Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez mrhoshi » 3 cze 2013, 23:41

Wiesz moze jaki jest powód, że niby rantem do góry? Czemu to ma zapobiegac? Jesli chodzi o wyciek to logiczniej byloby rantem w dól. :>

Dopisano 4 cze 2013, 09:14:

Co jeżeli po wymianie podkładek, i uszczelniaczy zaworów dalej dymi? Co to może być?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Steve » 4 cze 2013, 12:10

mrhoshi napisał(a):
Co jeżeli po wymianie podkładek, i uszczelniaczy zaworów dalej dymi? Co to może być?


Albo spierdzielona robota, albo mechanik nie wymienił, a tylko kazal zaplacic, albo byly wzery (czyli wypalone rowki w dnie gniazda) i mechanik tego nie zfrezowal przed zalozeniem nowych podkladek, albo nie dokrecone ramie trzymajace wtryski i pcha cisnienie gniazdem, ale to malo prawdopodobne (silnik nie klekocze ?) albo przedmuchy w cylindrach ( silnik ma moc ? normalnie zapala ?) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Leoo » 4 cze 2013, 15:47

Steve napisał(a):albo byly wzery (czyli wypalone rowki w dnie gniazda) i mechanik tego nie zfrezowal przed zalozeniem nowych podkladek

Może nawet frezował ale zainstalował standardową podkładkę zamiast grubszej.
Problem może być jeszcze po stronie uszczelniaczy zaworów.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez mrhoshi » 4 cze 2013, 18:26

Wymienił te podkładki, pokazał mi te stare, to były tzw kwiatuszki te stare. Wymienił na te z rantem(sam je kupowałem) wyczyścił wszystko elegancko. Zauważyłem, że kopci znacznie mniej ale coś tam dymi z wlewu. Silnik pracuje ok, autko zbiera się należycie. Myślisz, że to pierścienie? Martwi mnie faktury od poprzedniego właściciela: w tym roku w kwietniu robił filtr dpf bo miał zapchany, wymienił go, w lutym robił rozrząd kompletny wraz z pompa wodna + uszczelki na rozrządzie i wale korbowym (niby to normalna procedura przy wymianie rozrządu w m6) Problem z zapieczonym smokiem tez przerabiał bo z faktur wynika, że miał czyszczonego go w sierpniu 2011 + nowe turbo. W lutym 2012 miał wyciek oleju z tego turbo, zrobili mu to na gwarancji + wymienili sensor o2. Tak w skrócie najważniejsze wymiany w tym aucie. Co myślicie czy któreś z powyżej mogło mieć wpływ na silnik? Czy powinienem byc zadowolony, że jedne z najdroższych napraw ma to auto za sobą? :D ( Oczywiście pomijając dwu mase i zatarcie silnika bo to nigdy nie wiadomo ). Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez wujek116 » 4 cze 2013, 18:57

Miałem taki problem . Auto kopciło z rury jak jakiś stary diesel (czarna sadza). oleju spalało 0,5 Litra na 1000 km (trasa Polska-Holandia Autostrada) z pod korka wlewu oleju waliło dymem jak z lokomotywy . kupiłem podkładki pod wtryski z naszego sklepu z forum za 12 zł :D plus uszczelka pokrywy , wymieniłem wszystko sam (nie obeszło się bez problemów z wyciąganiem wtrysków ale dałem radę ) wyczyściłem wymieniłem podkładki były jeszcze stare Kwiatki wszystko złożyłem . Autko przestało kopcić :D nie wali dymem z pod korka , i po przejechaniu 2000 km nawet łyżeczka oleju nie ubyła :D SUPERRRRRR i dziękuję za fotorelację . a zapomniałem dodać że na liczniku już mam 298000 km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Steve » 4 cze 2013, 21:26

Leoo napisał(a):
Steve napisał(a):albo byly wzery (czyli wypalone rowki w dnie gniazda) i mechanik tego nie zfrezowal przed zalozeniem nowych podkladek

Może nawet frezował ale zainstalował standardową podkładkę zamiast grubszej.
Problem może być jeszcze po stronie uszczelniaczy zaworów.


Tyż racja .

wujek116 napisał(a):...... a zapomniałem dodać że na liczniku już mam 298000 km.


Człowieku, a w totolotka grywasz ?
Z takim szczęściem to mus spróbować.
298kkm przebiegu na niezmienionych podkladkach bez zatarcia to rekord i niezła doza szczęścia !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez mrhoshi » 4 cze 2013, 21:35

Aha wymienił jeszcze uszczelnienia od przewodów wysokiego ciśnienia, umawialiśmy się też na wymianę tych uszczelniaczy zaworów ale uznał, że są ok i nie chciał mnie kasować za nie. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez wujek116 » 4 cze 2013, 22:24

Nie wiem czy to szczęście czy nie, ale to stało się dwa tygodnie temu wcześniej nic się nie działo z silnikiem, wszystko było ok . dodam że samochód jeździ praktycznie tylko po autostradach więc chyba dłużej po żyje niż te jeżdżone po mieście na krótkich odcinkach .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez adamuso77 » 1 lip 2013, 20:44

witam. fotorelacja jest tak dokładna że postanowiłem samemu wymienić te uszczelki. niestety pokonał mnie jeden z wtrysków. trzy wyszły z pewnymi oporami ale jednak wyszły, a czwarty to jakaś porażka... można go było obracać za pomocą klucza używając przy tym dość dużo siły ale w żaden sposób nie chciał wyjść... nie pomagały nawet skonstruowane przeze mnie dźwignie... musiałem go zostawić niestety bez wymiany uszczelki. miał już ktoś coś podobnego? czy mogę tak jeździć przez jakiś czas czy grozi to poważnymi konsekwencjami...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 17:33
Posty: 9
Skąd: PRUSZCZ GDAŃSKI
Auto: 2.0 MZR-CD 121KM 2002 liftback

Postprzez Kety » 1 lip 2013, 21:11

Wymien go bo skoro nie chcial wyjsc to znaczy ze uszczelka juz puszczala i wtrysk sie zapiekl. Wez kogos do pomocy i jakos dacie rade. Podobno na cieplym lepiej wychodzi
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez adamuso77 » 1 lip 2013, 21:46

Kety napisał(a):Wez kogos do pomocy i jakos dacie rade. Podobno na cieplym lepiej wychodzi
sory, mój poprzedni post nie wskazywał na to, ale miałem pomoc i silnik był ciepły. domyślam się że coś z tym wtryskiem jest nie halo, ale jak go wyjąć? może są jakieś narzędzia specjalne...?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 17:33
Posty: 9
Skąd: PRUSZCZ GDAŃSKI
Auto: 2.0 MZR-CD 121KM 2002 liftback

Postprzez Leoo » 1 lip 2013, 23:57

adamuso77 napisał(a):domyślam się że coś z tym wtryskiem jest nie halo, ale jak go wyjąć? może są jakieś narzędzia specjalne...?

Trzeba pokręcać wtryskiem do upadłego. Można zwilżać gniazdo paliwem. Dopuszczalne jest użycie młotka bezwładnościowego ale niezbędny jest specjalny adapter. Wtrysku nie można pozostawić bez wymiany podkładki bo spowoduje zatarcie silnika.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Pioteq25 » 2 lip 2013, 15:51

Młotek bezwładnościowy i dokręcony uchwyt w kształcie L lub U, żeby dobrze chwycić wtryskiwacz.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez adamuso77 » 2 lip 2013, 18:22

Leoo napisał(a):Wtrysku nie można pozostawić bez wymiany podkładki bo spowoduje zatarcie silnika.
tego właśnie się obawiałem... uderzam zatem do specjalisty w tej dziedzinie... dzięki za rady
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 17:33
Posty: 9
Skąd: PRUSZCZ GDAŃSKI
Auto: 2.0 MZR-CD 121KM 2002 liftback

Postprzez Darecki_89 » 9 lip 2013, 13:20

Witam!
Czy przy wymianie podkładek pod wtryskiwaczami należy również wymienić uszczelniacze(czytałem, ze podczas regulacji zaworów należy je wymienić)?
Darecki_89
 

Postprzez dobrzyn22 » 9 lip 2013, 14:56

jeżeli nie ciekną to nie musisz, ale jest to zalecane
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez crazytomi9 » 22 lip 2013, 11:48

Witam wszystkich :)
Kiedyś pisałem o pomoc w wymianie filtra paliwa, ale jakoś sam dałem rade :)
teraz jednak chodzi o wymianę podkładek pod wtryskami :) Czy jest ktoś z Kielc lub okolic kto mógłby mi w tym pomóc?? :)
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 08:03
Posty: 7
Skąd: ok. Kielc
Auto: Mazda RX-8 Revolution 1.3 Pb, 2005 r. 6 biegów, 231 KM

Postprzez kierownik » 22 lip 2013, 17:29

a może być przez telefon? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez dobrzyn22 » 22 lip 2013, 20:21

crazytomi9 napisał(a):Czy jest ktoś z Kielc lub okolic kto mógłby mi w tym pomóc?? :)

szukaj odpowiedniego wątku w dziale "spotkania regionalne"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janek_z_Lomianek » 31 lip 2013, 17:27

Witam!

Podkładki pod wtryski można śmiało kupić w W-wie DIESEL CENTRUM-POLSKA na ul. Krakowiaków 55 w cenie 0,74 PLN netto /szt. Pytać o podkładki o wymiarach 7,4x15x2mm

Polecam, bo sam kupowałem i są niemalże identyczne co oryginały! Nie warto więc przepłacać nawet kupując taniej o JAKOŚCI ORYGINAŁU ZA DUŻO NIŻSZĄ CENĘ, czyli 49 PLN za kpl.

Pozdrawiam i życzę samych tanich i udanych zakupów!

P.S.

@adamuso77

Kolego wyciągnąłeś ten wtrysk, jeśli nie, to mogę podesłać Ci foto narzędzia, które skonstruowałem wraz z kolegą i też dopiero po długich mękach daliśmy radę wyjąć nim zapieczony na maksa wtryskiwacz!
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 20:28
Posty: 11
Auto: Mazda 6 RF5C – 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6