Dziś gazownik powiedzial mi ze mam źle dobrane swiece zaplonowe u siebie. Pokazal mi katalog ( nawet dwa katalogi ) i ewidentnie wg wykazu powinny byc DENSO SKJ16CR-A8 , u mnie sa inne. Kupowalem w sklepie, facet tez otworzyl katalog, poszukal i sprzedal. Zalozylem kilka miesiecy temu, samochod pali normalnie, przejechalem na tym kolo 20 tys. Wszystko wyszlo zupelnie przypadkiem przy innych sprawach.
Jakie wiec powinny byc prawidlowo dobrane swiece do silnika 1.6 ( mazda BJ ) ? Jakie macie u siebie ? Czy kwestia tego dobrania jakos bardzo rzutuje na prace silnika, chodzi mi o tzw. ciepłote swiec , jak to jest ?
Te które pokazuje katalog ( serwisówka tez ) to swiece irydowe, cena kolo 75PLN/szt – troche sporo jak na swiece. Te co mam zalozone teraz kosztuja duuuuzo mniej i tez dzialaja.....
Jakie prawidłowe świece do silnika 1.6 ?
Strona 1 z 1
Powiedz gazownikowi aby zmienił zawód, niech robi coś na czym się zna, chyba, że skierował Cie do sklepu w którym ma udziały, wtedy robi to na czym się zna...
Wysłane z mojego HTC Vision
Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Ja mam założony już drugi komplet Denso wg katalogu K20PR-U11 dedykowane do silnika 1.8
Pierwsze wytrzymały ok 2tys ,koszt 4szt/40zł w carspeed,trzeba tylko pamiętać o zmniejszeniu przerwy na 0.8-0.9 mamy wtedy lepszą iskrę . Tak naprawdę po takim przebiegu nie widać zużycia tych świec bo wszystkie wyglądają podobnie , są po prostu "czyste" wymieniłem bo wywaliło błąd wypadanie zapłonów a na nowych już nie pojawił się . Pewnie można by było jeszcze jeździć na nich bo nie było oznak szarpania ale pamiętajmy ,że jak są słabe świece to bardziej obciążamy cewki . A silnik na tych świeczkach chodzi jak na PB czyli jest ok.
Pierwsze wytrzymały ok 2tys ,koszt 4szt/40zł w carspeed,trzeba tylko pamiętać o zmniejszeniu przerwy na 0.8-0.9 mamy wtedy lepszą iskrę . Tak naprawdę po takim przebiegu nie widać zużycia tych świec bo wszystkie wyglądają podobnie , są po prostu "czyste" wymieniłem bo wywaliło błąd wypadanie zapłonów a na nowych już nie pojawił się . Pewnie można by było jeszcze jeździć na nich bo nie było oznak szarpania ale pamiętajmy ,że jak są słabe świece to bardziej obciążamy cewki . A silnik na tych świeczkach chodzi jak na PB czyli jest ok.
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość