Dopisano 29 lip 2013 1:52:
czujnik zamontowany.
są pierwsze wskazania..
Przejechałem trasę 50km wieczorem. zebrałem wyniki, obawiam się,że czujnik powinien być przygotowany na wyższe wartości temperatur.
Podam je jako wartość rezystancji, bo aktualnie dla mnie łatwiej.
Temp. zewn. ok 29stC
1.wskazanie początkowe(silnik wyłączony-zimny)----117 (50stC)
2.bieg jałowy, silnik wygrzany;temp.pracy----------146 (120stC)
3.jazda ze stałą prędkością 80km/h Vbieg----------220 (325stC)
4.ostre przyspieszanie do 130km/h---------------325 (620stC)
5.utrzymanie stałej prędkości 130km/h------------275 (480stC)
6.utrzymanie stałej prędkości 110km/h------------265 (450stC)
7.utrzymanie stałej prędkości 80km/h-------------255 (425stC)
8.bieg jałowy po przejechaniu trasy 50km----------186 (230stC)
Myślę,że duży wpływ na wartości mogła mieć b. wysoka temp powietrza zasysanego do filtra. Aktualne gorączki na pewno nie obniżają temp spalin, a z tego co widzicie, temperatury te są mimo wszystko dość wysokie – zwłaszcza, gdy wciśniemy pedał przyspieszenia na maxa wyciskając z auta 7-e poty.
gdy uzyskamy już stałą prędkość i "gospodarka " silnika uzyskuje stabilność, to temperatury spadają od wartości z przyspieszania do wartości "stabilnych" – jak widać równie wysokich (ponad 400stC).
Ja już mam pogląd, będę kontynuował pomiary i spostrzeżenia będą mam nadzieję głębsze.
Chodziło mi o uzyskanie wartości aktualnych, do których będę mógł odnieść ewentualne wartości po modyfikacjach silnika(jeśli takowe nastąpią).
Rubikon i tak już dawno przekroczyłem...

Dopisano 30 lip 2013 12:22:
Z kolejnych jazd wyciągam wniosek,że zakładana temp 400stC niestety będzie często przekroczona.
Wczoraj przy "gazowaniu" przełamałem 335ohm, czyli ponad 640stC.
Na szczęście przy normalnej jeździe, bez kozakowania rezystancja oscyluje pomiędzy 255, a 275stC, czyli dużo niżej od maxa, ale i tak jak dla czujnika do 400stC zbyt wysoko.
Dziwi mnie i jednocześnie cieszy,że czujnik temperatury jest jeszcze sprawny, będę musiał go wymienić na bardziej odporny temperaturowo, ale aby to zrobić,trzeba kolejny raz wywalić sprężarkę..
Aktualnie zamontowany musi więc służyć jak najdłużej..