Mazda szarpie, spadają obroty. Proszę o interpretację błędów.

Postprzez Goloman » 5 sie 2013, 21:54

Witam!
Oto historia moich ostatnich problemów z Mazdą. Na autostradzie w ciepły dzień po godzinie jazdy autostradą auto zupełnie straciło moc i zapaliła się lampka TCS. Musiałem się zatrzymać. Zgasiłem ją i jak zapaliłem wszystko było ok, ale po 15 min. jazdy auto przy dodawaniu gazu zaczęło mocno szarpać (traciło chwilowo moc). Po zrestartowaniu szarpało ale rzadziej i lżej, podjechaliśmy do elektryka samochodowego. Podłączył pod komputer ale nic nie wykazało. Po wysłuchaniu historii elektryk powiedział, że to prawdopodobnie jest czujnik położenia wału korbowego i że ta usterka może się nie pojawić na jego kompie. Pojechałem dalej, nie przekraczając 2500 obr. (tak nam poradzili sprzedawcy ze sklepu z częściami) i tym razem nie szarpało ale znowu włączyła lampka TCS i przy zwalnianiu/redukcji biegu/wrzucaniu na luz albo gasł albo obroty tak spadały że wyłączało się wspomaganie, zapalała kontrolka oleju i akumulatora. 5 dni później wracałem 300 km w chłodniejszy dzień, przez pierwsze 90% trasy nie przekraczając 2700 obr. Nic sie nie wydarzyło, auto jechało bezproblemowo.
Czy może być istotny fakt, że do celu jechaliśmy w pięć osób i obładowanym na maksa autem, a wracaliśmy lżejsi o jakieś 70 kg?
W obie strony jechałem na paliwie z shella.

Oto wydruk błędów z serwisu aut japońskich, do którego zawitałem po powrcie:
P0300 Random misfire detected
P0328 Knock sensor 1 circuit high input
P0420 Catalist system efficiency. Below treshhold (Bank 1)
P1345 SGC signal – No SGC signal

Mechanik, po wykluczeniu świec powiedział, że na 50% to katalizator.
Co o tym myślicie? Proszę o pomoc :)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2013, 10:12
Posty: 2
Auto: Mazda 323F BJ, 16V, 2001, benzyna

Postprzez xedos1972 » 6 sie 2013, 06:48

co ma wypadanie zapłonu do katalizatora ?
P0300---Wypadanie zapłonów w cylindrze
P0328---wysoki sygnał -czujnik spalania stukowego
P1345---Czujnik położenia wałeka rozrządu
P0420 takiego nie mam błędu
Przyczyna błędu P0300, podczas pracy silnika, sterownik silnika porównuje
odstępy między sygnałami czujnika położenia wału korbowego na 200 i
1000 obrotów. Jeżeli w określonym odstępie cylindrów wzrasta, sterownik wykrywa niewypał .
Możliwe miejsce usterki
Czujnik położenia wału korbowego;
Czujnik położenia wałka rozrządu;
Cewki zapłonowe, przewody wysokiego napięcia i świece zapłonowe;
Czujnik przepływu powietrza;
Układ paliwowy i jakości paliwa;
EGR ,złącza,blok sterowniczy ECU

P1345
przyczyna:Jednostka sterująca nie otrzymuje sygnału z czujnika położenia
wału korbowego, wałka rozrządu do 12 cykli
miejsce :Zanieczyszczenie wnętrza szczeliny między czujnikiem i regulatorem,Zwarcie ,Uszkodzone przewody ,Główny przekaźnik
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Goloman » 8 sie 2013, 08:31

Wielkie dzięki :)
Przejechałem następne 250 km i nic, auto chodzi jak w zegarku. Dopóki nic się nie dzieje, to chyba nic nie będę wymieniał.
Co jest najbardziej prawdopodobne? Od czego zacząć w razie powrotu problemów? Cewki czy czujnik położenia wału?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2013, 10:12
Posty: 2
Auto: Mazda 323F BJ, 16V, 2001, benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323