Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
według producenta to między RF2A a RF4F różnica w spalaniu to 0.1L tak że te silniki powinny palić mniej więcej tyle samo. Kolega zapewne ma inny styl jazdy dlatego takie spalanie bo da się oszczędnie jeździć DiTD. Ostatnio za 30zł zrobiłem ponad 100km tak że jest dobrze. Z opornikami (zależy jakimi) spalanie powinno utrzymać się na tym samym poziomie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy (ciężka sprawa:P)
Dokładnie,,,przy opornikach autko tak szybciej się wkręca na obroty...
:D
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
spalanie typu 9L jest całkowicie realne przy ostrej jeździe na opornikach.
http://www.youtube.com/watch?v=QUfCzJQHtNU
12km i 58Nm do przodu
ale ile on tam dał ohmów że tak mu kopcił ten szrot 
http://obrazki.elektroda.net/3_1263246671.jpg
Tuning za 1zł 20gr daje radę:D
Jedynie co trzeba zrobić, to odpowiednio dobrać oporność, bo magdalena nie dymiła za bardzo
12km i 58Nm do przodu
http://obrazki.elektroda.net/3_1263246671.jpg
Tuning za 1zł 20gr daje radę:D
Jedynie co trzeba zrobić, to odpowiednio dobrać oporność, bo magdalena nie dymiła za bardzo
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Krzysiek24 napisał(a):Jedynie co trzeba zrobić, to odpowiednio dobrać oporność
To jest właśnie sedno tego typu ,,modyfikacji" wszystko będzie dobrze jak nie przesadzimy.
Co do golfa III to wyraźnie nie wyrabiała turbosprężarka, rozumem jak by taki dym szedł przed jej rozpędzeniem (miał wielkie turbo) ale w chwili gdy pracuje ona na pełnych obrotach nie powinien być taki dym. Kolejna kwestia to chłodzenie IC nie dość że seryjne mają małą wydajność to brak odpowiedniego nadmuchu na hamowni może fałszować wynik przez za gorące powietrze które trafia do silnika.
A jakby tak turbine troszkę oszukać...że ze mało dmucha, i opornikiem zmusić ją do zwiększenia jej wydajności o np.: 15%. Skoro można wymusić podlanie ropki, to może i z powietrzem da się to zrobić... Tylko gdzie się wpiąć...jeżeli oczywiście można 
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
jest osobny temat o zwiększaniu mocy w RF2 –> viewtopic.php?f=102&t=85517
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Przerabiałem temat opornika w 1.9 TDi 1Z.
Początkowo efekt fajny, pewnie też trochę siły samosugestii. Niby fajnie się zbiera itd.
Po tygodniu auto zaczęło świrować. Obroty falowały na biegu jałowym. Potrafił złapać tzw. Notlauf.
Wywaliłem opornik, bo praktycznie dużej zmiany nie było. Zainwestowałem w przelotowy wydech + czyszczenie wtrysków + zaślepienie EGR'a i dopiero czuć było efekty
Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.
Początkowo efekt fajny, pewnie też trochę siły samosugestii. Niby fajnie się zbiera itd.
Po tygodniu auto zaczęło świrować. Obroty falowały na biegu jałowym. Potrafił złapać tzw. Notlauf.
Wywaliłem opornik, bo praktycznie dużej zmiany nie było. Zainwestowałem w przelotowy wydech + czyszczenie wtrysków + zaślepienie EGR'a i dopiero czuć było efekty
Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
a co to da, jak sterownik każe podawać te same dawkiroxygenium napisał(a):Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
roxygenium napisał(a):Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.
mazda to nie VW tu nie ma na co zmienić, to nie klocki jak w TDI że można sobie przekładać jak sobie kto chce.
DiTD to konstrukcja z możliwościami ale nie przy takim systemie zasilania paliwem...
Panowie wiem że pewnie odpowiedź na moje pytanie jest zawarte gdzieś w tym temacie tylko pewnie nie wczytuję się odpowiednio za co przepraszam ale od kilku dni mam ochotę wsadzić ten rezystor już nawet próbowałem lecz gdy podłączam tak jak 2 strony wcześniej opisane jest na zdjęciach to na zapalonym silniku nic się nie dzieje gdy stykam te przewody podłączam jeden przewód od pompy i jeden albo do egr-u albo do tego boost sensora czy jak mu tam . Może żle podłączam ja robie w ten sposób albo wyjmuję kostkę i wsadzam w ten PIN odpowiedni do danego kabla ale i też trochę przy koncówce kabla obrałem otulinę i dotykam kabelkami od Rezystora . Rezystor mam jakiś z odzysku miernik wskazuje 47 Ohm wiec chyba działa . Lecz gdy podłączam to nic się nie dzieje. I jeszcze jedno pytanie ktoś tu napisał że nie chce mu się dawać podkładek pod wastegate to sobie po napierdzielał młotkiem w te mocowanie i tak naprawdę to chyba podobny tak skutek prawda ? może nie jest to mądre podejście lecz lecz efekt ten sam prawda ?
