Wzmacniacz się wyłącza

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Heniek » 12 mar 2006, 18:41

Siema
Gdy rozgłośnie radio wzmacniacz mi sie wyłącza.
Miałem wczesniej dwu kanałowy zmostkowany na subwoofer i sie wyłaczał.
Teraz mam cztero kanałowy podpiełty jest:zmostkowany sub i głośniki [jakie?] i jest to samo.
Wzmacniacz mam podpiety pod akumulator tylklo plus, minus gdziesz na mase w bagażniku, zapala sie czerwona lampka. Kable grube ale robione na skrętke.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 00:39
Posty: 110
Skąd: Wołomin
Auto: 626 GE 2.0i 16v LPG hol 92r

Postprzez Xionc » 12 mar 2006, 20:50

Zasadniczo wzmacniacz może sie wyłączać przez
a) zwarcie (np na kablach głośnikowych
b) przegrzanie (ale to jesli długo chodzi)
c) przeciążenie
d) ?

Jeśli masz w domu miernik to sprawdź jakie napięcie dochodzi do wzmacniacza jak nic nie gra, a jakie jak troche gra. Nie powinno byc jakies znaczącej różnicy (tak z 1V-2V góra)

Odłącz wszystkie głośniki i sprawdź czy robi się tak samo. Jeśli nie, to podłącz tylko głośniki tylne, najlepiej jeszcze raz zarób koncowki, zeby sie upewnic ze gdzies jakas niteczka nie robi zwarcia (na to wlasnie stawiam). Jak nie tobi to odłącz i sprawdź na samym subwooferze, tez sprawdz koncowki.

Zmierz jeszcze opornosc cewek głośników. Moze masz na przykład subwoofer 2 omowy, a twoj wzmacniacz na 99% dopuszcza obciazenie 4 omów w mostku (2 omy nie w mostku).

Jak to sprawdzisz i nic nie da to będziemy myslec dalej.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Heniek » 12 mar 2006, 21:01

Tak ze tak zrobiłem mały teścik.
Na wzmacniaczu zmniejszyłem troche moc subwoofera i przestał sie wyłaczać, ale basiku teraz jakoś brakuje :(
Słyszałem coś o jakichś kondensatorach, ale nie miałem jeszcze z nimi ztyczności . Czy to może być wina braku takiego. Czy też moze sub robi mi jakieś zwarcie.
Ps. Dzieki Xionc za szybki odzew.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 00:39
Posty: 110
Skąd: Wołomin
Auto: 626 GE 2.0i 16v LPG hol 92r

Postprzez Xionc » 13 mar 2006, 00:17

Heniek napisał(a):Czy też moze sub robi mi jakieś zwarcie.


Zrob to co napisalem wczesniej a wszystko będzie wiadome. Bardzo mozliwe ze kable od subwoofera mają jakies malukie zwarcie.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Hans » 13 mar 2006, 10:35

na pewno masz cienkie zasilajace puszczone i nie wyrabia przy wiekszej mocy, zamiast kupowac kondzia zacznij od wymiany zasilajacych na grubsze. druga sprawa – jezeli masz slabej jakosci wzmak, tez bedzie normalna rzecza, ze przy przeciarzeniu sie zalaczy protect
POZdr
bylo gsi po koksie ;) 271km/348nm , i corsa 3,2 V6 ;)
Hamownia/CHIPTUNING by V-Tech/DEAKTYWACJA FAP & DPF/CHIPTUNING EDC 17!!!\ chiptuning MAzdy, usuwanie dpf MAzda 3,5,6 1.6/2.0 zapraszamy – > strefatuningu.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 10:54
Posty: 59
Skąd: 3miasto/srt
Auto: byl gastrolot 3.0v6+NX i corsa A 3.2 v6
jest w215 cl500 ;)

Postprzez Xionc » 13 mar 2006, 12:25

Hans napisał(a):na pewno masz cienkie zasilajace


Heniek napisał(a):Kable grube


może zdefiniujmy jakiej mocy ten wzmak i jakie do niego przewody są cienkie a jakie grube :]
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez dizzi » 13 mar 2006, 12:49

miałem to samo !

miałem podpiete wyjścia z radja głośnikowe bezpośresnio pod wzmacniacz (kable wylaziły z kostki nie chinche) i prawda była taka ze wejście we zmacniaczu na głośnik ma 4v a z radja waliło 15v czyli o wiele za dużo ! i jak rozkrecałem volume zabezpieczenie wylaczalo wzmacniacz! a teraz kupilem takie male pudełkko (xionc ci powie jakie) i moge w opór włączyć volume i jest git
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Heniek » 13 mar 2006, 14:21

subwoofer z głośnikiem extreme rx 102 – http://www.extreme.bai.pl/?s=produkt_opis&id=394
wzm boschmann 900 Watt 4 KANAŁY PCS – 4480LX – http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91690430
kable zasilające caliber 5mm poprowadzony z aku, ground z bagażnika
Z radia chinche rozgałeziony przed wzmacniaczem
Radio Panasonic cq-dfx301n 4x45wat mosfet
Wieczorem zrobie zdiecia i pomierze tak jak proponował Xionc.
I jeszcze jedna ważna uwaga po podłączeniu i testowaniu, 3 min i wyładował mi sie nowy akumulator do 0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 00:39
Posty: 110
Skąd: Wołomin
Auto: 626 GE 2.0i 16v LPG hol 92r

Postprzez Xionc » 13 mar 2006, 16:08

Heniek napisał(a):I jeszcze jedna ważna uwaga po podłączeniu i testowaniu, 3 min i wyładował mi sie nowy akumulator do 0.


No zwarcie cos Ci robi na bank... przyjedz jutro na spotkanie do fortu wola to moze cos na miejscu uda się namacac :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Heniek » 15 mar 2006, 01:17

Siema
A wiec poleciałem do sklepu kupiłem wszystkie zakonczenia kabli i zarobiłem, w środku subwufera rozdzieliłem kable i jeszcze mi sie wyłączał wiec pojechałem do magika od elektroniki. Znając moje szczęcie przestał sie wyłączać przy nim, zmierzył napiecie i jest dobre, różnice około 1,5v i od tej pory działa. Niestety wychodzi na to ze mam pier...nik w kablach i jak bedzie cieplej to musze jakoś to pożądnie rozłożyć. Na cykliczne warszawskie spotkania nie moge wpadać bo mam job od 14 do 22 :( , ale dzieki wielkie za info i za to ze zawsze moge liczyć na pomocną dłoń. :) a oto mój mały pier....czek.

[img][img]http://img118.imageshack.us/img118/5769/obraz0445wf.jpg[/img][/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 00:39
Posty: 110
Skąd: Wołomin
Auto: 626 GE 2.0i 16v LPG hol 92r

Postprzez Thoorg » 25 mar 2006, 22:56

Heniek napisał(a):Wzmacniacz mam podpiety pod akumulator tylklo plus, minus gdziesz na mase w bagażniku, zapala sie czerwona lampka. Kable grube ale robione na skrętke.

Miałem dokładnie to samo ;)
Xionc napisał(a):Zasadniczo wzmacniacz może sie wyłączać przez
a) zwarcie (np na kablach głośnikowych)

Popieram tą diagnoze ;)
U mnie wystarczyło kabelki dochodzące do samej membrany głośnika rozdzielić, zaizolować przed ponownym zwarciem i znów piekny bas zagoscił w moim aucie :] .
Mój wznak to Soling 2,3,4 kanaly 4x85W do tego skrzynia basowa o mocy 300 W RMS nominał , 600 MAX z głośnikiem 30cm.
Gra ponad przyzwoicie osoby ze słabym sercem nie mogą przebywać w aucie na max podkręconych ustawieniach hahaha
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2006, 14:22
Posty: 46
Skąd: Częstochowa (okolice)
Auto: Mazda323F 1.5 16V 88PS 95r+SGI

Postprzez Adaś » 13 wrz 2006, 19:38

ehh ja tez musze poszukac czy gdzies zwarcia nie mam bo mi bezpiecznik sie przepala we wzmaku – dzis juz 2 poszly:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez chudy » 13 wrz 2006, 19:51

Skoro pali Ci sie we wzmaku Adaś to masz najprawdopodobniej zwarcie na kablach głośnikowych – sprawdź wszystko dokładnie. Także głośniki – czy czasem połączenia idące od miejsc mocowania kabli do samej cewki nie dotykają obudowy głośnika – jeśli głośnik przykręcony jest do metalowego elementu nadwozia samochodu to dotykanie obudowy głośnika kończy sie spalonym bezpiecznikiem – ciesz się ze nie całym wzmacniaczem. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Adaś » 14 wrz 2006, 13:07

do wzmaka podloczony jest Sub;) nie mialem wczoraj nawet czasu zajrzec bo praca praca praca :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 15 wrz 2006, 11:36

dzis after work mam zamiar znalezc przyczyne palacych sie bezpiecznikow we wzmaku.. na poczatek mam szukac winy w kablu idacym ze wzmaka do suba tak? jesli wszystko bedzie ok to gdzie dalej mam szukac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez chudy » 15 wrz 2006, 18:20

sprawdź miernikiem opór głośnika w subie – powinien mieć minimum 4 Ohm-y jeśli ma pracować stabilnie. Do tego jeśli mozesz zobacz sam głośnik – czy w nim żadne z połączeń nigdzie nie dotyka (szczególnie kosza głośnika). Sprawdź czy głośnik chodzi płynnie – porusz membraną i zobacz czy cewka nigdzie nie ociera. To jeśli chodz o usterki mogące wystąpić w subwooferze. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Adaś » 15 wrz 2006, 19:36

z instalacją i subem wszystko jest OK problem jednak leży po stranie wzmaka. Przejrzałem dziś całą instalację oraz wzmaka i okazało się, że coś się wylało w okolicy zaznaczonej czeroną strzałką na zdjęciu poniżej :(
Obrazek
najgorsze jest to, że jest już 2 miesiące po gwarancji i nie wiem czy opłaca to się naprawiać czy sprzedać za grosze i kupić coś lepszego – na pewno nie będzie to już JBL a miałem duże zaufanie do tej marki:(
oraz znowu trzeba będzie wydac kasę która miała iśc na zakup mocniejszej serii radyjka Alpine :(
W przyszlym tygodniu musze podjechac do kogos kto oceni czy warto to naprawiac i jaki tego koszt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Xionc » 15 wrz 2006, 22:19

Tam są kondensatory elektrolityczne w przetwornicy. Moze padły od zbyt wysokiej temperatury... Jak to tylko one to opłaca się naprawiać, bo koszt to 5 PLN, a jak coś w przetwornicy to może być różnie.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Adaś » 15 wrz 2006, 22:22

no wiec wlasnie wylal sie plyn (przezroczysty) z ów kondensatorów, z ciekawostki dodam ze ostatnio bezpiecznik mi sie zdeformowal z goraca. Mam to juz w 2gim wzmaku:( chyba bedzie trzeba pomyslec o jakims chlodzeniu dodatkowym :|

Xionc napisał(a):bo koszt to 5 PLN,

troche mnie pocieszyles:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 15 wrz 2006, 23:02

jak tanio naprawa wyjdzie to radyjko nowe bedzie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje