Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez OddajMiKase » 21 sie 2013, 21:59

Gib napisał(a): 3,9 do setki


taaa w tym klubie???? <lol>
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez tekkenfan » 22 sie 2013, 19:11

i to jeszcze Fiaaat <boje się>

Bo_Lo napisał(a):Thx za "rype",przyspiesza zacnie

XED napisał(a):lata to naprawdę bardzo przyjemnie :D

Dzięki, ale tak jak mówiłem w Czaplinku była lipa. Mam nadzieje że następnym razem auto będzie przygotowane w 100% i wtedy zapraszam na prawy ;)

sony551 napisał(a):To i chyba mózg w mrożonkach znalazłeś :) I też był w promocji :)

Det był na dziale z aparatami. Jakieś inwentaryzacje chyba mieli i coś im się pomerdało <lol>

mlody1921 auto składałem do 4 rano i po złożeniu miałem mega dziwny AFR, obstawiałem że po prostu sonda padła ale może i coś się z paliwem zrobiło, chociaż mapki są bez zmian. Muszę ogarnąć nową sondę (już trzecią hehe) i wtedy będzie wszystko wiadomo.

Gib czasy z dupala bo jak dojechałem do Czaplinka to 3 runner pękł po całej długości, później do kompletu dołączył 4 i standardowe pęknięcie na rurce od WG :D. Jak się okazało do całego pękania doszła jeszcze nieszczelność na dolocie i masz odpowiedź na pytanie.
Bo o fakcie że przejazdy kiedy jechałem sam były 2 może 3 <lol> + narzędzia i inne pierdoły z tyłu.
Niestety nie mam szczęścia do zawodów bo za każdym razem coś.
Żeby zobrazować to w Czaplinku żeby nabić 0,4-0,5 bara z procedury musiałem kręcić silnik do 5500 rpmów teraz wystarczy 3500 :D

A teraz pora na mały updejt
Najpierw pochwale się nową zabawką która zapewniła mi już kilka nieprzespanych nocy hehe:
Obrazek

Dzięki niej nie zostane zbanowany w SRT Garage za ciągłe reklamacje kolektora a jako że będzie nowy postanowiłem się podszkolić na obecnym.

Wczoraj wpadły nowe sikuny tzn. Siemens Deka 850cc tak więc mam mały zapas :D Przy pierwszej próbie odpalenia zalałem dosyć solidnie silnik. Wtedy naszła mnie chwila zwątpienia że na monowtrysku te sikuny będą za duże, ale po zmniejszeniu wszystkich opcji paliwowych do jak najmniejszych wartości auto odpaliło, trochę nie równo chodził na wolnych więc podbiłem obroty na 900rpmów i jest cacy.
Tak więc teraz można spokojnie walić bara :D (tylko sondę muszę ogarnąć co by cyrków nie było bo to już nie przelewki na seryjnym silniku hehe)

W nocy z kolei łatałem kolektor po Czaplinku + musiałem splanować flanszę. Jako że w zakłach wołają sobie 160 plnów postanowiłem że ogarnę to sobie sam hehe.
Osprzęt:
Obrazek

Flansza tuż przed finiszem:
Obrazek

Kontrola jakości:
Obrazek

Następnie wziąłem się za wyrzeźbienie nowego mocowania co by skończyły się cyrki z pękającym kolektorem. Pierwszym krokiem była zmiana poprzedniego mocowania wykonanego chyba ze stali zwykłej, która zrobiła się bardzo elastyczna. W jej miejsce wpadło mocowanie z płaskownika z nierdzewki o grubości 6mm.
Obrazek

Dla pewności dodałem jeszcze jedno mocowanie wykonane z płaskownika 10mm jako podstawa i płaskownika 6mm jako ramie "przyspawane" do DP tuż przy wyjściu z Holseta.
Obrazek

Ogólnie była to droga przez mękę bo o ile wszystko ładnie sobie połapałem na aucie to jak zaczynałem to robić na fest na stole wszystko się rozjeżdżało i nic nie pasowało :| Niestety wychodzi brak doświadczenia w tej kwestii, ale wszystko przede mną.
Po zamontowaniu tych dwóch wieszaków Holset rusza się może na 0,5 mm. Na tym poprzestałem bo najprawdopodobniej później byłoby tylko gorzej. Jak nabiorę skilla to jeszcze poprawię to drugą łapę i wtedy będzie można nawet stanąć na turbince :D

Kiedy ten temat został ogarnięty zabrałem się za zmianę orurowania IC->przepustnica. Zdążyłem tylko ogarnąć to co niezbędne czyli BOV. Do wspawania zostało mocowanie czujnika IAT, a przy okazji nie dałem wężyka do krokowca a jego wejście tymczasowo zaślepiłem śrubą a w najbliżej przyszłości zostanie ona całkowicie zaślepiona co by śruba nie wystrzeliła przy >1barze <lol>.
Zmieniłem koncepcję prowadzenia rurek tak żeby stożek nie wciągał powietrza z chłodnicy. Jeżeli spawy nie puszczą rurki zostaną owinięte bandażem termicznym a stożek dorobi się jakiejś prostej zabudowy.
Tak to teraz wygląda (i muszę przyznać że bardziej mi się taka wersja podoba :D)
Obrazek

Wydaje mi się że moc wróciła, tak więc pozostaje sprawdzenie sondy i strojenie na okrąglutkiego bara :D
Ostatnio edytowano 29 sie 2013, 12:15 przez tekkenfan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bo_Lo » 22 sie 2013, 19:54

no tera to je malyna :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez mlody1921 » 22 sie 2013, 21:05

No no panie grubo :) ja mam narazie jeden wspornik z pręta nierdzewnego 12mm i trzyma holseta grubo, ale bedzie jeszcze jeden, TiG, mocne sikawki to sie szykuje 3xx, a może ci sie sonda rozkalibrowała i pokazuje inacze?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 22 sie 2013, 21:16

Podoba mi się :) Teraz trzeba tylko pasami związać skrzynię żeby się nie rozpadła ;)
BTW jaki moment jest w stanie przenieść?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 23 sie 2013, 22:37

Szczerze to nie wiem, ale nie sądzę żebym uzyskał takie wartości żeby musiał się tego obawiać ;)

mlody1921 sonda była kalibrowana kilka razy.

A teraz najlepsze, dzięki uprzejmości Cieplaka z SRT Garage pożyczyłem zew. sondę i się okazało że moja sonda pokazywała prawidłowe wartości. AFR przy bucie był poniżej 10 :| , a przy jeździe i postoju 11-12. Na takich ustawieniach jeździłem w Czaplinku hehe.
Teraz już wiem czemu mi nagle tak spalanie wzrosło (połowę baku miałem po 100-140km <lol> ).
Najlepsze jest to że mapka paliwa jest bez zmian i to mnie najbardziej dziwi co się stało. Teorie są 2:
1) silnik się kończy (co prawda nie ma ja kiś dziwnych oznak, spalanie oleju jakoś drastycznie nie wzrosło pomimo że obecnie śmigam na pełnym syntetyku Millersa)
2) coś się stało z regulatorem ciśnienia paliwa co spowodowało jego wzrost na listwie.

W związku z powyższym wprowadziłem już drobne korekty w mapce paliwowej i AFR jest w miarę ok.
Dodatkowo znalazłem jeszcze jedną małą nieszczelność dolotu (zapomniałem dokręcić cybanta podczas zmiany orurowania) i jestem chyba na dobrej drodze bo jest coraz szybciej <diabełek>

Ostatnim dzisiejszym modem była zmiana screamera na taki zrobiony z rurek 38mm zamiast 50. Dzięki temu ma on trochę więcej luzu.

Zostało dolać oleju i porządnie wystroić.
Apropo zmiany są jakieś przeciwwskazania żeby mieszać Millersa 10W60 (syntetyk) z np. Mobilem 10W40 (półsyntetyk)? Pytam bo nie mogę dostać Millersa w okolicy a Mobila mam jeszcze całą bańkę.
Ktoś coś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bo_Lo » 23 sie 2013, 22:55

Ja do valvo 5w40 synt. Dolewalem mobila 10w40 polsynt. i nic sie nie stało przez 16tys;–)

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez antek_92 » 24 sie 2013, 13:54

Komora fajnie teraz wyglada z tymi swiecidelkami xd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 19:17
Posty: 139
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC

Postprzez mlody1921 » 24 sie 2013, 16:41

Pewnie nic sie nie stanie, choć wiadomo wszystko zależy ile go wlejesz :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez MIRU » 24 sie 2013, 20:34

Może nowe sikawki i bład sondy i masz mega spalanie <oczy>
btw kiedys dolałem do mobila 10w jakiegos superola 15w40 i tez wychlipał bez problemów <lol> a 15w50 motula chlipnał mega szybko, hgw why <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez krzysiek323f bg » 29 sie 2013, 11:06

Nawet lata Madzia ;p z Ełku widzialem filmiki :P miałem i ja startować ale jakoś nie wyszło;p a co Myslicie o Bi-Xsenonach?????????
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez tekkenfan » 29 sie 2013, 12:57

Dla mnie xenon/bi-xenon to tylko jak wychodził fabrycznie, ewentualnie na soczewce. W zwykłej lampie to porażka.

A teraz pora na kolejny up :D:
Wcześniej nie wspomniałem ale wentylator SPAL łanabi wyleciał do kosza bo.... był do <dupa> . W jego miejsce wpadł wentylator od Opla omegi który się idealnie wpasował w chłodnicę, a do tego dmucha jak szalony i w końcu temperatura jest w normie.