- Od: 15 wrz 2013, 10:59
- Posty: 6
- Skąd: Okolice Płocka
- Auto: Mazda 626 Gf Ditd rf2 1998
po kilku latach ,zdecydowałem się na założenie oporników,bo jakos tak ostatnio mocy mało
motor RF2A 101
założyłem 2x100 ohm 0,6 w,jest trochę lepiej z dołu szczególnie na 1 nie ma takiego muła,zawór westegate już miałem dawno podłożony 4 mm,dymka dalej nie widać więc myślę że oporność zmienię 100 i 50 dam?? to chyba zwiększy dawkę....jak tak wczoraj wpadłem troszkę na a1 to jakieś 12-14 sek 80-120 na V,powinno byc lepiej to nawet nie seria
,z roboty zostało mi tylko sprawdzenie IC i kolektora-do tego jakoś nie mogę się zebrać od dawna 
zmiana na 33 ohm obroty trochę niestabilne,dałem 40 ohm i tak zostawię na razie aż do czyszczenia IC
jak kto chętny z moich okolic zamontować ,a nie wie jak to pisać na PW to pomogę
założyłem 2x100 ohm 0,6 w,jest trochę lepiej z dołu szczególnie na 1 nie ma takiego muła,zawór westegate już miałem dawno podłożony 4 mm,dymka dalej nie widać więc myślę że oporność zmienię 100 i 50 dam?? to chyba zwiększy dawkę....jak tak wczoraj wpadłem troszkę na a1 to jakieś 12-14 sek 80-120 na V,powinno byc lepiej to nawet nie seria
zmiana na 33 ohm obroty trochę niestabilne,dałem 40 ohm i tak zostawię na razie aż do czyszczenia IC
jak kto chętny z moich okolic zamontować ,a nie wie jak to pisać na PW to pomogę
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Panowie nie ogarniam tego myku z opornikami .
Mam to zrobione tak do czerwonego kabelka od pompy (na pewno prawidłowy ) wpięty i zaizolowany kabelek , i od albo egr-u albo od boost sensora tak że wpiete kabelki i zaizolowane , oporniki podłączam po przez kosteczki takie małe aby było schludnie w miarę i na zapalonym silniku nic się nie dzieje zero zmiany pracy silnika . Próbowałem bez oporników to silnik przerywa chwilkę i gaśnie a z opornikami ( próbowałem wielu i różnych ) totalna kaplica nic . Co robić
Mam to zrobione tak do czerwonego kabelka od pompy (na pewno prawidłowy ) wpięty i zaizolowany kabelek , i od albo egr-u albo od boost sensora tak że wpiete kabelki i zaizolowane , oporniki podłączam po przez kosteczki takie małe aby było schludnie w miarę i na zapalonym silniku nic się nie dzieje zero zmiany pracy silnika . Próbowałem bez oporników to silnik przerywa chwilkę i gaśnie a z opornikami ( próbowałem wielu i różnych ) totalna kaplica nic . Co robić
- Od: 15 wrz 2013, 10:59
- Posty: 6
- Skąd: Okolice Płocka
- Auto: Mazda 626 Gf Ditd rf2 1998
Podłącz się pod niebieski kabelek SPV (największy walec na pompie) i do BS pod pomarańczowy 
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
alk80 napisał(a):a co to da, jak sterownik każe podawać te same dawkiroxygenium napisał(a):Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.
Jak w parze z tym pójdzie wydech+egr+kat + program to bardzo dużo
Albo chociaż sam program, tylko koszt wtedy w stosunku do wyniku to przerost formy nad treścią.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Raczej BOX niż program
Na dzieńdobry chciałbym się przywitać.
Więc temat może i stary ale przeczytałem cały, od deski do deski, madzie mam ładnych pare lat i oporników nie stosowałem, ale tylko dlatego że nie, nie wierze czy uważam że ma to niekorzystny wpływ na silnik (umówmy się że to jest pancernik, wiem co mówie, walcze z bardzo dużymi klekotami na codzień więc coś tam wiem), ale nie czuje potrzeby, kupiłbym inne auto jakbym potrzebował torpede. Ale do rzeczy.
Więc, kilka razy padło stwierdzenie łączyć SZEREGOWO a w międzyczasie 100Ohm + 100Ohm+47OHM=37 czy ile tam wyliczyli, tak więc jest to błąd bo z tych wartości dodanych otrzymamy 24,22 ale, tu ciekawostka, przy połączeniu RÓWNOLEGŁYM!!!, przy SZEREGOWYM otrzymamy 247!!!, nie wiem czy jest to celowe wprowadzenie kogoś w błąd czy jak, bo widziałem zdjęcie na którym jeden z kolegów przedstawiał spalone oporniki (chyba 0,25 W, nie pamiętam) i miał je połączone RÓWNOLEGLE!!! Tak więc ma to zasade bytu jeżeli rzeczywiście przy wartości 37 Ohm (plus minus bo wyliczenia brata mego opisałem powyżej) coś zaczyna się dziać (jak wyżej, nawet nie próbowałem
, także nie wiem), ustalimy czy to rzeczywiście przy 37
czy jednak 247, czy wogóle
(szukam schematów dokładnych do tego silnika i wtedy siądziemy wspólnie z braciakiem i podumamy, co jak, gdzie i kiedy), jeszcze zadanie dla każdego, zastanówcie się w jaki sposób dodajecie opornik przełącznikiem, to tyle z oporników w dużym skrócie bo już łyknąłem butle gina i czekam aż życzenia spełni.
Co do Egr, moim zdaniem gra nie warta świeczki, co prawda podniesie temperaturę trochę jeżeli chula ale już zmniejszy wyziewy (jak ktoś wstydliwy jest
, ja nie, ale na co komu w pyłkowy dodatkowo pluć, chwila robótki i można sobie odciąć, przywrócić, jak kto woli).
Odsadzenie westgate (nie pytaj, mam westgate czy nie?, zadajesz takie pytanie to mykaj do mecha i on ci sprawdzi wszystko, drobny albo większy przegląd Ci starczy), zmieniamy poprostu pole pracy (metoda prosta każdy ma oczy, konfiguracja według uznania, zalecany dobry MANOMETR!!!, nie badziewie na cyfre, chyba że nas stać na racelogic z vbox (nie to badziewie z allegro, u nich v box to shitnologic)).
Na zmienną geometrie jest sposób tak prosty że aż śmieszny (oczywiście z możliwością regulacji żeby zaraz nie zarzucili) ale nie zdradze nikomu nawet za kontener ginu
.
Myśle że podsumowałem temat na tyle że każdy kto ma trochę oleju w głowie dojdzie do wszystkiego sam (co nie zwalnia z przeczytania całości), specjalnie nie ruszyłem tematu wyziewu, puszki to nie jest dobry pomysł, cicho ale sprawnie to jest definicja, można sobie na ćwiartke zestawić setup, ile? 2 godziny? (kto wali ćwiartki dieselem, do diesela trzeba dorosnąć) Wszystko w temacie.
I jeszcze podsumuje ten cały mod na koniec w jednym temacie bo bałagan tu straszny. więc:
SilnikRF2
brak przepływki, jest Boost Sensor, EGR zamieszczam ale kombinujcie.
RF4 (olać egr i boost (którego brak)).
Przepływ, tak samo do SPV z przewodu jak widać.
Zdjęcia zaporzyczyłem, za co jak mam nadzieje nikt się nie obrazi (nie jestem fotografem ani artystą).
Ułożenie wtyczek widać więc nie pytajcie o kolejność, zagłębić się w temat i poszperać za co odpowiada akurat ten "przewód" w zamieszczonych typach, jest ogrom informacji.
Pierwsza zasada, dbajcie o silniki i auto ogólnie, robicie na własną odpowiedzialność a szroty i tak padną
.
Ja bym najpierw ogarnął auto, później kombinował, jak stwierdzisz że ogarnąłem (filtry w szerokim znaczeniu wraz z kabinowym), układ hamulcowy NAJWAŻNIEJSZY!!! (włącznie z płynem i wszelakimi GUMKAMI
, oleje w szerokim znaczeniu (wspomaganie i skrzynka też lubi coś dostać), chłodzenie też lubi działać dobrze, bo po to czuje się stworzone, ROZRZĄD!!!, ale to podstawy, gdzie do końca, tu kolejna ciekawostka "jak dbasz tak masz", DOPIERO WTEDY WYDAJ TE KOSMICZNĄ KWOTE NA OPORNIK A NIE WCZEŚNIEJ, auto to skarbonka nie palenie gumki kawalerów, spal gume w ci...ni, pogadamy.
Dla jasności, grzebię cummins, rezsta przypadkiem, jest dużo tych DUŻYCH przypadków.
Pozdrawiam wszystkich jeszcze raz.
Więc temat może i stary ale przeczytałem cały, od deski do deski, madzie mam ładnych pare lat i oporników nie stosowałem, ale tylko dlatego że nie, nie wierze czy uważam że ma to niekorzystny wpływ na silnik (umówmy się że to jest pancernik, wiem co mówie, walcze z bardzo dużymi klekotami na codzień więc coś tam wiem), ale nie czuje potrzeby, kupiłbym inne auto jakbym potrzebował torpede. Ale do rzeczy.
Więc, kilka razy padło stwierdzenie łączyć SZEREGOWO a w międzyczasie 100Ohm + 100Ohm+47OHM=37 czy ile tam wyliczyli, tak więc jest to błąd bo z tych wartości dodanych otrzymamy 24,22 ale, tu ciekawostka, przy połączeniu RÓWNOLEGŁYM!!!, przy SZEREGOWYM otrzymamy 247!!!, nie wiem czy jest to celowe wprowadzenie kogoś w błąd czy jak, bo widziałem zdjęcie na którym jeden z kolegów przedstawiał spalone oporniki (chyba 0,25 W, nie pamiętam) i miał je połączone RÓWNOLEGLE!!! Tak więc ma to zasade bytu jeżeli rzeczywiście przy wartości 37 Ohm (plus minus bo wyliczenia brata mego opisałem powyżej) coś zaczyna się dziać (jak wyżej, nawet nie próbowałem
Co do Egr, moim zdaniem gra nie warta świeczki, co prawda podniesie temperaturę trochę jeżeli chula ale już zmniejszy wyziewy (jak ktoś wstydliwy jest
Odsadzenie westgate (nie pytaj, mam westgate czy nie?, zadajesz takie pytanie to mykaj do mecha i on ci sprawdzi wszystko, drobny albo większy przegląd Ci starczy), zmieniamy poprostu pole pracy (metoda prosta każdy ma oczy, konfiguracja według uznania, zalecany dobry MANOMETR!!!, nie badziewie na cyfre, chyba że nas stać na racelogic z vbox (nie to badziewie z allegro, u nich v box to shitnologic)).
Na zmienną geometrie jest sposób tak prosty że aż śmieszny (oczywiście z możliwością regulacji żeby zaraz nie zarzucili) ale nie zdradze nikomu nawet za kontener ginu
Myśle że podsumowałem temat na tyle że każdy kto ma trochę oleju w głowie dojdzie do wszystkiego sam (co nie zwalnia z przeczytania całości), specjalnie nie ruszyłem tematu wyziewu, puszki to nie jest dobry pomysł, cicho ale sprawnie to jest definicja, można sobie na ćwiartke zestawić setup, ile? 2 godziny? (kto wali ćwiartki dieselem, do diesela trzeba dorosnąć) Wszystko w temacie.
I jeszcze podsumuje ten cały mod na koniec w jednym temacie bo bałagan tu straszny. więc:
SilnikRF2
brak przepływki, jest Boost Sensor, EGR zamieszczam ale kombinujcie.
RF4 (olać egr i boost (którego brak)).
Przepływ, tak samo do SPV z przewodu jak widać.
Zdjęcia zaporzyczyłem, za co jak mam nadzieje nikt się nie obrazi (nie jestem fotografem ani artystą).
Ułożenie wtyczek widać więc nie pytajcie o kolejność, zagłębić się w temat i poszperać za co odpowiada akurat ten "przewód" w zamieszczonych typach, jest ogrom informacji.
Pierwsza zasada, dbajcie o silniki i auto ogólnie, robicie na własną odpowiedzialność a szroty i tak padną
Ja bym najpierw ogarnął auto, później kombinował, jak stwierdzisz że ogarnąłem (filtry w szerokim znaczeniu wraz z kabinowym), układ hamulcowy NAJWAŻNIEJSZY!!! (włącznie z płynem i wszelakimi GUMKAMI
Dla jasności, grzebię cummins, rezsta przypadkiem, jest dużo tych DUŻYCH przypadków.
Pozdrawiam wszystkich jeszcze raz.
Witam,ja czekam do tej pory na pomoc od jakiegoś kolegi z forum który się zlituje nad laikiem takim jak ja i pomoże dokonać moda za pomoca tych wszystkich metod,moja magda to rf4f na hamowni pokazało ponad 102 konisze i 242nm jak na auto z 2001 przed lift,jedyne mody usuniety jeden kat wspawana rurka,i zaslepione egr,tłumik końcowy basowy przelotowy wstawiony,potym auto zwawsze się zrobiło i tylko tyle,więc jeśli ktoś się zlituje będę wdzięczny,pozdrawiam.
- Od: 25 kwi 2013, 13:34
- Posty: 58
- Skąd: Bieniewiec
- Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01
hej przeczytalem tu kilka stron
mam pytanie podeslijcie mi jakis link do takich opornikow ktore odmula mi silnik przy niskich obrotach oraz jakies fotki gdzie i jak to wpiac bardzo wazne bo ciezko sie tak jezdzi
dziekuje
mam pytanie podeslijcie mi jakis link do takich opornikow ktore odmula mi silnik przy niskich obrotach oraz jakies fotki gdzie i jak to wpiac bardzo wazne bo ciezko sie tak jezdzi
dziekuje
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje