![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wymiana rozrządu Mazda 626 2.0 16V
naciąg robisz taki żeby był dobry
a tak poważnie jak myślisz po cholere jest tam ta sprężyna naciągająca napinacz? hmm, może żeby masa auta wzrosła... ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ceny... zwalają z nóg, dobrze że siedziałem 
powiem tak, nawet połowy tego nie kosztował rozrząd do Millera który jest postrzegany jako ogólnie "olaboga"...
weź takie części:
pasek Gates
rolka napinacza SNR/lub inna z dobrym łożyskiem
rolka prowadząca j.w.
sprężyna oryginał bo zamiennika zapewne nie ma
pompa GMB z uszczelką w zestawie, albo to co wypisałeś wcześniej z allegro, nie ma sie co spuszczać
powiem tak, nawet połowy tego nie kosztował rozrząd do Millera który jest postrzegany jako ogólnie "olaboga"...
weź takie części:
pasek Gates
rolka napinacza SNR/lub inna z dobrym łożyskiem
rolka prowadząca j.w.
sprężyna oryginał bo zamiennika zapewne nie ma
pompa GMB z uszczelką w zestawie, albo to co wypisałeś wcześniej z allegro, nie ma sie co spuszczać
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
tomi-ex napisał(a):dzwoniłem do ASO , ceny :
pasek 133
rolka napinająca 392
napinacz 854
sprężyna 26
pompa wody 279
uszczelka pompy wody 61
wszystko oryginał
Ja Cię nie rozumiem. Po co się pakujesz tam gdzie najdrożej?
Zrób jak Proboszcz Ci napisał, albo do carspeedu zadzwoń.
Chcesz podwoić wartość samochodu?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
tomi-ex czy w twoich okolicach, ogólnie Mazda, uważana jest za "prom kosmiczny" że takie herezje krążą? przyznam że czegoś takiego nie słyszałem. Nie myśl że się śmieję, wręcz przeciwnie...
Mazda nie robi w swojej fabryce każdej jednej śrubki, tylko zleca podwykonawcom.
Podwykonawcy dostarczają łożyska, rolki, piasty, hamulce, paski itd
Podwykonawcy jeśli im zapłacisz odpowiednio to nawet narysują na zamówionym elemencie... coś, nie powiem co, cenzura
Do czego zmierzam, zamawiając w serwisie rolkę za 800zł dostajesz rolkę w pudełeczku Mazdy z hologramem ślicznym, w środku okazuje się że siedzi tam rolka z łożyskiem NTN, bądź NSK... a w sklepie rolka taka sama tylko bez paczuszki i hologramu tańsza o 70-80%, fajnie?
To samo tyczy się pasków, nie wiem kto robi dla Mazdy... chyba Bando... ale nie jestem pewien, w każdym razie jaki pasek nie kupisz porządny to wytrzyma tyle samo co oryginalny a będzie tańszy...
Pompy, to samo, zdaje się że Aisin, który w sklepie kosztuje znacznie mniej niż w pudełku w serwisie...
Jedyne co nie będzie najpewniej zamiennikiem to sprężyna naciągająca pasek, tylko czy jest konieczny zamiennik za takie pieniądze?
Czyli:
Jeśli wiesz co jest dobre to możesz kupić to samo znacznie taniej...
tyle w temacie.
Mazda nie robi w swojej fabryce każdej jednej śrubki, tylko zleca podwykonawcom.
Podwykonawcy dostarczają łożyska, rolki, piasty, hamulce, paski itd
Podwykonawcy jeśli im zapłacisz odpowiednio to nawet narysują na zamówionym elemencie... coś, nie powiem co, cenzura
Do czego zmierzam, zamawiając w serwisie rolkę za 800zł dostajesz rolkę w pudełeczku Mazdy z hologramem ślicznym, w środku okazuje się że siedzi tam rolka z łożyskiem NTN, bądź NSK... a w sklepie rolka taka sama tylko bez paczuszki i hologramu tańsza o 70-80%, fajnie?
To samo tyczy się pasków, nie wiem kto robi dla Mazdy... chyba Bando... ale nie jestem pewien, w każdym razie jaki pasek nie kupisz porządny to wytrzyma tyle samo co oryginalny a będzie tańszy...
Pompy, to samo, zdaje się że Aisin, który w sklepie kosztuje znacznie mniej niż w pudełku w serwisie...
Jedyne co nie będzie najpewniej zamiennikiem to sprężyna naciągająca pasek, tylko czy jest konieczny zamiennik za takie pieniądze?
Czyli:
Jeśli wiesz co jest dobre to możesz kupić to samo znacznie taniej...
tyle w temacie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Riki napisał(a):http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjalna/rozrzad-mazda-v6-626-mx-6-mx-3-xedos-6-oraz-xedos-9-k8kfkl
Tu do FS i FP
http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -82-0-fpfs
Polecam... sam brałem do KL i jestem zadowolony

kontaktował sie z mazdaparts :
Rozrząd – polecam zestaw na 100.000tys.km OE/OEM MAZDA w cenie 449PLN.
Szczegóły, zachęcam do lektury –> http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -82-0-fpfs
Pompa wodna GMB na 100.000km – 159PLN
Uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 68PLN
Uszczelniacz na wałek rozrządu (są dwa) OE MAZDA – 53PLN/szt
Uszczelniacz na wał korbowy OE MAZDA – 53PLN
Paski wieloklinowe OEM MAZDA BANDO – 64PLN/2szt/kpl.
takie coś polecili i to zamówię tylko zastanawiam sie nad uszczelniaczami wału i wałków rozrządu , wymienialiście tez te uszczelniacze , nie wiem czy je zamawiać czy nie ,tak samo paski wieloklinowe
Rozrząd – polecam zestaw na 100.000tys.km OE/OEM MAZDA w cenie 449PLN.
Szczegóły, zachęcam do lektury –> http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -82-0-fpfs
Pompa wodna GMB na 100.000km – 159PLN
Uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 68PLN
Uszczelniacz na wałek rozrządu (są dwa) OE MAZDA – 53PLN/szt
Uszczelniacz na wał korbowy OE MAZDA – 53PLN
Paski wieloklinowe OEM MAZDA BANDO – 64PLN/2szt/kpl.
takie coś polecili i to zamówię tylko zastanawiam sie nad uszczelniaczami wału i wałków rozrządu , wymienialiście tez te uszczelniacze , nie wiem czy je zamawiać czy nie ,tak samo paski wieloklinowe
- Od: 25 gru 2012, 14:53
- Posty: 40
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 626 GE 1.8 16v
uszczelniacze na wałki i wał wystarczą zamienniki Elring, dobre, sprawdzone i połowę tańsze, to samo się tyczy uszczelki pokrywy.
Dobre gumki robi też Victor Reinz.
Czy wymieniać? trudno powiedzieć, ale jeśli masz 2 razy rozbierać to samo żeby je wymienić w razie wycieków za pół roku, to myślę że warto wymienić, trzeba odkręcać koła zębate wałków rozrządu żeby się do uszczelniaczy dobrać, polecam też uszczelnić na nowo mostek od strony kół pasowych rozrządu.
Paski możesz kupić zamienniki Contitech lub Gates, tańsze powinny być i równie dobre.
Dobre gumki robi też Victor Reinz.
Czy wymieniać? trudno powiedzieć, ale jeśli masz 2 razy rozbierać to samo żeby je wymienić w razie wycieków za pół roku, to myślę że warto wymienić, trzeba odkręcać koła zębate wałków rozrządu żeby się do uszczelniaczy dobrać, polecam też uszczelnić na nowo mostek od strony kół pasowych rozrządu.
Paski możesz kupić zamienniki Contitech lub Gates, tańsze powinny być i równie dobre.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam.
Czy za wysoko lub za nisko ustawione kółka wałków rozrządu względem siebie i znaków mogą skutkować szarpaniem auta? wczoraj wymieniłem rozrząd z pompą i wszystko było dobrze, dopóki ponownie nie rozebrałem rozrządu celem dokręcenia pompy wody w której zauważyłem lekki wyciek. Po prostu za luźno dokręciłem dwie śruby.
prosiłbym o pomoc.
Jeśli rozrząd mam dobrze ustawiony (tak myślę) wszystko jest na znakach to co może być przyczyną szarpania silnika pod obciążeniem? Na biegu jałowym wkręca się na obroty idealnie
Ustawiłem wszystko dobrze, na znakach silnik chodzi ok lecz ewidentnie grzeje się pasek rozrządu i czuć smród. Sprężynka jest dobrze założona, nie napinałem jej tylko dokręciłem. pasek po miedzy kołami jest napięty.
Co zle zrobiłem? za mocno dokręciłem śrubą napinacz przez co rolka się blokuje i stąd ten smród?
Jeśli to nie tajemnica to może mi ktoś napisać jak prawidłowo powinien być zamontowany napinacz paska?
Cóż, patrząc na stare posty, ludzie z wiedzą i pojęciem opuścili to forum.
Czy za wysoko lub za nisko ustawione kółka wałków rozrządu względem siebie i znaków mogą skutkować szarpaniem auta? wczoraj wymieniłem rozrząd z pompą i wszystko było dobrze, dopóki ponownie nie rozebrałem rozrządu celem dokręcenia pompy wody w której zauważyłem lekki wyciek. Po prostu za luźno dokręciłem dwie śruby.
prosiłbym o pomoc.
Jeśli rozrząd mam dobrze ustawiony (tak myślę) wszystko jest na znakach to co może być przyczyną szarpania silnika pod obciążeniem? Na biegu jałowym wkręca się na obroty idealnie
Ustawiłem wszystko dobrze, na znakach silnik chodzi ok lecz ewidentnie grzeje się pasek rozrządu i czuć smród. Sprężynka jest dobrze założona, nie napinałem jej tylko dokręciłem. pasek po miedzy kołami jest napięty.
Co zle zrobiłem? za mocno dokręciłem śrubą napinacz przez co rolka się blokuje i stąd ten smród?
Jeśli to nie tajemnica to może mi ktoś napisać jak prawidłowo powinien być zamontowany napinacz paska?
Cóż, patrząc na stare posty, ludzie z wiedzą i pojęciem opuścili to forum.
-
sabe
Witam po wygranej walce z obiegiem chłodzenia mam następujący problem.
Aby wymienić pompę wody która tam jeździła od nowości musiałem rozpiąć rozrząd, i mam problem z ustawieniem kół. Lewe gdy ma być w prawidłowym ustawieni na znak to przeskakuje, a natomiast prawe jest w porządku na znaku. Ale poradziłem se z tym poprzez przyblokowanie lewego koła na czas założenia nowego paska. Problem tkwi w tym że jak obrócę dwa razy wałem to znaki się nie zachodzą.
Z nowych elementów to pompa wody i pasek.
Aby wymienić pompę wody która tam jeździła od nowości musiałem rozpiąć rozrząd, i mam problem z ustawieniem kół. Lewe gdy ma być w prawidłowym ustawieni na znak to przeskakuje, a natomiast prawe jest w porządku na znaku. Ale poradziłem se z tym poprzez przyblokowanie lewego koła na czas założenia nowego paska. Problem tkwi w tym że jak obrócę dwa razy wałem to znaki się nie zachodzą.
Z nowych elementów to pompa wody i pasek.
- Od: 12 maja 2012, 20:55
- Posty: 10
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 626 1.8 95r.
Mam pytanie , czy przy wymainie rozrzadu wystarczyło by tylko zmienic pasek i napinacz czy lepiej jest cąły wymieniac z pompa ?
- Od: 26 paź 2013, 14:01
- Posty: 48
- Auto: Mazda MX-6
2.016V
Jeśli nie wiesz ile ma pompa to lepiej wymienić wszystko z pompą, rolkami i napinaczem.
witam,prosze o pomoc.na załaczonym zdjeciu znak na kole pasowym nie jest na literce T na odudowie z rozrzadu.na walkach rozrzadu znaki pasuja.auto mazda 626 1.8 benzyna jest po wymianie rozrzadu,pali jak by sie mialo rozpasc.
Ostatnio edytowano 3 mar 2015, 22:05 przez mkrupa1984, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 mar 2015, 15:32
- Posty: 5
- Auto: mazda 626
No ale znak z koła powinien być na znaku T na obudowie?
Z góry dzięki za odpowiedź
W tej sytuacji mam zablokować wałki i przestawić wał o 1 ząbek?
Z góry dzięki za odpowiedź
W tej sytuacji mam zablokować wałki i przestawić wał o 1 ząbek?
Ostatnio edytowano 3 mar 2015, 10:09 przez Piotr89, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Prawy "alt" służy do pisania poprawnie ortograficznie.
Powód: Prawy "alt" służy do pisania poprawnie ortograficznie.
- Od: 2 mar 2015, 15:32
- Posty: 5
- Auto: mazda 626
Kolego nie patrz na te oznaczenia na tej plastikowej obudowie, po zdjęciu tej obudowy masz widoczne koło zębate wału które jest na klinie i można je ustawić tylko w jednym położeniu, na tym kole masz nacięcie a na bloku silnika znacznik i trzeba ustawić właśnie na te znaki. Podobnie jest z kołami wałków rozrządu, mają swoje znaki i po złożeniu właściwie rozrządu, następnie obróceniu wałem korbowym 720* w prawo( dwa pełne obroty) znaki na wale i na kołach pasowych muszą się zgrać.
To co masz na fotografii to koło osprzętu i ono nie jest na klinie, bez znaczenia jest jak je założysz...
Skąd możemy widzieć ile zębów przestawiłeś rozrząd skoro jest on zasłonięty obudową
Powiem jak moja córka: "Dżizas"
To co masz na fotografii to koło osprzętu i ono nie jest na klinie, bez znaczenia jest jak je założysz...
Skąd możemy widzieć ile zębów przestawiłeś rozrząd skoro jest on zasłonięty obudową

Powiem jak moja córka: "Dżizas"
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
kolego to koło pasowe i one jest na kline.nie załozysz go inaczej.tylko w jednej pozycj
a poza tym to koło i te znaki masz do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu.tak wiec ma znaczenie je zamontujesz.
a poza tym to koło i te znaki masz do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu.tak wiec ma znaczenie je zamontujesz.
- Od: 2 mar 2015, 15:32
- Posty: 5
- Auto: mazda 626
Być może masz rację że jest również na klinie( nie pamiętam dokładnie), ale na pewno jest dzielone i nie zmienia to faktu, że koło zębate ma swój osobny znak i ustawiasz go względem znaku na bloku silnika. Poszukaj schematów rozrządu na forum bo gdzieś były i tam jest czarne na białym.
Następnie zdejmij osłony i sprawdź czy masz na znakach ustawione wszystkie koła zębate, jeżeli tak to dobrze, jeżeli nie to musisz ustawić jeszcze raz.
Jeżeli chodzi natomiast o kąt wyprzedzenia zapłonu to uważam że masz błędne informacje, ustawia się go najczęściej na aparacie zapłonowym, a na pewno w tym silniku
Następnie zdejmij osłony i sprawdź czy masz na znakach ustawione wszystkie koła zębate, jeżeli tak to dobrze, jeżeli nie to musisz ustawić jeszcze raz.
Jeżeli chodzi natomiast o kąt wyprzedzenia zapłonu to uważam że masz błędne informacje, ustawia się go najczęściej na aparacie zapłonowym, a na pewno w tym silniku

-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6