Diesel + LPG

Postprzez zadra » 25 lip 2013, 17:20

Mam L 572 – zakres temp. tylko do 150stC. Chyba posmaruję, aby nie dopuścić do wibracji i luzowania gwintu, temperatura stagnacji i tak jest dużo niższa od temp. kolektora, więc loctite będzie luźny, aczkolwiek nie pozwoli na mikrowibracje.. tak sobie teorię wykombinowałem.. ;)

Dopisano 29 lip 2013 1:52:

czujnik zamontowany.
są pierwsze wskazania..
Przejechałem trasę 50km wieczorem. zebrałem wyniki, obawiam się,że czujnik powinien być przygotowany na wyższe wartości temperatur.

Podam je jako wartość rezystancji, bo aktualnie dla mnie łatwiej.
Temp. zewn. ok 29stC
1.wskazanie początkowe(silnik wyłączony-zimny)----117 (50stC)
2.bieg jałowy, silnik wygrzany;temp.pracy----------146 (120stC)
3.jazda ze stałą prędkością 80km/h Vbieg----------220 (325stC)
4.ostre przyspieszanie do 130km/h---------------325 (620stC)
5.utrzymanie stałej prędkości 130km/h------------275 (480stC)
6.utrzymanie stałej prędkości 110km/h------------265 (450stC)
7.utrzymanie stałej prędkości 80km/h-------------255 (425stC)
8.bieg jałowy po przejechaniu trasy 50km----------186 (230stC)

Myślę,że duży wpływ na wartości mogła mieć b. wysoka temp powietrza zasysanego do filtra. Aktualne gorączki na pewno nie obniżają temp spalin, a z tego co widzicie, temperatury te są mimo wszystko dość wysokie – zwłaszcza, gdy wciśniemy pedał przyspieszenia na maxa wyciskając z auta 7-e poty.
gdy uzyskamy już stałą prędkość i "gospodarka " silnika uzyskuje stabilność, to temperatury spadają od wartości z przyspieszania do wartości "stabilnych" – jak widać równie wysokich (ponad 400stC).

Ja już mam pogląd, będę kontynuował pomiary i spostrzeżenia będą mam nadzieję głębsze.
Chodziło mi o uzyskanie wartości aktualnych, do których będę mógł odnieść ewentualne wartości po modyfikacjach silnika(jeśli takowe nastąpią).
Rubikon i tak już dawno przekroczyłem... <nie powiem>

Dopisano 30 lip 2013 12:22:

Z kolejnych jazd wyciągam wniosek,że zakładana temp 400stC niestety będzie często przekroczona.
Wczoraj przy "gazowaniu" przełamałem 335ohm, czyli ponad 640stC.
Na szczęście przy normalnej jeździe, bez kozakowania rezystancja oscyluje pomiędzy 255, a 275stC, czyli dużo niżej od maxa, ale i tak jak dla czujnika do 400stC zbyt wysoko.
Dziwi mnie i jednocześnie cieszy,że czujnik temperatury jest jeszcze sprawny, będę musiał go wymienić na bardziej odporny temperaturowo, ale aby to zrobić,trzeba kolejny raz wywalić sprężarkę..
Aktualnie zamontowany musi więc służyć jak najdłużej..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 31 lip 2013, 00:03

no to jestem trochę zdziwiony tymi temperaturami bo myślałem że są niższe, ciekawe jakie były by z turbosprężarką i wyższym ciśnieniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 31 lip 2013, 00:26

były by z turbosprężarką i wyższym ciśnieniem.

moje "turbo" daje do 0,8 bar ciśnienia – czyli podobnie jak "słabszy" garret.
Co do czujnika temperatury, to przed każdym rozruchem sprawdzam aktualne wskazanie i w zasadzie pokrywa się z tym co być powinno – czyli teraz ok 110ohm, czyli 20kilka stopni C.
Nie wydaje mi się,żeby przekłamywało w wyższych wskazaniach w jakiś bardziej wyraźny sposób.
Najciekawsze jest to,że czujnik nie jest wstawiony przy wyjściu z cylindrów, ale na wejściu do sprężarki – zaraz wstawię zdjęcia kolektora..
Załączniki
DSC_1476.JPG
DSC_1475.JPG
DSC_1474.JPG
DSC_1473.JPG
DSC_1472.JPG
DSC_1471.JPG
DSC_1470.JPG
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 31 lip 2013, 17:59

myślę że czujnik jest w dobrym miejscu bo wskazuje temperaturę ze wszystkich cylindrów a nie np. z jednego co by nie było odpowiednie. Ciekawe jak rodzaj wtrysku zmienia temperaturę bo u ciebie jest komora wirowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 31 lip 2013, 23:21

Ciekawe jak rodzaj wtrysku zmienia temperaturę bo u ciebie jest komora wirowa?

niech sprawdzi ktoś kto to posiada ;)
Myślę,że u mnie jest wirowa, brak dawki pilotującej, nagły wzrost temperatury następuje przede wszystkim w momencie nagłego przyspieszania – "przelewam" trochę więcej na wtryskach do komory i w czasie spalania niepełnego.
Dobrze,że temperatura stabilizuje się, gdy stosunek dawki paliwa i powietrza jest prawidłowy.

czujnik jest w dobrym miejscu bo wskazuje temperaturę ze wszystkich cylindrów

Widziałem zdjęcia kolektorów z termoparami na każdym wyjściu z głowicy w kolektor – rozwiązanie bardzo dobre a także bardzo kosztowne.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 1 sie 2013, 14:20

muunek napisał(a):Widziałem zdjęcia kolektorów z termoparami na każdym wyjściu z głowicy w kolektor – rozwiązanie bardzo dobre a także bardzo kosztowne.


Dla mega wysilonych silników gdzie strojenie musi być bardzo dokładne to konieczność.

Myślę że im większe ciśnienie wtrysku i bezpośrednie podanie do cylindra obniża temp. spalin.
Tak jak piszesz, przy dodaniu gazu jest bogato i temp rośnie.
Czy u ciebie dawka jest w jakiś sposób uzależniona od ciśnienia doładowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 1 sie 2013, 22:04

Czy u ciebie dawka jest w jakiś sposób uzależniona od ciśnienia doładowania

raczej odwrotnie.
Ciśnienie doładowania jest bezpośrednio związane z obciążeniem silnika, a dawka zależna jest tylko i wyłącznie od głębokości wciśnięcia pedału gazu, czyli odchylenia cięgna pompy paliwowej.
Ilość spalin i ich ciśnienie w kolektorze jest wyznacznikiem ilości powietrza oraz jego bezpośrednim kumulatorem.
Przypominam,że w comprexie nie ma fizycznej bariery między spalinami a sprężanym powietrzem – sprężanie odbywa się dzięki zjawiskom falowym w kanałach przelotowych walca sprężarki.
zasada jest dość prosta – im więcej spalin pod wysokim ciśnieniem, tym wyższe ciśnienie powietrza przepychanego kanałami w obrotowym walcu.

zastanawiam się, czy kontrolując temperaturę spalin powinienem się kierować tymi samymi zasadami, co przy kontroli ciśnienia sprężania, czyli kontrolować temperaturę w czasie stabilnej jazdy przy "założonych" obrotach silnika na konkretnych biegach w czasie jazdy po prostej?
Chyba tak byłoby najrozsądniej i można by uniknąć przekłamań związanych z przyspieszaniem i zwalnianiem w czasie jazdy.

gdyby udało mi się doprowadzić do końca planowane zmiany, to raczej w taki sposób łatwiej byłoby porównać, czy nastąpił wzrost temperatury spalin po dodaniu lpg.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 2 sie 2013, 17:27

po prostu jedziesz na lpg w tych samych warunkach jak na ON i porównujesz temperatury. Z jednej strony energia powstała z LPG powinna spowodować zmniejszenie zapotrzebowania na ON ale nie wiadomo czy spalanie LPG nie podwyższy temperatury.

Prościej było by wtrysnąć podtlenek azotu, moc by wzrosłą a temp. spadła :P

Patrząc na ten comprex to mazda ostro kombinowała w tamtych latach :) nikt tego nie miał :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 2 sie 2013, 19:28

jedziesz na lpg w tych samych warunkach jak na ON i porównujesz temperatury

Właśnie a przecież i warunki się zmieniają – choćby temperatura powietrza. Nie wiem czy zmiana temperatury powietrza o 20stC ma jakiś wpływ, ale przeciez wszyscy(świadomi) posiadacze intercoolerów widzą różnicę pomiędzy jazdą w gorączkę lub w czasie deszczu albo wieczorem.

jeszcze trochę elementów układanki mi potrzeba, aby przetestować maszynę, ale pracuję nad tym ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 3 sie 2013, 21:32

Inna temp. to inna zawartość tlenu w jednostce objętości przy tym samym ciśnieniu wiec inne spalanie i inna temp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 4 sie 2013, 00:46

Byłem na przejażdżce. zebrałem dane, tylko nie bardzo wiem jak je wkleić – mam tabelę exela z danymi, mogę również PrtSc wstawić, ale nie wiem jak..
już mam...
Jak wykonałem pomiary? najpierw jazda na V biegu od najniższej prędkości – 60km/h.
Przyspieszałem do osiągnięcia zamierzonej prędkości, utrzymywałem tą prędkość do czasu ustabilizowania się wskazania miernika i wykonywałem zdjęcie. później kolejny raz przyspieszałem do wyższej prędkości..itd.
Wykonałem kontrolę dla biegu V, IV oraz III.
Temperatura kolektora przed uruchomieniem silnika wynosiła ok 35stC
Temperatura kolektora po godzinnej jeździe na biegu jałowym po ustabilizowania się wartości wynosiła ok 177stC
Gdy trochę naginając przepisy ruchu drogowego poruszałem się z prędkością stabilną 160km/h omomierz wskazał 335ohm, czyli ok 665stC.
Uruchomienie klimatyzacji w czasie stabilnej jazdy powoduje wzrost rezystancji o ok 14ohm, czyli o ok 40stC
wstawiam jedno ze zdjęć, abyście sobie mogli wyobrazić jak to robiłem:
Załączniki
DSC_11495.JPG
DSC_1497.JPG
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2013, 19:40

do 110 nie przekracza 400 stopni więc nie jest źle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 5 sie 2013, 23:17

teraz muszę kilka rzeczy jeszcze dorobić. Mam bardzo mało czasu na te wszystkie kombinacje.
Jest projekt, jest przygotowany grunt, są najważniejsze informacje – teraz musiałbym poskładać te klocki do kupy i czekać na wyniki. W związku z tym,że już sierpień, to chyba we wakacje nie pojeżdżę...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 30 wrz 2013, 00:00

aktualnie jestem w trakcie dalszych przejażdżek i spoglądania na zmiany rezystancji.
Zmiana temp powietrza zewnętrznego spowodowała zmiany w temp.kolektora.
Aktualnie przy 90km/h jest ok 205 ohm, a przy 120..130 mam dopiero 245ohm.
Granica 400stC wyraźnie przesunęła się w wyższy zakres prędkości.
Nie dziwi mnie to, wszak aktualnie mamy ok 15stC w ciągu dnia, a nie jak przy poprzednich pomiarach 36stC w cieniu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 5 paź 2013, 14:17

Masz IC?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 14 paź 2013, 01:21

Masz IC?


Naturalnie,że mam IC.
Jaki on ma związek z temp.spalin?
Wszak miałem go podczas pierwszych i kolejnych pomiarów..
Wiem,że przy niższej temp.powietrza jego wydajność wzrasta(wymiana temp.powietrza) ale i to związane jest z niższą temp, powietrza zewnętrznego i zasysanego do kolektora.

Tak,czy siak temperatura w kolektorze wydechowym wyraźnie się obniżyła(w zależności od prędkości auta i obrotów silnika)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 11 lis 2013, 22:22

nooo.
Pcham całą sprawę dalej.
Zamontowałem zbiornik we wnęce koła zapasowego i przeprowadziłem przewody Cu do parownika wcześniej umieszczonego w komorze silnika.wszystko sprawdzone na szczelność..
Trochę czasu mi to zajęło – męczyłem się chyba ze 6-ść h aby było"po mojemu".
Muszę teraz zająć się stroną elektryczną, a także doprowadzić w odpowiedni sposób medium do kolektora i mogę zająć się "strojeniem" w czasie jazdy..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 1 gru 2013, 03:24

Poczyniłem kolejne kroki w kierunku który sobie wyznaczyłem w marcu.

W dniu dzisiejszym wykonałem podłączenie inst.gazowej do kolektora oraz pospinałem wszystko elektrycznie.
Na razie jest to oczywiście w formie pajęczyny kablowej, ale jeśli testy wyjdą pomyślnie, to wykonam wszystko w formie "profi".
Parownik Tomasetto, zdławiony na maxa – nie mierzone ciśnienie gazu, ale zgodnie z tym co mówił Bannamin powinien w tym zdławieniu mieć stabilne 0,8bar.
Na dojściu do kolektora jest wstawiony łącznik(rurka z gwintem w którą będę wkręcał dysze kalibrowane, aby nie przesadzić z ilością gazu).
Za "puszczenie" gazu odpowiedzialny jest presostat regulowany.
Całość załączana jest przełącznikiem w kabinie a moment przełączenia styku presostatu w "on" wskazuje dioda wepchnięta tymczasowo w szczelinę pod radiem ;)
Jasne jest,że nie wytrzymałem i wykonałem jazdę próbną...jedną, drugą,trzecią i kilka kolejnych :D
na początku – tak sobie – dysza dławiąca o wielkości chyba 0,4mm pozwalała na wzrost prędkości na biegu jałowym(test) o jakieś 50obr/min
kolejna – chyba 0,6 poniosła obroty jałowe do ok 1000/min (standardowo mam 750)
Wstawiłem największą i ruszyłem w drogę... niby coś czuć, ale nie to co bym chciał... wywaliłem ją z rurki dławiącej – zbyt wiele się nie poprawiło..
Powrót do domu...
Wykręciłem z kolektora dolotowego króciec(mieszalnik) i rozwierciłem wiertłem 2mm (poprzedni otwór miał 1mm)

Kolejny raz w drogę.. o rany... spalanie stukowe... można je wyeliminować tylko poprzez wciśnięcie pedału przyspieszenia na max'a (tak się nie da jeździć)
Wkręciłem w dławik ponownie największą dyszę jaką posiadałem – chyba 0,6 i dałem sobie spokój – kolacja również jest potrzebna.

Nie odpuściłem testu.
Nalałem paliwa na max – pod korek; przygotowałem sobie dwie bańki 4-o litrowe z ON wyskalowane co 0,5l i wyruszyłem na przejażdżkę – skorzystałem z drogi ekspresowej i autostrady okalających Poznań, co pozwoliło mi przejechać 209,3km bez zmiany prędkości i zatrzymywania się(pomijając kilka przypadków) i utrzymując reżim prędkości (80km/h... niejeden mnie przeklinał na autostradzie) w którym było wystarczające nadciśnienie w kolektorze do uruchomienie styku w presostacie wlokłem się chyba 3-y godz aby na koniec dolać paliwa do zbiornika; znowu do pełna; z przygotowanych baniek.

weszło równe 8l ON... spalanie ok 3,8l/100km <jupi>
Nie spodziewałem się aż tak dobrego wyniku...
Oczywiście nie wiem ile wypaliłem gazu równolegle z ropą, ale spalanie ON drastycznie spadło – średnia z ostatnich pomiarów – leję zawsze pod korek, to 5,9l/100km

Nie mam teraz głowy, aby liczyć procenty, ale wynik jest co najmniej dobry :)

Oczywiście warunki wykonania doświadczenia bliskie ideału; cholera mnie brała gdy musiałem sobie odmawiać przyspieszania na autostradzie, ale twardy byłem i uparty od zawsze i dałem radę <oczy>

Teraz kilka wniosków.
Temperatura nie wzrosła
dla odpowiednich prędkości wynosiła:
80km/h 202 ohm 275stC
90km/h 205 ohm 278stC
100km/h 223 ohm 335stC
110km/h 235 ohm 370stC
120km/h 238 ohm 380stC

Temp zewnętrzna ok 2stC

uruchomienie się "wtrysku" gazu jest odczuwalne, ale nie jest to odczucie urywające głowy – z butów się nie wyskoczy.
Jest to takie miękkie łagodne klepnięcie w plecy wyraźnie je czuć, ale zachwycać się nie ma czym.
Można przyjąć,że te 5kM może doszło, może nie doszło..
W najbliższym czasie troszkę zmodernizuję projekt (aktualnie to wersja rozwojowa – czysto testowa).
Pewnie ten "najbliższy czas" to będą kolejne miesiące i do wiosny wszystkiego nie wydziergam, ale najważniejsze jest już zrobione.

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji papa
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Szyna » 1 gru 2013, 16:01

No proszę nie wiedziałem że z Ciebie taki magik jest :P A zarazem brzmi to bardzo profesjonalnie, widać profesjonalizm i przyłożenie do tematu. Fajnie że ktoś takie testy prowadzi :)
Powodzenia w dalszych eksperymentach i czekamy na następne pomiary :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez zadra » 1 gru 2013, 17:34

jeszcze trochę do zrobienia zostało, przede wszystkim muszę zaopatrzyć się w kilka dodatkowych gadżetów o których przed chwilą rozmawiałem z kolegą automatykiem, doprowadzić do końca kwestię sterowania i zabezpieczenia i mieć dużo więcej czasu niż do tej pory.
Tylko cierpliwości i uporu mi nie brakuje.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje