A rura wydechowa jest sucha i czysta a mówią że diesel powinien mieć osmoloną???Pomocy
Znikający olej
1, 2
Płyn raczej czysty ale jeszcze się upewnię, wycieków zero, wszedzie czysto. Olej wlany Castrol Edge. Może po tym że samochód długo stał i jak była zmiana oleju ( a było praktycznie sucho) to że tak powiem łyknął sobie więcej, może to śmiesznie brzmi ale może możliwe??? 
- Od: 21 sie 2013, 14:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3
diesel 1.6
rok 2007
filtr cząstek stałych
Ile tych kilometrów już zrobiłaś?
Marcin, nawet gdyby to była uszczelka, to tyle oleju na 600km?
Szwagrowi w 1,4 twinport opel astra łyka 2l na 10tyś przy 70kkm przebiegu. (dupny silnik)
Po wymianie oleju i zalania właściwej ilości, przekręcenia silnikiem, "skorygowania poziomu", nie ma opcji żeby olej gdzieś uciekł bokiem w bloku.
Mi to bardziej by wyglądało jakby ktoś źle złożył silnik po remoncie.
Nie założył pierścieni olejowych?
Pierwszy raz czytam żeby tyle oleju znikało...
Marcin, nawet gdyby to była uszczelka, to tyle oleju na 600km?
Szwagrowi w 1,4 twinport opel astra łyka 2l na 10tyś przy 70kkm przebiegu. (dupny silnik)
Po wymianie oleju i zalania właściwej ilości, przekręcenia silnikiem, "skorygowania poziomu", nie ma opcji żeby olej gdzieś uciekł bokiem w bloku.
Mi to bardziej by wyglądało jakby ktoś źle złożył silnik po remoncie.
Nie założył pierścieni olejowych?

Pierwszy raz czytam żeby tyle oleju znikało...
Castrol 5w30 nadaje się do przedlifta bez tych wszystkich eko dodatków bo sam taki leje ale do twojego lepsze jest coś co ma mniej substancji smolistych.
2,5l to masakra jakaś Po wymianie może ubyć max 100-200ml które pochłonie filtr oleju ale nie w litrach taka ilość musi się gdzieś pokazać to jest nie możliwe żeby wyparowało więc szukaj szybko gdzie. Albo oddać auto i żądać zwrotu gotówki.
2,5l to masakra jakaś Po wymianie może ubyć max 100-200ml które pochłonie filtr oleju ale nie w litrach taka ilość musi się gdzieś pokazać to jest nie możliwe żeby wyparowało więc szukaj szybko gdzie. Albo oddać auto i żądać zwrotu gotówki.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
iwon44 napisał(a):Nie założył pierścieni olejowych?![]()
albo założył odwrotnie
Zaczne od tego ze Edge kompletnie nie nadaje sie do Twojego auta bo posiada ono filtr czastek stalych dlatego rura wydechowa jest niemal jak z fabryki. Ten kto zalal taki olej powinien zaczac sie szkolic i to szybko. Ciezko jest mi uwierzyc ze wchlania 2,5 l i nie ma zadnych wyciekow. Najlepsze z tego wszystkiego jest to ze na dzieje sie to na dystansie 600 km czyli nawet nie jeden pelny bak. Skad jestes i gdzie nabylas ten egzemplarz?
Dokładnie, 2.5l to trudno uwierzyc by rurka była czysta. Powinien kopcic nawet przy deliaktnym dodaniu gazu. Musisz sciagnac dolna oslone silnika i sprawdzic wnikliwie czy cos kapie. Szczerze mowiac to jeden z mocniejszych przypadkow awarii jaki czytam tutaj na forum. Nie zapomnij napisac rozwiazania tej zagadki. PS: Czujesz jakąś spalenizne na postoju w samochodzie?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Nigdzie nie ma wycieku. To jaki olej najlepiej wlać? Bo właśnie mam 2 mechaników którzy maja sprzeczne zdania a na stronie castrola pisze że jest on w przeznaczeniu do mazdy, To jaki lejecie? No właśnie czuć olej przy ruszaniu, ogolnie jak sie jedynkę wrzuci....i on kopci przy ruszaniu, już trzech na kanale szukało przecieków. Czy to może być coś z silnikiem? Przejechałam nim jakieś 1000 km ogólnie ale 300 przed zmiana oleju, a model ten z olkusza ściągłam i niemiecki. A miało być tak pięknie.... 
- Od: 21 sie 2013, 14:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3
diesel 1.6
rok 2007
filtr cząstek stałych
Już mi kasy nie odda za auto gwarancja mineła a wszyscy jak sprawdzali to zachwyceni jaki mi się trafił zadbany i 0 śladów uzytkowania, i jak chodzi i wogóle wszystko cacy i po zmianie oleju zaczął sie problem bo z głupa olej sprawdziliśmy a żadnych oznak nie dawał. Ale nic dolalismy tylko tego edge i teraz znów kolejny problem hmmm, przejade z 500 km i sprawdzimy ile znów zjadło, i te pierścienie podjadę sprawdzić....I dam znać. A co ten olej morze zrobić
? No i jaki wlać o to jest pytanie
?
- Od: 21 sie 2013, 14:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3
diesel 1.6
rok 2007
filtr cząstek stałych
DanyGoo napisał(a):Szybka podpowiedz i zrób to szybko wymień olej na dexelia 5w30 z dopiskiem DPF
nie na dexelieDPF tylko na dexelie ultra 5w 30
miru1968 napisał(a):nie na dexelieDPF tylko na dexelie ultra 5w 30
np.

Nie będę się mądrzył ale trzeba poczytać
dexelia DPF jest do silników 2,0 z filtrem DPF.
Do silników 1,6 HDI z FAP jest przeznaczony dexelia ultra 5 w30.
Na tym forum już to było wiele razy opisane trzeba poszukać

Do silników 1,6 HDI z FAP jest przeznaczony dexelia ultra 5 w30.
Na tym forum już to było wiele razy opisane trzeba poszukać
tak czy inaczej " zły" olej nie może spowodować ,że ubywa go 2.5 L na 600 km
tak czy inaczej " zły" olej nie może spowodować ,że ubywa go 2.5 L na 600 km
Napewno nie. Czekamy na info od chudi.
Jest jeszcze możliwość o której pisałem wcześniej. Uwalone turbo może łykać podobne ilości oleju, co oczywiście zostawia zasłonę dymną, ale istnieje taka możliwość.
Ciekawe kiedy ludzie zapamietaja ze w 1.6 jest FAP a nie DPF. Co do awarii to stawiam na olej, ktory przelatuje jak marna zupa skoro przed wymiana nie bylo ubytkow a pojawily sie teraz.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość