Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Neonixos666 » 9 lip 2013, 10:30

według producenta to między RF2A a RF4F różnica w spalaniu to 0.1L tak że te silniki powinny palić mniej więcej tyle samo. Kolega zapewne ma inny styl jazdy dlatego takie spalanie bo da się oszczędnie jeździć DiTD. Ostatnio za 30zł zrobiłem ponad 100km tak że jest dobrze. Z opornikami (zależy jakimi) spalanie powinno utrzymać się na tym samym poziomie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy (ciężka sprawa:P)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 9 lip 2013, 23:06

Dokładnie,,,przy opornikach autko tak szybciej się wkręca na obroty...:D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 10 lip 2013, 15:23

spalanie typu 9L jest całkowicie realne przy ostrej jeździe na opornikach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 11 lip 2013, 00:03

http://www.youtube.com/watch?v=QUfCzJQHtNU

12km i 58Nm do przodu :D ale ile on tam dał ohmów że tak mu kopcił ten szrot :P


http://obrazki.elektroda.net/3_1263246671.jpg

Tuning za 1zł 20gr daje radę:D

Jedynie co trzeba zrobić, to odpowiednio dobrać oporność, bo magdalena nie dymiła za bardzo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 11 lip 2013, 14:14

Krzysiek24 napisał(a):Jedynie co trzeba zrobić, to odpowiednio dobrać oporność


To jest właśnie sedno tego typu ,,modyfikacji" wszystko będzie dobrze jak nie przesadzimy.

Co do golfa III to wyraźnie nie wyrabiała turbosprężarka, rozumem jak by taki dym szedł przed jej rozpędzeniem (miał wielkie turbo) ale w chwili gdy pracuje ona na pełnych obrotach nie powinien być taki dym. Kolejna kwestia to chłodzenie IC nie dość że seryjne mają małą wydajność to brak odpowiedniego nadmuchu na hamowni może fałszować wynik przez za gorące powietrze które trafia do silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 12 lip 2013, 00:10

A jakby tak turbine troszkę oszukać...że ze mało dmucha, i opornikiem zmusić ją do zwiększenia jej wydajności o np.: 15%. Skoro można wymusić podlanie ropki, to może i z powietrzem da się to zrobić... Tylko gdzie się wpiąć...jeżeli oczywiście można :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez alk80 » 12 lip 2013, 16:27

jest osobny temat o zwiększaniu mocy w RF2 –> viewtopic.php?f=102&t=85517
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez MrShaleck » 3 wrz 2013, 20:04

Przerabiałem temat opornika w 1.9 TDi 1Z.
Początkowo efekt fajny, pewnie też trochę siły samosugestii. Niby fajnie się zbiera itd.
Po tygodniu auto zaczęło świrować. Obroty falowały na biegu jałowym. Potrafił złapać tzw. Notlauf.
Wywaliłem opornik, bo praktycznie dużej zmiany nie było. Zainwestowałem w przelotowy wydech + czyszczenie wtrysków + zaślepienie EGR'a i dopiero czuć było efekty :)
Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez alk80 » 3 wrz 2013, 20:12

roxygenium napisał(a):Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.
a co to da, jak sterownik każe podawać te same dawki ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 3 wrz 2013, 21:33

roxygenium napisał(a):Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.


mazda to nie VW tu nie ma na co zmienić, to nie klocki jak w TDI że można sobie przekładać jak sobie kto chce.

DiTD to konstrukcja z możliwościami ale nie przy takim systemie zasilania paliwem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez saddamuss » 15 wrz 2013, 11:12

Panowie wiem że pewnie odpowiedź na moje pytanie jest zawarte gdzieś w tym temacie tylko pewnie nie wczytuję się odpowiednio za co przepraszam ale od kilku dni mam ochotę wsadzić ten rezystor już nawet próbowałem lecz gdy podłączam tak jak 2 strony wcześniej opisane jest na zdjęciach to na zapalonym silniku nic się nie dzieje gdy stykam te przewody podłączam jeden przewód od pompy i jeden albo do egr-u albo do tego boost sensora czy jak mu tam . Może żle podłączam ja robie w ten sposób albo wyjmuję kostkę i wsadzam w ten PIN odpowiedni do danego kabla ale i też trochę przy koncówce kabla obrałem otulinę i dotykam kabelkami od Rezystora . Rezystor mam jakiś z odzysku miernik wskazuje 47 Ohm wiec chyba działa . Lecz gdy podłączam to nic się nie dzieje. I jeszcze jedno pytanie ktoś tu napisał że nie chce mu się dawać podkładek pod wastegate to sobie po napierdzielał młotkiem w te mocowanie i tak naprawdę to chyba podobny tak skutek prawda ? może nie jest to mądre podejście lecz lecz efekt ten sam prawda ?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2013, 10:59
Posty: 6
Skąd: Okolice Płocka
Auto: Mazda 626 Gf Ditd rf2 1998

Postprzez pioczel » 19 paź 2013, 08:24

po kilku latach ,zdecydowałem się na założenie oporników,bo jakos tak ostatnio mocy mało :D motor RF2A 101
założyłem 2x100 ohm 0,6 w,jest trochę lepiej z dołu szczególnie na 1 nie ma takiego muła,zawór westegate już miałem dawno podłożony 4 mm,dymka dalej nie widać więc myślę że oporność zmienię 100 i 50 dam?? to chyba zwiększy dawkę....jak tak wczoraj wpadłem troszkę na a1 to jakieś 12-14 sek 80-120 na V,powinno byc lepiej to nawet nie seria :( ,z roboty zostało mi tylko sprawdzenie IC i kolektora-do tego jakoś nie mogę się zebrać od dawna :(

zmiana na 33 ohm obroty trochę niestabilne,dałem 40 ohm i tak zostawię na razie aż do czyszczenia IC
jak kto chętny z moich okolic zamontować ,a nie wie jak to pisać na PW to pomogę
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez saddamuss » 8 lis 2013, 22:08

Panowie nie ogarniam tego myku z opornikami .
Mam to zrobione tak do czerwonego kabelka od pompy (na pewno prawidłowy ) wpięty i zaizolowany kabelek , i od albo egr-u albo od boost sensora tak że wpiete kabelki i zaizolowane , oporniki podłączam po przez kosteczki takie małe aby było schludnie w miarę i na zapalonym silniku nic się nie dzieje zero zmiany pracy silnika . Próbowałem bez oporników to silnik przerywa chwilkę i gaśnie a z opornikami ( próbowałem wielu i różnych ) totalna kaplica nic . Co robić ??
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2013, 10:59
Posty: 6
Skąd: Okolice Płocka
Auto: Mazda 626 Gf Ditd rf2 1998

Postprzez smile » 9 lis 2013, 19:32

Zrób zdjęcia tego gdzie się podłączasz i wstaw na forum, zobaczymy to coś będziemy mogli powiedzieć.
Uzupełnij profil o to skąd jesteś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Krzysiek24 » 10 lis 2013, 11:24

Podłącz się pod niebieski kabelek SPV (największy walec na pompie) i do BS pod pomarańczowy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez MrShaleck » 7 lut 2014, 14:04

alk80 napisał(a):
roxygenium napisał(a):Zawsze można wrzucić inne, wydajniejsze wtryskiwacze.
a co to da, jak sterownik każe podawać te same dawki ??


Jak w parze z tym pójdzie wydech+egr+kat + program to bardzo dużo :)
Albo chociaż sam program, tylko koszt wtedy w stosunku do wyniku to przerost formy nad treścią.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Neonixos666 » 7 lut 2014, 17:46

Raczej BOX niż program
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez grzeniek » 16 maja 2014, 18:59

