na jałowym nagle spadają obroty i wracają do normy

Postprzez mlodyldz » 14 sie 2013, 23:35

hej wszystkim mam pytanie,
od wczoraj w mojej Madzi dzieje się dziwna rzecz...mianowicie gdy dojeżdżam do krzyżówki lub po prostu się zatrzymuję i stoję na jałowym obroty spadają do jakiś ok 750 czyli ok i tak sobie stoją jakieś ok. 10 sek i nagle ni z tego ni z owego spadają na drugą kreskę od 0 (co objawia się lekkim przytrzęsieniem i przygaszeniem deski rozdzielczej) i wracają z powrotem na ok 750 obr....dzieje się to tylko raz na każdy postój <glupek2> miał ktoś coś podobnego wiadomo co to?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez rav 75 » 15 sie 2013, 07:53

Mam coś podobnego,tylko na gazie ale zaraz po przełączeniu,mówią że wina "brudnej" instalacji gazowej,jak silnik nagrzany nie ma problemu.
rav 75
 

Postprzez mlodyldz » 15 sie 2013, 11:05

ja nie mam gazu... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez lukasz.b » 15 sie 2013, 12:04

mlodyldz falujące obroty to częsty problem w bj (benzyna).
Pisząc w skrócie przyczyną może być:
– zapchany zawór EGR
– nieszczelna uszczelka pod kolektor ssący
– brudna przepustnica
– brak płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym
– zapchany katalizator.

Ja na twoim miejscu po pierwsze dokładnie wyczyściłbym przepustnice i zawór wolnych obrotów.
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez mlodyldz » 15 sie 2013, 13:37

lukasz.b napisał(a):mlodyldz falujące obroty to częsty problem w bj (benzyna).
Pisząc w skrócie przyczyną może być:
– zapchany zawór EGR
– nieszczelna uszczelka pod kolektor ssący
– brudna przepustnica
– brak płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym
– zapchany katalizator.

Ja na twoim miejscu po pierwsze dokładnie wyczyściłbym przepustnice i zawór wolnych obrotów.


więc...przepustnice czyściłem ok 2 miechy temu, stan płynu chłodniczego idealny, w ostatnim czasie wymienione:
świece, kable, oliwa, rura dolotowa, cewka, filtr paliwa...
mam nową uszczelkę kolektora ssącego może to dobry trop bo słyszę syczenie w okolicy kolektora a wszystkie węźyki od powietrza są na swoim miejscu a i tak coś syczy, a jak gasze auto to jest wyraźny sssssyk,
auto normalnie chodzi elegancko zbiera się od samego dołu równo przez obroty,
natomiast wyczuwalne są szarpnięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu – wyeliminowałbym tu poduszki bo wszystkie ostatnio wymieniłem z czego przy grodzi na oryginalną...
jak przeczyścić zawór wolnych obrotów?

Dopisano 15 sie 2013, 21:39:

problem chyba rozwiązany...tzn nic wielkiego nie zrobiłem ale do rzeczy
auto odebrałem od lakiernika i okazało się że odłączali aku-powód-zdejmowali błotnik od strony kierowcy i coś chyba się popierdzieliło w kompie...zresetowałem kompa przejechałem się ok 40km z różnymi prędkościami z kilkoma przyspieszeniami na pełnym otwarciu przepustnicy i chyba się unormowało tzn dzisiaj już nie miał "czkawki" zobaczymy jak będzie jutro...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez gik » 26 sie 2013, 20:46

rav 75 napisał(a):Mam coś podobnego,tylko na gazie ale zaraz po przełączeniu,mówią że wina "brudnej" instalacji gazowej,jak silnik nagrzany nie ma problemu.


kto Ci takich "mondrości" nagadał ?
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mig29_1979 » 27 sie 2013, 22:13

Ja ze swojego doświadczenia podpowiem ,że taki objaw daje kończąca się sonda lambda. Diagunem można bardżo dobrze podejrzeć jak pracuje. Błędu może nie być a w parametrach do d....py.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 09:50
Posty: 9
Skąd: Ryki
Auto: była 323 BJ 1.5 16v 99r
jest mazda 6 2.0 141KM 2003r

Postprzez benbar » 1 lis 2013, 20:54

Witam ja mam tak samo w sil 1.8 fp zarówno na gazie i benz. Mazde kupilem uszkodzona po zderzeniu z sarna, przed zakupem auto stalo poj roku nie ruszane bez akumulatora, 2 chlodnic itp. gdy kupilem zrobilem blache zalozylem chlodnice zalalem plyn naladowalem i podpiolem aku no i 1 odpalenie silnik pali ladnie ale obroty strasznie faluja nie wiem jak to wygladalo wczesniej przed wypadkiem ale teraz tak jak kolega pisal przy jezdzie czuc jak czasem szarpnie silnikiem a gdy np dojade do skrzyzowania sprzeglo i obroty faluja i gdy nie dodam gazu to czasem zgasnie w jezdzie zbyt to nie przeszkadza po za tymi szarpnieciami jutro sprobuje zresetowac kompa jak narazie nie chce duzo grzebac i rozkrecac bo moze to byc drobnostka ktora ktos juz rozgryzl prosil bym jeszcze o jakies sugestie ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Postprzez gik » 1 lis 2013, 22:44

przepustnice wyczyść, na forum masz napisane jak
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez rav 75 » 2 lis 2013, 09:48

Jak już chcesz czyścić przepustnicę przejrzyj dział gf/gw, silniki te same,opisane problematyczne ustawienie zaworu IAC. A co do spadających obrotów – sprawdź dolot a w szczególności rurę między przepływomierzem a przepustnicą bo lubi pękać
mig29_1979 napisał(a):Ja ze swojego doświadczenia podpowiem ,że taki objaw daje kończąca się sonda lambda. Diagunem można bardżo dobrze podejrzeć jak pracuje. Błędu może nie być a w parametrach do d....py.

Jeden z objawów uszkodzonej uszczelki pod kolektorem ssącym,na niskich obrotach wręcz brak odczytu.

gik napisał(a):
rav 75 napisał(a):Mam coś podobnego,tylko na gazie ale zaraz po przełączeniu,mówią że wina "brudnej" instalacji gazowej,jak silnik nagrzany nie ma problemu.


kto Ci takich "mondrości" nagadał ?

Nikt mi nie nagadał,z własnego doświadczenia. Więcej pisałem w dziale GF/GW
rav 75
 

Postprzez benbar » 2 lis 2013, 10:58

no wlasnie widzialem ze ta rura byla klejona tasma zaraz ja sprawdze czy jest szczelnie zaklejona

Dopisano 2 lis 2013, 11:51:

rura faktycznie nie byla szczelna ale zkleilem ja dokladnie i dalej to samo
gdy stoi na jolowym obroty delikatnie skacza ale dzieje sie cos jeszcze co jakies 30 sek silnik szarpnie mrygnie kontrolka akumulatora i albo zaskoczy i dalej pracuje albo zgasnie i tak w kolo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Postprzez rav 75 » 2 lis 2013, 13:39

Owa rura kosztowała ok 150 zł. w tedgumie lub w inter carsie. Klejenie na nie wiele się zda,lepiej kupić zamiennik (pasuje idealnie,kupiłem,zamontowałem),choć to nie jest przyczyna. Wielu forumowiczów boryka się z problemem nieszczelności układu dolotowego w tym wypalającej się uszczelki kolektora dolotowego czy uszczelek przepustnicy. Ciężko to samemu zdiagnozować,komputer nie wiele pokaże. Pisałeś że auto było uderzone – mój dobry znajomy kupując opla vecrę (2001 r 1,8l16v) oczywiście rozbitą 15 mechaników odwiedził zanim doszedł że miał rozrząd przestawiony ( niby nie wielka stłuczka ale wystarczyła). Może u Ciebie jest podobnie? Parę rzeczy jest jeszcze do sprawdzenia,powodzenia.
rav 75
 

Postprzez benbar » 2 lis 2013, 15:13

przyczyna byla jednak uczczelka pod kolektorem polalem po nim woda i wszystko bylo wiadome
jest diagnoza wiec w pon zabiore sie za naprawe :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Postprzez rav 75 » 2 lis 2013, 16:46

Jeśli mogę zasugerować – uszczelkę kup oryginalną,nie będzie przesadnie droga, a kolejne kilka lat będzie dobrze. <spoko>
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323