Ja przymierzam się do remontu, chyba że dojdą panewki, owalizacja cylindrów, to wtedy będzie swap bo wyjdzie taniej. To okaże się jak zedrę głowice.
Remont silnika czy wymiana na inny
To napisz tak informacyjnie, co dokładnie musiałeś wymieniać, naprawiać, jakie podzespoły i jaki był orientacyjny koszt. Będziemy wiedzieć czego się spodziewać
Ja przymierzam się do remontu, chyba że dojdą panewki, owalizacja cylindrów, to wtedy będzie swap bo wyjdzie taniej. To okaże się jak zedrę głowice.
Ja przymierzam się do remontu, chyba że dojdą panewki, owalizacja cylindrów, to wtedy będzie swap bo wyjdzie taniej. To okaże się jak zedrę głowice.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Gregory napisał(a):To napisz tak informacyjnie, co dokładnie musiałeś wymieniać, naprawiać, jakie podzespoły i jaki był orientacyjny koszt. Będziemy wiedzieć czego się spodziewać![]()
Ja przymierzam się do remontu, chyba że dojdą panewki, owalizacja cylindrów, to wtedy będzie swap bo wyjdzie taniej. To okaże się jak zedrę głowice.
Nie będziemy! Każde auto jest inne, inaczej użytkowane i exploatowane. Nie ma tu reguły. A zabierając się za remont, trzeba się liczyć z kosztami a'la Floyd. Chcesz jeździć tym autem spokojnie kolejne 10 lat to licz się z takim, bądź prawie takim remontem.
Miesiąc po swapie gość w Manie zrobił mi z pupy garaż i było szkoda oddać na licytacje maździochę. Nie chcę nawet myśleć co bym począł gdybym zrobił porządny remont i madzia musiała by iść na złom

szerokości
grzech
grzech
Witam byłem w dobczycach po silnik no i mnie chcieli oszukać silnik pochodził całkiem z innej mazdy niż było napisane
!! nie polecam lipa!!!

-
rafal-ch
Ale hamówa, a widziałem ich aukcje, pisało że maja do 85kW i 100kW, nawet myślałem żeby od nich brać.
Ja prawdopodobnie jutro odbieram silnik po kapitalce
Kumpel mi to robi, mówiłem mu, że na 90 % pierścienie olejowe, ale przekonał mnie żeby najpierw wymienić same uszczelniacze(a nóż się uda, poza tym małe koszta). Najpierw zrobił uszczelniacze, przy okazji wymienił rozrząd, bo i tak był pasek zrzucony, sprawdził luzy zaworowe, bo wałki były zrzucone.
Po przetestowaniu zero zmian, jak piło olej tak pije.
Obecnie tłoki czekają na pierścienie od kompresji, bo przyszły od innego auta.
Z nowych rzeczy będą tylko pierścienie, uszczelki, głowica zplanowana. Reszta w stanie super ok. Nie ma się do czego czepić. Panewki zawory, tłoki, inne cuda bez oznak zużycia.
GF-a jeździ na gazie od 2005 roku
Ja prawdopodobnie jutro odbieram silnik po kapitalce
Kumpel mi to robi, mówiłem mu, że na 90 % pierścienie olejowe, ale przekonał mnie żeby najpierw wymienić same uszczelniacze(a nóż się uda, poza tym małe koszta). Najpierw zrobił uszczelniacze, przy okazji wymienił rozrząd, bo i tak był pasek zrzucony, sprawdził luzy zaworowe, bo wałki były zrzucone.
Po przetestowaniu zero zmian, jak piło olej tak pije.
Obecnie tłoki czekają na pierścienie od kompresji, bo przyszły od innego auta.
Z nowych rzeczy będą tylko pierścienie, uszczelki, głowica zplanowana. Reszta w stanie super ok. Nie ma się do czego czepić. Panewki zawory, tłoki, inne cuda bez oznak zużycia.
GF-a jeździ na gazie od 2005 roku

W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
HENCAR
Roman Kędzierski
Emanuelina 13
98-310 Czarnożyły
tel.: 606927950
tel.: 888373509
lepszego i co ważne bardziej sprawdzonego źródła nie znam
Roman Kędzierski
Emanuelina 13
98-310 Czarnożyły
tel.: 606927950
tel.: 888373509
lepszego i co ważne bardziej sprawdzonego źródła nie znam
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Dwa miesiące temu kupiłem mazdę 626 2.0 DITD z 2001 roku. Bardzo miło upłynęły te dwa miesiące – zwłaszcza, że to świetnie wyposażona wersja comfort, a moje wcześniejsze auta były autami o spartańskim standardzie. Auto kupione od dobrego znajomego, bardzo zadbane, z książką serwisową – bajka!
Niestety, dwa tygodnie temu poszły ząbki na pasku rozrządu firmy Contitech, na długości 20 cm. Pasek miał przebieg 56 tys. km. Silnik – niestety miazga. Najprawdopodobniej najbardziej opłacalną naprawą będzie jego wymiana. Początek przygody nieco przykry... Teraz szukam zaufanego źródła silników, z jakąś uczciwą gwarancją rozruchową. Mieszkam w Katowicach. Mogę liczyć na Waszą pomoc?
Niestety, dwa tygodnie temu poszły ząbki na pasku rozrządu firmy Contitech, na długości 20 cm. Pasek miał przebieg 56 tys. km. Silnik – niestety miazga. Najprawdopodobniej najbardziej opłacalną naprawą będzie jego wymiana. Początek przygody nieco przykry... Teraz szukam zaufanego źródła silników, z jakąś uczciwą gwarancją rozruchową. Mieszkam w Katowicach. Mogę liczyć na Waszą pomoc?
- Od: 6 paź 2012, 22:18
- Posty: 4
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 2001
radmor napisał(a):Dwa miesiące temu kupiłem mazdę 626 2.0 DITD z 2001 roku. Bardzo miło upłynęły te dwa miesiące
Mogę liczyć na Waszą pomoc?
Jak kupiłeś mazdę dwa miesiące temu to się nie zarejestrowałeś na forum, dopiero teraz jak bieda to "koledzy"?
Ale witamy mimo wszystko


Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
A ja mam takie pytanie. Jak np. mam w Madzi 136KM a włożę 115 na to miejsce to dalej bedzie 136 czy 115? Może banalne pytanie ale ktoś już poruszał tą kwestie w odwrotnym kierunku.
Soul of Motion ...791 791 600...
Będzie 136, tyle że żywotność takiego silnika 115 robiącego 136 km może być mniejsza. W końcu tłoki, wał w wersji 136 km są wzmocnione, do tego jest chłodnica oleju.
Tak czy siak, między 115 a 136 km nie ma praktycznie żadnej odczuwalnej różnicy w elastyczności w codziennej jeździe. Wykres momentu obrotowego do około 4 tyś km jest dla obu wersji praktycznie identyko, wersja 136 km ma więcej momentu w górnym zakresie obrotów i w związku z tym wyciąga więcej koni (moc = moment * RPM). Żeby te dodatkowe konie poczuć trzeba korzystać z obrotów w zakresie 4-6 tyś.
Tak czy siak, między 115 a 136 km nie ma praktycznie żadnej odczuwalnej różnicy w elastyczności w codziennej jeździe. Wykres momentu obrotowego do około 4 tyś km jest dla obu wersji praktycznie identyko, wersja 136 km ma więcej momentu w górnym zakresie obrotów i w związku z tym wyciąga więcej koni (moc = moment * RPM). Żeby te dodatkowe konie poczuć trzeba korzystać z obrotów w zakresie 4-6 tyś.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):Będzie 136, tyle że żywotność takiego silnika 115 robiącego 136 km może być mniejsza. W końcu tłoki, wał w wersji 136 km są wzmocnione...
To masz potwierdzone informacje?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Tłoki, pierścienie, korbowody są takie same, wał i panewki korbowodów są inne.
Na pewno było na forum – zdziwiłbym się, gdyby było inaczej. Mocniejsza wersja ma inny wałek ssący, także nawet zostawiając elektronikę i przekładając sam silnik nie zachowasz mocy.
*White* napisał(a):A ja mam takie pytanie. Jak np. mam w Madzi 136KM a włożę 115 na to miejsce to dalej bedzie 136 czy 115? Może banalne pytanie ale ktoś już poruszał tą kwestie w odwrotnym kierunku.
Na pewno było na forum – zdziwiłbym się, gdyby było inaczej. Mocniejsza wersja ma inny wałek ssący, także nawet zostawiając elektronikę i przekładając sam silnik nie zachowasz mocy.
the right man in the wrong place...
Gregory napisał(a):Zibi85 napisał(a):Będzie 136, tyle że żywotność takiego silnika 115 robiącego 136 km może być mniejsza. W końcu tłoki, wał w wersji 136 km są wzmocnione...
To masz potwierdzone informacje?
To jest raczej oczywiste- elektronika pozostanie ta sama, i będzie chciała wyciągnąć te 136 KM z nieco innej (słabszej) jednostki. Zrobi to na tyle, na ile jej się uda, więc może wzrost mocy nie będzie do 136 KM ale dajmy na to do około 125 KM.
Natomiast co do charakterystyk momentu i mocy jestem pewny – różnice pomiędzy FS 115 KM a FS2C 136 KM czuć dopiero powyżej 4000 RPM. W codziennej jeździe bez żyłowania obrotów brak jakiejkolwiek różnicy – elastyczność, przyspieszanie to samo. Jeśli różni się to tak marginalnie, że nie tego nie czuć.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
witam ,
w mojej gw ktos jakis "specjalista" z okolic warki uszczelniał pod deklem silikonem , pozdrowienia....
oczywi
Dopisano 10 lip 2013, 18:56:
witam ,
w mojej gw ktos jakis "specjalista" z okolic warki uszczelniał pod deklem silikonem , pozdrowienia....
oczywiście odpadł i zatkał smog w misce i 2 panewki przeorane , Silnik , remont albo wymiana ,
Zaryzykowałem wymianę i kupiłem FS i powiem szczerze super silnik , trasa nr.7 okolice Tarczyna silniki i części ze szwecji....
w mojej gw ktos jakis "specjalista" z okolic warki uszczelniał pod deklem silikonem , pozdrowienia....
oczywi
Dopisano 10 lip 2013, 18:56:
witam ,
w mojej gw ktos jakis "specjalista" z okolic warki uszczelniał pod deklem silikonem , pozdrowienia....
oczywiście odpadł i zatkał smog w misce i 2 panewki przeorane , Silnik , remont albo wymiana ,
Zaryzykowałem wymianę i kupiłem FS i powiem szczerze super silnik , trasa nr.7 okolice Tarczyna silniki i części ze szwecji....
- Od: 29 kwi 2010, 11:46
- Posty: 12
- Skąd: Góra Kalwaria
- Auto: Mazda 626 FS GW 1999r
Niestety kogo nie spotkam, to każdy ma problem z braniem oleju przez te silniki.
Ostatnio gość do mnie podszedł na parkingu i od razu się spytał ile mi bierze oleju.
Jak mu powiedziałem, że nic to nie uwierzył, powiedział, że jego bierze 1.2 litra/ 1000km
Ostatnio gość do mnie podszedł na parkingu i od razu się spytał ile mi bierze oleju.
Jak mu powiedziałem, że nic to nie uwierzył, powiedział, że jego bierze 1.2 litra/ 1000km
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
Silniki mazdy dostosowane są do syntetyka. Lanie mineralnego oleju powoduje zapiekanie pierścieni olejowych i branie oleju. W kraju przez lata obowiązywała zasada, że jak przebieg jest ponad 100 tysięcy to już musi być mineralny (jak w fiatach 125, poldkach i maluchach). A my nie jesteśmy ani Japonia, ani druga Japonia....
Jeśli ktoś miał zalewany mineral (a do tego castrol) to będzie mu brał olej na pewno. Jeśli całe życie jeździł na syntetyku (ew. półsyntetyku), to może nie mieć w ogóle efektu "brania" ani "frytkownicy" z rury.
Jeśli ktoś miał zalewany mineral (a do tego castrol) to będzie mu brał olej na pewno. Jeśli całe życie jeździł na syntetyku (ew. półsyntetyku), to może nie mieć w ogóle efektu "brania" ani "frytkownicy" z rury.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam wszystkich!
Posiadam Mazdę 626 98r 2.0 115KM. Mam ten sam problem wymiana czy inny silnik!? Jeśli by ktoś miał do kupienia taki silnik to proszę o namiary. Na początku chciałem zmienić na 136KM, ale po większości opisów zostaje przy 115KM.
Posiadam Mazdę 626 98r 2.0 115KM. Mam ten sam problem wymiana czy inny silnik!? Jeśli by ktoś miał do kupienia taki silnik to proszę o namiary. Na początku chciałem zmienić na 136KM, ale po większości opisów zostaje przy 115KM.
-
mar_len
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6