Sprężyny progresywne JAMEX

Postprzez letkoletki » 12 mar 2006, 16:25

bartek_bart

Niemasz sie czego bac, tylko brac i zakladac :)

jezeli twoje oryginalne amortyzatory i sprezyny nie przezyly dwa razy wiecej niz powinny (czyli 200 tys. <prosze> ) tak jak moje, to u ciebie efekt zglebienia bedzie bardziej widoczny :)
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez bartek_bart » 12 mar 2006, 16:32

letkoletki napisał(a):Niemasz sie czego bac, tylko brac i zakladac


nie boję się :P a sprężyny już zamówione w poniedziałek mają być u mnie


letkoletki napisał(a):jezeli twoje oryginalne amortyzatory i sprezyny nie przezyly dwa razy wiecej niz powinny (czyli 200 tys. )


jeśli chodzi o spręzyny myślę że są te same od nowego a co do amorków to nie wiem czy były zmieniane a na budziku już 203tyś km ale na diagnostyce powiedzieli że amorki są dobre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez letkoletki » 12 mar 2006, 16:43

bartek_bart

bedziesz zadowolony

a rozporke masz, bo moze ci szyba peknac??
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez Udesky » 12 mar 2006, 17:20

No bez przesady to niejest az takie twarde zawieszenie zeby szyba miala peknac. Wydaje mi sie ze do tego bylo by trzeba miec naprawde twarde zawieszenie, a ze madzie juz sa w miare "twarde" to szyby pewnie sa przystosowane. Swoja droga znam malo osob ktore maja rozporki, a wiele ktore maja sprezyny sportowe i nikomu jeszcze szyba niepekla. Wiec to sa chyba obawy na wyrost. Takie jest moje zdanie.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez letkoletki » 12 mar 2006, 17:27

moze i masz racje!

slyszalem o takich przypadkach wiec sie zabezpieczylem :) i zamontowalem ja jeszcze dlatego:

Wbrew pozorom bez trudu daje się wyczuć rocznicę w zachowaniu się auta z rozporka i bez niej. Najlepszym sprawdzianem jest ostry zakręt – ok. 90 stopni. W przednionapędowym aucie bez rozporki po dodaniu gazu w zakręcie wewnętrzne koło napędowe zerwie przyczepność. W tej samej sytuacji w tym samym samochodzie z rozporka zerwanie przyczepności nie nastąpi lub nastąpi znacznie później. Spowodowane jest to tym, że usztywnione nadwozie nie pozwala na najmniejsze nawet niepożądane ruchy punktów mocowania zawieszenia, przez co odciążone w zakręcie kola dociskane są mocniej i precyzyjniej do nawierzchni. To z kolei powoduje, ze auto lepiej się prowadzi i sprawniej wyjeżdża z zakrętów.
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez bartek_bart » 12 mar 2006, 21:23

letkoletki napisał(a):a rozporke masz, bo moze ci szyba peknac


rozpórki nie mam ale planuje zrobić sobie rozpórkę :D zastanowie się jeszcze tylko z czego ją zrobię ale myślę że będzie to materiał nierdzewny tzn rurka o odpowiednio grubej ściance i mocowania pospawane też w nierdzewnej technice. myslę że wyjdzie mnie to bardzo tanio a może nawet za darmo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Udesky » 12 mar 2006, 22:56

no niewiem czy to bedzie takie latwe. Znam kolesia ktory robil sobie taka rozpurke do 323C BA i jak go prosilem czy zrobi taka dla mnie to powiedzial ze jest to dosc skomplikowany proces ( zebrania wymiarow u dopasowanie tego wszystkiego), ale mowie tylko to co slyszalem. Zreszta ja sie na tym nieznam ale tez bym sobie chetnie taka rozpurke sprawil.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez bartek_bart » 12 mar 2006, 23:53

ja osobiście też się na tym nie znam ale mój staruszek i jego znajomi znają się na tym a skoro robią meble ( dla przemysłu spożywczego ) i wszystko co się da z nierdzewki to rozpórka dla nich to raczej nie problem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez yasiu » 14 mar 2006, 19:22

Ktoś zamawiał do mx-3?

Ja się piszę bo urwałem niedawno jedną. Proszę o dopisanie do zamówienia.

Mx-3 94r 1,8 V6 K8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez misiek06 » 14 mar 2006, 20:00

Nie wiem jak reszta ale ja myśle żeby już powoli zamykać liste i złożyć zamówienie ;) Już praktycznie połowa marca zanim wszystko uda się sfinalizować będzie pewnie prawie początek kwietnia więc... ?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez yasiu » 14 mar 2006, 20:09

Proszę pomysłodawcę o zrobienie listy chętnych i zamówienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez LoB » 14 mar 2006, 21:44

Witam....
chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie jak kazdy z osobna zlozy zamowienie i poda adres przesylki ( 10% rabat i tak jest dla kazdego kto powie ze jest z Klubu Mazdy i ze byl on ustalany z kolega LoB z Mazdy 626) ja swoje juz zamowilem wczoraj ..... beda do 2 dni

a oto namiar:

DARS TUNING

e-mail: darstuning@wp.pl

Sklep czynny:
poniedziałek – piątek 10,00 – 17,00
sobota 10,00 – 14,00

informujcie prosze w tym poscie kto i kiedy i do jakiego auta zlozyl juz zamowienie/odebral paczke ze sprezynami
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez misiek06 » 14 mar 2006, 22:33

A wogóle jak to jest z wysyłka ? ile kosztuje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez LoB » 14 mar 2006, 22:37

wysylka priorytetem ...cala Polska... 20-30 zl
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez bartek_bart » 14 mar 2006, 22:57

LoB napisał(a):wysylka priorytetem ...cala Polska... 20-30 zl


dokładnie płaciłem 26zł za przesyłkę kurierem GLS

złożyłem zamówienie i odebrałem paczkę do mazdy 323C jutro montaż <jupi>
aha paczkę odebrałem w poniedziałek a zamówienie złożyłem w zeszłym tyg w poniedziałek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Udesky » 14 mar 2006, 23:12

Ja zlozylem zamowienie w czwartek, a we wtorek dostalem juz sprezynki, czyli dzisiaj. Cena to dokladnie 315zl za sprezyny + 25zl przesylka kurierem. Niestety montarzu w tym tygodniu sie nieuda przeprowadzic, chodziasz moze. W kazdym razie jestem zadowolonu z nowiutkicz czerwoniutkich sprezynek, akurat pod kolor auta. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez siwy_dymek » 15 mar 2006, 00:47

Orientowal sie ktos w kosztach montazu? Ja sie narazie pytalem w jendym miejscu i uslyszlem 60zl o sztuki! To duzo czy malo? Da sie to przeprowadzic samemu? Gdzies ktos mi mowil ze nawet gdy samochod jest na podnosniku sprezyny rozpieraja z dosc duza sila!? :|
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez yasiu » 15 mar 2006, 01:03

Montaż samodzielny bez ściągaczy sprężyn mozesz sobie darować. Niestty ale nie jakjuż uda ci się odkręcić stare od amorka bez utraty zębów i tak nie naciągniesz nowych.

Ja robię to sam lecz u kumpla na warsztacie gdzie ściągacze i pneumat są nieodzowne. Koszt 60 zł za sztukę taki sredni. Biorąc pod uwagę ze trochę czasu to zajmuje. Ciekaw jestem tylko jak wyjdzie puźniej zbierzność i geometria Ale chyba trzeba będzie trzeba sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Boris86 » 15 mar 2006, 01:46

Z założeniem dasz rade sam... żadna filozofia rozłożyć i złożyc MacPhersona... Tylko troszke czasochłonne. Wbrew pozorom sprezyny z progresją dużo łatwiej nałożyć niż ori. Wiem bo sprawe przerabiałem z moimi Weitecami. Natomiast zbierzności i geometrie to już lepiej oddać specjalistom na laser.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez bartek_bart » 15 mar 2006, 01:56

ja mam do wymiany wszystkie osłony amorów także spręzyny przy okazji bedą założone bo i tak trzeba wszystko rozebrać a koszt to za wymiane gum 30zł za szt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje