGR będzie kosztował.
Jest ktoś w stanie wskazać konkretny zawór pasujący do Y6? Jakiś link? Cena?
Jaka jest w końcu jakaś skuteczna metoda na pozbycie się problemu z EGR?
Wycięcie = modyfikacja elektroniczna? Tak jak w przypadku FAP-a, tak? Zrobienie tego jest tańsze niż fizyczna wymiana zaworu i daje lepszy efekt? Dobrze zrozumiałem wątek?
Czy jazda z uszkodzonym EGR-em w jakiś sposób źle wpływa na auto? Bo błąd miałem wykryty jakoś na początku grudnia, ale pewnie dłużej się to ciągnie...
Mój mechanik twierdzi, że zanim zajrzy do auta nie jest w stanie określić ile ten EGR będzie kosztował.
Jest ktoś w stanie wskazać konkretny zawór pasujący do Y6? Jakiś link? Cena?
Jaka jest w końcu jakaś skuteczna metoda na pozbycie się problemu z EGR?
Wycięcie = modyfikacja elektroniczna? Tak jak w przypadku FAP-a, tak? Zrobienie tego jest tańsze niż fizyczna wymiana zaworu i daje lepszy efekt? Dobrze zrozumiałem wątek?
Czy jazda z uszkodzonym EGR-em w jakiś sposób źle wpływa na auto? Bo błąd miałem wykryty jakoś na początku grudnia, ale pewnie dłużej się to ciągnie...
- Od: 2 lip 2011, 13:46
- Posty: 29
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości