Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady
Dlatego kilka postów wcześniej postanowiłem podsumować jakie modele akumulatorów najczęsciej ludzie dobierają do naszych BK w dieslu i opisałem jak ewentualnie podratować lub profilaktycznie zadbac o ten co jeszcze mamy. O sprzątaniu w naszym dziale słyszałem jeszcze na jesieni, teraz powstały osobne działy ale na tym się chyba skończyło zamiatanie. Oczywiście samo się nie zrobi tak jak podsumowanie działu o olejach itp. Część możemy odwalić my, najzwyklejsi użytkownicy, ale znaczna część po stronie moderatorów.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dziś na zasłużoną emeryturę po 7latach poszedł oryginał Panasonic jego miejsce zajął Bosch S4 026 – 70Ah 630A chciałem warte E23 70Ah 630A (bo jest tańsza poza tym to ten sam aku różnica naklejek ale niestety nie mieli) Panasonic w tamtym roku w zimie już miał chwile słabości raz nie odpalił innym razem z wielkim trudem. Kilkakrotnie był reanimowany prostownikiem żeby miał dość sił zapalać i tak wytrzymał kolejny rok. Pewnie do zimy by jeszcze posłużył jednak znowu idą przymrozki w nocy prognozują do -12 więc nie chce mieć niespodzianki.
Jego wynik to 7 lat i 200tyś km oraz niezliczona ilość odpaleń silnika.
Różnica pomiędzy starym a nowym stary kręcił ociężale 2-3 obroty silnikiem i zapalał. Nowy 2 obroty silnik zapala i sprawia wrażenie że chce wyrwać z pod maski rozrusznik więc różnica od razu zauważalna.
Jego wynik to 7 lat i 200tyś km oraz niezliczona ilość odpaleń silnika.
Różnica pomiędzy starym a nowym stary kręcił ociężale 2-3 obroty silnikiem i zapalał. Nowy 2 obroty silnik zapala i sprawia wrażenie że chce wyrwać z pod maski rozrusznik więc różnica od razu zauważalna.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Nie chce mi się tego wszystkiego czytać bo 80% to o dieslu. Chce akumulator do 300zł. Czy do 1.6 w benzynie takie coś będzie dobrze:
Akumulator VARTA BLUE DYNAMIC D59
Pojemność akumulatora [Ah] 60
Prąd rozruchu akumulatora [A] 540
czy za duża pojemność i prąd rozruchowy?
Akumulator VARTA BLUE DYNAMIC D59
Pojemność akumulatora [Ah] 60
Prąd rozruchu akumulatora [A] 540
czy za duża pojemność i prąd rozruchowy?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
tradeitdamn napisał(a):czy za duża pojemność i prąd rozruchowy?
Wyższy niż standard ale może być.
Tu masz do Twojego auta, aż 4 modele.
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/se ... type=17669
Gdyby ktoś miał jakiekolwiek wątpliwości czy VARTA Blue Dynamic D47 = Bosch S4 S4024 (0.092.S40.240) pasują do Mazdy 3 to mam nadzieje że zdjęcia poniżej rozwieją wszelkie wątpliwości.
Widok z góry:

Widok z boku:

I żadna tam Varta D59 czy też Bosch Bosch S4 S4040 (0 092 S40 040) jak podaje każdy konfigurator – bo są za niskie i obejma od góry nie dostaje.
Widok z góry:

Widok z boku:

I żadna tam Varta D59 czy też Bosch Bosch S4 S4040 (0 092 S40 040) jak podaje każdy konfigurator – bo są za niskie i obejma od góry nie dostaje.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
jedyny sposób na niski akumulator jest taki że trzeba klapeczkę drewnianą umieścić między obejmą a akumulatorem, sam tak mam i problemów żadnych nie odnotowałem.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Jako ,że Centra mnie zawiodła chyba będzie Varta co powiecie o
http://allegro.pl/akumulator-varta-blue ... 97115.html

dzux napisał(a):dobry wybór sam zamontowałem taki zimą wszystko hula jak należy
Tak Centra Furura też hulała 2.5 roku i nagle padła bez ostrzeżenia
W sumie kupiłem Boscha S 4 024 za 285 zł .pasuje idealnie .
U sprzedawcy jeszcze raz pełen test ukł. elektr.
rozrusznik pobiera 320-350 A
prąd ładowania 3.5-4 A
napięcie ładowania 14.0-14.2 V
pobór w "spoczynku " przez auto 0.01-002 A
sumując auto NIE zepsuło p....j Centry
U sprzedawcy jeszcze raz pełen test ukł. elektr.
rozrusznik pobiera 320-350 A
prąd ładowania 3.5-4 A
napięcie ładowania 14.0-14.2 V
pobór w "spoczynku " przez auto 0.01-002 A
sumując auto NIE zepsuło p....j Centry
Mam pytanie w mojej madzi siedzi 50D20L, z tego co się orientuję to chyba Panasonic, w necie nie mogę wyszukać jego parametrów, wyrzuca Yuchase, jakie są parametry fabrycznej baterii ? Wiele osób poleca Warte D47 ale w porównaniu z tą Yuchasą ma wyższe parametry.
krzysM3BK napisał(a):wyrzuca Yuchase
Yuasa
http://yuasa-battery.pl/pdf/professional.pdf
Ja właśnie na taki zmieniłem z panasonica.
http://www.markoweakumulatory.pl/go/_in ... b82820509e
krzysM3BK napisał(a):Rozumiem że szukanie Panasonika "Made in Japan" jest skazane na porażkę ? Czy komuś udało się kupić ?
Z tego co się szukałem widziałem tylko "Made i Taiwan"
Z akumulatorami masakra jest po-prostu. Ja właśnie jestem po zmianie akumulatora na centra futura 53Ah 540A rozruchowego i z czystym sumieniem jestem zadowolony. Plus jest taki że gwarancja to 36 m-cy . Jedyny problem to jego wysokość od oryginału jest o 1 cm niższy ale problem profesjonalnie rozwiązany pozdrawiam
- Od: 15 lis 2012, 23:51
- Posty: 84
- Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r
No właśnie o pojemność się rozchodzi powinno być 50Ah i 400A. Użytkuję wóz zazwyczaj na krótkich dystansach i obawiam się iż zbyt duża pojemność będzie skutkowała chronicznym niedoładowaniem baterii co wydatnie skróci jej żywot. A ta YUASA ma parametry oryginału.
marcin255 napisał(a):Tak Centra Furura też hulała 2.5 roku i nagle padła bez ostrzeżenia
marcin255 napisał(a): gwarancja nie uznana
marcin255 napisał(a):U sprzedawcy jeszcze raz pełen test ukł. elektr.
rozrusznik pobiera 320-350 A
prąd ładowania 3.5-4 A
napięcie ładowania 14.0-14.2 V
pobór w "spoczynku " przez auto 0.01-002 A
sumując auto NIE zepsuło p....j Centry
szweiki napisał(a):Ja właśnie jestem po zmianie akumulatora na centra futura 53Ah 540A rozruchowego i z czystym sumieniem jestem zadowolony. Plus jest taki że gwarancja to 36 m-cy .
Miałem tą samą -powodzenia
marcin255
Nie każdy akumulator centra futura musi być zaraz wadliwy. Do poprzedniego samochodu jaki posiadałem zakupiłem dokładnie ten sam akumulator. Od zakupu akumulatora minęło już 5 lat i jest ok. Samochód widuję na co dzień i znajomy nie ma żadnych z nim problemów . Akumulator parametrami różni się o jedną amperogodzinę więcej od zalecanego według książki serwisowej więc jest ok
Nie każdy akumulator centra futura musi być zaraz wadliwy. Do poprzedniego samochodu jaki posiadałem zakupiłem dokładnie ten sam akumulator. Od zakupu akumulatora minęło już 5 lat i jest ok. Samochód widuję na co dzień i znajomy nie ma żadnych z nim problemów . Akumulator parametrami różni się o jedną amperogodzinę więcej od zalecanego według książki serwisowej więc jest ok
- Od: 15 lis 2012, 23:51
- Posty: 84
- Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r
szweiki napisał(a):marcin255
Nie każdy akumulator centra futura musi być zaraz wadliwy.
Nic takiego nie pisałem , mój nie był wadliwy bo gwarancji nie uznali
Byłem ostatnio na przeglądzie, sprawdzili stan oryginalnej baterii i wyszło 53%
Jak po 5 latach stania na parkingu pod chmurka to chyba niezły wynik
Po tej zimie czas na wymiane zapewne.
Jestem na etapie poszukiwania nowego, przez chwile myślałem nad:
Exide EA754
Napięcie [V]
12
Pojemność [Ah]
75
Prąd rozruchowy [A]
630
ale ostatecznie szukam w dobrej cenie Varty BLUE DYNAMIC E23
Pytanko czy ktoś już ma dłużej niż 3 lata taką Varte?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Jestem na etapie poszukiwania nowego, przez chwile myślałem nad:
Exide EA754
Napięcie [V]
12
Pojemność [Ah]
75
Prąd rozruchowy [A]
630
ale ostatecznie szukam w dobrej cenie Varty BLUE DYNAMIC E23
Pytanko czy ktoś już ma dłużej niż 3 lata taką Varte?
Nawet jesli ma, to pewnie inaczej uzytkuje auto niz Ty i porownanie bedzie malo zasadne.
Wg. mnie trzeba sie przyzwyczaic do mysli, ze nawet po roku moze pasc taki akumulator i gwarancji nie uznaja z najczesciej podawanego powodu: zasiarczenie
Dlatego jak przyjdzie pora na mnie, to bede rozwazal zakup blizej 250zl niz cudaka za ponad 300zl. Gdybym mial wymieniac dzis, pewnie bylby to Yuasa 030 za 275zl jest w Radomiu i w Warszawie(alledrogo)
PS: 50% to troche malo a pomiar odbywal się zapewne przy temepraturze +10C. Zaryzykujesz sprawdzenie co będzie przy -10 lub -20? Jeśli tak, to zalecam wzmocnienie przed mrozami, ktore pojawia juz za ok tydzien. Ludzie czesto pisza, ze odpalil im przy -20 a jak się ocieplilo to odmowil wspolpracy przy +3
Wg. mnie trzeba sie przyzwyczaic do mysli, ze nawet po roku moze pasc taki akumulator i gwarancji nie uznaja z najczesciej podawanego powodu: zasiarczenie
PS: 50% to troche malo a pomiar odbywal się zapewne przy temepraturze +10C. Zaryzykujesz sprawdzenie co będzie przy -10 lub -20? Jeśli tak, to zalecam wzmocnienie przed mrozami, ktore pojawia juz za ok tydzien. Ludzie czesto pisza, ze odpalil im przy -20 a jak się ocieplilo to odmowil wspolpracy przy +3
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości