Awaria prędkościomierza P0601

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lukaszm » 19 sty 2013, 16:22

kolego od kiedy mam auto zrobiłem ~30tys jak nie więcej jeśli to byłby czujnik to wydaje mi się że któryś by padł, problem w ogóle nie występuje gdy nie ma mrozów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Gustliko » 7 lut 2013, 22:45

U mnie to już któraś z kolei zima z tym samym problemem. Niestety z roku na rok jest gorzej.Pierwszej zimy temp musiała spaść poniżej ok. -5st. Drugiej zimy już był sporawy plus, a teraz to i przy 10 stopniach czasem nie działa. Samochód potrafi przejechać 100km i w tym czasie zatrzymam się 5 razy i prędkościomierz nadal nie robi. Zaobserwowałem jednak pewna zależność. Rozgrzane auto zostawić na pół godziny ( np zakupy w mieście) i jak ciut przestygnie – o dziwo wtedy działa

Nie wspomniałem Wam jeszcze iż towarzyszą mi przy tym problemie inne. Mianowicie przy wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki,podświetlenie tablicy rozdzielczej delikatnie miga słabym światłem, bądź pozostaje słabo podświetlone. Gdzieś musi być przebicie bo zahacza też o podświetlenie radia. Wyczaiłem tymczasowe rozwiązanie , wystarczy przekręcić światła przeciwmgielne na ON i już nic nie miga.
Oczywiście co ponowne odpalenie auta muszę pamiętać by te światła wyłączać.

Ktoś z Wrocławia był już może w nowym serwisie aut japońskich na Karkonowskiej ?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 23:24
Posty: 26
Skąd: Wroclaw
Auto: mazda 3 BK/2004/1.6 benz

Postprzez lukaszm » 7 lut 2013, 23:04

ja zauważyłem że jeśli wskazówka cieczy chłodzącej jest na połowie to można go zgasić i odpalić ponownie chyba że jest większy mróź to trzeba przejechać gdzieś ok 8-15km co do podświetlenia nic takiego nie zaobserwowałem. Przy czwartej próbie odpalenia silnika gdy już prędkościomierz działa i silnik jest rozgrzany check przestaje się palić. Aby skasować check trzeba 6 razy pompować hamulec i przy 6 trzymać wciśnięty jednocześnie włożyć kluczyk i odpalić, ostatnio testowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Gustliko » 18 kwi 2013, 21:07

Udalo mi sie w koncu naprawic problem predkosciomierza z bledem P0610 i dyskoteki na desce rozdzielczej.
Dyskoteka –
wierzcie badz nie , powodowala przepalona zarowka w schowku.Gdy tylko przelozylem z postojowki zwykla W5W zaroweczke migotanie zegarow momentalnie znika.Zarowka ta chyba domyka jakis obwod albo jest to blad softwarowy MAzdy. tyle w temacie.
Predkosciomierz –
Auto bylo juz u pieciu magikow. Wina lezy jak juz wszyscy chyba wiedza w samym module sterownika silnika PCM.( w benzyniaku znajduje sie na gorze obok filtra powietrza, w dieslu przy nadkole).Ostatecznie pomoglo calkowite wgranie/zflashowanie/skonfigurowanie softu w ASO za 215zl.
Oczywiscie podbilem tam dokladnie mowiac co chce zeby zrobili bo inaczej moga powiedziec rzeczywiscie ze PCM caly do wymiany za kilka tys... sama procedura diagnozy mowi ze zaczac trzeba od bledow konfiguracji , sprawdzenia wiazek i stykow, nawet po rozmiar opon. Na samej plytce znajduje sie podobno jakis czujnik temperatury. Wszystko wskazywalo na uszkodzenie mechaniczne.
Po podlaczeniu do magistrali CAN , predkosc podczas jazdy na module ABS byla widoczna , ale nie wpadala do PCM.
Wystepowal wraz z nim blad U2202 mowiacy ze dane konfiguracyjne ABS sa nieaktualne.

Prosty test ze to PCM? – przy minusowej temp na dworze podgrzewalem suszarka 10-15min i wtedy wskaznik predkosci od razu dzialal.Przy pierwszym odpaleniu. Sam PCM byl wyjmowany , sprawdzany przez elektornika czy nie ma jakis zimnych lutow , pekniec. Nic wszystko ladne jak z fabryki. Byl nawet przegrzewany nagrzewnica w celu delikatnego przetopienia cyny.Padlo podejrzenie ze moze jakis polprzewodnik szlak trafil ( teoretycznie można takie cos przelutowac ). I tak tez chcialem zrobic ale zanim cokolwiek zacznie sie grzebac, trzeba miec poprawnie skonfigurowany/zaktualizowany modul PCM. Wiec z tym udalem sie do ASO w celu przeprogramowania. No i sie udalo , dziala jak ta lala. Oczywiscie jesli ktorys z magikow elektrykow ma caly wklad softu do mazdy 3 ( aka forda ) to tez mozecie probowac szczescia bez ASO.
Jak znow przestanie mi dzialac na zime to chyba wymienie juz caly PCM

koszt wgrania – 215zl
koszt zachodu – liczone w milionach minut ;–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 23:24
Posty: 26
Skąd: Wroclaw
Auto: mazda 3 BK/2004/1.6 benz

Postprzez lukaszm » 18 kwi 2013, 21:18

Aż dziwne... że naprawa taka prosta. Kiedy to naprawiłeś? Od 1,5 tygodni mamy dodatnie temp. i błąd np. u mnie się nie pojawia. Rozumiem że wsadzili ci do zamrażalnika PCM aby go schłodzić i po złożeniu działa, bo innej możliwości sprawdzenia nie widzę.
Prócz błędu P0610 innych np. u mnie nie ma, tym bardziej że mam pełny soft ScanXL, i diagnozuje on m.in ABS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Gustliko » 18 kwi 2013, 21:41

Jak to mowia najciemniej pod latarnia.
Okolo 2 tyg temu, choc walczylem od stycznia.Nocami chyba jeszcze w okolicach 0 do +2 .
Tylko u mnie Lukasz bylo troche gorzej. Pamietam jesienia nawet przy +8 potrafil nie dzialac, jak rowniez po przejechaniu 100km i 5 gaszeniach miedzyczasie auta, nie zalapywal. Zima na palcach 1 reki moge policzyc ile razy w ogole zadzialal.
Od momentu wgrania nie pojawia sie problem ani check engine ,a sam samochod zaczal delikatnie żwawiej jezdzic. Powiem tak , cos ze softem i ustawieniami bylo na bank spieprzone! i to powiedzialo kilku elektorykow

Przekonam sie 100% nastepnej zimy. Tu chcialem podzielic sie tylko doświadczeniem , a noz widelec komus to pomoze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 23:24
Posty: 26
Skąd: Wroclaw
Auto: mazda 3 BK/2004/1.6 benz

Postprzez lukaszm » 18 kwi 2013, 22:06

Kolego jak auto stało pod chmurką i było -12 w nocy -9 o 7 rano to dopiero po 40km łapał, więc myślę że różnicy między problemem nie ma. Ja chyba poczekam z tym do mrozów bo na chwilę obecną i tak tego nie wyłapię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez polfa » 3 maja 2013, 13:46

Witam

mam tkaie pytanie, moze ktos sie juz z tym spotkal. Nie dziala mi predkosciomierz (mazda 3 ts 2004 1.6 benzyna) i kontrolka silnikaswieci sie przez caly czas, czasami zdarza sie tak ze kontrolka sie swieci a licznik dziala a czasem (bardzo rzadko) kontrolka gasnie kompletnie i licznik dziala, zatrzymam sie zgasze silnik, odpale po jakims czasie i znow jest. Ostatnio przestal dzialac guzik do otwarcia okna po stronie pasazera(zze strony kierowcy). Sprawdzilem baterie, bezpieczniki, alternator i wszystko wyglada dobrze ...
polfa
 

Postprzez BluDreamer » 8 maja 2013, 12:30

Awaria prędkościomierza była już poruszana na forum. Poczytaj tutaj:

viewtopic.php?f=470&t=130946

Takie same objawy mam w swojej Maździe. Tymczasowe rozwiązanie to podpięcie ELM 327 pod złącze diagnostyczne i usunięcie błędu P0610. Jeśli pojawią się jeszcze jakieś błędy to pisz, będziemy myśleć co dalej :)

PS. Z uwagi, że to mój pierwszy post chciałbym się ze wszystkimi przywitać i powiedzieć, że Mazda to fajna jazda :)
Inżynier akustyki. Projektant akustyki wnętrz, kolumn, zestawow glosnikowych i systemów pomiarowych. http://www.sonic-lab.pl. Pomogę przy problemach z dźwiękiem (home hi-fi, pomiary dzwieku, home theatre i car-audio). Fan Mazdy. Bo Mazda to fajna jazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2013, 12:17
Posty: 45 (0/4)
Skąd: Wrocław :)
Auto: Mazda3 2013 1.6 105 KM Z6
Mazda3 2005 1.6 105 KM Z6

Postprzez lukaszm » 8 maja 2013, 12:36

kolego jeden problem jeden temat. Prosze wiec edytuj swoj post aby dotyczyl on jednego problemu. Temat polaczony zostanie z tematem awaria predkosciomierza.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bizzz » 14 sie 2013, 13:31

Mi teraz nawet przy temp. +20 czasami nie działa prędkościomierz. Czasami lampka od silnika się zapali, ale prędkościomierz działa. Z rana przy +12 nic nie działa... Zbliża się kolejny przegląd i może być problem.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez Gustliko » 15 sie 2013, 09:59

bizzz napisał(a):Mi teraz nawet przy temp. +20 czasami nie działa prędkościomierz. Czasami lampka od silnika się zapali, ale prędkościomierz działa. Z rana przy +12 nic nie działa... Zbliża się kolejny przegląd i może być problem.


bizzz , prawie napewno jest to zwiazane ze zla konfiguracja/ustawieniami Sterownika Silnika PCM.Mozesz to naprawic poprzez wgranie nowego softu, badz poprawne ustawienie tego co masz.Samo kasowanie bledow nic nie da. Zrobi Ci to warsztat elektroniczny ktory ma licencje na program ktorym pobiora aktualna paczke z serwerow producenta, no chyba ze maja juz sciagnieta na boku , albo do ASO podjedz powiedz dokladnie co chceszz i dogadaj sie z cena. W moim przypadku kosztowalo to 215zl , oraz 3 miesiace szukania po elektrykach, elektronikach co jest nie tak...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 23:24
Posty: 26
Skąd: Wroclaw
Auto: mazda 3 BK/2004/1.6 benz

Postprzez lukaszm » 14 lis 2013, 00:29

niestety w moim przypadku wgranie nowego softu nic nie dało. MazVagTech twierdzi że w moim przypadku uwalony jest sterownik, więc dalej bujam się z błędem co ciekawe ostatnio po rozgrzaniu auta i ponownym odpaleniu pojawia się problem ze wskazówką paliwa która spada do 0 oraz wskazaniami komputera pokładowego który twierdzi że do przejechania pozostało 0 km, po jakimś czasie wskazówka wraca do poprzedniego położenia jednak na komputerze nadal widnieje 0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bizzz » 14 lis 2013, 09:07

A ile może kosztować wymiana takiego sterownika?
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez Gustliko » 18 lis 2013, 11:33

Cześć.
Na fakturze opis naprawy wygląda tak – " MMDS kontrola ukladów sterujących, reprograming PCM na poziomie asbuilt data " . Jak wspomniałem wyżej , wgranie softu w moim przypadku rozwiązało problem

Dopisano 18 lis 2013 10:39:

lukaszm napisał(a):niestety w moim przypadku wgranie nowego softu nic nie dało. MazVagTech twierdzi że w moim przypadku uwalony jest sterownik, więc dalej bujam się z błędem co ciekawe ostatnio po rozgrzaniu auta i ponownym odpaleniu pojawia się problem ze wskazówką paliwa która spada do 0 oraz wskazaniami komputera pokładowego który twierdzi że do przejechania pozostało 0 km, po jakimś czasie wskazówka wraca do poprzedniego położenia jednak na komputerze nadal widnieje 0.
,

Z tym paliwem Łukasz też mi się zdarzyło kilka razy. Ale na dużo przed wystąpieniem problemu ze wskazówką prędkości. Naprawdę wygląda to na błędne skonfigurowanie sterownika. Jeśli ustawiali Ci soft ręcznie to pytanie czy ustawili ci wszystko identycznie jak podaje fabryka, czy też według własnego uznania. Może spróbuj jeszcze raz w innym autoryzowanym serwisie ?
Pozdrówka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 23:24
Posty: 26
Skąd: Wroclaw
Auto: mazda 3 BK/2004/1.6 benz

Postprzez dora12345 » 29 lis 2013, 13:06

Witam,
jestem posiadaczką madzi od tygodnia i wczoraj zapaliła mi się lampka sygnalizacji silniczka
po wizycie u magika mechanika skasował błąd i powiedział oczywiście że wszystko będzie ok.
oczywiście okazało się że kłamał :)
błąd jaki się ujawnil to p0610 ponoć się nazywa "zimny lód"
czy jest tu ktoś mądry kto wie o co chodzi ?
będę wdzięczna za odpowiedz – podpowiedz
madzia 2004r 1.6 benzyna
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:47
Posty: 7
Auto: mazda 3 2004r 1.6

Postprzez marecki3 » 29 lis 2013, 13:58

dora12345 napisał(a):błąd jaki się ujawnil to p0610

http://engine-codes.com/p0610_mazda.html
"Check the ECM fuse, if fuse is OK try erasing the code first and if the code comes back you may have to reprogram or replaced the ECM."
Jeśli błąd powraca po wykasowaniu to według info na tej stronie, może być tylko bezpiecznik (optymistyczna wersja), przeprogramowanie ECU, albo ECU do wymiany (to ta najgorsza).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez dora12345 » 29 lis 2013, 14:22

dziękuję za podpowiedz tylko powiedz mi jeszcze o jaki bezpiecznik chodzi i dlaczego miłaabym wymieniać to ECU?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:47
Posty: 7
Auto: mazda 3 2004r 1.6

Postprzez marecki3 » 29 lis 2013, 14:44

ECM, ECU stosuje się zamiennie, ogólnie chodzi o moduł sterujący czyli komputer samochodu.
Bezpiecznik to chyba numer 50 (w kabinie po stronie pasażera) oznaczony jako CPU PWR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez dora12345 » 29 lis 2013, 14:59

Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:47
Posty: 7
Auto: mazda 3 2004r 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323