Na dzieńdobry chciałbym się przywitać.
Więc temat może i stary ale przeczytałem cały, od deski do deski, madzie mam ładnych pare lat i oporników nie stosowałem, ale tylko dlatego że nie, nie wierze czy uważam że ma to niekorzystny wpływ na silnik (umówmy się że to jest pancernik, wiem co mówie, walcze z bardzo dużymi klekotami na codzień więc coś tam wiem), ale nie czuje potrzeby, kupiłbym inne auto jakbym potrzebował torpede. Ale do rzeczy.
Więc, kilka razy padło stwierdzenie łączyć SZEREGOWO a w międzyczasie 100Ohm + 100Ohm+47OHM=37 czy ile tam wyliczyli, tak więc jest to błąd bo z tych wartości dodanych otrzymamy 24,22 ale, tu ciekawostka, przy połączeniu RÓWNOLEGŁYM!!!, przy SZEREGOWYM otrzymamy 247!!!, nie wiem czy jest to celowe wprowadzenie kogoś w błąd czy jak, bo widziałem zdjęcie na którym jeden z kolegów przedstawiał spalone oporniki (chyba 0,25 W, nie pamiętam) i miał je połączone RÓWNOLEGLE!!! Tak więc ma to zasade bytu jeżeli rzeczywiście przy wartości 37 Ohm (plus minus bo wyliczenia brata mego opisałem powyżej) coś zaczyna się dziać (jak wyżej, nawet nie próbowałem :), także nie wiem), ustalimy czy to rzeczywiście przy 37 :) czy jednak 247, czy wogóle :) (szukam schematów dokładnych do tego silnika i wtedy siądziemy wspólnie z braciakiem i podumamy, co jak, gdzie i kiedy), jeszcze zadanie dla każdego, zastanówcie się w jaki sposób dodajecie opornik przełącznikiem, to tyle z oporników w dużym skrócie bo już łyknąłem butle gina i czekam aż życzenia spełni.
Co do Egr, moim zdaniem gra nie warta świeczki, co prawda podniesie temperaturę trochę jeżeli chula ale już zmniejszy wyziewy (jak ktoś wstydliwy jest :), ja nie, ale na co komu w pyłkowy dodatkowo pluć, chwila robótki i można sobie odciąć, przywrócić, jak kto woli).
Odsadzenie westgate (nie pytaj, mam westgate czy nie?, zadajesz takie pytanie to mykaj do mecha i on ci sprawdzi wszystko, drobny albo większy przegląd Ci starczy), zmieniamy poprostu pole pracy (metoda prosta każdy ma oczy, konfiguracja według uznania, zalecany dobry MANOMETR!!!, nie badziewie na cyfre, chyba że nas stać na racelogic z vbox (nie to badziewie z allegro, u nich v box to shitnologic)).
Na zmienną geometrie jest sposób tak prosty że aż śmieszny (oczywiście z możliwością regulacji żeby zaraz nie zarzucili) ale nie zdradze nikomu nawet za kontener ginu :).
Myśle że podsumowałem temat na tyle że każdy kto ma trochę oleju w głowie dojdzie do wszystkiego sam (co nie zwalnia z przeczytania całości), specjalnie nie ruszyłem tematu wyziewu, puszki to nie jest dobry pomysł, cicho ale sprawnie to jest definicja, można sobie na ćwiartke zestawić setup, ile? 2 godziny? (kto wali ćwiartki dieselem, do diesela trzeba dorosnąć) Wszystko w temacie.
I jeszcze podsumuje ten cały mod na koniec w jednym temacie bo bałagan tu straszny. więc:
SilnikRF2
brak przepływki, jest Boost Sensor, EGR zamieszczam ale kombinujcie.
RF4 (olać egr i boost (którego brak)).
Przepływ, tak samo do SPV z przewodu jak widać.
Zdjęcia zaporzyczyłem, za co jak mam nadzieje nikt się nie obrazi (nie jestem fotografem ani artystą).
Ułożenie wtyczek widać więc nie pytajcie o kolejność, zagłębić się w temat i poszperać za co odpowiada akurat ten "przewód" w zamieszczonych typach, jest ogrom informacji.
Pierwsza zasada, dbajcie o silniki i auto ogólnie, robicie na własną odpowiedzialność a szroty i tak padną :).
Ja bym najpierw ogarnął auto, później kombinował, jak stwierdzisz że ogarnąłem (filtry w szerokim znaczeniu wraz z kabinowym), układ hamulcowy NAJWAŻNIEJSZY!!! (włącznie z płynem i wszelakimi GUMKAMI :), oleje w szerokim znaczeniu (wspomaganie i skrzynka też lubi coś dostać), chłodzenie też lubi działać dobrze, bo po to czuje się stworzone, ROZRZĄD!!!, ale to podstawy, gdzie do końca, tu kolejna ciekawostka "jak dbasz tak masz", DOPIERO WTEDY WYDAJ TE KOSMICZNĄ KWOTE NA OPORNIK A NIE WCZEŚNIEJ, auto to skarbonka nie palenie gumki kawalerów, spal gume w ci...ni, pogadamy.
Dla jasności, grzebię cummins, rezsta przypadkiem, jest dużo tych DUŻYCH przypadków.
Pozdrawiam wszystkich jeszcze raz.
Załączniki
czujnik.jpg
SPV
egr.jpg
EGR
boost.jpg
Boost
Przepływ.jpg
Przepływ
Początkujący
 
Od: 14 maja 2014, 18:16
Posty: 4 (0/1)
Auto: Premacy 2.0 DiTD 101 KM 2001

Postprzez cyber » 28 maja 2014, 11:47

Witam,ja czekam do tej pory na pomoc od jakiegoś kolegi z forum który się zlituje nad laikiem takim jak ja i pomoże dokonać moda za pomoca tych wszystkich metod,moja magda to rf4f na hamowni pokazało ponad 102 konisze i 242nm jak na auto z 2001 przed lift,jedyne mody usuniety jeden kat wspawana rurka,i zaslepione egr,tłumik końcowy basowy przelotowy wstawiony,potym auto zwawsze się zrobiło i tylko tyle,więc jeśli ktoś się zlituje będę wdzięczny,pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez karlo8 » 1 cze 2014, 20:59

hej przeczytalem tu kilka stron
mam pytanie podeslijcie mi jakis link do takich opornikow ktore odmula mi silnik przy niskich obrotach oraz jakies fotki gdzie i jak to wpiac bardzo wazne bo ciezko sie tak jezdzi
dziekuje
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje