Jakie amortyzatory były oryginalnie i jaki polecacie
Od jakiegos czasu slysze stuki z przodu i z tylu nawet jadac w "miare" rowna droga..... podobno to odzywaja sie konczace sie amory.
Mam do was pytania:
– Jakie amortyzatory wkladano seryjnie w mx3 1.6 16v 94 rok – chodzi mi o rodzaj .... np gazowe, gazowo olejowe, a moze ktos zna nawet firme ?
– Czy do wszystkich mx3 pasuja identyczne amory?
– Jakiej firmy amory waszym zdaniem warto zamontowac? i ile na nich sie zrobi okolo km (polskie drogi)
– Jaki rodzaj .....gazowe czy wystarcza jakies gazowo-olejowe
– Gazowe czy gazowo-olejowe amortyzatory sa bardziej wytrzymale (na ktorych sie wiecej km zrobi)?
Mam do was pytania:
– Jakie amortyzatory wkladano seryjnie w mx3 1.6 16v 94 rok – chodzi mi o rodzaj .... np gazowe, gazowo olejowe, a moze ktos zna nawet firme ?
– Czy do wszystkich mx3 pasuja identyczne amory?
– Jakiej firmy amory waszym zdaniem warto zamontowac? i ile na nich sie zrobi okolo km (polskie drogi)
– Jaki rodzaj .....gazowe czy wystarcza jakies gazowo-olejowe
– Gazowe czy gazowo-olejowe amortyzatory sa bardziej wytrzymale (na ktorych sie wiecej km zrobi)?
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
a mi powiedziano ze to tak naprawde sa gazowo-olejowe amorki....
Praktycznie na wszystkich amorkach gaz-olej pisza "gazowe" co nie znaczy ze nie ma drugiej rury z gazem, pozatym Kayaba w tym momencie do tego modelu robi tylko amorki gazowo – olejowe . Amorki te maja identyczne wlasciwosci jak orginaly.....
Takie amorki jak wspomnialem Kayaby moge zalatwic za ok 350 zl szt jak by ktos chcial.....
Praktycznie na wszystkich amorkach gaz-olej pisza "gazowe" co nie znaczy ze nie ma drugiej rury z gazem, pozatym Kayaba w tym momencie do tego modelu robi tylko amorki gazowo – olejowe . Amorki te maja identyczne wlasciwosci jak orginaly.....
Takie amorki jak wspomnialem Kayaby moge zalatwic za ok 350 zl szt jak by ktos chcial.....
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
yo,
A co to sa "gazowe"?? Czy czasem kazde gazowe nie sa gazowo-olejowe? Moim zdaniem tak jest. Nie ma konstrukcji z samym gazem, tylko z gazem nad olejem.
Polecam po pierwsze KaYaBa potem dlugo nic i Tokico lub Sachs. Za cholere nie wpieprzaj sie w syf typu Monroe co w polskich warunkach oznacza wymiane co 30kkm.
Ja kupilem w www.moto.sklep.pl KYB do tylu (gazowe lub jak wolisz gazowo-olejowe), wg katalogu do 323F BG -sa identyczne jak do mx3 a troche tansze (za dedykacje do mx3 sie placi
), kosztowaly po 300 z hakiem za sztuke i masz swiadomosc instalowania najlepszych amorow swiata do swojej magdalenki.
Oto kody tych amorkow ktore zalozylem (tyl mx3/323F BG):
A333132 i A333133
W moim przypadku byly to KYB, ale wiem ze maja do naszych mazd tez Tokico (takze 2 lata gwarancji bez limitu km)– spytaj na zamowienia@moto.sklep.pl czy maja w ofercie ciagle KYB pod tym numerem. Widze ze sa po 319zl w tej chwili
pozdrowienia & powodzenia
A co to sa "gazowe"?? Czy czasem kazde gazowe nie sa gazowo-olejowe? Moim zdaniem tak jest. Nie ma konstrukcji z samym gazem, tylko z gazem nad olejem.
Polecam po pierwsze KaYaBa potem dlugo nic i Tokico lub Sachs. Za cholere nie wpieprzaj sie w syf typu Monroe co w polskich warunkach oznacza wymiane co 30kkm.
Ja kupilem w www.moto.sklep.pl KYB do tylu (gazowe lub jak wolisz gazowo-olejowe), wg katalogu do 323F BG -sa identyczne jak do mx3 a troche tansze (za dedykacje do mx3 sie placi
Oto kody tych amorkow ktore zalozylem (tyl mx3/323F BG):
A333132 i A333133
W moim przypadku byly to KYB, ale wiem ze maja do naszych mazd tez Tokico (takze 2 lata gwarancji bez limitu km)– spytaj na zamowienia@moto.sklep.pl czy maja w ofercie ciagle KYB pod tym numerem. Widze ze sa po 319zl w tej chwili
pozdrowienia & powodzenia
WOZI
Widzę że w www.moto.sklep.pl mają droższe w promocji niż ja kupiłem normalnie 
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
No kurde ja tam nie widze amorkow o podanych numerach
Mowisz-masz
http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... tr=A333133
http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... tr=A333132
Po 322zl sztuka oryginalne KYB gazowki
pozdrowienia
WOZI
Piotr Wozniak napisał(a):Mowisz-masz oczko
http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... tr=A333133
http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... tr=A333132
Po 322zl sztuka oryginalne KYB gazowki
To są na 100% dokładnie takie jak do MX-3?
Pewnie w perspektywie miesiąca-dwóch będę kupował, cene mają dobrą ale więcej nic nie kupię samemu bez 150% pewności, że pasuje.
A nie wiesz, czy do przodu też można sobie zanabyć jakies od 323, żeby pasowały?
Zazwyczaj zgadzam się z sobą w 60%.
- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
Piotr Wozniak napisał(a):No kurde ja tam nie widze amorkow o podanych numerach
Mowisz-masz
http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... tr=A333133
http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... tr=A333132
Po 322zl sztuka oryginalne KYB gazowki
pozdrowienia
Ale to sa gazowo-olejowe czy jakies wynalazki z samym gazem?
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
2 sprawy podstawowe. Zapomnij o amortyzatorach niskobudzetowkach do tego autka a juz wogole pomysl z olejowymi amorami jest genialny (Panie to nie seicento 700 hehehe). Kup porzadne amortyzatory gazowe najlepiej KONI z regulacja. Inwestycja sie oplaci bo zaplacisz niby wiecej a odwdziecza sie pelna mozliwoscia ustawiania twardosci i nieporownywalna trwaloscia. Ja na tym jezdze juz 3 lata a inne amory nie wytrzymywaly dluzej niz rok. Jezeli szukasz czegos taniego to polecam ALKO. Tanie, zdecydowanie twardsze od wszystkich saschsow i innych badziewi.
- Od: 13 mar 2006, 15:27
- Posty: 6
Jedną z najmniej przyjemnych niespodzianek dla nowego posiadacza Mazdy MX-3 są koszty wymiany amortyzatorów. Cyklicznie pojawia się na forum pytanie o możliwości zakupu tańszych zamienników lub wersji od innych Mazd. Wątków o martyzatorach jest zaś kilka i trudno jest z nich wybrać konkretne odpowiedzi. Ponieważ i ja właśnie przechodziłem przez ten temat, przeczytałem wszystkie dyskusje z forum 3/323/MX-3 na temat amorków i postanowiłem zebrać wnioski wzbogacone praktyką w jednym miejscu. Mam nadzieję, że spójna wersja się przyda
UWAGA: póki co przerobiłem tylko temat amortyzatorów tylnych.
1)Co wybrać?
Opinie są różne. Nie będę przytaczał wszystkich, bo pojawiło się ich na forum przynajmniej kilkadziesiąt, ale dość popularna jest opinia, że najlepiej włożyć amortyzatory Kayaby (KYB). Ja też postanowiłem tak zrobić. Dlaczego? Po pierwsze, KYB jest seryjnie montowana w Mazdach. To o czymś świadczy. Po drugie, są to amorki dobrej klasy. Po trzecie, mają sensowną gwarancję – 2 lata bez limitu kilometrów. Właściwie jak dla mnie argumenty 2 i 3 nie byłyby potrzebne. Rekomendacja producenta aut moim zdaniem wystarczy.
Oczywiście są tacy, którzy będą twierdzić, że tylko firma xxx, yyy, a zzz to szit, a KYB to już w ogóle największy szit, bo im się wylały/koledze się wylały/sąsiadowi osiem lat temu się wylały/są japońskie a żółtki to... * (niepotrzebne skreślić). Ja nie wnikam, bo i nie o to mi chodzi. Każdy wybierze sobie swojego ulubionego producenta sam, możliwości montażu powinny pozostać takie same niezależnie od producenta.
2)Jaki typ wybrać?
Od początku: typy amorków są dwa. Olejowe i gazowo-olejowe nazywane w skrócie gazowymi. Nie ma trzech typów: olej, gaz-olej i gaz. Tylko dwa, w tym jeden pod dwoma nazwami. Gazowe są twardsze, olejowe bardziej miękkie.
Oryginalnie w MX-3 wszystkie amorki są gazowo-olejowe, więc i ja postawiłem na takie. Podczas montażu u Jaksy dowiedziałem się jednak, że jego zdaniem do tyłu lepsze byłyby olejowe – wygodniej by się jeździło (miękkość). Wniosek jest prosty – jeśli ktoś lubi wytrząść sobie d*pę na dziurach lub lubi mieć tak, jak w oryginale, to gazowe. Jesli ktoś woli zawieszenie bardziej miękkie niż oryginał, to olejowe. Z olejowych jest jeszcze jedna korzyść – są zwykle tańsze niż gazowe.
3)Czy pasują zamienniki?
Tak. Na forum pisał to już Piotr Woźniak, a ja po konsultacjach z nim oraz po własnych doświadczeniach potwierdzam. Zamiast oryginalnych amortyzatorów do MX-3 można wstawić amorki od 323 BG.
Z zastrzeżeniami – sprzedawcy twierdzą, że mogą one mieć inną charakterystykę tłumienia niż dedykowane do MX-3 i że nie zagwarantują ich identycznych parametrów, a jedynie identyczny wygląd zewnętrzny. Mnie to wystarczyło. Piotr Woźniak też powtierdził, że bez klopotów jeździ na takich juz od roku. Numery katalogowe KYB to A333132 i A333133 – katalogowo od 323 BG, pasują do MX-3. Potwierdzone
Są to amortyzatory z serii gazowej, ale katalog Kayaby przewiduje też wersje olejowe do tej Mazdy 323 i można jak sądzę twierdzić, że również będą one pasowały do MX-3.
Te amortyzatory są przeznaczone do pojazdów z ABS, ale to oczywiście nie przeszkadza w zamontowaniu ich w pojeździe bez ABS.
4)Co z górnymi poduszkami?
Również pasują od 323 BG. Do kupienia są zamienniki JC – numer katalogowy A73002 (B455-28-390D – o tym wspominał na forum Yard.) Od oryginalnych różnią się tylko długością szpilek montażowych. Szpilki w zamiennikach są za krótkie aby założyć na nie jeszcze mocowanie tylnych pasów bezpieczeństwa, więc trzeba je podczas wymiany wybić i wbić szpilki ze starych poduszek.
reasumując – pasują poduszki od 323 BG (89-94). Sprzedawca może próbowac zastrzelić klienta pytaniem o wersję nadwozia (3drz, 4 drz), ale można oddać strzał: niech pokaże poduszki do obu wersji i sam się przekona, że są identyczne
))
I to wszystko. Mazda MX-3 śmiga na amortyzatorach i poduszkach od 323 BG. Mam nadzieję, że takie spójne podsumowanie dyskusji z forum i wiedzy praktycznej się przyda. Powtórzę jeszcze raz – zwłaszcza podczas omawiania tematu “co wybrać” starałem się uniknąć prowokowania kolejnej dyskusji na temat wyższości firmy a nad firmą b. Moje rozwiązanie i mój wybór da się prosto odtworzyć wybierając amortyzatory z katalogu innej firmy niż KYB i o to mi głównie chodziło.
I jeszcze kilka słów na koniec:
1)Porównanie cen. Ponieważ orientowałem się w cenach w ubiegły weekend i mam to wszystko w miarę na bieżąco pozwalam sobie podać – może komuś oszczędzę zbędnego klikania.
http://www.eterna.com.pl/ –> 291,00 PLN / szt do tego MazdaSpeed 10% zniżki
http://moto.sklep.pl/ –> 322,65 /szt do tego 10% upust MazdaSpeed
http://www.carspeed.pl/ –> 245 / szt już po zniżce MazdaSpeed
http://www.ekatalog.intercars.com.pl/ –> 326,16 / szt.
JC auto (http://www.jcauto.pl/) –> 360,00 PLN / szt
http://www.autojarex.pl/ (firma znaleziona na Allegro, bardzo duży asortyment, ale nikt o nich nic nie pisał na forum) –> 234,00 / szt
Podaję ceny katalogowe, tylko w przypadku Carspeed podałem juz po zniżce klubowej (nie pytałem o cenę bez zniżki). Oczywiście dla każdego może być opłacalny inny sklep np. ze względu na jego siedzibę (odpadną koszty wysyłki) czy indywidualne zniżki (zwłaszcza w JC i InterCars). Koszty przesyłki w każdym sklepie to 20-30 PLN więc nie podaję u każdego dokładnej. Zresztą – przy zamówieniu rzędu 500 PLN różnica 5 PLN na wysyłce nie jest decydująca.
Mnie z takiego porównania wyszło, że najlepiej kupić w firmie Carspeed, co uczyniłem
Byłem bliski zakupu w firmie Autojarex, ale nikt na forum nie pisał nic o tej firmie i trochę się obawiałem. Skądinąd wiem, że jest na rynku wiele podróbek amortyzatorów znanych firm, dlatego wolałem zaczekać aż ktoś inny sprawdzi firmę Autojarex
Zadanie dla ludzi z okolic Poznania. Gdyby firma okazała się godna zaufania, możnaby ją polecać, bo mają spory asortyment i dobre ceny.
Mocowania amortyzatorów kupiłem w JC – 120,00 / szt. Ja zapłaciłem 85 / szt, bo kupiłem przez zaprzyjaźniony warsztat ze zniżką, ale za to nie dostałem faktury
Na allegro widziałem te mocowania za 90,00 + wysyłka, zapewne jakiś pracownik sieci JC sobie dorabia
Poza siecią JC chyba nie będzie rewelacji cenowej, ale tego nie sprawdzałem.
2)Podziękowania:
Bardzo skorzystałem z pomocy klubowicza Piotra Woźniaka oraz wypowiedzi Yarda o możliwości zastosowania poduszek amortyzatora od BG.
Ponadto dziękuję za poradę sprzedawcy z firmy Carspeed oraz Jaksie za montaż i porady “przy okazji”.
UWAGA: póki co przerobiłem tylko temat amortyzatorów tylnych.
1)Co wybrać?
Opinie są różne. Nie będę przytaczał wszystkich, bo pojawiło się ich na forum przynajmniej kilkadziesiąt, ale dość popularna jest opinia, że najlepiej włożyć amortyzatory Kayaby (KYB). Ja też postanowiłem tak zrobić. Dlaczego? Po pierwsze, KYB jest seryjnie montowana w Mazdach. To o czymś świadczy. Po drugie, są to amorki dobrej klasy. Po trzecie, mają sensowną gwarancję – 2 lata bez limitu kilometrów. Właściwie jak dla mnie argumenty 2 i 3 nie byłyby potrzebne. Rekomendacja producenta aut moim zdaniem wystarczy.
Oczywiście są tacy, którzy będą twierdzić, że tylko firma xxx, yyy, a zzz to szit, a KYB to już w ogóle największy szit, bo im się wylały/koledze się wylały/sąsiadowi osiem lat temu się wylały/są japońskie a żółtki to... * (niepotrzebne skreślić). Ja nie wnikam, bo i nie o to mi chodzi. Każdy wybierze sobie swojego ulubionego producenta sam, możliwości montażu powinny pozostać takie same niezależnie od producenta.
2)Jaki typ wybrać?
Od początku: typy amorków są dwa. Olejowe i gazowo-olejowe nazywane w skrócie gazowymi. Nie ma trzech typów: olej, gaz-olej i gaz. Tylko dwa, w tym jeden pod dwoma nazwami. Gazowe są twardsze, olejowe bardziej miękkie.
Oryginalnie w MX-3 wszystkie amorki są gazowo-olejowe, więc i ja postawiłem na takie. Podczas montażu u Jaksy dowiedziałem się jednak, że jego zdaniem do tyłu lepsze byłyby olejowe – wygodniej by się jeździło (miękkość). Wniosek jest prosty – jeśli ktoś lubi wytrząść sobie d*pę na dziurach lub lubi mieć tak, jak w oryginale, to gazowe. Jesli ktoś woli zawieszenie bardziej miękkie niż oryginał, to olejowe. Z olejowych jest jeszcze jedna korzyść – są zwykle tańsze niż gazowe.
3)Czy pasują zamienniki?
Tak. Na forum pisał to już Piotr Woźniak, a ja po konsultacjach z nim oraz po własnych doświadczeniach potwierdzam. Zamiast oryginalnych amortyzatorów do MX-3 można wstawić amorki od 323 BG.
Z zastrzeżeniami – sprzedawcy twierdzą, że mogą one mieć inną charakterystykę tłumienia niż dedykowane do MX-3 i że nie zagwarantują ich identycznych parametrów, a jedynie identyczny wygląd zewnętrzny. Mnie to wystarczyło. Piotr Woźniak też powtierdził, że bez klopotów jeździ na takich juz od roku. Numery katalogowe KYB to A333132 i A333133 – katalogowo od 323 BG, pasują do MX-3. Potwierdzone
Są to amortyzatory z serii gazowej, ale katalog Kayaby przewiduje też wersje olejowe do tej Mazdy 323 i można jak sądzę twierdzić, że również będą one pasowały do MX-3.
Te amortyzatory są przeznaczone do pojazdów z ABS, ale to oczywiście nie przeszkadza w zamontowaniu ich w pojeździe bez ABS.
4)Co z górnymi poduszkami?
Również pasują od 323 BG. Do kupienia są zamienniki JC – numer katalogowy A73002 (B455-28-390D – o tym wspominał na forum Yard.) Od oryginalnych różnią się tylko długością szpilek montażowych. Szpilki w zamiennikach są za krótkie aby założyć na nie jeszcze mocowanie tylnych pasów bezpieczeństwa, więc trzeba je podczas wymiany wybić i wbić szpilki ze starych poduszek.
reasumując – pasują poduszki od 323 BG (89-94). Sprzedawca może próbowac zastrzelić klienta pytaniem o wersję nadwozia (3drz, 4 drz), ale można oddać strzał: niech pokaże poduszki do obu wersji i sam się przekona, że są identyczne
I to wszystko. Mazda MX-3 śmiga na amortyzatorach i poduszkach od 323 BG. Mam nadzieję, że takie spójne podsumowanie dyskusji z forum i wiedzy praktycznej się przyda. Powtórzę jeszcze raz – zwłaszcza podczas omawiania tematu “co wybrać” starałem się uniknąć prowokowania kolejnej dyskusji na temat wyższości firmy a nad firmą b. Moje rozwiązanie i mój wybór da się prosto odtworzyć wybierając amortyzatory z katalogu innej firmy niż KYB i o to mi głównie chodziło.
I jeszcze kilka słów na koniec:
1)Porównanie cen. Ponieważ orientowałem się w cenach w ubiegły weekend i mam to wszystko w miarę na bieżąco pozwalam sobie podać – może komuś oszczędzę zbędnego klikania.
http://www.eterna.com.pl/ –> 291,00 PLN / szt do tego MazdaSpeed 10% zniżki
http://moto.sklep.pl/ –> 322,65 /szt do tego 10% upust MazdaSpeed
http://www.carspeed.pl/ –> 245 / szt już po zniżce MazdaSpeed
http://www.ekatalog.intercars.com.pl/ –> 326,16 / szt.
JC auto (http://www.jcauto.pl/) –> 360,00 PLN / szt
http://www.autojarex.pl/ (firma znaleziona na Allegro, bardzo duży asortyment, ale nikt o nich nic nie pisał na forum) –> 234,00 / szt
Podaję ceny katalogowe, tylko w przypadku Carspeed podałem juz po zniżce klubowej (nie pytałem o cenę bez zniżki). Oczywiście dla każdego może być opłacalny inny sklep np. ze względu na jego siedzibę (odpadną koszty wysyłki) czy indywidualne zniżki (zwłaszcza w JC i InterCars). Koszty przesyłki w każdym sklepie to 20-30 PLN więc nie podaję u każdego dokładnej. Zresztą – przy zamówieniu rzędu 500 PLN różnica 5 PLN na wysyłce nie jest decydująca.
Mnie z takiego porównania wyszło, że najlepiej kupić w firmie Carspeed, co uczyniłem
Zadanie dla ludzi z okolic Poznania. Gdyby firma okazała się godna zaufania, możnaby ją polecać, bo mają spory asortyment i dobre ceny.
Mocowania amortyzatorów kupiłem w JC – 120,00 / szt. Ja zapłaciłem 85 / szt, bo kupiłem przez zaprzyjaźniony warsztat ze zniżką, ale za to nie dostałem faktury
Poza siecią JC chyba nie będzie rewelacji cenowej, ale tego nie sprawdzałem.
2)Podziękowania:
Bardzo skorzystałem z pomocy klubowicza Piotra Woźniaka oraz wypowiedzi Yarda o możliwości zastosowania poduszek amortyzatora od BG.
Ponadto dziękuję za poradę sprzedawcy z firmy Carspeed oraz Jaksie za montaż i porady “przy okazji”.
Zazwyczaj zgadzam się z sobą w 60%.
- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
Fajne opracowanie, napewno sie przyda. Mam tylko 2 pytania:
1) gorne poduszki to inaczej odboje (te gumowe oslony) ?
2) bez nowych mocowan nie zaloze nowych amorkow ? Tylko w mazdach tak jest ?
Dzieki
1) gorne poduszki to inaczej odboje (te gumowe oslony) ?
2) bez nowych mocowan nie zaloze nowych amorkow ? Tylko w mazdach tak jest ?
Dzieki
logimen napisał(a):1) gorne poduszki to inaczej odboje (te gumowe oslony) ?
Nie. W zasadzie cały "kompleks" amortyzatora składa się z głównych4 części:
1) sam amortyzator
2) sprężyna
3) górne łożysko zwane też poduszką
4) gumowy odbój z plastikową / gumową osłoną
Wszystko widać na tym obrazku z manuala:

na amorek (część numer 9) nakładasz sprężynę (7) osłonę z odbojem (6) i poduszkę (4). Oraz mnóstwo innego gumowego i metalowego drobiazgu, którego nie musisz kupować przy wymianie.
Poduszka to część przykręcana do amortyzatora od góry, trzymająca też od gory sprężynę. Do amortyzatora przykręcasz poduszkę i dopiero taki zestaw przykręcasz (śrubami wbudowanymi w poduszkę, w moim opracowaniu opisanymi jako szpilki) do nadwozia. W opracowaniu nie napisałem nic o gumowym odpboju i osłonie, bo ich nie wymieniałem (miałem praktycznie nowe). Ich zakup zresztą nie jest problemem a kosztują stosunkowo niewiele.
logimen napisał(a):2) bez nowych mocowan nie zaloze nowych amorkow ? Tylko w mazdach tak jest ?
Założysz, prawdopodobnie w każdym aucie. Jak napisałem powyżej, to są dwa osobne elementy. Możesz je wymieniać niezależnie. Ja musiałem wymienić poduszki, ale wydaje mi się, że równie często zdarzają się takie przypaki, kiedy poduszki są przerdzewiałe lub zniszczone, jak i takie, kiedy nic im nie jest i wystarczy zmienić amortyzator.
Co się dzieje kiedy poduszka jest zniszczona widać w tym wątku:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20564
Zazwyczaj zgadzam się z sobą w 60%.
- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
Witam
Odswierzam temat, gdyz musze wymienic w swojej Madzi przednie amortyzatory i chcialbym kupic w miare dobre za nieduze pieniadze. Czytalem o firmach w stylu GPD, Tokico, NLH,itp. Wiadomo,ze najlepsze beda Kayaba,ale sa stosunkowo drogie. Czytalem wczesniej,ze pasuja od 323,ale do tego modelu tez jest kilka rodzajów, wiec prosilbym o nr katalogowy takich amortyzatorow od 323, ktora pasuja do MX-3. Interesuja mnie amortyzatory olejowe
Odswierzam temat, gdyz musze wymienic w swojej Madzi przednie amortyzatory i chcialbym kupic w miare dobre za nieduze pieniadze. Czytalem o firmach w stylu GPD, Tokico, NLH,itp. Wiadomo,ze najlepsze beda Kayaba,ale sa stosunkowo drogie. Czytalem wczesniej,ze pasuja od 323,ale do tego modelu tez jest kilka rodzajów, wiec prosilbym o nr katalogowy takich amortyzatorow od 323, ktora pasuja do MX-3. Interesuja mnie amortyzatory olejowe
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
spojrz na www.kager.pl tam maja przy konkretnej czesci napisane do jakich innych modeli jeszcze pasuja 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość