[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez Pasiu1291 » 26 lip 2013, 17:47

Setritus napisał(a):Od czego są 4 przekaźniki w okolicach tabliczki znamionowej pod maską w X6?
Jeden od spreżarki klimy, jeden od wentylatora klimy, a dwa pozostałe?


Z tego co wiem to wszystkie są od klimi,cztery jak masz automatyczną klimatyzacjie.

Panowie jak to coś wyczyścić?
Gdzieś widziałem że sie to benzyną zalewa i podpala tylko nie wiem czy to bezpieczne? <glupek2>
Załączniki
SDC10157.JPG
SDC10160.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:50
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Mazda 323f BG GT
Jest Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL

Postprzez Adek311092 » 26 lip 2013, 21:50

Panowie mam bardzo wazne pytanie czy majac xedosa 6 v6 z 93r to czy bez problemu wloze do niego klze albo klde ?

Dopisano 26 lip 2013, 21:51:

Panowie mam bardzo wazne pytanie czy majac xedosa 6 v6 z 93r to czy bez problemu wloze do niego klze albo klde ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez Pasiu1291 » 26 lip 2013, 22:04

Po wymianie wiązki myśle że wchodzi bez problemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:50
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Mazda 323f BG GT
Jest Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL

Postprzez Setritus » 27 lip 2013, 18:27

Zależy co rozumiesz przez problem, trzeba zdobyć najpierw dużą wiedzę na temat elektryki i podzespołów, dopiero potem zabierać się za swapa.
Ja jestem w trakcie swapa z B6 na KL, trwa to trzeci tydzień, nie ma iskry.
Najpierw myślałem że coś z kompem, potem okazało sie że brakuje mi immo. Dołożyłem immo ale dalej nie pali, wiec od tygodnia szukam przyczyny, padło na aparat zapłonowy który jest inny niż być powinien, w moim przypadku są same problemy. Ale wciąż walczę...
Przy swapie z KF bedzie na pewno mniej roboty niż z B6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Piotr_ » 27 lip 2013, 23:45

Nie trzeba wymieniać żadnej wiązki :| robiliśmy to całkiem niedawno w BA i wszystko pasuje p&p.
Problem może powstać tylko z immo ale to chyba tylko w rocznikach powyżej 94.
BA bylo z 97 i po wsadzeniu motoru oddalił na strzała <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Adek311092 » 28 lip 2013, 00:42

Dzieki za odpowiedzi ale chyba sie wstrzymam jeszcze

Dopisano 28 lip 2013, 00:42:

Dzieki za odpowiedzi ale chyba sie wstrzymam jeszcze
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez freezoneq » 28 lip 2013, 02:41

Powitać. Znacie jakieś sprawdzone sposoby na dobre spasowanie wnętrza w Xedosie? Zacząłem od boczków drzwi i sukces połowiczny. Chciałem wygłuszyć wszystko co się da ale jazda po tej dziurawej mieścinie, w której to aktualnie mieszkam codziennie powoduje symfonie w samochodzie... co jakiś czas wzbogaconą o nowe brzmienia... Toteż po skończonej pracy chciałbym poskładać wnętrze, by nic nie było luźne czy też kiepsko trzymane.

Ps. Nie wiem gdzie szukać jakichś solidnych "spinek" do tapicerki. Kupiłem po kilka sztuk różnych ale okazuje się, że tandeta.

Edit...

Pany, do czego to ustrojstwo?

Obrazek

Prześledziłem instalację tego przekaźnika ale tylko połowicznie, bo głębiej te kable poklejone są ze sobą izolacjami kolorów tęczy.
Po za tym zauważyłem, że u wszystkich przekaźniki od klimy są prawej stronie auta, u mnie po lewej <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Kacpero » 29 lip 2013, 22:22

Do wymiany man najprawdopodobniej łożysko w tylnym kole. Jeśli sie mylę to mnie poprawcie, objawy: odgłosy jakby tarcia, szumienia przy prędkosciach od ok. 50 do 100. przy mocniejszym skręcie w lewo, gdy samochód pochyla sie na prawą strone, ten dzwiek znika. I teraz najważniejsze pytanie, czy wymienie to sam w garażu czy trzeba jakiegoś specjalistycznego sprzętu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez art_olsztyn » 29 lip 2013, 22:24

Czy ma ktoś może nie potrzebne coś z tego:
Szukam uszczelki drzwi pasażera przód, wiązki do halogenów + przełącznika załączenia halogenów i pokrywy głowicy do 1,6 113kM?

Jakby coś z tego u kogoś się walało to chętnie odkupię :)

Czy korzystał ktoś z usług firmy przerabiającej reflektory z uk na eu i może kogoś polecić?
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Lowiec » 29 lip 2013, 23:06

Czy korzystał ktoś z usług firmy przerabiającej reflektory z uk na eu i może kogoś polecić?

sam to zrób, koszt to kupno opalarki do rozgrzania i rozdzielenia szkła i obudowy.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Adek311092 » 30 lip 2013, 01:34

Nie potrzeba zadnej opalarki ja swoje lampy rozklejalem w piekarniku nie pamietam na jaka temperature ustawialem ale daj ze 100 z termoobiegiem i wluz na minute jak nie bedzie puszczalo to włóż na dwie i tak dalej i tak dalej az w koncu klej pusci.

Dopisano 30 lip 2013, 01:35:

Nie potrzeba zadnej opalarki ja swoje lampy rozklejalem w piekarniku nie pamietam na jaka temperature ustawialem ale daj ze 100 z termoobiegiem i wluz na minute jak nie bedzie puszczalo to włóż na dwie i tak dalej i tak dalej az w koncu klej pusci.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez Siw-y » 30 lip 2013, 02:17

freezoneq napisał(a):Pany, do czego to ustrojstwo?

Okolice pokazują na przekaźnik od świateł.

freezoneq napisał(a):Po za tym zauważyłem, że u wszystkich przekaźniki od klimy są prawej stronie auta, u mnie po lewej <oczy>

Powinny być przy kielichu od strony pasażera. Te w skrzynce z bezpiecznikami są od układu chłodzenia.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez freezoneq » 30 lip 2013, 05:47

Siw-y napisał(a):Okolice pokazują na przekaźnik od świateł.


Odłączony jest, na 1 kabelku wisi. Przewody idące od niego prawdopodobnie ucięte są przy ścianie grodziowej.


Siw-y napisał(a):Powinny być przy kielichu od strony pasażera. Te w skrzynce z bezpiecznikami są od układu chłodzenia.


U mnie przy kielichu kierowcy. Co więcej wg. Vin'u moje auto klimy nie miało... dawniej.

Dzięki za pomoc. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez art_olsztyn » 30 lip 2013, 11:59

Po rozklejeniu lamp wystarczy przełożyć te przesłony z lewej lampy do prawej i z prawej do lewej? :P
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez freezoneq » 30 lip 2013, 20:57

Mam problem <oczy> i proszę o pomoc.

Mój Xedos dzisiaj po zatrzymaniu się celem zaparkowania zaczął się dziwnie zachowywać... zaczęło cuchnąć gorącem/przypalonym plastikiem a silnik wydobywał jęczący dźw, który znika po wkręceniu na obroty. Kiedy obroty spadają do jałowych dźw wraca. Dodatkowo wentylatory nie kręcą się na chłodnicy cały czas, po zgaszeniu i odpaleniu zaczynają kręcić oba, po pewnym czasie przestają. Czy to normalne, że w Xedosie przy temp. roboczej silnika nie kręci się nawet 1 wentylator na postoju? Dodatkowo pojawiły się stuki dochodzące z okolic rozrządu lub kolektora dolotowego, nie jestem w stanie dokładnie określić... Słychać te stuki na nagraniu. Z wydechu nic prócz jak zwykle spalin. Po kilku kilometrach celem powrotu do domu zapachu już nie czuć... jedynie ten dźw i stuki. Wskaźnik temp. pokazuje temp. roboczą silnika.
Nagranie:

http://www2.zippyshare.com/v/38663940/file.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Kacpero » 30 lip 2013, 22:09

co do zapachu to ja miałem kiedys taką akcje, ze zatarło sie łożysko napinacza paska, no i rolka napinacza na wolnych obrotach sie nie kreciła i pasek sie na niej slizgał, efektem czego był własnie dziwny zapach przypalanej gumy czy cos takiego i dziwne dzwieki i stuki na wolnych. na wyższych obrotach kręciło sie normalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez Setritus » 30 lip 2013, 23:18

freezoneq napisał(a):U mnie przy kielichu kierowcy. Co więcej wg. Vin'u moje auto klimy nie miało... dawniej.

Przy kielichu kierowcy są przekaźniki świateł pozycyjnych i czegośtam jeszcze.
Klima jest zawsze od strony pasażera. Jakby ktoś chciał domontować klime i zrobić przekaźniki od str kierowcy to ok, tylko po co, skoro wtyczka do przekaźników jest przy zbiorniczku płynu wspomagania...?
XED napisał(a):Nie trzeba wymieniać żadnej wiązki :| robiliśmy to całkiem niedawno w BA i wszystko pasuje p&p.
Problem może powstać tylko z immo ale to chyba tylko w rocznikach powyżej 94.
BA bylo z 97 i po wsadzeniu motoru oddalił na strzała <spoko>

Yhym jezeli swapasz z KF na KL to wiazki wymieniać nie trzeba. Co innego jeżeli przeskakujesz z B6 lub innego rzędowego ustrojstwa na KL, wtedy do wymiany wiązka silnika, zależna od rocznika.
A do dokupienia mnóstwo pierdół, podzespoły których w B6 nie ma, inna linka gazu, chłodnica, półosie, przekaźniki, spawanie nowych złączy klimatyzacji, zakup nowych poduszek i milion innych rzeczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez freezoneq » 30 lip 2013, 23:32

Kacpero napisał(a):co do zapachu to ja miałem kiedys taką akcje, ze zatarło sie łożysko napinacza paska, no i rolka napinacza na wolnych obrotach sie nie kreciła i pasek sie na niej slizgał, efektem czego był własnie dziwny zapach przypalanej gumy czy cos takiego i dziwne dzwieki i stuki na wolnych. na wyższych obrotach kręciło sie normalnie.


Dzięki wielkie. Więc możliwym jest jak mniemam, że popiskiwanie czegoś (podejrzenia mechanika to było łożysko alternatora), które po jakimś czasie przerodziło się w metaliczny dźwięk zatartego łożyska, to właśnie łożysko napinacza paska...?

Aha, i ważna sprawa, na którą odp. nie uzyskałem – czy możliwym jest, że żaden z wentylatorów nie pracuje przy temp. roboczej silnika na postoju? Wiem, że w razie potrzeby ew. podczas używania klimatyzacji dołącza się drugi. Ale czy ten główny nie pracuje non stop? A raczej czy nie powinien...

Setritus napisał(a):Jakby ktoś chciał domontować klime i zrobić przekaźniki od str kierowcy to ok, tylko po co, skoro wtyczka do przekaźników jest przy zbiorniczku płynu wspomagania...?


Dzięki wielkie za rozjaśnienie sprawy. Orientujesz się od czego jest przekaźnik przy ów zbiorniczku od płynu do wspomagania ?


Dzięki za pomoc <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Lowiec » 30 lip 2013, 23:55

Nie muszą pracować oba lub żaden wentylator czy na postoju czy w trakcie jazdy. Ba! nawet po wyłączeniu zapłonu żaden nie pracuje.
Jak silnik się nagrzeje to po pewnym czasie wentylator się włączy i po pewnym wyłączy i tak cyklicznie.
Mój dla odmiany zaczął gorzej jeździć na pb niż na lpg...co jest o tyle dziwne, że zazwyczaj bywa odwrotnie. Jak się nagrzeje falują mu obroty, spadają do zera, gaśnie, raz łatwo raz trudniej go odpalić...przełącza się na gaz...rakieta:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez art_olsztyn » 31 lip 2013, 13:16

Lowiec napisał(a):Mój dla odmiany zaczął gorzej jeździć na pb niż na lpg...co jest o tyle dziwne, że zazwyczaj bywa odwrotnie. Jak się nagrzeje falują mu obroty, spadają do zera, gaśnie, raz łatwo raz trudniej go odpalić...przełącza się na gaz...rakieta:)


U mnie też jest podobnie i zauważyłem że duży wpływ na to ma dolot powietrza i jego szczelność.
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6