Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez blazej001 » 31 maja 2013, 17:13

Koledzy u mnie problem jak u Was... W dużym skrócie powiem że wymieniłem już:

– 3 kompletne przepustnice (regulowałem je wg opisu)
– uszczelki przepustnicy
– przewody
– świece
itd...

Czy orientuje się ktoś z Was gdzie w Bydgoszczy lub okolicy zjandję dobrego elektronika samochodowego albo kogoś kto podejmie się regulacji przepustnicy??? :(
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 13:35
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r

Postprzez lukasz.b » 6 cze 2013, 21:35

Spróbuj napisać do kolegi Nynuch
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez 89matthew89 » 23 cze 2013, 22:00

Dzisiaj czyściłem przepustnice i regulowałem obroty (zgodnie z instrukcją) w związku z tym mam kilka pytań których nie ma w wątku :)
– czy śruba imbusowa 2,5 powinna bardzo ciężko chodzi i jaki ma zakres ruchów ? u mnie można maksymalnie 90 stopni w lewo w celu podwyższenia (max 700-750obr) i 90 stopni w prawo

-czy możliwe jest czyszczenie IAC ?

-odkręcenie IAC od przepustnicy następuje poprzez 4 śruby ? próbowałem ale tylko złamałem bita – BOSCH :( (śrubokrętem nawet nie próbowałem bo bym obrobił śruby) aż tak ciężo go odkręcić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez rumunn95 » 23 cze 2013, 23:01

sruba chodzi ciezko bo jest zabezpieczona oryginalnie przed wykrecaniem czyms podobnym do farby u mnie moge wykrecic całą, iac odkrecisz za pomoca torxa z otworem rozmiaru nie pamietam raptem dwie srubki
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez rafik78 » 30 cze 2013, 11:47

Witam, przeczytałem cały post i nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi na czym może polegać regulacja zaworu IAC na klucz imbus. Mam taki problem, że w trakcie jazdy szczególnie z włączoną klimą obroty przy wysprzęgleniu lecą w dół i szarpie silnikiem , a następnie wracają do ok. 700, troszkę poniżej drugiej kreski( pierwszej cienkiej). Dodam, że przepustnica czyszczona, zwór również, EGR odpada był zaślepiany i bez zmian, TPS jest w porządku według manuala. Bajpas regulowany, przy odłączonym IAC według manuala 550-750 u mnie ok. 600, przy wyłączonych odbiornikach. W manualu nic nie ma na temat regulacji tego zaworu, jest to chyba regulacja naciągu sprężyny, spotkałem się z wersją , ze od tego zależy szybkość opadania obrotów, jest tez wersja że wkręcając zwiększam obroty a wykręcając zmniejszam obroty, ale nie próbowałem bo boje się tego ruszać. proszę o opinie. pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 18:29
Posty: 18
Skąd: SZTUM
Auto: MAZDA 626 GF 2,0 FS 97 R. LPG

Postprzez rumunn95 » 30 cze 2013, 12:36

w tym zaworze za pomoca imbusa regulujesz docisk sprezyny na zaworek (tloczek) dzieki temu komputer musi podac odpowiedznie napiecie zeby otworzyc zawor i pokonac opor sprezyny
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez rafik78 » 30 cze 2013, 13:15

Rozumiem, czyli tak jak myślałem tym nie reguluje się wielkość obrotów, bo to reguluje ecu a reguluje się tylko napięcie sprężyny czyli czułość i to raczej jest wyregulowane fabrycznie i chyba nie będę tego ruszał. wiem, że przy czyszczeniu przepustnicy regulowałem tą śrubką od podparcia przepustnicy tj. zmniejszyłem te podparcie przez wykręcenie jej a później wkręcenie aż się przepustnica podparła. wiem, że tego nie powinno się ruszać i to jest regulowane fabrycznie, może spróbuję zwiększyć te podparcie przepustnicy i wtedy obroty pod obciążeniem np. klima nie będą tak gwałtownie spadać.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 18:29
Posty: 18
Skąd: SZTUM
Auto: MAZDA 626 GF 2,0 FS 97 R. LPG

Postprzez rumunn95 » 30 cze 2013, 16:33

u mnie na takie dolegliwosci wlasnie pomogla regulacja iac ale zrobilem to inaczej niz ludzie tu pisza tzn regulowalem iac na pelnym obciazeniu czyli klima swiatla radio itp.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez rafik78 » 30 cze 2013, 18:11

Wtedy to by miało jakiś sens, czyli silnik nagrzany wyłączone wszystkie odbiorniki odpinamy IAC na baypasie regulacja na ok. 600 obr. według manuala 550-750, następnie podłączamy IAC włączamy wszystkie dostępne odbiorniki aby silnik miał pełne obciążenie i regulujemy na IAC na ok 700-750 obr- oczywiście ta regulacja na pełnym obciążeniu to w przypadku gdy obroty spadną poniżej normalnych, czy dobrze rozumiem. I pytanko jeszcze jak to jest jak wkręcasz to obroty wzrastają czy na odwrót.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 18:29
Posty: 18
Skąd: SZTUM
Auto: MAZDA 626 GF 2,0 FS 97 R. LPG

Postprzez tadziomaru1 » 2 lip 2013, 23:15

Hmmm... Dawno tu nie zaglądałem. Opisałem prawidłową regulację IAC i regulację śruby/zderzaka przepustnicy i jeśli nie jest dobrze po takim wyregulowaniu, to przyczyna tkwi w czymś innym. Może to być wina oringu pod IAC, uszczelki pod przepustnicą, uszczelki kolektora ssącego. Do tego jeszcze można sprawdzić czy blaszka zaślepiająca EGR nie wypaliła się i nie ma wielkiego dziurska. Ewentualnie dochodzi także banalna sprawa przewodów i świec.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez bebek » 5 sie 2013, 09:41

Witam
Jestem nowy na forum i zielonkawy jeśli idzie o mechanikę ;P
Moje pytanie jest takie:
po ustawieniu obrotów na 500 śrubą bypas'u przy odpiętym IAC, podpinam IAC i ustawiam obroty na 750 ale czy w między czasie wyłączam silnik ??
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 lip 2013, 08:52
Posty: 4
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 626 GF 2000 r.
1.8 benzyna / LPG

Postprzez Gregory » 5 sie 2013, 23:04

Nie. Robisz to na odpalonym.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez bebek » 6 sie 2013, 11:36

Czy po podpięciu IAC obroty powinny się zmienić czy dalej być niskie ?? Bo u mnie nie ma różnicy jak podepnę IAC po wyregulowaniu bypasu.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2013, 08:52
Posty: 4
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 626 GF 2000 r.
1.8 benzyna / LPG

Postprzez Gregory » 6 sie 2013, 19:17

Wszystko na forum już jest dokładnie opisane, poszukaj.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez TMJumper » 26 paź 2013, 20:46

witam kolegów
Dzisiaj postanowiłem zaslepić EGR i przeczyścić IAC ponieważ od czasu do czasu gasł mi sylnik podczas zejścia z wysokich obrotów.
I niestety teraz po tych operacjach mazda nie chce zapalac bez dodania gazu i gasnie za kazdym razem.
Prosze o podpowiedz co zrobilem zle lub czego nie zrobiłem
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 00:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez tadziomaru1 » 27 paź 2013, 16:07

Hmmm... Pewnie nie wyregulowałeś IAC tą śrubką na imbus.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez TMJumper » 28 paź 2013, 22:01

a w która strone trzeba kręcic zeby zwiekszyc obroty ? Zeby zwiekszyc obroty trzeba krecic w prawo oczywiscie ukrecilem imbusa ale obroty troszke sie podniosly.
Ale zauwaxylem ze jak podczas jazdy wrzuce na luz to obroty caly czas mocno faluja az do momentu gdy sie zatrzymam, o czym to moze swiadczyc
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 00:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez tadziomaru1 » 30 paź 2013, 19:54

O wygwizdanej uszczelce pod kolektorem ssącym np, forumowa wróżka ma ostatnio wolne, więc nie mogę się z nią skontaktować żeby Ci tak na odległość powiedzieć co jest grane. Ale lepiej znajdź moją instrukcję pełnej regulacji IAC i przepustnicy, bo może tylko normalna regulacja jest potrzebna. Wymiana oringa pod IAC też nie zaszkodzi.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez marcell » 1 gru 2013, 21:39

Dzisiaj postanowiłem ustawić obroty, przepustnica była jakiś czas temu czyszczona (wymieniłem uszczelki na OE Mazda przepustnicy, silniczka krokowego, dolotu, EGR). Problem polegał na tym, że puszczając z wysokich obrotów pedał gazu obroty spadały od razu na 500 podnosiły się na 750 i tak z 3 razy. Teraz jest tak (na postoju), że jak silnik schodzi z wysokich obrotów to zatrzymuje się na około 1500 i po chwili opadają na 750, problem polega na tym, że jak rozpędzę samochód i puszczę go na luz to obroty falują tak między 1500 a 750. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez tadziomaru1 » 2 gru 2013, 20:00

marcell napisał(a):Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?

Przeczytałeś ten wątek od początku? Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć. Wykonałeś regulację zgodnie z instrukcją którą zamieściłem? Raczej nie, skoro silnik faluje. Poczytaj trochę i dasz radę, powodzenia <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6