Remont silnika czy wymiana na inny

Postprzez grzech_z » 22 sie 2013, 08:27

mar_len napisał(a):Witam wszystkich!
Na początku chciałem zmienić na 136KM, ale po większości opisów zostaje przy 115KM.


A wyjaśnisz why?:)
Jak masz możliwość i Roman ma na stanie mocniejszy to się nawet nie zastanawiaj:)
Wszystkie 3 rodzaje są w tych samych pieniądzach – skoro zatem w maździe mocniejsza jednostka pasuje do tej samej budy i co ważne najmocniejszy silnik spala nie więcej od najsłabszej wersji to ja nie widzę żadnych przeciwwskazań.
Ja wymieniłem 1.8 na 2.0 136km i ok 40kkm przejechane – oleju nie ubywa, nic nie kopci.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez mar_len » 22 sie 2013, 09:15

Może i masz racje! Tylko nie wiem jak to będzie z przełożeniem gazu. Jakieś dwa miesiące temu dałem gaz do mojego silnika 115KM i nic nie wskazywało że panewki się odezwią, a tu jednak wymiana mnie czeka. Z 136KM musze komputer, immobilizer... Skrzynia chyba też bo mam kombi, troszeczkę więcej zachodu z tym. Szukałem na necie takie silniki i jak już to gołe są bez osprzętu więc .... sam nie wiem. Wiadomo lepiej mieć mocniejszy silnik. Mam przejechane 172kk (niby oryginał, książkę serwisową mam...itd) Rozrząd wg. książki czeka mnie przy 180kk, wymieniłem by to już ale nie wiem co dalej z silnikiem będzie. Na razie szukam szybko silnika. Jak poznać czy to 115KM czy 136KM?? oczywiście bez znajomości VINu
Ostatnio edytowano 22 sie 2013, 10:06 przez mar_len, łącznie edytowano 1 raz
mar_len
 

Postprzez Bo_Lo » 22 sie 2013, 09:38

Fasola ma 136 w premce na części,kompletny,można odpalica ,posłuchać...

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez grzech_z » 22 sie 2013, 15:21

mar_len napisał(a):Może i masz racje! Tylko nie wiem jak to będzie z przełożeniem gazu. Jakieś dwa miesiące temu dałem gaz do mojego silnika 115KM i nic nie wskazywało że panewki się odezwią, a tu jednak wymiana mnie czeka. Z 136KM musze komputer, immobilizer... Skrzynia chyba też bo mam kombi, troszeczkę więcej zachodu z tym. Szukałem na necie takie silniki i jak już to gołe są bez osprzętu więc .... sam nie wiem. Wiadomo lepiej mieć mocniejszy silnik. Mam przejechane 172kk (niby oryginał, książkę serwisową mam...itd) Rozrząd wg. książki czeka mnie przy 180kk, wymieniłem by to już ale nie wiem co dalej z silnikiem będzie. Na razie szukam szybko silnika. Jak poznać czy to 115KM czy 136KM?? oczywiście bez znajomości VINu


Dolot Ci będzie pasował, wkręcasz do nowego silnika ten ze starego i to cała filozofia z gazem – reszta zostaje. ECU i IMMO z kluczykami dostajesz z silnikiem. Skrzynia jest identyczna.
Dzwoń do Romana – znajdź sobie w wątku. Wporzo koleś, doradzi a nawet swoim transportem Ci przywiezie. 136Km ma dodatkowo hłodniczkę oleju.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Marko91 » 22 sie 2013, 17:46

xANDy napisał(a):Silniki mazdy dostosowane są do syntetyka. Lanie mineralnego oleju powoduje zapiekanie pierścieni olejowych i branie oleju. W kraju przez lata obowiązywała zasada, że jak przebieg jest ponad 100 tysięcy to już musi być mineralny (jak w fiatach 125, poldkach i maluchach). A my nie jesteśmy ani Japonia, ani druga Japonia....
Jeśli ktoś miał zalewany mineral (a do tego castrol) to będzie mu brał olej na pewno. Jeśli całe życie jeździł na syntetyku (ew. półsyntetyku), to może nie mieć w ogóle efektu "brania" ani "frytkownicy" z rury.




Tutaj coś w tym jest. Ja kupując swoją Gf-ke miała ponad 180k przebiegu, stała na 10w40 od razu zmiana na 5w30 DEXELIA teraz ponad 200k przebiegu 2 wymiany oleju były i na dzień dzisiejszy od wymiany przejechałem 9k a na bagnecie olej opadł od początku literki F ( od góry) do początku Literki F (od dołu) więc jakieś 2-3mm. A czasami zdarza się czerwone pole :) Tak więc ja zadowolony jestem z kondycji silniczka :) Ale tylko dexelia 5W30 :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez Bo_Lo » 22 sie 2013, 18:05

Ja przy 170przeszedłem na 5w40 max life,teraz mam 186 tys i wlasnie dzisiaj zalałem shell 5w40. Na te 16tys wziął moze z 0.7l. Hamownia na zlocie wyplula 98 km na lpg,wiec kondycja silnika raczej dobra;–) a bajki o szkodliwości przechodzenia na lepszy olej raczej miedzy bajki:–)

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6