Wczoraj odebrałem EMU + wiązka + zapasowa sonda (tak na przyszłość).:
Obrazek

Plan był żeby zacząć montaż w weekend ale.... tutaj kolejny ważny niius hehe
Jako że WG coś mi znowu przeładowuje, od tygodnia w peaku mam 1.2 bara <diabełek> Zaczęło się od 1 przy 6200, później dałem trochę wyżej fuel cuta bo byłem ciekawy ile to jeszcze nadmuch i skończyło się na 1.2. Na więcej nie miałem odwagi.
A jako że silnik chyba już jest na wykończeniu to podkręciłem jeszcze boosta w całym zakresie i przy 4000-4500 jest 0,6 i później rośnie do 0,7 i jak już wspomniałem w peaku jest 1.2 hehe.
Tak czy siak pomimo tych cyferek jak na moje auto jedzie podobnie jak na 0,5 po uturbieniu, a żeby tego było mało wczoraj miałem mały incydent i po dociągnięciu 3 i 4 po zatrzymaniu się na światłach coś zaczęło stukać <lol> .
Co ciekawe po 1km spokojnej jazdy stukanie ustało no to postanowiłem jeszcze podciągnąć do 5tysi i jakoś tam szło tak więc ciekawe co tam się porobiło :D
Tak więc możliwe że nie będzie do czego montować EMU hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 29 sie 2013, 22:42

Bedzie dobrze, a jak nie, to patrząc na twoje frykasy to będzie pierwsze zakute BP :P w BG

Ja sobie powiedziałem że jak KLJ wyzionie ducha to nie będzie drugiego podejścia :) nie mam na to zdrowia:)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez malutka » 30 sie 2013, 12:46

mlody1921 napisał(a):Bedzie dobrze, a jak nie, to patrząc na twoje frykasy to będzie pierwsze zakute BP :P w BG

Niestety pierwsze nie – parę pięknych lat temu widziałam zakute BP (jedyne co pozostało po tej konkretnej eFce). Proponowano mi zakup, ale jakoś wtedy nie widziałam w tym sensu <glupek2> Poszedł w świat, ale chyba zarówno sprzedający, jak i kupujący nie bywali na forum :(

tekken, mam nadzieję, że w przyszłym roku spotkamy się na zlocie :) Nam udało się już dojść przyczyny fochów mx'a w czaplinku :D
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez tekkenfan » 30 sie 2013, 13:36

ale coś oprócz sprzęgła niedomagało? Jakiś błąd kierowcy ? :D :D

malutka napisał(a):parę pięknych lat temu widziałam zakute BP

jakieś szczegóły? Bo nie kojarzę zakutego BP-eka <co?>

mlody1921 napisał(a):patrząc na twoje frykasy to będzie pierwsze zakute BP :P w BG

Jako że zimą auto jeździć nie będzie jest taki plan :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 30 sie 2013, 16:53

Heh jak coś to pisze jak będą problemy w podłączeniu emu jak będę umiał pomoge :)

Jakby po zimie był zlot w Rykach to ja bym z miłą chęcią zobaczył jak Mx-3,Mx-6 i BG jadą :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez malutka » 30 sie 2013, 19:54

tekkenfan napisał(a):ale coś oprócz sprzęgła niedomagało? Jakiś błąd kierowcy ? :D :D

Oprócz błędów kierowcy :D okazało się, że niedomagały wtryski i stąd wyszło zubożenie mieszanki po nagrzaniu się silnika. Na wolnych afr pokazywał nawet dwadzieścia, silnik się dławił i ze dwa razy zgasł mi przed startem. Na szczęście przy pełnym bucie dolewały jak należy :D

tekkenfan napisał(a):jakieś szczegóły? Bo nie kojarzę zakutego BP-eka

Pamiętam jak przez mgłę...wtedy, że się tak wyrażę, nie podnieciło mnie to zbytnio, ale pamiętam że koledzy mało orgazmu nie dostali powtarzając, że zakuty <lol>
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez tekkenfan » 31 sie 2013, 18:18

To szkoda bo jestem ciekawy co to była za wydumka :D

malutka napisał(a):Na szczęście przy pełnym bucie dolewały jak należy :D

dobrze że nie na odwrót bo szkoda by było kucizny ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez malutka » 31 sie 2013, 23:38

Jakby było na odwrót, to bym nie startowała :P Niestety problem pojawił się dopiero na autostradzie...ale tak to jest jak się projekt kończy na chwilę przed zlotem :P

tekkenfan napisał(a):To szkoda bo jestem ciekawy co to była za wydumka :D

Nie mam już kontaktu z tym środowiskiem i wolę go nie odświeżać :|
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez trzydziech » 1 wrz 2013, 10:42

malutka napisał(a):okazało się, że niedomagały wtryski i stąd wyszło zubożenie mieszanki po nagrzaniu się silnika. Na wolnych afr pokazywał nawet dwadzieścia, silnik się dławił i ze dwa razy zgasł mi przed startem. Na szczęście przy pełnym bucie dolewały jak należy :D


dzięki za podpowiedź :P

panie fanie tekkena, masz jeszcze wtryski od bp?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy