Nie działa klimatyzacja
Witam. Mam pytanie jak to jest z wentylatorem klimy mój nie chodzi w ogóle włącza się po prostu główny po chwili i chłodzi a ten od klimy nie. Nie wiem czy tak ma być że jeśli nie ma potrzeby to nie chodzi? Sprawdzałem na złączu przed wentylatorem klimy czy w ogóle jest tam prąd ale nie było. Co może być nie tak z zasilaniem wiatraka?
- Od: 13 maja 2012, 18:41
- Posty: 6
- Auto: MX-6 2.5 V6 1996r
Nie odpowiem na Twoje pytanie, ale może troszkę podpowiem.
Moja mazda posiada klimatyzację manualną i na chłodnicy tylko JEDEN wentylator.
Wentylator załącza się w dwu przypadkach:
1. gdy silnik jest już rozgrzany i trzeba wychłodzić gorącą chłodnicę płynu
2. gdy uruchomię klimatyzację i załączy się sprężarka klimatyzacji – wóczas pracuje aby ostudzić skraplacz klimatyzacji.
Wiem, że w większości przypadków na chłodnicy są zamontowane 2 wiatraki, ja mam jeden który pracuje za dwa.
Może u Ciebie jest jakaś hybryda, lub efekt szybkiej naprawy z dostępnych części?
Jeszcze pytanko:
Czy klimatyzacja pracuje prawidłowo?
Moja mazda posiada klimatyzację manualną i na chłodnicy tylko JEDEN wentylator.
Wentylator załącza się w dwu przypadkach:
1. gdy silnik jest już rozgrzany i trzeba wychłodzić gorącą chłodnicę płynu
2. gdy uruchomię klimatyzację i załączy się sprężarka klimatyzacji – wóczas pracuje aby ostudzić skraplacz klimatyzacji.
Wiem, że w większości przypadków na chłodnicy są zamontowane 2 wiatraki, ja mam jeden który pracuje za dwa.
Może u Ciebie jest jakaś hybryda, lub efekt szybkiej naprawy z dostępnych części?
Jeszcze pytanko:
Czy klimatyzacja pracuje prawidłowo?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Gdy klima jest wyłączona to lewy wiatrak (ten od strony kierowcy) załącza się jak się silnik zagrzeje aby schłodzić płyn chłodniczy, natomiast prawy nie działa.
Przy włączonej klimie obydwa wiatraki chodzą cały czas.
Sprawdź przekaźniki od wiatraków, są pod maską, trzy w rzędzie.
Przy włączonej klimie obydwa wiatraki chodzą cały czas.
Sprawdź przekaźniki od wiatraków, są pod maską, trzy w rzędzie.
626 GE FS 1995
W tamtym roku strzelił mi skraplacz – zleciał płyn. Po jakimś czasie przestała włączać się klima. Dziś wygląda to tak – po ręcznym zwarciu przekaźnika załącza się prawy wentylator i sprężarka i jeśli zostawię to zwarte i zacznę pstrykać [A/C] zaczyna normalnie włączać się lewy wiatrak – jak to było do tej pory. Czyli teoretycznie włącznik sprawny. Zawsze na klimie włączały się dwa. Czy dobrze myślę, że czujnik ciśnienia nie pozwala na włączenie klimy? Gdzie on się znajduje w GE żeby go sprawdzić?
W tamtym roku strzelił mi skraplacz – zleciał płyn. Po jakimś czasie przestała włączać się klima. Dziś wygląda to tak – po ręcznym zwarciu przekaźnika załącza się prawy wentylator i sprężarka i jeśli zostawię to zwarte i zacznę pstrykać [A/C] zaczyna normalnie włączać się lewy wiatrak – jak to było do tej pory. Czyli teoretycznie włącznik sprawny. Zawsze na klimie włączały się dwa. Czy dobrze myślę, że czujnik ciśnienia nie pozwala na włączenie klimy? Gdzie on się znajduje w GE żeby go sprawdzić?
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
zamontowany jest w rurce przy chłodnicy obok prawej lampy lub wkręcony jest w osuszacz.
Ostatnio edytowano 1 maja 2013, 23:37 przez noxes, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
u mnie był na filtroosuszaczu.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=39284&start=40
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=39284&start=40
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dzięki, sprawdzę dzisiaj czy zwarcie przewodów pozwoli wystartować klimie.
P.S. Cieszyłem się, że udało mi się zlutować skraplacz specyfikiem do lutowania na palnik (przeszło test szczelności azotem) to cholerka poszła jeszcze na którymś żeberku. Ale już się nie będę bawił chyba tylko kupię nową.
Pozdro.
P.S. Cieszyłem się, że udało mi się zlutować skraplacz specyfikiem do lutowania na palnik (przeszło test szczelności azotem) to cholerka poszła jeszcze na którymś żeberku. Ale już się nie będę bawił chyba tylko kupię nową.
Pozdro.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
to cholerka poszła jeszcze na którymś żeberku.
Życie po prostu...życie

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam, w mojej Mazdzie nie działa klima, po włączeniu przycisku świeci ( lub czasem nie ), ale nic poza tym. Wiatrak nie kręci, obroty nie zwrastają. Od czego zacząć, gdzie szukać przyczyny?
Sprawdzone jedynie bezpieczniki pod maską, wygladają OK.
Auto z 97r usa jeśli ma to znaczenie.
Sprawdzone jedynie bezpieczniki pod maską, wygladają OK.
Auto z 97r usa jeśli ma to znaczenie.
- Od: 17 mar 2013, 10:53
- Posty: 22
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: Mazda 626 2.0 16V USA
sprawdź czy działa przekaźnik klimatyzacji – jeśli nie, to sprawdź, czy dochodzi napięcie do cewki przekaźnika – jesli nie, to sprawdź czy czujnik ciśnienia pracuje prawidłowo.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
witam!
Czy przy samej sprężarce klimatyzacji występuje jakiś przekaźnik (np jej sprzęgła?).
Mam problem z klimą, działała ok, po wyjeździe od mechanika niebardzo : /
Szczegółowy opis w temacie viewtopic.php?f=126&t=54533&p=2658771#p2658771
Czy przy samej sprężarce klimatyzacji występuje jakiś przekaźnik (np jej sprzęgła?).
Mam problem z klimą, działała ok, po wyjeździe od mechanika niebardzo : /
Szczegółowy opis w temacie viewtopic.php?f=126&t=54533&p=2658771#p2658771
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
nie na 97% nie ma tam dodatkowego przekaźnika.
Sprawdź te punkty, które opisałem,,.,
Sprawdź te punkty, które opisałem,,.,
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
☃☃☃
No nie obyło się bez palnika ale operacja udana. Przewód klimy praktycznie nie do zdobycia nawet na alledrogo.
Podsumowanie:
– lutowanie rurki chłodnicy ok 30zł;
– test szczelności azotem: 30zł (puściła na żeberkach);
– kupno nowej chłodnicy: 270zł;
– wymiana chłodnicy we własnym zakresie.
– test szczelności azotem z napełnieniem: 130zł.
Klima załączyła się bezproblemowo: dwa wiatraki non stop, sprężarka oczywiście cyklicznie. Czyli jednak czujnik nie pozwolił na załączanie się układu.
☃☃☃
No nie obyło się bez palnika ale operacja udana. Przewód klimy praktycznie nie do zdobycia nawet na alledrogo.
Podsumowanie:
– lutowanie rurki chłodnicy ok 30zł;
– test szczelności azotem: 30zł (puściła na żeberkach);
– kupno nowej chłodnicy: 270zł;
– wymiana chłodnicy we własnym zakresie.
– test szczelności azotem z napełnieniem: 130zł.
Klima załączyła się bezproblemowo: dwa wiatraki non stop, sprężarka oczywiście cyklicznie. Czyli jednak czujnik nie pozwolił na załączanie się układu.
☃☃☃
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
A jednak nieszczelność..
cieszę się,że mogłem pomóc.
cieszę się,że mogłem pomóc.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam.
Ostatnio mama problem z klimatyzacja, jeszcze nie dawno wszystko chodziło.
A teraz po wciśnięciu przycisku A/C na panelu nic się nie dzieje, zero reakcji.
Myślałem, że to sprężarka, więc zacząłem kombinować.
Do czego doszedłem?
Koło osuszacza znajduje się czujnik, chyba ciśnienia (nie znajduje się on bezpośrednio w osuszaczu tylko na jednej z rurek idących od niego, z osuszacza wychodzą tylko rurki klimy), po odłączeniu go i zwarcia drutem na krotko klima rusza natychmiast.
Elektromagnes załącza się, wentylatory od razu dwa startują.
Gdy na panelu wyłączę przycisk A/C klima przestaje chodzić, czyli działa tak jak powinno.
Ale bałem się dłużej tak sprawdzać by nie zatrzeć sprężarki.
I teraz pytanie czy taki zabieg może wskazywać że walnięty jest czujnik przy osuszaczu?
Czy taki objaw może też wskazywać brak czynnika chłodzącego w układzie?
Próbowałem zmierzyć rezystancję tego czujnika ale na mierniku nic się nie działo i dlatego mam podejrzenie ze to on jest winny, ale z drugiej strony osuszacz jest cały we rdzy i może on jest nie szczelny i gaz się ulotnił?
Czy mogę długo tak na krotko włączyć klimę by sprawdzić czy zacznie chłodzić.?
Czy zimne powietrze powinno od razu lecieć czy dopiero po uzyskaniu jakiejś temp.(po jakim czasie)?
Czy mogę sprawdzić ciśnienie jakimś tanim manometrem a nie takimi które kosztują po 200 lub więcej złotych?
Czy ktoś może zmierzyć rezystancję tego czujnika i mi powiedzieć jaką macie?
Co mi radzicie panowie?
Ostatnio mama problem z klimatyzacja, jeszcze nie dawno wszystko chodziło.
A teraz po wciśnięciu przycisku A/C na panelu nic się nie dzieje, zero reakcji.
Myślałem, że to sprężarka, więc zacząłem kombinować.
Do czego doszedłem?
Koło osuszacza znajduje się czujnik, chyba ciśnienia (nie znajduje się on bezpośrednio w osuszaczu tylko na jednej z rurek idących od niego, z osuszacza wychodzą tylko rurki klimy), po odłączeniu go i zwarcia drutem na krotko klima rusza natychmiast.
Elektromagnes załącza się, wentylatory od razu dwa startują.
Gdy na panelu wyłączę przycisk A/C klima przestaje chodzić, czyli działa tak jak powinno.
Ale bałem się dłużej tak sprawdzać by nie zatrzeć sprężarki.
I teraz pytanie czy taki zabieg może wskazywać że walnięty jest czujnik przy osuszaczu?
Czy taki objaw może też wskazywać brak czynnika chłodzącego w układzie?
Próbowałem zmierzyć rezystancję tego czujnika ale na mierniku nic się nie działo i dlatego mam podejrzenie ze to on jest winny, ale z drugiej strony osuszacz jest cały we rdzy i może on jest nie szczelny i gaz się ulotnił?
Czy mogę długo tak na krotko włączyć klimę by sprawdzić czy zacznie chłodzić.?
Czy zimne powietrze powinno od razu lecieć czy dopiero po uzyskaniu jakiejś temp.(po jakim czasie)?
Czy mogę sprawdzić ciśnienie jakimś tanim manometrem a nie takimi które kosztują po 200 lub więcej złotych?
Czy ktoś może zmierzyć rezystancję tego czujnika i mi powiedzieć jaką macie?
Co mi radzicie panowie?
- Od: 18 wrz 2011, 12:11
- Posty: 56
- Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna
Czujnik nie ma "rezystancji" bo nie jest to czujnik rezystancji,tylko zwierno-rozwierny. Ma tylko styki,którymi przekazuje napięcie dalej,lub tego napięcia nie przekazuje. Zwarcie go drutem na dłuższy czas jest ryzykowne-szkoda sprezarki.. Raczej jest to brak czynnika niż uszkodzenie czujnik,choć tego drugiego rowniez wykluczyć nie można. Poszukaj najpierw nieszczelności w układzie; możesz również wymienić czujnik na nowy i dopiero później sprawdzać szczelność układu. Po zalaczeniu klimatyzacji upływa kilka, a czasem kilkadziesiąt sekund do czasu,gdy powietrze leci wyraźnie chlodniejsze.czas zależy od stopnia nauczania auta.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6