Kilka szybkich pytań 323F 2.0 TD

Postprzez Reon » 30 lip 2013, 14:51

Zakupiłem niedawno Mazde 323F 2.0 TD (BJ) 1999 i natknąłem się na parę drobiazgów do których nie wiem jak się zabrać.

1. tylna wycieraczka nie pracuje, chyba jest zapieczona ponieważ podczas uruchamiania słychać jak silniczek chce pracować.
2. Podobna sytuacja z spryskiwaczami z tyłu, słychać jak chodzą ale płyn nie leci na szybę.
3. Po prawej stronie od chłodnicy jest taka gumowa, uszczelka, odbojnik. Jest sparciała i silnik strasznie wpada w wibrację. Jak go zrobić w sposób ekonomiczny? Dociąć z twardej gumy klina?
4. Ile oleju 5W40 potrzebuje? Jeździłem DiTD przez 2 lata teraz mam TD i nie wiem czy podobną konstrukcje maja.
5. odkręciłem osłonę paska rozrządu, z boku nie wydaje się być postrzępiony, poprzedni właściciel mówił że spokojnie z 20tys. jeszcze zrobię. Wymienić czy jeśli "wygląda" na jeszcze w miarę to jeździć z miesiąc dwa.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 20:22
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.

Postprzez Neonixos666 » 30 lip 2013, 17:29

1. jest fotorelacja jak ją zreperować
2. do sprawdzenia pompka w zbiorniczku
3. tak dorób z czegoś
4. czekaj bo nie rozumem przecież w bj też jest ditd chyba że masz ten stary wolnossący motor
5. Wymień go natychmiast bo on długo nie pociągnie (tylko oryginał)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Reon » 30 lip 2013, 21:27

Czytałem twojego bloga, czy części od DiTD to te same co do TD?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 20:22
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.

PostTen post został usunięty przez Aru15 2 sie 2013, 07:15.
Powód: OT

Postprzez seba626 » 30 lip 2013, 22:53

moze poprostu tylko w dow rej masz TD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Reon » 31 lip 2013, 09:36

z VIN pokazuje mi:
Kod Pojemność skokowa (cc) Liczba cylindrów Moc (KM) Typ Uwaga
RF 1998 4 90 diesel Turbodoładowanie

dokładnie taka:
http://auto.moto.pl/samochody/MAZDA/398 ... xclusive/p

to chyba zwykły TD?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 20:22
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.

Postprzez Aru15 » 31 lip 2013, 11:10

Nie to DiTD RF2A, 90KM.

Uzupełnij profil
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 lut 2012, 00:25
Posty: 119
Skąd: Lublin
Auto: Mazda3 2.0 2004r

Postprzez Reon » 31 lip 2013, 11:24

To jak będę przerejestrowywał to wypełniać na DiTD?

I pytanie, przy zmianie oleju 5L Dexelia 5w30 wystarczy?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 20:22
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.

Postprzez Puszek79 » 31 lip 2013, 12:08

Co do oleju to 5L wystarczy i jeszcze ci na dolewkę zostanie :P <oczko>
Przy rejestracji samochodu mówisz lub wpisujesz nie pamiętam dawno to było że diesel turbodoładowany i tyle.Pozdrawiam i bezawaryjności życzę ;)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 31 lip 2013, 18:03

Trochę autora nie rozumem, przecież jeździłeś DiTD i teraz też masz też DiTD i widać to pod maską więc skąd się u Ciebie wzięła się myśl że masz jakieś TD???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Reon » 1 sie 2013, 15:33

Tak miałem wpisane w dowodzie, myślałem że sie różnią wtryskiem czy czymś.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 20:22
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323