Świecąca kontrolka hamulca recznego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bejek75 » 26 lip 2013, 23:24

Moja madzia to 1,8 2000r (anglik). Przerobiony z prawej strony na lewą. Świeci się kontrolka hamulca ręcznego, sprawdzałem ręczny,płyn w zbiorniku,okablowanie.Nie wiem co dalej, proszę o jakieś podpowiedzi co dalej robić. Poza tym wszystko działa. <glupek2> <nauka>
Początkujący
 
Od: 24 maja 2009, 20:21
Posty: 12
Auto: Mazda 323 f bj 2000 1,8 16v

Postprzez maestro81 » 27 lip 2013, 00:11

Sprawdź czujnik płynu hamulcowego i czujnik zaciągniętego hamulca ręcznego
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez bejek75 » 27 lip 2013, 00:15

sprawdzałem jest ok.
Początkujący
 
Od: 24 maja 2009, 20:21
Posty: 12
Auto: Mazda 323 f bj 2000 1,8 16v

Postprzez maestro81 » 27 lip 2013, 00:26

a weź dobrze sprawdź klocki hamulcowe – może się któryś zakleszczył bądź po prostu są do wymiany (miałem kiedyś podobną sytuację w bmw :p)
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez bejek75 » 27 lip 2013, 00:32

dobra jutro spróbuję
Początkujący
 
Od: 24 maja 2009, 20:21
Posty: 12
Auto: Mazda 323 f bj 2000 1,8 16v

Postprzez esperal » 27 lip 2013, 13:19

maestro81 napisał(a):Sprawdź czujnik płynu hamulcowego i czujnik zaciągniętego hamulca ręcznego

bejek75 napisał(a):sprawdzałem jest ok.
W jaki sposób sprawdziłeś te czujniki?


maestro81 napisał(a):a weź dobrze sprawdź klocki hamulcowe – może się któryś zakleszczył bądź po prostu są do wymiany (miałem kiedyś podobną sytuację w bmw :p)
I jeśli klocki są do wymiany to świeci kontrolka ręcznego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2013, 23:50
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Północ
Auto: 323 GTR
Audi A4 Quattro

Postprzez maestro81 » 27 lip 2013, 21:07

napisałem przecież że miałem podobną sytuację w BMW.. natomiast nie wykluczam takiej ewentualności w mazdach :)
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez bejek75 » 27 lip 2013, 23:29

koła rozebrane,klocki sprawdzone,poza tym wszystko wyczyszczone.Nadmieniając do żadnego zacisku nie dochodzi przewód, który mógłby ''coś zwierać''. Oprócz czujnika abs. Czujniki także sprawdziłem, oporność ok 1300 ohm. Czujnik hamulca ręcznego jest ok. Po odłączeniu go nadal kontrolka świeci. Czujnik płynu sprawdziłem, po odłączeniu także kontrolka świeci. Sprawdziłem też go na ciągłość przepływu prądu tzn. podłączyłem brzęczyk, który brzęczy gdy jest obwód zamknięty.Nurtuje mnie jedna rzecz, mianowicie gdy robiłem przemianę z prawa na lewo to zamieniłem pompy abs, ponieważ od anglika przewody były trochę inaczej ułożone. Ale abs działa sprawdziłem to. Przed zamianą wszystko było ok. <glupek2> <glupek2>
Początkujący
 
Od: 24 maja 2009, 20:21
Posty: 12
Auto: Mazda 323 f bj 2000 1,8 16v

Postprzez maestro81 » 27 lip 2013, 23:50

A czy podczas jazdy '' na luzie'' auto zachowuje się jakoś dziwnie,tzn czy znosi je najakąś strone albo samoczynnie hamuje ? Czy tylko świeci się kontrolka <co?>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez bejek75 » 27 lip 2013, 23:55

nic takiego się nie dzieje. Co masz na myśli dziwne zachowanie. <co?>
Początkujący
 
Od: 24 maja 2009, 20:21
Posty: 12
Auto: Mazda 323 f bj 2000 1,8 16v

Postprzez esperal » 28 lip 2013, 00:45

bejek75 napisał(a):koła rozebrane,klocki sprawdzone,poza tym wszystko wyczyszczone.Nadmieniając do żadnego zacisku nie dochodzi przewód, który mógłby ''coś zwierać''. Oprócz czujnika abs. Czujniki także sprawdziłem, oporność ok 1300 ohm. Czujnik hamulca ręcznego jest ok. Po odłączeniu go nadal kontrolka świeci. Czujnik płynu sprawdziłem, po odłączeniu także kontrolka świeci. Sprawdziłem też go na ciągłość przepływu prądu tzn. podłączyłem brzęczyk, który brzęczy gdy jest obwód zamknięty.Nurtuje mnie jedna rzecz, mianowicie gdy robiłem przemianę z prawa na lewo to zamieniłem pompy abs, ponieważ od anglika przewody były trochę inaczej ułożone. Ale abs działa sprawdziłem to. Przed zamianą wszystko było ok. <glupek2> <glupek2>
Nawet gdybyś miał klocki z czujnikami zużycia to nie są one podłączone do kontrolki hamulca ręcznego! Od tego jest inna pomarańczowa kontrolka.
To że po odłączeniu czujników kontrolka dalej świeci też nic nie znaczy. Spróbuj może zewrzeć przewody i przy ręcznym i przy zbiorniczku. W niektórych autach czujniki działają ''odwrotnie'' czyli w momencie zwarcia a nie rozwarcia obwodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2013, 23:50
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Północ
Auto: 323 GTR
Audi A4 Quattro

Postprzez Aru15 » 28 lip 2013, 12:51

Może to tylko niewłaściwa tablica wskaźników została założona podczas przekładania stron. Były różnice w okablowaniu przy kostkach do wskaźników.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 lut 2012, 00:25
Posty: 119
Skąd: Lublin
Auto: Mazda3 2.0 2004r

Postprzez bejek75 » 28 lip 2013, 14:53

tablica wskaźników jest ta sama. Co myślicie o zamianie tych pomp, tamta jest od 1,8 a ta założona od 1,5
Początkujący
 
Od: 24 maja 2009, 20:21
Posty: 12
Auto: Mazda 323 f bj 2000 1,8 16v

Postprzez maestro81 » 28 lip 2013, 16:11

no jeśli autko masz 1.8 to kto założył Ci od 1.5 <glupek2> ?? czasem najprostsze rozwiązania są najbardziej owocne – proponuję podłączyć pompkę dla 1.8 i wówczas sprawdź.

UNREAD_POSTprzez Aru15 » dzisiaj, 11:51

Może to tylko niewłaściwa tablica wskaźników została założona podczas przekładania stron. Były różnice w okablowaniu przy kostkach do wskaźników.


to również warto spr
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez bejek75 » 13 sie 2013, 17:05

Zamieniłem pompy i problem sam się rozwiązał. Najprostsze rozwiązania czasami są najlepsze. <glupek2> <glupek2> <glupek2> <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Początkujący
 
Od: 24 maja 2009, 20:21
Posty: 12
Auto: Mazda 323 f bj 2000 1,8 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323