DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez xANDy » 4 gru 2011, 22:09

Diesel Hondy 2.2 może i jest niezawodny, ale... bardzo mułowaty i dość paliwożerny jak na swoją moc. Jest to silnik zaprojektowany całkowicie przez hondę, ale nie jest przez nich produkowany :) Honda zamówiła go w Isuzu. Nowsze wydania tego motoru mają dpf, który skutecznie zmula i tak średnio żwawe źrebaki.

Silnik 1,9 montowany w autach typu: fiat, alfa, lancia, peugeot*, citroen*, opel to ta sama jednostka, bardzo ciekawy motorek z jednym felerem – krztusi się na naprawdę niskich obrotach (wersja 16V potrafi zdechnąć i szarpnąć całym pojazdem) co odbija się na... szybszym zużyciu sprzęgła.
(* – inna elektronika i czasem inne wtryski – czytaj bardziej awaryjne)
Moce podstawowe 8V-120km, 16V-150KM albo troszkę więcej.

Silnik 1,7 – Honda, Opel – to ponoć ten sam motor, ale pierwszy produkowany przez Isuzu a drugi na Węgrzech. Niestety węgierskie denso nie jest w stanie dogonić oryginału. Silnik sprawny, dobry i w wersji japońskiej bezproblematyczny; w europejskich jednostkach ulegają zużyciu szybciej elementy wtryskowe (wtryski i pompa, zawór SCV)

silnik 1.6 montowany w fiatach (i pochodnych), w pojazdach koncernu PSA, focusie, mazdach 3, kia, hyundai itp. to motor PSA, bardzo udana jednostka o mocach od 90 do 144 koni, są wersje z dpf'em (zarówno pierwszej generacji, suchym i mokrym), właściwie nie sprawia większych problemów (poza peugeotami, którym wypadało koło dwumasowe wraz z obudową skrzyni biegów w czasie jazdy przy dystansach 30-50kkm).

diesel subaru – boxer – adaptacja benzyniaka do wymogów rynku. Sam motor średnio udany, największe problemy są z kołem dwumasowym ponieważ boxer (konstrukcja samego silnika) pozwala na jeżdżenie na niskich obrotach przy sporym momencie obrotowym (np. 1200 rpm) co powoduje poważne przeciążenie tego elementu – stąd jego koszmarna żywotność. Silnik zbiera dość... skrajne opinie. Poza tym to młoda jednostka i rzadka więc mało jest rzetelnych danych eksploatacyjnych.

Silniki 1,5; 1,9 dCi produkcji renault – zależy od sztuki, ale bardzo awaryjne – wtryski i sprężarki żywotnością często nie dorównują oponom... choć bywają wyjątki

2,2 dCi – silnik nissana przerobiony przez renault z bardzo kiepskim skutkiem – ale o tym było dość sporo powyżej.

To tak mniej więcej najważniejsze
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hubix » 5 gru 2011, 00:36

Nie spotkałem Diesla produkcji koncernu PSA który by był kiepski.

1,5D montowany w AX, 106, SAXO, Micra. Prawie 60 koni, zapewnia niezłą dynamikę, spalanie około 4L. Przy tym niezawodność.

1,9D – chyba najlepszy diesel wolnossący w swojej kadencji. Jeździ na wszystkim, odporny na zaniedbania eksploatacyjne, pali w największe mrozy

1,9 TD – rozwinięcie silnika 1,9D. Jak na lata 80 niesamowita moc i moment obrotowy

Rodzina 2.0 HDI 0 Bardzo dobre motory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez xANDy » 7 gru 2011, 22:18

Rodzina 2.0 HDI 0 Bardzo dobre motory

Hmmmmm HDi 2.0 montowane i produkowane przez peugeota to wielki koszmar. Głowica nie pasuje do bloku silnika, wtryski wymagają często wymiany albo mechanicznego czyszczenia, rzadko dają się wyjąć bez zdejmowania głowicy, zapiekają się świece żarowe (bez zdjęcia głowicy są często niewymienne), sama głowica lubi pękać...

Ten motor wstawiano do Suzuki Vitara i pochodnych w latach chyba 2000-2004 – i był największą porażką. Montowany później ddis 1,9 od renault był extremalnie rewelacyjny przy nim (osiągi, hałas, koszty obsługi, wytrzymałość).

PS. najbardziej niezawodnym silnikiem montowanym w vitarach był mazdowski RF z konwencjonalną turbiną – osiemdziesiąc kilka koni. Przy tej masie auta za słaby, ale posiada ponadnaturalną wytrzymałość.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 7 gru 2011, 23:55

xANDy napisał(a):Hmmmmm HDi 2.0 montowane i produkowane przez peugeota to wielki koszmar


W kwestii francuskich silników Kolegi Hubix ;) nie przegadasz :P ;)

Zgodzę się – stare francuskie diesle wolnossące i te z T były żywotne, względnie ciche i ekonomiczne <spoko> z nowszymi nie jest tak słodko, a już na pewno w egzemplarzach z BSI.

xANDy napisał(a):. najbardziej niezawodnym silnikiem montowanym w vitarach był mazdowski RF z konwencjonalną turbiną – osiemdziesiąc kilka koni. Przy tej masie auta za słaby, ale posiada ponadnaturalną wytrzymałość.


Dokładnie – RF7 z turbo ale nie CX tylko właśnie konwencjonalną – i jakoś tutaj problem z cylindrami nie występował a mogłeś z niego zrobić 100KM –>

P.S
Dodaj jeszcze – przez Citroena, bo to to samo często.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez prezes83 » 11 lip 2013, 09:03

Trochę odgrzeję...
Czy i jakie macie doświadczenia z silnikiem 1.5 dCi ( 101KM) ? A dokładnie w zestawieniu z Renault Scenic II.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez brii » 11 lip 2013, 09:51

W Clio daje radę, do Scenica chyba będzie trochę za mały...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez prezes83 » 11 lip 2013, 09:55

Autko nie dla mnie, a dla rodziny, więc aspekty dynamiczne mnie mniej interesują... Bardziej chodzi o awaryjność ( aktualny przebieg 180tys km).
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez brii » 11 lip 2013, 10:30

Przy używanym dieslu awaryjność to loteria... Jak był zadbany, dobrze eksploatowany i znana jest jego historia to jeszcze z 70 000km powinien polatać bez większych nakładów, jak nie to lepiej szukać benzyny.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez xANDy » 11 lip 2013, 13:00

1,5 dCi był w wersji 82km jeśli dobrze pamiętam. Tam były notoryczne problemy z wtryskami albo pompą ciśnienia, która waliła opiłkami w przewody. Wersja 101. konna właściwie różni się chyba ciśnieniem wtrysku i turbiną. Reszta pozostała więc... sam sobie dopowiedz.

Do clio się nadaje, ale co scenica – jak pisał powyżej kolega, po prostu za mały, brakuje mu pary po prostu. Konie to nie wszystko, to takiego grzmota trzeba mieć jeszcze moment. Moc masz na wysokich obrotach (powyżej 3krpm) a to idzie w spalanie i spalanie generalnie jak benzyna.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez brii » 11 lip 2013, 13:18

xANDy napisał(a):1,5 dCi był w wersji 82km jeśli dobrze pamiętam. Tam były notoryczne problemy z wtryskami albo pompą ciśnienia, która waliła opiłkami w przewody. Wersja 101. konna właściwie różni się chyba ciśnieniem wtrysku i turbiną. Reszta pozostała więc... sam sobie dopowiedz.

1.5dCi były w wersjach od 65 do 110KM, w Scenicu były 82 i 105KM.
Co do awaryjności – jeszcze raz piszę – zależy jak trafisz – lamenty na awaryjność wygłaszają Ci którzy kupili okazje, reszta nie zagląda na fora motoryzacyjne bo nie ma po co. Patrząc na to co jest na sprzedaż to wychodzi na to, że bezpieczniej kupić coś na PB.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Fans » 20 lip 2013, 13:10

W sprawie silników dCi to ja też coś dorzucę. Właśnie mija 4 rok odkąd użytkowany w mojej rodzinie, a od pół roku przeze mnie silniczek 2.2 dCi w nissan-ie x-trail-u. Przez ten okres silnik pokonał około 100 tyś. Póki co wszystko bezproblemowo. Wszystko zależy jak się trafi, jak jest okazja to się później narzeka.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez Barthez » 20 lip 2013, 17:46

A co w tym silniku jest francuskie oprócz liter na klapie bagażnika? ;) Przecież silnik ten pamięta czasy samurajów – np. Musashi miał taki w rikszy ;)
W Xie 2.0 dci jest od renówek – i na niego mniej narzekają niż na 2.2 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Hubix » 20 lip 2013, 19:46

1,9 dCi – Francuski kupowaty silnik
2,0 dCi – Poprawiony, przerobiony 1,9 dCi który już jest OK
2,2 dCi – Największa kupa wyprodukowana przez Nissana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Barthez » 20 lip 2013, 21:27

Hubix napisał(a):2,2 dCi – Największa kupa wyprodukowana przez Nissana

czemu? miałeś?
ludzie mają i sobie chwalą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez brii » 21 lip 2013, 19:38

Hubix napisał(a):2,2 dCi – Największa kupa wyprodukowana przez Nissana

Tyle różnych rzeczy już słyszałem i czytałem o tym silniku, że praktycznie wszystko wydaje mi się być legendą. Nie wiem w końcu ile wspólnego mają ze sobą wersje z Nissana z wersjami z Renaulta ale wiem, że jak ktoś kupił samochód z trzeciej ręki (w dobrej cenie) to zazwyczaj chciał popełnić samobójstwo (tyczy się to praktycznie wszystkich silników common raili ;))
Jak się tych silników specjalnie nie katuje i przyzwoicie serwisuje (nie trzeba na nie chuchać i dmuchać) to robią po 300 000km bez żadnych problemów. Ile więcej zrobią nie wiem, bo póki co tyle mają nalatane egzemplarze które znam.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Hubix » 22 lip 2013, 07:14

Barthez napisał(a):
Hubix napisał(a):2,2 dCi – Największa kupa wyprodukowana przez Nissana

czemu? miałeś?
ludzie mają i sobie chwalą...


Nie miałem. To co napisałem wiem jedynie z opinii użytkowników internetu.

Fakt ten może potwierdzić to iż motor 2,2 D był najkrócej montowanym silnikiem w Lagunie. W lagunie III całkowicie z niego zrezygnowano.

2.2 dCI były dwa rodzaje. Nie wiem czym się różniły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez brii » 22 lip 2013, 08:35

Hubix napisał(a):Nie miałem. To co napisałem wiem jedynie z opinii użytkowników internetu.

Wg. opinii z Internetu w Mazda 6 rdzewieją nawet szyby a silniki diesla mają opcję automatycznego przekręcania panewek po otwarciu drzwi ;)

Hubix napisał(a):Fakt ten może potwierdzić to iż motor 2,2 D był najkrócej montowanym silnikiem w Lagunie. W lagunie III całkowicie z niego zrezygnowano.

Wycofano ten silnik kiedy udało się wycisnąć z 1.9/2.0 te same osiągi. Nie było sensu go dalej montować by był cenowo niekonkurencyjny (wyższa akcyza powyżej 2.0, wyższe stawki ubezpieczeń).

Hubix napisał(a):2.2 dCI były dwa rodzaje. Nie wiem czym się różniły.

Czym się różniły poza mocą i opcją FAP/bez FAP też nie wiem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Barthez » 22 lip 2013, 20:23

Hubix napisał(a):Fakt ten może potwierdzić to iż motor 2,2 D był najkrócej montowanym silnikiem w Lagunie.

silnik 2.2 z laguny z silnikiem 2.2 z nissana różnią się: wtryskami, turbiną, sterowaniem, oprogramowaniem, elektryką, pompą, przepływką i rozrządem (łańcuch nysa – pasek renia) :P
Wspólny jest blok (możliwe, że korby i tłoki – tego nie jestem pewny) a to akurat jest raczej mało awaryjne.
Nie spotkałem się z opinią aby primery, tino i Xtraile były królami lawet... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez zigu18 » 23 lip 2013, 12:45

Królowa jest tylko jedna Laguna :-P

Wysłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez Hubix » 27 lip 2013, 03:48

Patrząc na dane Laguna z silnikiem 2,2 dCi nie wiele się różni od 1,9 dCi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto