Mazda3, a inne silniki Diesla o podobnej mocy – Dyskusja

Postprzez pondik » 20 lip 2013, 11:57

Od stycznia pomykam moją M3 1,6 diesel 109KM. Byłem raczej zadowolony z mocy i dynamiki o wczoraj... Wsiadłem do Passata B5 FL 1,9TDI 101KM 2003r i odniosłem wrażenie że nie mogę opanować mocy... Moja Mazda nawet się nie porównuje. Pojechałem z nią na sprawdzenie komputera, brak błędów. Diagnoza mechanika – wszystko jest ok! Wydawało mi się że M3 powinna być mocniejsza od tego paska :/ Ogólnie słabiej przyspiesza, po wciśnięciu gazu "do dechy" wskazówka wędruje w górę duuuużo wolniej niż w VW. Tak powinno być? Czy po prostu zmienić mechanika i szukać przyczyny?




Łączę z Mazda3, a inne silniki Diesla o podobnej mocy – Dyskusja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez Ralf2107 » 20 lip 2013, 14:15

Najpewniej podjechać na hamownię i zobaczyć ile zostało. Aczkolwiek zdarza się że zamiast 109 jest i 115KM od fabryki :)
Owszem, ja również byłem zdziwiony po przesiadce z octavii 2009r. 1,9 TDI 105KM, a nawet z octavii I 90KM.
Moim zdaniem nasze madzie najlepiej ciągną od 2-3,5k obr/min. i jest to związane z niższym momentem silnika 1,6 od 1,9, który faktycznie ciągnie od dołu :)
Nasze silniczki łatwo podnieść do 130KM, a to już na pewno będzie fajnie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez Bartoliniusz » 21 lip 2013, 17:28

Ja swoją madzią zjadam passata 100 koni...
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Ralf2107 » 22 lip 2013, 20:59

Owszem, ale charakterystyka silnika jest inna i Madzia porządnie ciągnie od 2k/min, a passek od 1k/min.
Jak madzie trzyma się na obrotach to ładnie idzie, ale odczucie jest, że na początku ją muli.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez Bartoliniusz » 22 lip 2013, 22:28

Zalezy jak się operuje gazem. Jak przy 1k obrotów dasz w palnik to oczywiste ze nie zbierze sie jak benzynówka. Dotyczy to wszystkich diesli. Płynnie gazu jak sie dodaje to i od samego początku idzie.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez alwin » 23 lip 2013, 00:06

Bartoliniusz napisał(a):Zalezy jak się operuje gazem. Jak przy 1k obrotów dasz w palnik to oczywiste ze nie zbierze sie jak benzynówka. Dotyczy to wszystkich diesli. Płynnie gazu jak sie dodaje to i od samego początku idzie.

Benzyna też potrzebuje wysokich obrotów 3000 i wyżej dopiero strzela do przodu. Pomijam fakt włączonej klimy bo to też zabiera moc z silnika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 11:21
Posty: 55 (2/4)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 105 KM, 2004
Mazda 6 GH 2.0 147 KM 2008

Postprzez pondik » 24 lip 2013, 18:03

Chyba trochę spanikowałem.. Bo faktycznie zaobserwowałem, że 3 lubi wyższe obroty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez aro1125 » 28 lip 2013, 17:22

Witam!

Zakupiłem wczoraj Mazdę 3 z 2006 roku i stwierdziłem ze jest ona zbyt słaba. Daje jej po gazie i reakcji nie ma żadnej. Owszem na prostej drodze idzie może i dobrze, ale gdy zwącha góreczkę słabnie w momencie. Mój tata ma forda fiestę z identycznym silnikiem koncernu PSA który ma 90 km i jak pojechaliśmy na wyścigi, to tylko spaliny za nim wąchałem. Co to może być drodzy fachowcy ?? Czy to zatkany wydech ?? (bo żadnego dymka też nie puści, czy zimny, czy ciepły) Czy to jest jakiś poważniejszy problem ?? Trochę się tym martwię.


Łączę z Mazda3, a inne silniki Diesla o podobnej mocy – Dyskusja
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 16:57
Posty: 31
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3
5T 1.6 109KM
M2-CD SV ACT
2006r.

Postprzez Bartoliniusz » 28 lip 2013, 23:53

1) fiesta jest lekka to co innego
2) sprawdz filtr cząstek stałych
3) sprawdz turbine
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez lukaszm » 29 lip 2013, 12:42

podpinałeś mazdę pod PC?

Napisz skąd jesteś być może ktoś w okolicy ma elm327 i mógłby Ci sprawdzić błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez widmo82 » 29 lip 2013, 14:00

Jak wsiadam do ojca puga 307 3D (bez FAPa) 90KM (ciężarówka bez kanapy) to też mam wrażenie, że ogarnąłbym swoją M3 :) Katalogowo M3 jest szybsza o prawie sekunde, ale w cięższym/większym aucie inaczej odczuwane jest przyspieszenie. Dochodzi jeszcze opanowowanie/wyczucie danego auta oraz jak ktoś wspomniał, sprawdzenie, czy wszystko jest OK pod względem technicznym.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez SiN4don » 29 lip 2013, 15:07

Bartoliniusz napisał(a):2) sprawdz filtr cząstek stałych


+1

A powyżej 3000rpm się wkręca silnik, czy nie bardzo?
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez aro1125 » 30 lip 2013, 16:20

No więc tak. Turbina jest ok, bo powyżej 2,5 tyś obrotów maszyna w fotel wbija. Filtr cząsteczek stałych też jest raczej ok, ponieważ kontrolka sygnalizująca awarię się nie świeci. Natomiast byłem wczoraj u kolegi, który podpiął mi mój samochód pod komputer i faktycznie wyświetlił się jakiś błąd związany z wydechem. Wtedy wziął, porozpinał jakieś kable tutaj u góry silnika, po przeczyszczał styki we wtyczkach, bo były jakimś olejem zalane i prawdopodobnie robiło zwarcie (tak mi powiedział). Teraz moja mazda zachowuje się już zupełnie lepiej, choć tak jak mówicie, żeby naprawdę jechała, to na obrotach trzeba ją trzymać, a co za tym idzie, więcej wydoić z baku :(
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 16:57
Posty: 31
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3
5T 1.6 109KM
M2-CD SV ACT
2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323