Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez matthies » 26 sie 2013, 18:01

Mandey napisał(a):
matthies napisał(a):Przy wymianie zauważyłem tez ze soczewki są jakieś matowe, jakby okopcone. Da się to jakoś wyczyścić?

Jasne, że się da :) KLIK!

to nie ja pisalem <nie powiem>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 26 sie 2013, 21:47

szczepan601 napisał(a):Da się to jakoś podregulować? Jeśli tak to gdzie, jak i czym :)

Da się. Ze światłem xenonowym polecam jechać ustawić linię odcięcia światła. A do tego służą dwie plastikowe śruby imbusowe, które są w reflektorze. Jedną widać od góry, a druga jest lekko po skosie też od góry blisko zewnętrznej strony samochodu. Mniej więcej :P

Dopisano 26 sie 2013, 21:48:

matthies napisał(a):to nie ja pisalem <nie powiem>

Zdarza się ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez bogie » 27 sie 2013, 14:54

Mam pytanie – linia odcięcia światła w rozumieniu kąt odcięcia światła? Da się to wyregulować imbusem? Czy chodzi tylko o wysokość świateł?
Początkujący
 
Od: 22 sie 2013, 10:37
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 Diesel 136KM

Postprzez szczepan601 » 27 sie 2013, 18:38

Mandey napisał(a):Da się. Ze światłem xenonowym polecam jechać ustawić linię odcięcia światła. A do tego służą dwie plastikowe śruby imbusowe, które są w reflektorze. Jedną widać od góry, a druga jest lekko po skosie też od góry blisko zewnętrznej strony samochodu. Mniej więcej :P



Pojechac znaczy do warszatatu czy ze szwagrem wieczorem po mur? <co?>
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 09:25
Posty: 42
Skąd: Okolice Dortmundu
Auto: Mazda 6 GY 2,3 2005 FL

Postprzez Mandey » 27 sie 2013, 20:53

Do stacji kontroli pojazdów.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez marcelbepe » 28 sie 2013, 21:50

witam zakupiłem mazde 6 diselka po załaczeniu świateł mijania coś mi świerszczy w lewej stronie mam ksenony świecą nie przerywają prosze o podpowiedz co to może być
marcelbepe
 

Postprzez Mandey » 28 sie 2013, 23:37

Może silniczek?

By Tapatalk 2
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez kubala » 30 sie 2013, 16:23

witam

mam takie pytanie.
czy xenony w mazdzie 6 po lifcie sa takie same jak z przed liftu? tzn chodzi o przetwornice, zapłonnik i awaryjnosc.
słyszałem ze w wersji po lifie zastosowano inne przetwornice ktore nie sa tak wysilone praca, zaplonniki znajduja sie poza lampa a nie w niej wklejone i podczas wymiany nie trzeba rozklejac lampy oraz ze ogolnie nie sa tak problemowe jak w wersji przed liftowej.

posiadalem mazde 6 z 2003 i musze powiedziec ze w moim przypadku xenony byly troche problematyczne, jak nie padla przetwornica to zaplonnik to nie poziomowalo sie to nie zapalaly lampy :)

czy moze ktos potwierdzic roznice na plus w xenonach w wersji poliftowej?

dziekuje i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez xANDy » 11 wrz 2013, 12:07

Jeżeli weźmiemy mazdę 6 pierwszej generacji to różnią się niewiele. Lampa jest w zasadzie taka sama, zapłonnik również niestety. Chociaż w innych markach z tymi samymi przetwornicami działają inne startery (montowane na sam palnik).
Wraz z liftem, a nawet troszkę wcześniej przetwornice dostały nowy soft (lub nowy układ napięcia odniesienia niezbędnego do kalibracji) co skutkuje rzadkimi problemami z poziomowaniem (na szczęście). Przetwornice są wymienne – różnica jest w dacie produkcji.
Największym problemem w M6 jest... starter. Ten model się zużywa/wypala/wykańcza. Padając samemu rozwala przy okazji często przetwornicę a bywają przypadki, że i sam palnik pęknie od nich (choć jest to bardzo rzadka przypadłość).
Żarniki podróbki potrafią spalić przetwornicę... proszę o tym nie zapominać!

Jestem w trakcie prób przełożenia nowego startera (praktycznie wiecznego) w miejsce normalnego oryginalnego w lampach do M6. Kilka prób już mam za sobą – miałem już prawie rozwiązaną sprawę bez robienia tzw. rzeźby ale zabrakło mi jakiś 2-3KV :(
Jak opracuję przetestowaną technologię to podzielę się nią oraz rozprowadzę namiary na serwis, który się tym będzie potrafił zajmować.

Starter oryginalny w M6 ulega (prawie zawsze) zużyciu. Startery te montowane były w wielu pojazdach ale ich produkcję zakończono w 2011 roku (alfa romeo, któryś model golfa, bmw, opel itd). W wielu innych modelach aut udaje się po prostu przerobić wtyczkę w lampie i zamontować nowy model startera (o ile lampa ma tyle miejsca). W przypadku lamp w M6 korzystając z ekwilibrystyki da się zamontować taki starter jednak nie ma wtedy możliwości samopoziomowania (starter opiera się o plastiki). Cięcie obudowy nie wchodzi niestety w rachubę :|
Sprawa jest w toku – bo coraz bardziej staje się nierozwiązywalna. Dostępne na allegro używane startery też pociągną tylko jakiś czas, nowych właściwie nie ma – trzeba opracować coś nowego.
Jeśli ktoś zrobi to szybciej – liczymy na udostępnienie technologii :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 11 wrz 2013, 12:14

Przy ksenonach (nie zenonach) ustawia się na 50-70m świecenia.
Zmiana przesłony to raczej rozłożenie lampy a przynajmniej wyjęcie jej z auta.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Mandey » 11 wrz 2013, 13:04

xANDy napisał(a):...przynajmniej wyjęcie jej z auta.

To wystarczy :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez kiero89 » 18 wrz 2013, 18:18

Witam klubowicze,

Od pewnego czasu w mojej mazdzinie również pojawił się problem z ksenonami, a właściwie z lewym. rozumując prosto zakupiłem nowe żarniki ( komplet – do lewego i prawego ksenona) wymieniłem obydwa i przez pierwsze kilka dni było wszystko ok , ale pózniej pojawił się ponownie ten sam problem i już teraz czasami się włącza jeden ( prawy) a czasami wogóle się nie włącza żaden, a jak jest dobra pogoda to działają obydwa... może ktoś może pomóc w tej sprawie. Byłbym wdzięczny!! :) Pozdrawiam!!
kiero89
 

Postprzez xANDy » 18 wrz 2013, 20:01

To właśnie zazwyczaj sprawa starterów. One się starzeją niestety i spada ich sprawność do poziomu, w którym nie są w stanie odpalić żarników.
Do tego podróby żarników potrafią spalić starter a to daje w efekcie uszkodzenie przetwornicy. Miałem taką akcję osobiście i w ramach reklamacji było naprawiane...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zemoj » 25 wrz 2013, 20:45

Jestem ostatnio niezbyt zadowolony z efektywności świecenia moich xenonów. Po prostu w nocy jak dla mnie niedostatecznie oświetlają drogę. Nie wiem kiedy ostatnio wymieniane były żarniki, na pewno więcej niż 2 lata, bo ja tego nie robiłem. Barwa lewego od prawego delikatnie się różni, jest bardzo delikatna różowa poświata, ale żeby te rzeczy zobaczyć trzeba się mocno skupić. Tym niemniej mogą to być początki końca żarników.

Czy ktoś, kto u siebie wymieniał, może polecić jakiś konkretny model albo chociaż firmę, której żarniki warto kupić?

Pewnie i czyszczenie soczewek przy okazji by nie zaszkodziło...
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez maselek » 25 wrz 2013, 22:07

zemoj napisał(a):Barwa lewego od prawego delikatnie się różni, jest bardzo delikatna różowa poświata, ......Tym niemniej mogą to być początki końca żarników.

W mojej poprzedniej GG miałem tak samo, zauważyłem to zaraz po kupnie auta

zemoj napisał(a):mogą to być początki końca żarników

Też tak myślałem, bo objaw jak najbardziej na to wskazuje, okazało się że żarnik wytrzymał jeszcze dwa lata

zemoj napisał(a):Czy ktoś, kto u siebie wymieniał, może polecić jakiś konkretny model albo chociaż firmę, której żarniki warto kupić?

osram xenarc lub philips colormatch barwa światła nie większa niż 5000K. Tylko uważaj na podróbki jest ich masa na "aledrogo" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez zemoj » 25 wrz 2013, 22:35

maselek napisał(a):Też tak myślałem, bo objaw jak najbardziej na to wskazuje, okazało się że żarnik wytrzymał jeszcze dwa lata

I robiłeś coś, czy jeździłeś z tym po prostu przez te dwa lata?
maselek napisał(a):barwa światła nie większa niż 5000K

No barwa na pewno nie większa. Będę szukał 4000-5000K. Niebieskie światło mnie nie jara ;)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez jet4pl » 14 paź 2013, 12:51

Witam. Mam podobny problem. Sprawdziłem już wszystko, wymieniłem obydwa palniki oraz przetwornicę w prawej lampie. Sprawdziłem styki żarnika oraz gniazdo w które wchodzi palnik czyli końcówkę startera. Wszystko wygląda ok, nic nie jest wypalone. Problem cały czas jest taki sam. Po włączeniu świateł mijania po kilku minutach zaczyna mrugać prawa lampa i po kilku mrugnięciach gaśnie. Problem ten występował też od razu przy zmianie na nowe palniki ale rzadziej. Teraz po niecałym roku widzę że znowu zjarał się palnik gdyż zaczyna świecić na różowo. Nie zamierzam cały czas kupować nowych palników, przecież one maja o wiele większą żywotność a u mnie po niecałym roku znowu pada ten w prawej lampie. Nie pomogła nawet wymiana przetwornicy kupionej na allegro. Nie mogą to być startery bo lampy włączają się od razu. Problem występuje po kilku minutach. Na nowych palnikach mruganie występowało po około 30 min i albo lampa gasła i trzeba było wyłączyć i włączyć światła i znowu było ok. Teraz na zjaranym palniku świecącym na różowo to już co minute mi się wyłącza. Boje się że gdy kupie nowy żarnik znowu nie przetrwa on za długo.
Ratujcie bo już mnie krew zalewa i nie mam pojęcia czego to jest wina.
jet4pl
 

Postprzez xANDy » 14 paź 2013, 13:53

Ciekawi mnie jakie to były palniki.
Miałem podróby (ale niby philips'a) które zachowywały się podobnie – po 2 miesiącach dostałem na gwarancji nowe ale tym razem oryginalnie oryginalne.
Tutaj http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/z ... 4/690.html masz przykład jak wygląda sprawa z chińskimi zamiennikami zrobionymi tak perfekcyjnie, że niektóre serwisy się na to nabierają.
Nowy prawdziwy palnik ksenonowy kosztuje ok 200zł i jeśli jest oryginalny (i reszta w miarę sprawna) nie ma z nimi kłopotu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jet4pl » 14 paź 2013, 20:17

Jutro jadę wymienić palniki na gwarancji, w końcu kosztowały za komplet 540 zł Osram XENARC, więc dobrze że przynajmniej powiedzieli że wymienią mi bezproblemowo tylko muszę oddać obydwa palniki....
Więc jutro czeka mnie wyciąganie na parkingu przed hurtownią obydwu żarników a nie jest to niestety ani łatwe ani proste. Na szczęście już doszedłem do niebywałej wprawy w odkręcaniu plastikowego zabezpieczenia nadkola i jakoś przy całkowicie skręconych kołach udaje mi się wyciągnąć jedna na 15 min grzebania ręka przez otwór pomiędzy osłoną a błotnikiem. Dzięki za podesłanie linka do strony. Byłem już na niej ale oglądałem inny film pokazujący wymianę tranzystora w przetwornicach AL. Niestety i oryginalna i ta kupiona na allegro przetwornica posiada nie naganne 4 tranzystory i nie ma śladu nadpalenia. Więc jeśli po wymianie na nowe żarniki i to takie przyciągające magnes :–) (jutro będę sprawdzał co hurtownia próbuje mi wcisnąć) problem zacznie się powtarzać to naprawdę kończą się mi opcje. Ciekawe czy te kupione rok temu to oryginały, jutro się przekonam.

Szukając rozwiązań mojego problemu znalazłem za to ciekawą modyfikacje przetwornic, powiem szczerze że zaintrygowało mnie to. może komuś się przyda.
http://www.hidplanet.com/forums/showthr ... t-Pictures

a tu link do filmu pokazującego efekt modyfikacji
http://www.youtube.com/watch?v=vU7IbG6bwgk

Oby to tylko palniki bo jeśli wymienię i będzie mi znowu gasła prawa lampa to chyba coś uszkodzę w mojej maździe ze zdenerwowania.
jet4pl
 

Postprzez jet4pl » 15 paź 2013, 22:23

Już po wymianie palników na gwarancji. Na szczęście okazało się ze i stare i nowe to oryginalne osramy nie chińszczyzna, bardzo ładnie przyciągały się do magnesów więc jest ok. Na razie cały dzień i prawa lampa nie zgasła ani razu. Ciekawe czy to zasługa nowych palników czy podczas wymiany coś zaczęło lepiej stykać. Co prawda podgoiłem trochę bardziej styki w złączce w która wchodzi palnik ale ostatnio przy wymianie też to robiłem i niestety nic nie pomogło. Oby tym razem świeciły długo i bezawaryjnie.
jet4pl
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6