Urchomienie tempomatu (TA)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez deonimax » 6 sie 2013, 12:31

Witam wszystkich jestem nowym klubowiczem od niedawna szczesliwym posiadaczem xsedosa9 2.5v6 [wczesniej 626 i 323] niestety ze wzgledow ekonom z instalacja lpg stag300 mam nadzieje ze dobra jeszcze na gwarancji.Mam pytanie jak wlaczyc tempomat kurcze wydaje sie to smieszne ale nie wiem,no i przy ostrym skrecie w lewo lub przy skrecaniu chyba slychac lewy wewnetrzny przegub czy wymiana jest tragiczna.Jeszcze jedno na zimnym silniku slychac jeden zawor w wewnetrznej glowicy gdy sie rozgrzeje to milknie moze wymiana szklanki pomoze bo wiem ze wymieniono w niej uszczelniacze zaworowe popychacze uszczelki glowicy i kompletny rozrzad.Wiem gdyz kupilem ja od jednego z klubowiczow zgr1985 gdzie wszystko na forum opisywal.Wymienil tagrze przegoby zewnetrzne i mam nadzieje ze swoj swojego w klubie by nie oklamal.Wiec pozdro i pomurzcie jak da rade.Pozatym kocham to auto
Początkujący
 
Od: 5 sie 2013, 10:54
Posty: 19
Auto: MAZDA XSEDOS 9 2.5 V6 1998 MANUAL

Postprzez szydlos » 6 sie 2013, 21:56

Odnośnie tempomatu.

Rozpędzasz się do minimum 50 km/h naciskasz po lewo na desce Cruise Main.
Następnie naciskasz na kierownicy dolny przycisk COAST SET i puszczasz gaz. Jeśli tempomat pracuje, na desce ci się wyświetli kontrolka CRUISE.

Później dodajesz sobie gazu przyciskiem ACCEL RES lub normalnie naciskając pedał gazu.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 19:00
Posty: 38
Skąd: Kłodawa
Auto: Xedos 9 2.0 v6 '94 r.

Postprzez deejay27 » 6 sie 2013, 23:36

A jaki masz tam olej zalany , skoro klekotanie milknie na ciepłym może oliwa za gęsta:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez gienkozaur » 9 sie 2013, 22:10

Jeśli tempomat nie działa, a używasz zgodnie z instrukcją podaną dwa piętra wyżej to powodów może być bardzo dużo: od nieszczelnych przewodów, niedziałającego samego silniczka, walniętych czujników przy pedałach idt, po zawilgoconą wiązkę przewodów uwaga... uwaga.... w bagażniku ;P U mnie odsłonięcie wiązek i potraktowanie ich po cichu "pożyczoną" <klotnia> suszarką do włosów pomagało ale zawsze tylko na jakiś czas. Z tego co pamiętam same przyciski sprawdza się na zapłonie, wciśniętym CRUISE MAIN i po przytrzymaniu przez kilka sekund SET COAST zielona kontrolka na desce powinna mignąć parę razy. Co do przegubu lewego wewnętrznego to specjalistą nie jestem ale lewa półoś wyłazi bezpośrednio ze skrzyni i z tej strony przegub jest tylko zewnętrzny, a jeśli chodzi o wewnętrzny prawy to z tego co pamiętam sporo gimnastyki <głaszcze> . Odnośnie silnika to nic ciekawego nie powiem bo wiem tylko o tym z czym miałem do czynienia, a silnik u mnie to wciąż czysta poezja choć od roku pełnoletni <oczko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2010, 21:50
Posty: 50
Skąd: Ścinawka Dolna
Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G

Postprzez ProboszczV6 » 9 sie 2013, 22:31

sterownik tempomatu jest ponad nogami kierowcy w okolicy sterownika ABS, taka mała plastikowa prostopadłościenna puszka z jedną wtyczką od dołu, tempomat działa od 50km/h w górę, a blokować włączenie mogą czujniki przy pedałach hamulca i sprzęgła jeśli masz manualna skrzynię, przy załączaniu tempomatu przyciskiem na desce rozdzielczej powinno być słychać takie ciche kliknięcie przekaźnika z okolic sterownika tempomatu... tyle wiem.
Wiem też że nie ma czegoś takiego jak XSEDOS, nawet nie wiem jak to wypowiedzieć, przez gardło nie przechodzi :P jeśli już to jest XEDOS, a może nie działa tempomat właśnie dlatego że masz XSEDOSA a nie XEDOSA :]
Popraw pisownię ;) bo błędy w oczy aż szczypią.
Silnik powinien pracować na oleju 5w30, dzięki temu szybko się odpowietrzy hydraulika, wydłuży to też jej żywot, kiedyś w Probe musiałem wymieniać popychacz bo się rozpadł na części, ale cichnął po rozgrzaniu silnika.
Uszkodzenie przegubów zewnętrznych objawia się klekotaniem, stukaniem przy skręcaniu:
lewy przy skręcie w prawo daje głośniejszy dźwięk
prawy przy skręcie w lewo...
Wymiana przegubów wewnętrznych to rzadkość, musisz to dokładnie zdiagnozować.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez zibi626 » 12 sie 2013, 08:52

deonimax napisał(a):Wymienil tagrze



<oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez deonimax » 21 sie 2013, 11:30

na cieplym tez stukaja
Początkujący
 
Od: 5 sie 2013, 10:54
Posty: 19
Auto: MAZDA XSEDOS 9 2.5 V6 1998 MANUAL

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sie 2013, 11:44

deonimax napisał(a):na cieplym tez stukaja

Zrób płukankę silnika.

I zlituj się chłopie – zedytuj temat wątku bo to aż w oczy kłuje!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 3 paź 2013, 12:00

A ja poproszę o poprawę tematu na zgodny z regulaminem forum jak i działu. Proszę się z nimi zapoznać.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9