Kupno samochodu – Mazda czy Niemiec ?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez lucxxx » 18 sie 2013, 10:23

Excallibur95 napisał(a):Diesel ponieważ mniejsze spalanie i podobno silniki mają o wiele większą wytrzymałość od benzynówek.

Tylko weź pod uwagę że 10 letni diesel to realny przebieg ma około 250 tys. km i to licząc dość łagodnie. Owszem taki silnik może jeszcze pojeździ trochę ale nigdy nie wiesz jak wczesniej dbano o niego. Kiedyś byłem u znajomego mechanika z moim Mitsu DID i powiedział mi że gdyby nie diesle to połowa mechaników nie miałaby co robić.... Ja swojego smierdziucha sprzedałem od razu jak tylko zaczęło lać z turbiny. Weź pod uwagę że jak coś w dieslu padnie i naprawa idzie na tysiące (wtryski, dwumasa, turbina itd) a w benzynie naprawisz za kilka stówek.
Oczywiście właściciele diesli zaraz zaprotestują ale jak to ktoś wyżej napisał ze to odwieczne pytanie beznyna czy diesel...
Najlepiej to znajdz zagazowaną benzynę i bedzie tanio wtedy... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Marianek » 18 sie 2013, 10:53

Lucxx zagazowana benzyna to jak diesel te same koszta.
Myślę ze niech kolega wybierze co mu najbardziej odpowiada :)
Wielu użytkowników diesla nie płacze, w tym modelu akurat jest najmniej problematyczny i dost tani w utrzymaniu, myślę ze na poziomie benzyny do której kable i cewki jak padną kosztują majątek <oczko>
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Grzyby » 18 sie 2013, 12:58

Marianek napisał(a):Lucxx zagazowana benzyna to jak diesel te same koszta

Marzenia właścicieli diesla <lol>

Szybkie porównanie:
M6 klekot vs. M6 benzyna

Miasto 8-9l ON (55-60zł) vs. 12l LPG (max nad maxy) 27zł
Faktycznie te same koszta? :>

Marianek napisał(a):kable i cewki jak padną kosztują majątek

A padają raz na 100kkm.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krzemol » 18 sie 2013, 13:28

Grzyby napisał(a):Marzenia właścicieli diesla <lol>

Zapomniałeś doliczyć droższy przegląd o 62zł i wymianę filtrów w instalacji też za parę zł!! :P Benzyna przy sekwencji to też grosze... Od zawsze byłem zwolennikiem benzyny + LPG zamiast Diesla, ale co kto lubi. Starszy po dwóch autach z gazem (był zadowolony) wybrał Mazdę z klekotem, cóż jego decyzja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez loockas » 18 sie 2013, 17:27

Litości. Tylko nie kolejna awantura benzyna vs diesel ;–)

P.s. Bierz benzynę ;–)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Marianek » 18 sie 2013, 21:06

spoko , jak się zacznie zamknę <diabełek>
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Pioteq25 » 18 sie 2013, 22:34

Grzyby napisał(a):Miasto 8-9l ON (55-60zł) vs. 12l LPG (max nad maxy) 27zł


Grzybie skąd masz te ceny paliw, bo chyba z grzyboladndii :) Dolicz do tego resztę opłat auta na lpg plus jazdę z mniejszy moment obrotowy auta a doładowaniem ON i wtedy porównuj te silniki.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mlodyMazda » 18 sie 2013, 22:36

lucxxx napisał(a):Najlepiej to znajdz zagazowaną benzynę i bedzie tanio wtedy...


Tylko z dobra instalacja ,kupisz z instalacja z niewiadomego pochodzenia + wysoki przebieg na instlacji =skarbonka.
Lepiej kupic sama benzyne i zgazowac ,dostajesz gwarancje i cieszysz sie z oszczednosci :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez Grzyby » 19 sie 2013, 00:13

Pioteq25 napisał(a):plus jazdę z mniejszy moment obrotowy auta a doładowaniem ON

hahaha <rotfl>
Krótsze przełożenia skrzyni i machanie lewarkiem też mam policzyć? <glupek2>


Pioteq25 napisał(a): skąd masz te ceny paliw, bo chyba z grzyboladndii

W kosztach ON jest błąd – powinno być 45-50zł.
LPG liczone po 2,25zł (chociaż dzisiaj widziałem 2,09zł). Inna sprawa że nie wiem komu 1.8 czy 2.0 pali w M6 12l LPG :P
Co nie zmienia prostego i oczywistego dla większości logicznie myślących faktu. Na LPG jest blisko o połowę taniej, a przy przebiegu rocznym około 20kkm koszt instalki zwraca się po 7-9 miesiącach. Potem zaczynasz zwyczajnie oszczędzać.

Pioteq25 napisał(a):Dolicz do tego resztę opłat auta na lpg plus jazdę z mniejszy moment obrotowy auta a doładowaniem ON i wtedy porównuj te silniki.

Nie osłabiaj mnie :)
Doliczyć Ci też dla równowagi resztę kosztów auta na ON? Tak dla sportu obydwa auta z przebiegiem startowym 150kkm i 4 lata eksploatacji? Chyba byś nie chciał hahaha

loockas napisał(a):Tylko nie kolejna awantura benzyna vs diesel ;–)

Nikogo nie zamierzam do niczego przekonywać. Po prostu chciałbym żeby niektórzy patrzyli na pewne sprawy obiektywnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez loockas » 19 sie 2013, 00:24

Warto zaznaczyć, ze jesteś użytkownikiem auta w dieslu. Masz porównanie. Ja osobiście zdanie na ten temat mam bardzo podobne. Lpg jest tansze i nie ma tutaj o czym gadać.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Grzyby » 19 sie 2013, 00:27

loockas napisał(a):Warto zaznaczyć, ze jesteś użytkownikiem auta w dieslu.

Jestem użytkownikiem 4 aut z klekotami pod maską :)
I jednej benzyny (bez LPG).

:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez grabu122 » 19 sie 2013, 00:42

Gaz? Czemu nie, ale nie dla wszystkich i nie do wszystkich samochodów.
Głupio tak obgadywać rodzinę/znajomych :P , ale niektórym "wizja" tankowania paliwa po 2zł z groszami odbiera zdrowy rozsądek.
Nie dość, że śmieszne przebiegi roczne, rzędu 8-10tys. km, do tego wersja silnikowa nie bardzo polecana do LPG i zaczyna się zwiedzanie okolicznych "szpeców"...., a to regulacja, a to kasowanie błędów, a może lepsze (szybsze) wtryski, jakieś tam cudowne i drogie świece zapłonowe, wymiana filtrów i filterków potrzeba/nie potrzeba co chwila, sprawdzenie i ew. regulacja luzu zaworowego tak profilaktycznie, a dlaczego spala mi tyle benzyny- zrób pan coś z tym, a to jakiś tam cudowny płyn do smarowania gniazd zaworowych itd. itd. hahaha <czarodziej>
Na litość przecież ma być TANIO

Piszę to, bo sam kiedyś miałem stare auto na LPG, kupione z 3letnim gazem II generacji i przez kolejne 3lata i moje 45tys. km samochód nie widział jakiegokolwiek "gazownika", a żaden element instalacji (nawet filtr LPG) nie był przeze mnie tknięty , a mimo to silnik pracował bezproblemowo na gazie i benzynie (choć tej benzyny jak było ciepło nie dałem mu nawet powąchać) Jedyną rzeczą pośrednio związaną z LPG była wymiana tanich zamienników kabli WN i świec. I to była oszczędność. <faja>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez loockas » 19 sie 2013, 08:26

grabu122 napisał(a):Na litość przecież ma być TANIO


Dokładnie. Nie można popadać w paranoje, bo skutek będzie odwrotny. Mam swoje auto, które zgazowałem zaraz po zakupie. Następnie kupiliśmy auto dla żony i tutaj nie ma sensu inwestować w lpg, do auta, które robi dziennie 6-8km :) Chociaż już nie raz słyszałem od znajomych "montuj, będzie taniej". Instalacja zwróci mi się w tym aucie nie prędzej jak w dwa lata... Do tego czasu, może zmienimy ten samochód. Natomiast przy mojej jeździe, zwrot instalacji to było jakieś 7-8 miesięcy. Instalacja założona z głową, po dokładnym zapoznaniu się i wyborze odpowiednich komponentów do tego silnika. Wynik tego taki, że gazownika odwiedziłem dwa razy w okresie gwarancyjnym zgodnie z harmonogramem przeglądów. Jak się chce mieć święty spokój, to do dobrej instalacji też trzeba te kilka stówek dopłacić.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bo_Lo » 19 sie 2013, 08:42

Dziwne,ja robię rocznie 10-13 tys,mam ZLa ktory gazu za bardzo nie lubi,a juz mi sie instalacja zwróciła,moc wyższa niż na pb(schamowane 98ps) i jest tanio-wczoraj 401km na 37,8l gazu.
Tylko że jak zakładałem inst to najdrozsý wariant i w zakładzie polecamym na forum.


Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez lucxxx » 19 sie 2013, 11:08

Grzyby napisał(a):LPG liczone po 2,25zł (chociaż dzisiaj widziałem 2,09zł)


No ku...nia polowa! Szlag mnie trafia jak widzę takie ceny! U nas krwiopijcy zdzierają po 2,40 czasem z haczykiem nawet!! Ale że po 2,09 to nie sądziłem ze można kupić. Siedzę co prawda już tydzień w domu ze złamanym palcem ale nie sądzę żeby cena przez ten okres spadła o tyle!! OK. koniec OT bo to inny temat...

A tak w ogóle to przypominam że to temat Niemiec czy Mazda a nie LPG czy diesel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez JohnnyB » 19 sie 2013, 11:31

Wniosek zatem :

NIEMIEC w LPG

+ tanio pojedzie
+ w drodze nie przerdzewieje

:–)

A co powiecie na Citroena w LPG ? <rotfl>
Taka Xantia VTS, to całkiem ciekawa alternatywa do powyższych proponowanych egzemplarzy.
W motorze 2.0 z LPG do tego także ekonomiczna.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Excallibur95 » 19 sie 2013, 12:01

No kurcze, zaczynam mieć wątpliwości co do diesla. Trochę boję się ewentualnych kosztów naprawy.

W sumie to mógłbym kupić Mazdę w benzynie lub z gazem. Czytałem że nie powinno się kupować samochodów z gazem, ale może kupiłbym benzynę i przerobił na gaz, tylko ile by to kosztowało ? A i czy do Mazd gaz się nadaje ?
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 12:51
Posty: 13

Postprzez JohnnyB » 19 sie 2013, 12:12

Gaz nadaje się do wszystkiego co nie jest na bezpośrednim wtrysku :–).
Jeśli szukasz auta z instalacją LPG to:
– tylko sekwencja
– instalacja gazowa ma mieć znane pochodzenie
– musisz znać komponenty jakie zostały zainstalowane
– warto znać aktualny przebieg instalacji LPG.

Jeśli jest to sekwencja na dobrych komponentach z poprawnym montażem, to ewentualne przeserwisowanie jej nie powinno nieść znacznych kosztów, przeważnie filtry. Jeśli instalacja ma pod 100 tyś a wtryski nie były wymieniane, możliwe że będzie trzeba je zmienić. Koszt niewielki. Może sie zdarzyć ze wymagać będzie wymiany membrana w reduktorze.
Zatem zakup auta z instalacją LPG także może być ciekawą alternatywą. Cena będzie na pewno atrakcyjniejsza niż PB + LPG samemu.

Do mazdy założysz spokojnie LPG, koszt sekwencji zależy od warsztatu, ale można liczyć mniej więcej od 2400-3000 za instalację do auta 4 cylindrowego.

Na forum masz temat dotyczący LPG w Mazdach którego moderatorem jest właściciel firmy zakładającej LPG.

Zamiast BJ ja tam bym wolał cytrynę :P

P.S. do zeszłego tygodnia jeździłem ON (Volvo) i PB+LPG (Hyundai). Koszty serwisu motoru są nieporównywalne. PB + LPG zawsze będzie taniej. Teraz sprzedałem PB+LPG i kupuję kolejne auto z ON, mające już 350 tyś km :P. Zatem chyba nie moze być aż tak żle jeśli chodzi o ON :P
Dodatkowo miałem na swoim stanie Seata 1.9TDi, Mazdę 6 CiTD. Więc kwestię serwisowania ON już zdązyłem poznać. W przypadku Volvo tylko silnik regulacji kierownicami turbo był wymieniany.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Excallibur95 » 19 sie 2013, 21:41

Panowie a co powiecie na takie rozwiązanie.

Mazda 323F 1.8 114KM lub Mazda 323F 2.0 V6 144KM oczywiście w benzynie i przerobie na gaz, lub z gazem ale musiałbym mieć pewność że wszystko ok. Który z tych silników bardziej polecacie ?
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 12:51
Posty: 13

Postprzez loockas » 19 sie 2013, 22:22

Ale ty teraz mówisz o generacji BA, czyli autach z lat 95-98... Mazda 323F BJ nie miała silnika V6 niestety.

Zakup samochodu z instalacją gazową, to tak jak pisze Johny żaden problem, ale warto coś wiedzieć o instalacjach lub poprosić kogoś o pomoc. Jeżeli jest tam jakiś STAG czy BRC, to nawet w razie ruiny doprowadzenie tej instalacji do porządku nie będzie problematyczne. Gorzej jak trafisz na jakiś wynalazek np. włoski (eh Fiaty i ich instalacje fabryczne, których nikt nie chce dotykać), wtedy jest mniej wesoło.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Moto