DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 30 lip 2013, 10:54

Hubix napisał(a):Patrząc na dane Laguna z silnikiem 2,2 dCi nie wiele się różni od 1,9 dCi.

<czytaj>
brii napisał(a):Wycofano ten silnik kiedy udało się wycisnąć z 1.9/2.0 te same osiągi. Nie było sensu go dalej montować by był cenowo niekonkurencyjny (wyższa akcyza powyżej 2.0, wyższe stawki ubezpieczeń).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mateusz L » 4 sie 2013, 22:35

Hmmmmm HDi 2.0 montowane i produkowane przez peugeota to wielki koszmar. Głowica nie pasuje do bloku silnika, wtryski wymagają często wymiany albo mechanicznego czyszczenia, rzadko dają się wyjąć bez zdejmowania głowicy, zapiekają się świece żarowe (bez zdjęcia głowicy są często niewymienne), sama głowica lubi pękać...


xANDY mam nadzieję, że nieco zmieniłeś zdanie przez kilka lat i nie wiem skąd wziąłeś te informacje, ale w życiu nie słyszałem o czymś takim. Prawda jest taka, że HDI to jedyne silniki DIesla (nie wiem jeszcze jak JTD) które można kupować niemal w ciemno, bez większych obaw. Wtryski Boscha się regenerują, koła 2M są trwałe i mają sztywne zamienniki, jeden problem to turbo o zmiennej geometrii (nie chodzi o trwałość tylko możliwość regeneracji ), ale nie wiem, czy jakiekolwiek VTG się oficjalnie regeneruje...Świece nie urywają się ponadprzeciętnie- na pewno nie tak jak np. w Mercedesach... Nawet filtry cząstek nadają się do mycia. Pomijam już kulturę pracy, bo np. nowe 2.0 HDI zabija cichobieżnością. I jeszcze jedno- nikt poza Mazdą nie stosuje CDTI, zaś HDI- owszem- kilka marek. Do 200tys. jest spokój, później coś czasem trzeba zrobić i jazda dalej. Aha- regeneracja kompletu wtrysków Boscha to ok. 1800zł. Co do trwałości to wtryski potrafią przejechać i 300-400tys. więc nie wiem, czy można tu mówić o częstej wymianie...

a już na pewno w egzemplarzach z BSI

BSI to komputer samochodu, a nie silnika. Sporo informacji przepływa z jednego od drugiego (choćby zezwolenie na rozruch po odczytaniu immo, ale BSI sprawiało problemy zazwyczaj z powodu zalania (złe uszczelnienie podszybia w 307), a nie samo z siebie.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez xANDy » 29 sie 2013, 11:37

Wyraźnie napisane jest, że HDI produkowane przez peugeota a nie PSA. To nie są te same silniki! To co powyżej przytoczyłeś jest zgodne z bezpośrednimi wnioskami mechaników z serwisu odnośnie peugeotowskich silników diesla.
W peugeotach montowane były HDI peugeota oraz HDI od PSA. Podobnie było np. w suzuki vitara.

Więc streszczając – silniki PSA montowane są np. w fiatach, lanciach, alfach, peugeotach, citroenach, hyundai/kia; mazdach (M3 właśnie); oplach, fordach i pewnie coś jeszcze opuściłem. Mają różne nazwy: jtd, hdi, hpi, cid; cdti, citd, tdci. Problem jest gdy w danym modelu pojazdu (np. focus) montowane są różne silniki pod jedną nazwą – np. focus 1,6 TDCI i Focus 1,8 TDCI – pierwszy to silnik PSA a drugi forda.

Zaś o egzemplarzach z BSI pisał ktoś inny a nie ja...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hubix » 1 wrz 2013, 22:25

HDI to lider wśród Diesli z CR.

Czy któryś z silników HDI trapią naprawdę poważne usterki ?

Pomijam średnio wytrzymałe koła pasowe w pierwszych motorach około 2000 roku bo i one wytrzymywały około 200 tys. km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez xANDy » 6 wrz 2013, 20:22

Hubix napisał(a):HDI to lider wśród Diesli z CR.

Ehhh
HDI to tylko naklejka na klapie bagażnika :|
Jest to technologia CR, silniki produkowane są przez fiata; większość z nich powstaje w naszym kraju zresztą, na południu – od 1,3 do 2,2 (1.3; 1.6; 1.9; 2.0; 2.2). Jakie mają oznaczenia symboli – podałem wyżej. Peugeot produkował jednak własnego CR 2.0 i montował go równolegle z fiatowskim (PSA) do swoich pojazdów. Różnica była jak w przypadku opla, który też kiedyś miał swoją konstrukcje diesla 1.7 (montowany równolegle z 1.7 isuzu). Ten oplowski to był koszmar (chociaż miał fajny system zmiany sprzęgła bez rozgrzebywania połowy wnętrzności).

Jakbyś napisał PSA to lider wśród diesli CR – to wtedy to zdanie ma głęboki sens <czytaj>

Każdy silnik ma jakieś swoje słabe punkty – w 1.6 zapycha się sitko na restrykcji oleju i pada turbina; 1.9 zdycha przy obrotach blisko 1000 rpm jakbyś próbował nim się kulać, 1.6-2.2 nie tolerują dużego obciążenia przez dłuższy czas (silnik ulega przegrzaniu, uszkodzeniu itd). Do tego jest specjalny "namiar" w pamięci kompa, który rejestruje jak długo kierowca żyłował silnik i mogą odmówić udzielenia gwarancji. Przez pewien czas silniki te miały FAP'a mokrego – na płyn "elosys", które miały ograniczoną żywotność; są już nowsze generacje tych dpf'ów...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto