Problem z odpaleniem – padnięty rozrusznik

Postprzez jacol134 » 23 lip 2013, 09:46

Witam serdecznie.
Mój problem wygląda następująco.
W sobotę pojechałem sobie z rodzinką na zakupy do Nowego Tomyśl, oddalonego od mojego miasta 25km. Dojechaliśmy bez problemu.

Zgasiłem auto i gdy ponownie chciałem je odpalić to już się nie dało:
-Przekręciłem kluczyk w pozycji ON, kontrolki się zapaliły, a gdy uruchomiłem zapłon rozrusznik nawet nie drgnął i na dodatek cała elektryka się wyłączyła.
Nic nie działało:
-światła, klakson, nawiew tak jakby prądu nie było DZIAŁAŁO tylko podświetlenie stacyjki.
-Musiałem wyciągnąć kluczyk ze stacyjki włożyć go z powrotem i dopiero wtedy pojawiał się prąd i tak w kółko.
-Dodatkowo gdy miałem kluczyk na ON i gdy włączyłem światła prąd też ginął.
-I jeszcze jeden objaw po wyciągnięciu kluczyka blokada kierownicy się NIE włączała, mogłem nią kręcić do woli i nic się nie działo.
-Wcześniej sporadycznie występował problem z kręceniem rozrusznika. Czasami kręcił jakby już nie miał sił ale zawsze odpalał za pierwszym razem.
-Mam również problem z obrotami przy otwieraniu szyb. Gdy szyby otwieram obroty DRASTYCZNIE spadają (nie trochę jak to wszyscy opisują, że tak może być, że to jest normalne), że aż telepie autem, prawie gaśnie.
Nie wiem czy to wszystko jest ze sobą powiązane.

Z holowałem auto do elektryka i zanim go oddałem to wszystko wróciło do normy, auto odpaliło normalnie jakby nigdy nic się nie stało.
-Ale i tak auto zostawiłem w servisie Boscha i na razie nic nie mogą znaleźć, dzisiaj mają sprawdzić rozrusznik. Nie mają pojęcia co to może być.

Czy ktoś ma na to jakieś sensowne wytłumaczenie?
Jak sprawdzić rozrusznik, komputer, immobilizer, bądź stacyjkę?
Czy znacie jakiegoś dobrego elektryka-elektronika woj. Wielkopolskim lub Lubuskim, który by się tym zajął? Najlepiej specjalista od aut japońskich.
Bo normalnie już nie mam sił na tych mechaników. <glupek2>

OSTATNIO MIAŁEM GO U ELEKTRYKA KTÓRY MIAŁ GO PRZEJRZEĆ I PONOĆ Z ELEKTRYKĄ JEST WSZYSTKO W PORZĄDKU.

P.S.
Mam wszytko wymienione na nowe: świece, kable, palec, kopułkę, akumulator, filtr paliwa, oleju, rozrząd, REGENEROWANY APARAT ZAPŁONOWY, bo ostatnio mi padł, szczotki nowe w rozruszniku.
Dajcie jakiegoś fachowca, który umie diagnozować auto, a nie wszystko po kolei w nim wymieniać. Bo jeszcze kilka razy pojadę do tych pseudo mechaników i będę miał Mazdę 626GE z 2013 roku :D
Ostatnio edytowano 31 lip 2013, 21:56 przez jacol134, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez noxes » 23 lip 2013, 17:08

już widzę Jak Ci w serwisie boscha to zrobią. Weź samochód do domu zmien sobie klemy na nowe. Wszystkie połączenia przewodów głównych zasilających odkręc oczyśc papierem spryskaj miedzią w spraju i będzie Ok. Objaw który opisałes to objaw luźnego przewodu lub klemy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MX6-CZARNY » 23 lip 2013, 19:14

Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez szumki44 » 23 lip 2013, 23:37

Noxes dobrze mowi :) ja mialem tak nie raz jak mialem kiepskie klemy :) tyle ze u mnie sie odpinala Masa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez jacol134 » 24 lip 2013, 19:51

Dzisiaj dzwonili z Boscha. postawili diagnoze ze to rozrusznik. cala obudowa ponoc popekana, lozyska do wymiany i jeszcze pare zeczy ale juz nie pamietam co dokladnie. w kazdym badz razie zamowilen nowy poniewaz powiedzieli ze za regeneracje tego zaplace wiecej niz za nowy.
Za pare dni sie odezwe i dam znac, czy mnie w konia nie zrobili.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez jacol134 » 27 lip 2013, 19:14

witam ponownie. dzisiaj odebralem auto. co dobodpalania to narazie chodzi jak nowka. kreci od razu. na razie zadne objawy podane prze ze mnie sie nie ponowily, prucz spadku mocy przy otwieraniu szyb ale ten problem juz mam dlugo i nikt nie u mnie go rozwiazac.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez MX6-CZARNY » 27 lip 2013, 23:00

Zobacz jeszcze jak wyglądają wtyczki od przełączników szyb, czy nie ma wilgoci.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez jacol134 » 28 lip 2013, 10:18

MX6-CZARNY napisał(a):Zobacz jeszcze jak wyglądają wtyczki od przełączników szyb, czy nie ma wilgoci.


Tylko zkad wilgoc sa upaly ze nie daje juz rady. Z tymi szybami to nikt nie wie co to moze byc.
Musze sie przyzwyczaic.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez noxes » 28 lip 2013, 11:46

ustaw sobie obroty bypassem w trybie serwisowym pod obciażenien np światła drogowe+ coś jeszcze np halogeny jak masz.
Jeśli to nie pomoże to ustaw TPSa
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MX6-CZARNY » 28 lip 2013, 20:08

Wilgoć mogła wejść tam wcześniej, a teraz styki zaśniedziały.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Szyna » 29 lip 2013, 17:57

Problem rozwiązany ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez jacol134 » 30 lip 2013, 21:38

Problem nie rozwiązany co do spadku mocy. Bede patrzyl w weekend bo mam tyle roboty ze nie wiem za co sie brac najpierw.
A co do odpalania po wymianie rozrusznika to ideal.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez Szyna » 31 lip 2013, 01:05

W takim razie resztę pytań proszę kierować w odpowiednim wątku.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez jacol134 » 31 lip 2013, 21:55

Szyna napisał(a):

UNREAD_POSTprzez Szyna » dzisiaj, 01:05
W takim razie resztę pytań proszę kierować w odpowiednim wątku.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała

Szyna
Avatar użytkownika
Moderator

Posty: 1633
Od: 20 lut 2008, 21:59
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG



Rozumiem. Dziękuje wszystkim za pomoc.
P.S. Pozwoliłem sobie zmienić temat, bo to nie aku byl padnięty tylko rozrusznik.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6