Problem z elektroniką/elektryką (tempomat, światła, oświetlenie wnętrza itd.)
mazik87 napisał(a):Jednym z nich jest nie działający tempomat.
Wedlug instrukcji nalezy wcisnac przycisk cruise nastepnie ustalic dana predkosc np 90km/h i wcisnac set+
Niestety po nacisnieciu cruise tylko wyswietla sie pomaranczowa ikonka a samochod nie reaguje na przyciski set ;/
Wydaje mi się, że wszystko robisz dobrze. Po naciśnięciu Cruise zapala się pomarańczowa kontrolka, a po SET+ powinna się zmienić na zieloną i samochód powinien utrzymywać stałą prędkość.
mazik87 napisał(a):Kolejny problem to problem z lusterkiem bocznym od kierowcy, niestety nie działa regulacja gora/dol, czytalem o tym problemie i ponoc przepalony jakis pin(?) czy ktos mial podobny problem i ewentualnie jak go rozwiazał.
U mnie też tak było. Ale ten problem wystąpił w zimie. Po tym jak samochód został w garażu wszystko wróciło do normy. Tak, masz rację. Przy takich objawach może być przepalony jeden pin. Ale czy lusterko działa lewo/prawo?
mazik87 napisał(a):W samochodzie posiadam rowniez swiatla z przełacznikiem auto. Postanowilem sprawdzic owy tryb wieczorem ale niestety po przelaczeniu na tryb Auto palą się tylko swiatła pozycyjne..
Czy tak to ma wyglądac? Raczej nie..
Co moze byc uszkodzone?
A w ciągu dnia jak odpalasz samochód to światła się nie zapalają? Czy też palą się tylko pozycje?
mazik87 napisał(a):Czasami tez mam problemy z odpalaniem
tzn wchodze do samochodu, wkladam kluczyk, probuje odpalic i nagle wszystko znika z wyswietlacza i ikonki gasna ( tak jakby byl to wyczerpany aku ) akumulator 100% podladowany..
Ale ostatnio sprawdzalem bezpieczniki i troche je przeczyscilem i jak narazie problem sie rozwiazal.
A może nie ma dobrego styku na klemach? Spróbuj to sprawdzić.
mazik87 napisał(a):I jeszcze jedno zapytanie
Wczoraj przy temp zewnetrznej 23st ustawilem nadmich na 16st ale bez klimy i mialem wrazenie ze z dmuchawy leci cieple powietrze (?)
Dopiero po wlaczeniu AC leci zimne..
Hmmm chyba, ok. No bez klimy raczej samo się nie schłodzi do takiej temeratury.
Właśnie po wcisnieciu set nic sie nie dzieje
Tak jakby nie działał żaden przycisk z prawej strony ( res/set+/set-/cancel )
Czytałem o tym problemie na innych stronach ale niestety żadnej solicji sensownej nie znalazłem..
Co do lusterka to postaram sie je rozebrac jak znajde chwilke i sprawdze
Na boki lewo-prawo działa.
W ciagu dnia na auto palą sie tylko pozycje
Właśnie klemy też dokręciłem i narazie odpala od strzała, zobaczymy..
Rozumiem ze nie schłodzi, ale w samochochodzie robi sie gorąco.. Cieplej niż na zewnatrz :p
Miałem tak kiedys w ibizie i tam byl jakiś potencjometr uszkodzony co przełączał jakiś sterownik..
Mam nadzieje ze to nie jest podobny problem ;/
Aha i jeszcze jedno.. Mam podwojną lampke oswietlenia kabiny ze schowkiem na okulary.
Czy po otwarciu drzwi u was pali sie tez tylko jedna czy dwie?
Tak jakby nie działał żaden przycisk z prawej strony ( res/set+/set-/cancel )
Czytałem o tym problemie na innych stronach ale niestety żadnej solicji sensownej nie znalazłem..
Co do lusterka to postaram sie je rozebrac jak znajde chwilke i sprawdze
Na boki lewo-prawo działa.
W ciagu dnia na auto palą sie tylko pozycje
Właśnie klemy też dokręciłem i narazie odpala od strzała, zobaczymy..
Rozumiem ze nie schłodzi, ale w samochochodzie robi sie gorąco.. Cieplej niż na zewnatrz :p
Miałem tak kiedys w ibizie i tam byl jakiś potencjometr uszkodzony co przełączał jakiś sterownik..
Mam nadzieje ze to nie jest podobny problem ;/
Aha i jeszcze jedno.. Mam podwojną lampke oswietlenia kabiny ze schowkiem na okulary.
Czy po otwarciu drzwi u was pali sie tez tylko jedna czy dwie?
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Witaj,
1. Tempomat – usterka (raczej sam nie naprawisz)
2. Lusterko – usterka (sprawdzić i ewentualnie przeczyść styki w złączce/kostce przyłączeniowej)
3. Światła w trybie "auto" – usterka (raczej sam nie naprawisz)
4. Problemy z zapłonem – jeśli akumulator jest sprawny to może to być rzeczywiście problem złego styku na klemach – to już zrobiłeś i wygląda na to, że problem został wyeliminowany.
5. Klimatyzacja – opierając się na danych, które podałeś raczej wszystko jest prawidłowo. Przy nastawie na panelu temp. 16 st. C a zewnętrznej 23 st. C bez włączenia klimatyzacji w żaden sposób z nawiewów nie będzie lecieć chłodne powietrze, lecz właśnie o temp. mniej więcej takiej jak na zewnątrz. No chyba, że leci wyraźnie gorące(?)
6. Oświetlenie wnętrza – usterka- powinny "palić się" dwie lampki (prawdopodobnie spalona jedna z żarówek)
Sprawdzałeś czy to auto, aby nie jest przypadkiem po "dzwonku" ?
Sugerowałbym Ci mimo, że coś tam z powyższej listy mógłbyś jeszcze sam naprawić, jednak odwiedzenie porządnego warsztatu lub ASO.
1. Tempomat – usterka (raczej sam nie naprawisz)
2. Lusterko – usterka (sprawdzić i ewentualnie przeczyść styki w złączce/kostce przyłączeniowej)
3. Światła w trybie "auto" – usterka (raczej sam nie naprawisz)
4. Problemy z zapłonem – jeśli akumulator jest sprawny to może to być rzeczywiście problem złego styku na klemach – to już zrobiłeś i wygląda na to, że problem został wyeliminowany.
5. Klimatyzacja – opierając się na danych, które podałeś raczej wszystko jest prawidłowo. Przy nastawie na panelu temp. 16 st. C a zewnętrznej 23 st. C bez włączenia klimatyzacji w żaden sposób z nawiewów nie będzie lecieć chłodne powietrze, lecz właśnie o temp. mniej więcej takiej jak na zewnątrz. No chyba, że leci wyraźnie gorące(?)
6. Oświetlenie wnętrza – usterka- powinny "palić się" dwie lampki (prawdopodobnie spalona jedna z żarówek)
Sprawdzałeś czy to auto, aby nie jest przypadkiem po "dzwonku" ?
Sugerowałbym Ci mimo, że coś tam z powyższej listy mógłbyś jeszcze sam naprawić, jednak odwiedzenie porządnego warsztatu lub ASO.

Auto napewno nie jest po dzwonku :–)
Pozatym sprawdzane w aso
Ale oczywiscie tak sprawdzone ze nic nie mowili o uszkodzonym tempomacie
Co do lampki wewnetrznej to jak sie właczy lampke przyciskiem to działa, wiec raczej nie zarowka,
Swiatlo reaguje tez na otwarcie drzwi ale tak jak mowie, zapala sie tylko jedna zarowka..
Co do tego nadmuchu to w sumie złą temp podałem, wczoraj było koło 17st na zewnatrz, ustawiajac temp w samochodzie 17 powinno byc w srodku dosc chlodno, ale niestety bylo za cieplo i trzebabylo okna otwierac :p
Mozliwe ze filtr kabinowy do wymiany
?
Co do tempomatu jak znajde chwilke to sprawdze sam panel na kierownicy i czujniki hamulca itp. ( tak wyczytalem na zagranicznych serwisach ) moze znowu jakies zasniedziale styki itd.
Pozatym sprawdzane w aso
Ale oczywiscie tak sprawdzone ze nic nie mowili o uszkodzonym tempomacie
Co do lampki wewnetrznej to jak sie właczy lampke przyciskiem to działa, wiec raczej nie zarowka,
Swiatlo reaguje tez na otwarcie drzwi ale tak jak mowie, zapala sie tylko jedna zarowka..
Co do tego nadmuchu to w sumie złą temp podałem, wczoraj było koło 17st na zewnatrz, ustawiajac temp w samochodzie 17 powinno byc w srodku dosc chlodno, ale niestety bylo za cieplo i trzebabylo okna otwierac :p
Mozliwe ze filtr kabinowy do wymiany
Co do tempomatu jak znajde chwilke to sprawdze sam panel na kierownicy i czujniki hamulca itp. ( tak wyczytalem na zagranicznych serwisach ) moze znowu jakies zasniedziale styki itd.
Ostatnio edytowano 4 sty 2015, 14:21 przez mazik87, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
No to dobrze, że sprawdziłeś auto w ASO a już trochę gorzej oni się do tego przyłożyli, bo jak widać troszkę tych usterek przeoczyli 
Co lampek, skoro "z przycisku" świecą obydwie no to fakt, nie żarówka, ale to nie jest dobra wiadomość, bo oznacza, że usterka tkwi gdzieś "głębiej" i raczej samemu ciężko będzie ją znaleźć – może też gdzieś brak styku/połączenia.
W kwestii zbyt wysokiej w stosunku do nastawionej temp. nadmuchu to teraz, kiedy zmieniłeś "zeznania" zmianie uległa też diagnoza – skoro jednak leciało wyraźnie za ciepłe powietrze to raczej coś jest nie tak z układem ogrzewania/klimatyzacji. Filtr kabinowy tak czy inaczej sprawdź i w razie kiepskiego stanu wymień, jeśli nie było to zrobione na przeglądzie
Co do tempomatu, jeśli czujesz się na siłach, oczywiście możesz sprawdzić połączenia – przewody, kostki.
Co lampek, skoro "z przycisku" świecą obydwie no to fakt, nie żarówka, ale to nie jest dobra wiadomość, bo oznacza, że usterka tkwi gdzieś "głębiej" i raczej samemu ciężko będzie ją znaleźć – może też gdzieś brak styku/połączenia.
W kwestii zbyt wysokiej w stosunku do nastawionej temp. nadmuchu to teraz, kiedy zmieniłeś "zeznania" zmianie uległa też diagnoza – skoro jednak leciało wyraźnie za ciepłe powietrze to raczej coś jest nie tak z układem ogrzewania/klimatyzacji. Filtr kabinowy tak czy inaczej sprawdź i w razie kiepskiego stanu wymień, jeśli nie było to zrobione na przeglądzie
Co do tempomatu, jeśli czujesz się na siłach, oczywiście możesz sprawdzić połączenia – przewody, kostki.

Musze znowu troche zmienic "zeznania" :–)
Sprawdziłem dokładnie, jak jest twraz jasno to pozycyjne w trybie auto nie działają.
Zasłoniłem czujnik i sie zapaliły pozycje ale niestety nie te swiatła docelowe :/
Probowalem tez odpalic i zas to samo.. Wyglada na rozładowany aku ale nie jest ;/
Musze chwile odczekac i dopiero odpala.. Jak uda mi sie to nagrac to pokaze o co chodzi
Pzdr
Właśnie doszedłem co jest uszkodzone w lampce
Jedna z diod jest uszkodzona i to jest problem nieprawidłowego działania
Sprawdziłem dokładnie, jak jest twraz jasno to pozycyjne w trybie auto nie działają.
Zasłoniłem czujnik i sie zapaliły pozycje ale niestety nie te swiatła docelowe :/
Probowalem tez odpalic i zas to samo.. Wyglada na rozładowany aku ale nie jest ;/
Musze chwile odczekac i dopiero odpala.. Jak uda mi sie to nagrac to pokaze o co chodzi
Pzdr
Właśnie doszedłem co jest uszkodzone w lampce
Jedna z diod jest uszkodzona i to jest problem nieprawidłowego działania
Ostatnio edytowano 4 sty 2015, 14:22 przez mazik87, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
jeśli nie jest powypadkowe, to grzebał w tym jakiś domorosły elektryk wg mojej wiedzy. Nagromadzenie tylu usterek elektrycznych w jednym aucie to w mojej ocenie albo powypadkowa przeszłość, albo ... ktoś coś dokładał, wymieniał i przy okazji spartaczył.
Sugerowałbym dobry warsztat elektryczny, bo widzę że auto już po gwarancji
Sugerowałbym dobry warsztat elektryczny, bo widzę że auto już po gwarancji
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Naszczescie nie sa to usterki wkurzajace tzn niezbedne do dzialania samochodu..
Samo odpalanie mi nie przeszkadza. Zastanawia mnie tylko to czemu sie tak dzieje :–)
Kiedys może naprawie
.
Co do ASO Mazda to jestem zawiedziony..
Kase biorą ale słabo sprawdzają..
Niby wskazali na usterke lusterka i klaksonu i inne drobne przypadłości ale te najważniejsze pominęli..
Samo odpalanie mi nie przeszkadza. Zastanawia mnie tylko to czemu sie tak dzieje :–)
Kiedys może naprawie
Co do ASO Mazda to jestem zawiedziony..
Kase biorą ale słabo sprawdzają..
Niby wskazali na usterke lusterka i klaksonu i inne drobne przypadłości ale te najważniejsze pominęli..
Ostatnio edytowano 4 sty 2015, 14:22 przez mazik87, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Naszczescie nie sa to usterki wkurzajace tzn niezbedne do dzialania samochodu..
W 4 letnim aucie mowa o jakikolwiek usterkach dla mnie byłaby nie do przyjęcia. Kupując auto żądałbym od niego żeby wszystko było na cacy. Wszystko wszędzie działa, itd.
Od swojego, 8 letniego auta oczekuję żeby elektronicznie wszystko działało, a przecież japończyki mają jedną z lepszych instalacji elektr. i wszystko działa jak należy.
W każdym razie też uważam że ktoś dłubał przy kablach, skoro jesteś pewny że auto jest bezwypadkowe i nie ma uzupełnianych wiązek elektrycznych.
No właśnie, bardzo podejrzana jest ta liczba „elektrycznych" usterek, dlatego wcześniej pytałem czy auto nie jest przypadkiem „po przejściach”. Jeśli nie, to bardzo prawdopodobne, że jakaś „złota rączka” maczała w nim palce, np. montując jakieś akcesoria elektryczne lub nieudolnie próbując coś naprawić narobiono szkód. Jedno jest pewne – ASO wzięło "kasę", ale nie sprawdziło tego auta należycie.
mazik87 „zeznania” zmieniłeś, ale i tak światła w trybie „auto” działają nieprawidłowo. Co prawda czujnik natężenia światła reaguje jak powinien, ale włączają się tylko światła pozycyjne. Rozumiem, że po przestawieniu przełącznika na światła mijania, te już zapalają się (?) Tak swoją drogą tryb „auto”, kiedy mamy prawny obowiązek jazdy z włączonymi światłami przez cały rok, tak naprawdę jest nieprzydatny.
Co do problemu z zapłonem to po obejrzeniu filmu wykluczyłbym akumulator, ale jak bardzo chcesz to podjedź, gdzieś do warsztatu i za parę groszy sprawdzą Ci jego stan specjalnym testerem (pod obciążeniem).
mazik87 „zeznania” zmieniłeś, ale i tak światła w trybie „auto” działają nieprawidłowo. Co prawda czujnik natężenia światła reaguje jak powinien, ale włączają się tylko światła pozycyjne. Rozumiem, że po przestawieniu przełącznika na światła mijania, te już zapalają się (?) Tak swoją drogą tryb „auto”, kiedy mamy prawny obowiązek jazdy z włączonymi światłami przez cały rok, tak naprawdę jest nieprzydatny.
Co do problemu z zapłonem to po obejrzeniu filmu wykluczyłbym akumulator, ale jak bardzo chcesz to podjedź, gdzieś do warsztatu i za parę groszy sprawdzą Ci jego stan specjalnym testerem (pod obciążeniem).

Może nie jest wypadkowa ale zauwazam coraz wiecej ognisk rdzy na niektorych elementach elektronicznych, np. owa lampka miała naloty rdzy.. Czy to normalne?
W skrzynce z bezpiecznikami gdy sprawdzalem bezpieczniki widac ze ktos psikał jakąś chemia..
Pod siedzeniami tez widoczne sa naloty rdzy
;/
W skrzynce z bezpiecznikami gdy sprawdzalem bezpieczniki widac ze ktos psikał jakąś chemia..
Pod siedzeniami tez widoczne sa naloty rdzy
;/
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Tak czytam to i czytam i z każdą wypowiedzią wygląda mi to coraz bardziej na fakt, że autko jest po powodzi albo było przynajmniej trochę zalane. Ilośc problemów elektrycznych/elektronicznych plus ta rdza bardzo mocno na to wskazują. Slady zalania można zatuszować poprzez wymianę tapicerki ale zawsze zostają jakieś problemy elektryczne plus szybciej pojawiająca się rdza. Jeśli tak jest to współczuję i ja rozglądałbym się już za jakims innym autkiem/egzemplarzem
No chyba, że to zbieg okoliczności ale coś za dużo tych usterek jak na tak młode auto.
Japan – the best producer in the world !
I tu niestety Tytan może mieć rację.
Zanim doczytałem do jego posta, też zacząłem myśleć o zalaniu auta
A jeśli tak było to ASO należałoby ....
Zanim doczytałem do jego posta, też zacząłem myśleć o zalaniu auta
A jeśli tak było to ASO należałoby ....

Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Naloty korozji w opisywanych miejscach z całą pewnością nie są normalne i świadczą o obecności auta w środowisku o dużej wilgotności, zaś ślady po środku, domyślam się, że typu kontakt spray, o próbie ich usuwania/przywrócenia przewodności elektrycznej. Gdy tą nową informację zestawimy z wymienionymi wcześniej usterkami to zaczyna na jaw wychodzić niestety smutna prawda o tym aucie 

Narazie jezdzi :–)
Silnik chodzi cichutko i sprawnie
Tempomat jak bede mial chwilke to przeswietle i sprawdze wartosci na sterowniku
Lusterko to pewnie ten pin ( usterka mało znacząca )
Tryb auto swiateł w Poslce raczej nie potrzebny.
Jakoś to będzie, mam tylko nadzieje ze nie bedzie wiecej problemow, przedewszystim z silnikiem.
Dzis wymieniłem aku, zobaczymy jak bedzie odpalał, bo rano znowu od strzała ;–)
Reszta elektroniki tj podgrzewane siedzenia, składane lusterka itp smiga.. Z podgrzewana przednia szyba czy podgrzewanymi lusterkami czekam do zimy zeby sprawdzic ;p
Jak już do czegoś konkretnego dojde to dam znac
Pzdr
Silnik chodzi cichutko i sprawnie
Tempomat jak bede mial chwilke to przeswietle i sprawdze wartosci na sterowniku
Lusterko to pewnie ten pin ( usterka mało znacząca )
Tryb auto swiateł w Poslce raczej nie potrzebny.
Jakoś to będzie, mam tylko nadzieje ze nie bedzie wiecej problemow, przedewszystim z silnikiem.
Dzis wymieniłem aku, zobaczymy jak bedzie odpalał, bo rano znowu od strzała ;–)
Reszta elektroniki tj podgrzewane siedzenia, składane lusterka itp smiga.. Z podgrzewana przednia szyba czy podgrzewanymi lusterkami czekam do zimy zeby sprawdzic ;p
Jak już do czegoś konkretnego dojde to dam znac
Pzdr
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
No to czekamy na kolejne wieści... 
Akumulator trzeba było najpierw przetestować a nie od razu wymieniać na nowy, ale cóż...
Podgrzewanie szyby przedniej i lusterek możesz sprawdzić zwilżając je lekko woda – jak działają to woda odparuje.
Akumulator trzeba było najpierw przetestować a nie od razu wymieniać na nowy, ale cóż...
Podgrzewanie szyby przedniej i lusterek możesz sprawdzić zwilżając je lekko woda – jak działają to woda odparuje.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości