
Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
U mnie takie jest po wymianie sprzęgła na starej dwumasie 




Ja również jestem po wymianie kompletu na regenerowany z AVANTI i polecam z czystym sumieniem.
Co prawda przejechałem dopiero z 1000 km, ale sprzęgło działa jak nowe
wolałem wydać ponad 2000 zł na wakacje niż na koło 2M

Co prawda przejechałem dopiero z 1000 km, ale sprzęgło działa jak nowe
wolałem wydać ponad 2000 zł na wakacje niż na koło 2M
- Od: 30 maja 2012, 23:10
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 136 KM kombi
A jest tu ktoś kto ma regenerowane już od jakiegoś dłuższego czasu i może się pochwalić? 
Bo też się zastanawiam. Pada sprzęgło z 2m i w miarę do końca roku wypadało by się tym zająć. Z moimi przebiegami rzędu max 15000 rocznie raczej nie opłaca się wymieniać na nowe za 4000zł... Tymbardziej że jest jeszcze trochę rzeczy do roboty
Więc w grę wchodzi albo regeneracja ze sprzęgłem albo zmiana na benzynę+lpg co wiąże się ze żmudnym procesem sprzedaży i jeszcze gorszym procesem poszukiwania sensownego auta
Bo też się zastanawiam. Pada sprzęgło z 2m i w miarę do końca roku wypadało by się tym zająć. Z moimi przebiegami rzędu max 15000 rocznie raczej nie opłaca się wymieniać na nowe za 4000zł... Tymbardziej że jest jeszcze trochę rzeczy do roboty
Więc w grę wchodzi albo regeneracja ze sprzęgłem albo zmiana na benzynę+lpg co wiąże się ze żmudnym procesem sprzedaży i jeszcze gorszym procesem poszukiwania sensownego auta
rdy napisał(a):A jest tu ktoś kto ma regenerowane już od jakiegoś dłuższego czasu i może się pochwalić?
Nie ja, ale raczej pójdę w ślady kolegi arkades. Przebieg jak na razie 212k, tylko po wymianie sprzęgła, bo 2M jest w stanie dobrym, jak określił mechanik. Teraz jeszcze na nim pojeżdżę, a później można zregenerować i na takim sprzedać, na pewno ja i kolejny właściciel pojeździmy na nim jeszcze.



moje koło 2M z AVANTI śmiga już z 5 miesięcy... no i cóż... śmiga sobie bez zarzutu.... co do wkładania sztywnych kół – mojemu koledze objawy po założeniu sztywnego koła pojawiły się po 80 tys. km... strasznie szarpie przy ruszaniu... jakby nie było opinie na ten temat i tak będą zawsze podzielone.... poczekajmy aż nowe 2Mki stanieją o połowę i ludzie przestaną już wtedy kombinować:)
dziś tj. 20.06.2014 koło 2M nadal pracuje bez zarzutu.. na blacie 310tys.
dziś tj. 20.06.2014 koło 2M nadal pracuje bez zarzutu.. na blacie 310tys.
Ostatnio edytowano 20 cze 2014, 10:58 przez tomurro, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 kwi 2010, 19:01
- Posty: 15
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 121KM 2003
Mandey napisał(a):Moja ma ponad 210 tys. I dwumasa do wymiany/regeneracji. Ze względu na to, że Madzia za ok. rok, max. 2 niestety zostanie sprzedana wstępnie zdecydowałem się na regenerację dwumasy. Pisałem już w regionalnym, to tutaj też zapytam.
Czy może ktoś polecić mechanika lub warsztat na śląsku zajmujący się regeneracją dwumasy?
Od pewnego mechanika samochodowego z Piastowa (pod Warszawą), człowieka, który nie miał prawdopodobnie wtedy żadnego interesu w reklamowaniu ludzi z Poznania (od regeneracji kół dwumasowych), dowiedziałem się właśnie o nich. Dodał, że jest to jedyny fachowy zakład tego typu w Polsce – mają odpowiednie maszyny, zajmują się tym profesjonalnie od wielu lat, inni to podróbki...uległem http://www.sprzeglo-service.pl/ .Posłałem tam swoje –(tarcza, sprzęgło, docisk)-dostałem po 3 dniach od wysyłki z powrotem, koszt 1200pln+ wysyłka za pobraniem 58 pln
Dopisano 8 sie 2013, 11:08:
Leoo napisał(a):zigu18 napisał(a):Może i sprzęgło będzie służyło latami tylko żebyś nie musiał zaraz skrzyni biegów zmieniać
Może należałoby inaczej sformułować pytanie: czy ktoś po zamianie 2M na 1M zmuszony był naprawiać (wymieniać) skrzynię, przeguby łożyska itd?
Sam jestem ciekaw.
Generalnie im mniej cylindrów posiada silnik, tym trudniejsze jest płynne przejęcie jego momentu obrotowego i tym masywniejsze musi być koło zamachowe żeby utrzymać obroty jałowe na niskim poziomie. Silniki Diesla budowane są od dziesięcioleci, jednak koła 2M zaczęto stosować na szerszą skalę w ostatnich latach.
Jeśli przyjrzeć się bliżej konstrukcji 2M, to okazuje się, że mamy do czynienia z elementem tymczasowym, podobnie jak rolki napinacza czy pompa wody. Wszystko przez brak ciągłego smarowania. Na dodatek znajdują się w nim elementy cierne, ograniczniki oraz sprężyny, które w naturalny sposób ulegają zużyciu. Z kolei analizując pracę koła 2M można dostrzec kolejno trzy wirujące masy:
A – sprzężona na stałe z wałem silnika,
B – część sprężyście skrętna wraz z dociskiem sprzęgła,
C – tarcza sprzęgła na sztywno połączona z wałkiem skrzyni biegów.
Przed zasprzęgleniem "pracuje" praktycznie tylko część A natomiast energia drgań skrętnych zamieniana jest na ciepło w sprężynach 2M. Po zasprzęgleniu elementy B i C zespalają się stanowiąc dużą inercję po stronie skrzyni biegów. Jak to działa – możemy znaleźć w sieci na wielu efektownych symulacjach. Należy tutaj zauważyć, że niezależnie od stanu sprzęgła, wał silnika nigdy nie "odczuje" inercji elementów B i C. Nie znam dokładnie rozkładu mas koła 2M ale jeśli założymy że A – 50%, B – 40% i C – 10% i zamiast koła 2M zastosujemy 1M, w którym masy A i B stanowią jedną całość, to z punktu widzenia wału silnika jest to znacznie lepsza opcja. Będzie on znacznie płynniej pracował na jałowych obrotach, bo choć waga koła nie zmieniła się, to jednak inercja zwiększyła się o 40%. Idąc dalej – jeśli zwiększyła się inercja koła zamachowego, to siłą rzeczy spadły drgania skrętne wału. Na drodze momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią pozostało sprzęgło, które po zasprzęgleniu dołoży ostatnie 10% do masy koła 1M i na koniec sprężyny amortyzujące, te i tak zmniejszone drgania skrętne.
Pozwolę sobie nie wyciągać wniosków, może inni Koledzy mnie wyręczą?
Ciekawie napisane – pytanie -tylko proszę nie obrażać, czy kolega jest wykształcony w temacie, w sensie inżynieria, czy to tylko dywagacje amatorskie?

Dopisano 8 sie 2013, 12:15:
dobrzyn22 napisał(a):ale M6 tam nie ma
Przed chwilą tam dzwoniłem. Zestawów z kołem jednomasowym do M6 nie ma i nie będzie – tak opowiedział Pan z obsługi klienta. Padają skrzynie biegów. Dziękuję.

- Od: 6 lip 2013, 23:15
- Posty: 7
- Skąd: okolice Wawy
- Auto: mazda 6,2003, GG, CiTD 2.0, 121KM, 89kW
paulou napisał(a):Ciekawie napisane – pytanie -tylko proszę nie obrażać, czy kolega jest wykształcony w temacie, w sensie inżynieria, czy to tylko dywagacje amatorskie?
Czysto amatorskie – nie jestem kształcony w żadnej dziedzinie. Chętnie spojrzał bym na obliczenia, choćby szacunkowe, kogoś po sprzęcie.
Od serwisu nigdy nie usłyszymy "Tak kupujcie sobie tańsze o połowę i całkowicie niezawodne części zapasowe" bo to będzie "strzał w stopę" – nie oto chodzi w tym biznesie, jak i w każdym innym.
Po zamianie koła 2M na 1M newralgicznym staje się dobór sprężyn tarczy sprzęgła. Tu można popełnić błąd, który spowoduje awarię skrzyni.
paulou napisał(a):...
Przed chwilą tam dzwoniłem. Zestawów z kołem jednomasowym do M6 nie ma i nie będzie – tak opowiedział Pan z obsługi klienta. Padają skrzynie biegów. Dziękuję.
nie jest to prawda.
kolo zamachowe bez 2 M do jednostki RF5C moze dostac i ten element nie powinnen wywolywac uszkodzen skrzyni w normalnym warunkach eksplatacyjnych.
Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Z tym smokiem to mechanik wyjaśnił mi, że wszystko zależy z jakiego stopu zbudowany jest wał, czy się w trakcie pracy wykrusza, czy nie...ten krusz zapycha smok olejowy. Tak to zrozumiałem.
paulou napisał(a):Mandey napisał(a):Moja ma ponad 210 tys. I dwumasa do wymiany/regeneracji. Ze względu na to, że Madzia za ok. rok, max. 2 niestety zostanie sprzedana wstępnie zdecydowałem się na regenerację dwumasy. Pisałem już w regionalnym, to tutaj też zapytam.
Czy może ktoś polecić mechanika lub warsztat na śląsku zajmujący się regeneracją dwumasy?
Od pewnego mechanika samochodowego z Piastowa (pod Warszawą), człowieka, który nie miał prawdopodobnie wtedy żadnego interesu w reklamowaniu ludzi z Poznania (od regeneracji kół dwumasowych), dowiedziałem się właśnie o nich. Dodał, że jest to jedyny fachowy zakład tego typu w Polsce – mają odpowiednie maszyny, zajmują się tym profesjonalnie od wielu lat, inni to podróbki...uległem http://www.sprzeglo-service.pl/ .Posłałem tam swoje –(tarcza, sprzęgło, docisk)-dostałem po 3 dniach od wysyłki z powrotem, koszt 1200pln+ wysyłka za pobraniem 58 pln(sporo jak za przesyłkę co?) łożysko trzeba kupić nowe we własnym zakresie do zestawu po regeneracji – do montażu. Gwarancja jest na 12 mieś. Ile pojeżdżę ? Nie wiem. Acha auto kupiłem w 2008 – najechane miało 210 tyś – dwumasa padła przy stanie 290 tyś. – teraz pora zatroszczyć się o wtryski itd...acha...smok olejowy był czysty (oleju nie wymieniałem od 2 lat...wiem zgroza,ale kryzys...). Z tym smokiem to mechanik wyjaśnił mi, że wszystko zależy z jakiego stopu zbudowany jest wał, czy się w trakcie pracy wykrusza, czy nie...ten krusz zapycha smok olejowy. Tak to zrozumiałem.
Dopisano 8 sie 2013, 11:08:Leoo napisał(a):zigu18 napisał(a):Może i sprzęgło będzie służyło latami tylko żebyś nie musiał zaraz skrzyni biegów zmieniać
Może należałoby inaczej sformułować pytanie: czy ktoś po zamianie 2M na 1M zmuszony był naprawiać (wymieniać) skrzynię, przeguby łożyska itd?
Sam jestem ciekaw.
Generalnie im mniej cylindrów posiada silnik, tym trudniejsze jest płynne przejęcie jego momentu obrotowego i tym masywniejsze musi być koło zamachowe żeby utrzymać obroty jałowe na niskim poziomie. Silniki Diesla budowane są od dziesięcioleci, jednak koła 2M zaczęto stosować na szerszą skalę w ostatnich latach.
Jeśli przyjrzeć się bliżej konstrukcji 2M, to okazuje się, że mamy do czynienia z elementem tymczasowym, podobnie jak rolki napinacza czy pompa wody. Wszystko przez brak ciągłego smarowania. Na dodatek znajdują się w nim elementy cierne, ograniczniki oraz sprężyny, które w naturalny sposób ulegają zużyciu. Z kolei analizując pracę koła 2M można dostrzec kolejno trzy wirujące masy:
A – sprzężona na stałe z wałem silnika,
B – część sprężyście skrętna wraz z dociskiem sprzęgła,
C – tarcza sprzęgła na sztywno połączona z wałkiem skrzyni biegów.
Przed zasprzęgleniem "pracuje" praktycznie tylko część A natomiast energia drgań skrętnych zamieniana jest na ciepło w sprężynach 2M. Po zasprzęgleniu elementy B i C zespalają się stanowiąc dużą inercję po stronie skrzyni biegów. Jak to działa – możemy znaleźć w sieci na wielu efektownych symulacjach. Należy tutaj zauważyć, że niezależnie od stanu sprzęgła, wał silnika nigdy nie "odczuje" inercji elementów B i C. Nie znam dokładnie rozkładu mas koła 2M ale jeśli założymy że A – 50%, B – 40% i C – 10% i zamiast koła 2M zastosujemy 1M, w którym masy A i B stanowią jedną całość, to z punktu widzenia wału silnika jest to znacznie lepsza opcja. Będzie on znacznie płynniej pracował na jałowych obrotach, bo choć waga koła nie zmieniła się, to jednak inercja zwiększyła się o 40%. Idąc dalej – jeśli zwiększyła się inercja koła zamachowego, to siłą rzeczy spadły drgania skrętne wału. Na drodze momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią pozostało sprzęgło, które po zasprzęgleniu dołoży ostatnie 10% do masy koła 1M i na koniec sprężyny amortyzujące, te i tak zmniejszone drgania skrętne.
Pozwolę sobie nie wyciągać wniosków, może inni Koledzy mnie wyręczą?
Ciekawie napisane – pytanie -tylko proszę nie obrażać, czy kolega jest wykształcony w temacie, w sensie inżynieria, czy to tylko dywagacje amatorskie?
Dopisano 8 sie 2013, 12:15:dobrzyn22 napisał(a):ale M6 tam nie ma
Przed chwilą tam dzwoniłem. Zestawów z kołem jednomasowym do M6 nie ma i nie będzie – tak opowiedział Pan z obsługi klienta. Padają skrzynie biegów. Dziękuję.
Remonty kapitalne diesli mazda 5,6, MPV.Wszystkie części silnikowe RF5C RF7J
- Od: 1 sty 2013, 14:21
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 RF5C 2004'
paulou napisał(a):Z tym smokiem to mechanik wyjaśnił mi, że wszystko zależy z jakiego stopu zbudowany jest wał, czy się w trakcie pracy wykrusza, czy nie...ten krusz zapycha smok olejowy. Tak to zrozumiałem.
Możliwe, że Ci dobrze wyjaśnił, ale problem zapychania się smoka olejowego w silniku 2.0 mazdy wynika z czego innego. Sprawa podkładek pod wtryskami została bardzo dokładnie opisana i – właściwie – rozwiązana już przez forum. Podkładki są dostępne albo na forum (przynajmniej w dwóch sklepach prowadzonych przez ludzi z forum) lub w serwisach. Przestrzegam przed podkładkami bosha o podobnych wymiarach, które wypalają się bardzo szybko, bo nie centrują prawidłowo wtrysku...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Piotr Bydgoszcz napisał(a):Z tym smokiem to mechanik wyjaśnił mi, że wszystko zależy z jakiego stopu zbudowany jest wał, czy się w trakcie pracy wykrusza, czy nie...ten krusz zapycha smok olejowy. Tak to zrozumiałem.paulou napisał(a):....
KOMPLETNA bzdura
jaki wal sie w trakcie pracy sie wykrusza!????????
no chyba ze jest z betony nieodpornego na wibracje
w sumie na takie opowiesci mechanika moja reakcja byla by jedna, ale nie czas ze tu te czynnosci opisywac.
pozdr.
Ex.-klubowicz
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Niestety po 224kkm chyba oryginalnego przebiegu nadeszła chwila podjęcia trudnej decyzji o wymianie sprzęgła i 2-masy na nowe bądź regenerowane. Madzia coraz bardziej drży przy ruszaniu, coraz trudniej płynnie zmieniać biegi, które na dodatek właściwie wszystkie "chaczą", sprzęgło "bierze" na samej górze (wcześniej było już regulowane), a do wciśnięcia go niedługo będę potrzebował jakiegoś siłownika. Łożysko też już dosyć głośno daje znać o sobie
Madzią zamierzam pojeździć jeszcze z rok,czyli 20-30kkm (oczywiście jeśli ruda nie zje jej do kości
)
i stąd mój dylemat.
Pytam więc użytkowników regenerowanych gratów jak zachowują się po przebiegu powiedzmy 30kkm.
Niestety po 224kkm chyba oryginalnego przebiegu nadeszła chwila podjęcia trudnej decyzji o wymianie sprzęgła i 2-masy na nowe bądź regenerowane. Madzia coraz bardziej drży przy ruszaniu, coraz trudniej płynnie zmieniać biegi, które na dodatek właściwie wszystkie "chaczą", sprzęgło "bierze" na samej górze (wcześniej było już regulowane), a do wciśnięcia go niedługo będę potrzebował jakiegoś siłownika. Łożysko też już dosyć głośno daje znać o sobie
Madzią zamierzam pojeździć jeszcze z rok,czyli 20-30kkm (oczywiście jeśli ruda nie zje jej do kości
i stąd mój dylemat.
Pytam więc użytkowników regenerowanych gratów jak zachowują się po przebiegu powiedzmy 30kkm.
- Od: 15 lip 2011, 19:09
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 3 2.0 SkyENERGY 2014
była
Mazda 6 2.0 Diesel 121kM 2005
Wojek napisał(a):...
Pytam więc użytkowników regenerowanych gratów jak zachowują się po przebiegu powiedzmy 30kkm.
jest kilka postow, ze to sie nie udajne....

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A i znowu czytałem kilka postów że ludzie zrobili na tym 50000 i było spoko...
ile ludzi tyle opinii, jak sprzedajesz to mało ryzykujesz, ewentualnie wkopiesz przyszłego właściciela
ile ludzi tyle opinii, jak sprzedajesz to mało ryzykujesz, ewentualnie wkopiesz przyszłego właściciela
Ostatnio edytowano 13 mar 2014, 22:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Ja sie wyleczyłem z regenerowanych kół 2m po tym jak a A klasie musiałem płacić dwa razy za wymianę bo regenerowane koło wytrzymało 2tys km natomiast drugie wymienione na gwarancji narazie ma 15tys i jakoś się trzyma. Czas i koszty jakie poszły na te wymiany i regeneracje = nowe koło
- Od: 19 sty 2014, 14:19
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2004r 2.0d 136km
przy zakupie regenerowanego 2M powinno sie ocekiwac poza gwarancami, przyrzeczenia pisemnego o pokryciu wszystkich kosztow ponownej wymiany, jesli ta regeneracja im nie uda sie, na min. ok. 30.-50 tys km.
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, Panowie mam takie pytanie ;
Przebieg 120 tys
Diesel 2.0 136 km
Objawów dwumasa nie zauważyłem, natomiast sprzęgło padło mi totalnie. Ja Mazdzie gaz obroty w górę auto prawie stoi.. nie zbiera nic a nic...
Moje pytanie jest takie czy wymieniać samo sprzęgło czy razem z 2M ? Co mechanik inna opinia – jedni twierdzą że robienie sprzęgła bez 2M to głupota, inni mówią – zrób sprzęgło 2M do 200 tys powinna wytrzymać itd... jestem już głupi w temacie. Bardzo proszę o Wasze opinie
Przebieg 120 tys
Diesel 2.0 136 km
Objawów dwumasa nie zauważyłem, natomiast sprzęgło padło mi totalnie. Ja Mazdzie gaz obroty w górę auto prawie stoi.. nie zbiera nic a nic...
Moje pytanie jest takie czy wymieniać samo sprzęgło czy razem z 2M ? Co mechanik inna opinia – jedni twierdzą że robienie sprzęgła bez 2M to głupota, inni mówią – zrób sprzęgło 2M do 200 tys powinna wytrzymać itd... jestem już głupi w temacie. Bardzo proszę o Wasze opinie
wiele wyjasni sprawe jak zdemontujesz 2 mas..
jego wyeksplatowanie/ jego luzy decyduja o jego losach..
E.
jego wyeksplatowanie/ jego luzy decyduja o jego losach..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6