Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)
Wiatam, zbliza mi sie wymiana paska w Madzi 5 2.0 diesel 2007r. Mam pytanie do was czy ktos z was wymienial sam pasek rozrzadu? Czy potrzebne sa jakies specjalistyczne klucze do wyminay. Mam doswiadczenie w wymianie paska ale w innych autach, w Mazdzie jeszcze nie wyminalem, czy sa jakies kruczki, przeszkody podczas wyminay?? Czy ktos z was ma schemat – diagram krok po kroku wymine paska w formie pdf. Pozdrawiam Wszyskich.
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
- Od: 30 cze 2009, 09:50
- Posty: 28
- Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
- Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07
Witam wszystkich
Wiem że ten temat pewnie był już nie raz omawiany, ale może ktoś pomoże
chcę wymienić rozrząd w swojej 6 2004 rok diesel, jest duży wybór na rynku i nie wiem jaki wybrać.
zastanawiam się nad tym podanym poniżej, nie wiem czy jest dobry. Może ktoś poleci coś innego w rozsądnej cenie.
Czekam na opinie i sugestie
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 57237.html
Wiem że ten temat pewnie był już nie raz omawiany, ale może ktoś pomoże
chcę wymienić rozrząd w swojej 6 2004 rok diesel, jest duży wybór na rynku i nie wiem jaki wybrać.
zastanawiam się nad tym podanym poniżej, nie wiem czy jest dobry. Może ktoś poleci coś innego w rozsądnej cenie.


-
slaw212
poruszalem w tym watku temat wymiany rozrzadu, co ma niecale 50k km, lecz juz 5 lat. zastanawialem sie czy robic czy nie... maly update z mojej strony.
zdecydowalem sie na zmiane – i jak sie okazalo dobrze zrobilem. pasek w rowkach byl juz dosc starty, szycia zaczely byc widoczne. Wg mechanika jeszcze z 10kkm moze i by zrobil ale nie wiecej. takze dobrze ze zmienilem.
byl to pasek Contitech – moim zdaniem jak na niecale 50kkm nie wygladal dobrze. dlatego teraz zdecydowealem sie na ori – tez za namowa mechanika, ktory wlasnie z conti mial niemile doswiadczenia.
to tez apropo dyskusji o jakosci contitecha.
zdecydowalem sie na zmiane – i jak sie okazalo dobrze zrobilem. pasek w rowkach byl juz dosc starty, szycia zaczely byc widoczne. Wg mechanika jeszcze z 10kkm moze i by zrobil ale nie wiecej. takze dobrze ze zmienilem.
byl to pasek Contitech – moim zdaniem jak na niecale 50kkm nie wygladal dobrze. dlatego teraz zdecydowealem sie na ori – tez za namowa mechanika, ktory wlasnie z conti mial niemile doswiadczenia.
to tez apropo dyskusji o jakosci contitecha.
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
grubby napisał(a):co ma niecale 50k km, lecz juz 5 lat. zastanawialem sie czy robic czy nie...
nie ma się co zastanawiać w takim przypadku
byl to pasek Contitech – moim zdaniem jak na niecale 50kkm nie wygladal dobrze.
potwierdzenie wielu opinii, wg. których akurat w ten element należy zainwestować i kupić oryginał (tak samo jak i pompę wody)
dlatego teraz zdecydowealem sie na ori

Witam, Panowie moje autko to Mazda GY 04.2005 r diesel 2.0 136KM , przed liftem więc wywnioskowałem że nie ma dpf-u. Kupiłem ją kilka dni temu , ma 109 tys więc postanowiłem wymienić oczywiście filtry, olej i rozrząd. Czy taki komplet będzie odpowiednie ?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-6-mpv-2-0-tdvi-ditd-i3471447618.html

Dzięki za odpowiedź, w takim razie go biorę i lecę do mechanika... Czy coś jeszcze polecacie wymienić po kupnie auta?? Gadałem z mechanikiem i wspomniałem że może by podkładki pod wtryskami zmienić, ale powiedział że dopóki nic się nie dzieje to on odradza to ruszać...
Apacz napisał(a):Dzięki za odpowiedź, w takim razie go biorę i lecę do mechanika... Czy coś jeszcze polecacie wymienić po kupnie auta?? Gadałem z mechanikiem i wspomniałem że może by podkładki pod wtryskami zmienić, ale powiedział że dopóki nic się nie dzieje to on odradza to ruszać...
Podkładki i ściągnięcie miski, to pierwsze co musisz zrobić bez względu na to co gada mechanik.
smile napisał(a):Apacz napisał(a):Kupiłem ją kilka dni temu , ma 109 tys
Podeślij nr VIN.......... Potwierdzimy to
Proszę JMZGY19R201208780 mam nadzieję że będzie ok , bo już rozrząd jest w drodze
Dopisano 28 sie 2013, 22:17:
Pioteq25 napisał(a):Apacz napisał(a):Dzięki za odpowiedź, w takim razie go biorę i lecę do mechanika... Czy coś jeszcze polecacie wymienić po kupnie auta?? Gadałem z mechanikiem i wspomniałem że może by podkładki pod wtryskami zmienić, ale powiedział że dopóki nic się nie dzieje to on odradza to ruszać...
Podkładki i ściągnięcie miski, to pierwsze co musisz zrobić bez względu na to co gada mechanik.
ściągnięcie miski ? Chodzi Ci o czyszczenie smoka olejowego tak ? Czy coś jeszcze... Jestem powiedzmy średnio zaawansowanym laikiem w mechanice więc czasem sprawy oczywiste dla Was dla mnie mogą być nowością
W takim razie mogę prosić link do jakichś odpowiednich podkładek ?
Ostatnio edytowano 28 sie 2013, 22:24 przez Apacz, łącznie edytowano 1 raz
dobrzyn22 napisał(a):Apacz napisał(a):Chodzi Ci o czyszczenie smoka olejowego tak ?
![]()
zajrzyj do poradnika diesla
Rozumiem że o ten fragment chodzi :
"Przy każdorazowym „ruszaniu” mocowań wtrysków (często przy regulacji zaworów) należy obowiązkowo wymienić podkładki pod wtryskami. Jeśli zostawi się stare podkładki to będą one przepuszczać spaliny i nagar, który „przejęty” przez olej zasklepia smok olejowy w misce a w konsekwencji powoduje zatarcie silnika."
Ok, i teraz pewnie głupie pytanie, ale jak wspominałem nie znam się...
Co panowie powiecie na ten zestaw?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-5 ... 74389.html
Przez 5 lat myślę że zrobię góra 70-80tys, pompę zrobię z każdą wymianą, będzie ok?

Przez 5 lat myślę że zrobię góra 70-80tys, pompę zrobię z każdą wymianą, będzie ok?
- Od: 5 mar 2011, 17:33
- Posty: 51
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6