Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez JohnnyB » 24 lip 2013, 13:02

damage.inc napisał(a):Po zalaniu Amsoil spalanie spadło o 0,3 l na 100km.


No to szacun, dolewanie 15 litrów oleju na 10 tyś km to mega wydatek ;P

Ja 5w30 GM Dexos 2 kupuję po 100 PLN za 5 litrów i wlewam go do mojego Hyundaia, konsumpcja jest, a co, w 14 letnim aucie musi jakaś tam być, zwłaszcza na LPG, ale jest przynajmniej o połowę mniejsza niż na 5w40 TQ/ELF i w chwili obecnej 5 litrowa bańska starcza mi na 10-12 tyś km. Do silnika wchodzi 3,8 litra, reszta na dolewki, ale nie będzie to więcej jak jakieś 0,8 litra.

Ja tam wychodzę z założenia lepiej jest dolać litr droższego oleju i przynajmniej w taki zagwarantować lżejszą prace motorowi niż oszczędzić niby te 50 PLN w skali roku.

Ja jeźdze w granicy 30 tyś rocznie i olej wymieniam 3x w roku.

W D5 leję Millersa i w porównaniu z konkurencją do nowych diesli z DPF wychodzi na prawdę tanio.

Teraz będę zamawiał go również dla kolegi więc pewnie jeszcze coś się uda wynegocjować, bo razem potrzebujemy 14 litrów do dwóch aut :–)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez damage.inc » 24 lip 2013, 23:30

JohnnyB napisał(a):No to szacun, dolewanie 15 litrów oleju na 10 tyś km to mega wydatek ;P


Żeby nie było wątpliwości dopiszę, że spadło spalanie paliwa o 0,3l/100km po zmianie na Amsoil 5W30:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Adamofon » 25 lip 2013, 09:51

Potrzebuje porady. Mam aktualnie w mojej Madzi zalany olej Lotos Mineralny 15W40, no i chcę go zmienić na coś innego, zastanawiam się czy zalać pełny syntetyk? czy też półsyntetyk? no i mowa tu też czy 5W30? czy 10W40 ? i jakiego producenta? Co polecacie ?
Autko z przebiegiem 230k. no i dolewka oleju około 1,3L na 10k km
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 07:24
Posty: 5
Skąd: Jastarnia/Kielce/Warszawa
Auto: Mazda 626 Sport GE 1,8 90 FP Bp+Lpg 1996, był :Mercedes-Benz Kombi 230E R4 8V, 132KM, 87' , Bp+Lpg

Postprzez flywin » 25 lip 2013, 11:35

mineralny olej dla tego motoru, to zabójstwo.

lej najlepiej poł lub full sytetyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez matthies » 29 lip 2013, 19:15

ja bym przechodził jednak pokolei, czyli najpierw jakiś pół syntetyk, oczywiście poprzedzone płukanką, docelowo mozesz przy kolejnej zmianie zalać syntetyk jeżeli nic się nie będzie działo.
Jednak wszystko i tak zależy od kondycji silnika, jak masz jakiegoś zaprzyjaźnionego mechaniora niech rzuci okiem.
10w40 chyba będzie ok, a później dla syntetyka jak wszystko będzie ok, to możesz dać 5w30/40
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez MichałB » 30 lip 2013, 17:53

Croom napisał(a):
zgadza sie ja np teraz zalałem u siebie olej petro canada duron xl 10w40 ktorego nie ma na liscie


Kiedyś to lałem do corolki diesel i powiem że syf taki że musiłem to zlać po 1000km zawory w zimie hałasowały niemiłosiernie , motul przy tym zachowaywał się dużo lepiej i go tak nie ubywało.
No ale nie wiem czy czasem to nie wytwór naszej myśli technicznejz Trzebini.



przesiadłem sie na durona xl z millersa cfs 10w40 jak na razie nie widzę żadnych różnic w pracy silnika,
zobaczymy jak zima wypadnie ta oliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez Adamofon » 31 lip 2013, 13:24

matthies napisał(a):ja bym przechodził jednak pokolei, czyli najpierw jakiś pół syntetyk, oczywiście poprzedzone płukanką, docelowo mozesz przy kolejnej zmianie zalać syntetyk jeżeli nic się nie będzie działo.
Jednak wszystko i tak zależy od kondycji silnika, jak masz jakiegoś zaprzyjaźnionego mechaniora niech rzuci okiem.
10w40 chyba będzie ok, a później dla syntetyka jak wszystko będzie ok, to możesz dać 5w30/40


Płukanka silnika na pewno będzie! – jakiego tu produktu najlepiej użyć do tego ?

Zastanawiam się nad zalaniem silnika olejem MOBIL – Super 2000 X1 – 10W-40 Półsyntetyk,bądź też Amsoil, czy to dobry wybór?

W tej chwili na pewno się nie przerzucę na pełny syntetyk, bo wiem że mam do wymiany uszczelniacze zaworowe – gdy autko postoi 48h i je odpalę, to pojawia się dymek i zawory nie pracują równo, ale gdy już silnik się nagrzeje, to wszystko wraca do normy
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 07:24
Posty: 5
Skąd: Jastarnia/Kielce/Warszawa
Auto: Mazda 626 Sport GE 1,8 90 FP Bp+Lpg 1996, był :Mercedes-Benz Kombi 230E R4 8V, 132KM, 87' , Bp+Lpg

Postprzez dobrzyn22 » 31 lip 2013, 13:51

Adamofon napisał(a):Płukanka silnika na pewno będzie! – jakiego tu produktu najlepiej użyć do tego ?

viewtopic.php?f=97&t=49198&hilit=p%C5%82ukanka+silnika <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 31 lip 2013, 18:19

Amsoil na pewno będzie dobrym wyborem, sam się przesiadam jak Valv dobije 10kkm
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Croom » 5 sie 2013, 15:36

Zastanawiam się nad zalaniem silnika olejem MOBIL – Super 2000 X1 – 10W-40 Półsyntetyk,bądź też Amsoil, czy to dobry wybór?


Zalej cokolwiek innego nawet Lotosa bedzie lepiej..

Z Amsoil z pełnego syntetyka możesz zalać 10W40 i bedzie super.
Co ciekawe wentylatory będą Ci się załączać wolniej ładnie zbije temp. oleju :–)
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Leszek22 » 11 sie 2013, 12:58

Byłem już bliski kupna Valvoline SynPower 5w40 ale babsko w sklepie stwierdziło, że nagle u nich, po 10 latach kupna olejów nie mam żadnego rabatu ... <co?> Cóż od czego jest konkurencja -dlatego zmieniłem olej z Castrol'a Magantec'a 5w40 na Motul'a 8100 x-cess 5w40. Po 5000 km różnice:
1. Nie ubywa oleju! A szło na 10000 km ok 0,6 litra Castrola;
2. Końcówka rury wydechowej wygląda normalnie a nie jest czarno-szaro-biała;
3. Cichszy silnik (w Almerze 1.4 + LPG podobny przypadek- na Castrolu było słychać łańcuch po rozgrzaniu i efekt był wręcz niemiłosierny. Zmiana oleju załatwiła sprawę).

Dlaczego taki olej? Upały straszne, samochód ma LPG na STAG'u i Hani; jazda w 80% w mieście i często w powyżej 4000 obr/min.

P.S. Z ciekawostek powiem, że Escort 1.6 na olejach klasy 10w40 firmy Lotos odmawiał współpracy nawet gdy było ciepło; gasł na zimnym pewnie poprzez słabe napełnianie zaworów olejem. Na Valvoline MaxLife 10w40 bez problemu nawet w potężne mrozy. Teraz ma olej GM 10w40 – zobaczymy co będzie. Był kiedyś Fordowski Formuła F 5w30 ale czy to wartę było – wątpię, gdyż oleju ubywało, chodził głośniej, cena też oleju nie była za dobra a oszczędność paliwa wow ŻADNA. Dostawał również pod dup... się znaczy garach :)

Aktualizacja:

Kolejne 4000 km za mną:) Wyjazd wakacyjny w góry. Auto nie oszczędzane, ostre podjazdy, gaz do dechy etc. Serpentyny, podjazdy, zjazdy to mój żywioł :D Moja żona nawet nie próbuje odebrać mi kierownicy w górach :P Obserwacje – Krynica na Castrolu ubywało, Białka na Motulu zero ubytku. Napiszę coś o spalaniu bo gdzieś ktoś kiedyś pisał, że więcej pali na Motulu – może ale te 0,4 l LPG na 100 km to granica błędu, różnica w jakości paliwa etc. Reszta b/z.

Za wszelkie błędy przepraszam.
Ostatnio edytowano 2 wrz 2013, 19:54 przez Leszek22, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2013, 08:53
Posty: 4
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06 + LPG

Postprzez emil_em » 20 sie 2013, 12:40

Witam,
ja zalewałem do tej pory swoja mazde 2.0 diesel Castrol Magnatec 10w40.
Zarlo mi oleju w cholere i siadla juz 4 raz turbina teraz planuje zalac jakis mineralny 15w40 co wy na to?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 cze 2011, 23:21
Posty: 9
Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport

Postprzez Crenshaw » 20 sie 2013, 12:51

castrol to badziewie, mi na castrolu po mocnym nagrzaniu silnika klepie góra. Napisz jeszcze jakie auto, kóry rocznik itd ale ja i tak bym mineralnego nie zalewał.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez emil_em » 20 sie 2013, 13:04

mazda 2.0 diesel 136km 2004r
Początkujący
 
Od: 1 cze 2011, 23:21
Posty: 9
Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport

Postprzez Crenshaw » 20 sie 2013, 13:08

proszę Cię... 2004' i Ty chcesz zalewać minerał? nie rób tego tylko znajdź dobry syntetyk albo półsyntetyk.
Np duron 10w40, nie kupuj tylko masówki jak castrol <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez emil_em » 20 sie 2013, 13:12

no juz sam nie wiem co mam robic.
mowie jak lalem catrola to dosc mocno mi zarlo i ten olej byl prawdopodobnie przyczynal tego ze po raz czwarty siadla turbina.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2011, 23:21
Posty: 9
Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport

Postprzez siemek55 » 20 sie 2013, 13:15

już wcześniej kilka razy było: płukanka np. BG i dobry syntetyk (ja preferuję AMS np 5w30HDD). Zobaczysz co się będzie działo i wtedy podejmiesz decyzję o zmianie lepkości. Na obecną chwilę trzymaj się 5w30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez rajtkezjusz » 20 sie 2013, 17:32

jakiś czas temu byłem u mechanika w innym celu,ale zeszło na oleje,prowadził sprzedaż Castrola,ale zrezygnował,parę silników po Castrolu rozebrał i były...zuzyte,uważa ,że to wina oleju,słabych parametrów po pewnym przebiegu,tak jakby szybko temu olejowi przechodziła "chęć" do smarowania,ale to jego opinia
rajtkezjusz
 

Postprzez kozik24 » 21 sie 2013, 09:50

emil_em napisał(a):Witam,
ja zalewałem do tej pory swoja mazde 2.0 diesel Castrol Magnatec 10w40.
Zarlo mi oleju w cholere i siadla juz 4 raz turbina teraz planuje zalac jakis mineralny 15w40 co wy na to?

Pozdrawiam


Byłem fanem Castrola ale jak masz takie problemy to nie jest wina oleju ale silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2012, 13:37
Posty: 148
Skąd: Dęblin → Piaseczno
Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa

Postprzez rajtkezjusz » 21 sie 2013, 10:23

myślę,że minerał dla turbiny to śmierć,jakieś minimum musi olej spełniać,zmień na innej firmy,ale trzymaj parametrów wskazanych przez producenta auta
rajtkezjusz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki