Czyszczenie smoka olejowego

Postprzez jimmas » 5 lip 2013, 17:19

2 tyg temu pytalem w serwisie o dokladny koszt.
Jest to 250 zl za cala operacje (z czego cena silikonu to 100zl). Pytanie tylko czy nie mozesz sobie zrobic tego sam?
Silikon w sklepie do 650*C to koszt 6 zl. <cisza>
Magda6 121km 04r. diesel 2.0
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2009, 17:17
Posty: 31

Postprzez Leoo » 5 lip 2013, 17:34

jimmi napisał(a):Jest to 250 zl za cala operacje (z czego cena silikonu to 100zl).

Dochodzimy do sedna problemu: zainwestować 100pln i mieć możliwość sprawdzania smoka przez x lat, czy wyłożyć kasę na jednorazowy zabieg?
Jeśli podkładki pod wtryskami są już wymienione (w moim przypadku tak było), to wystarczy użyć płukanki przed wymianą oleju i np. rozpruć zdemontowany filtr oleju w celu upewnienia się o niezadziałaniu przelewu albo obejrzeć smoka endoskopem.
Widziałem zdjęcia wielu smoków z M6. Bywały i takie, oblepione strzępkami silikonu, który dostał się do obiegu bo hojny mechanik zadał go od serca, zamiast zgodnie z instrukcją.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez adamuso77 » 5 lip 2013, 19:38

Leoo napisał(a):zainwestować 100pln i mieć możliwość sprawdzania smoka przez x lat
zainwestować wystarczy 6 zl za silikon i trochę własnego czasu... ja tak zrobię bo to niezbyt skomplikowana operacja a kupować endoskop? też można tylko że jak się okaże że jest zanieczyszczony to nieuniknione zdjęcie miski...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 17:33
Posty: 9
Skąd: PRUSZCZ GDAŃSKI
Auto: 2.0 MZR-CD 121KM 2002 liftback

Postprzez Enduro » 5 lip 2013, 19:49

Leoo napisał(a):Można wiedzieć ile kosztuje silikon ...?

od 9-11 pln brutto
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jimmas » 6 lip 2013, 18:15

adamuso77 napisał(a):
Leoo napisał(a):zainwestować 100pln i mieć możliwość sprawdzania smoka przez x lat
zainwestować wystarczy 6 zl za silikon i trochę własnego czasu... ja tak zrobię bo to niezbyt skomplikowana operacja a kupować endoskop? też można tylko że jak się okaże że jest zanieczyszczony to nieuniknione zdjęcie miski...



Pyknij kilka fotek-jak polozycz silikon na miske zeby bylo widac jaka ilosc nalozyles, to bedzie o czm pisac.
Nie mam pojecia ile to jest zgodnie z instrukcja <nauka>

Endoskop hmm-kazdy pisze ze mozna endoskopem ale w praktyce nikt nie robil wiec tutaj mam z tym problem. Bo jaka mozna miec pewnosc ze sie da go wysterowac zeby obejrzec smoka (ruchy w lewo, prawo itp, jaka srednica endoskopu itp) czysta teoria puki co.
Magda6 121km 04r. diesel 2.0
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2009, 17:17
Posty: 31

Postprzez tyler_durden » 15 lip 2013, 03:18

Bardzo dobra fotorelacja .

W srode bede wlasnie czyscil moj smok oleju gdyz przypuszczam ze nigdy nikt tego nie robil w moim auce (mam anglika wiec ztad te przypuszczenia)

Moje pytanko jak juz sie za to zabiore to jak bede mial mise odkręcona to oprocz czyszczenia smoka moge zrobic cos jeszcze przy okazji aby mojej Madzi bylo lepiej ? i o co chodzi z tymi podkładkami pod wtryski ? czy powinienem to wymienic ? przypuszczam ze tez nie byly wymieniane ....
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 03:43
Posty: 8
Skąd: Evesham GB
Auto: Mazda 6 ts2 2.0 diesel 2004r

Postprzez Enduro » 15 lip 2013, 12:09

tyler_durden napisał(a):...jak bede mial mise odkręcona to oprocz czyszczenia smoka moge zrobic cos jeszcze przy okazji aby mojej Madzi bylo lepiej .....

solidnie wymyc sprayem do hamulcow silnik od spodu z nieczystosci i osadow
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tyler_durden » 15 lip 2013, 13:55

a podkładki pod wtryski ? wymienic przy okazji ? i czy zamowic je z salonu mazdy ?
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 03:43
Posty: 8
Skąd: Evesham GB
Auto: Mazda 6 ts2 2.0 diesel 2004r

Postprzez jimmas » 15 lip 2013, 15:22

Balbym sie robic to sam lub dac komus do roboty.
Same podkladki nie sa drogie kaplet w okolicach 100-120pln +podkladka pod glowice 100 pln (ceny oryginalow)

W sumie w servisie to koszt 550zl za calosc operacji.
Magda6 121km 04r. diesel 2.0
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2009, 17:17
Posty: 31

Postprzez Enduro » 15 lip 2013, 16:33

jimmi napisał(a):Balbym sie robic to sam ...

strach na wielkie oczy
to generalnie kilkanascie srubek, troche czyszczenia i zmontowanie na spec. silikon do misek olejowych.
przy wymianie wtryskow, jak ma sie pecha to bardzo trudno jest wymontowac zapieczony wtrysk .
i tu moze sie okazac, ze amatorsko na ulicy nie wykonamy takiej czynnosci sameu bez pomocy mysli technicznej i odp. narzedzi
P.S. przy okazji koniecznie nalezy sprawdzic luz lub go wyregulowac na zaworach..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tyler_durden » 16 lip 2013, 03:08

Dzieki za odpowiedz ,no to narazie wyczyszcze ten smok i jak przyjade do Polski za 3 tyg to moze sie przejade do serwisu .
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 03:43
Posty: 8
Skąd: Evesham GB
Auto: Mazda 6 ts2 2.0 diesel 2004r

Postprzez Enduro » 16 lip 2013, 10:52

smok i koniecznie wymiana podkladek, bo to one powoduje zabrudzenia oleju i zaklejanie smoka i to w b. szybkim tempie zaleznie od ich nieszczelnosci!

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 19 lip 2013, 14:49

Witam, u mnie 4 lata temu przy przebiegu 135000 były wymieniane podkładki po wtryskami ale nie były przepalone. Wymieniłem dla świętego spokoju, natomiast do smoka olejowego nie zaglądałem. Wczoraj przy wymianie oleju jednak się pokusiłem o odkręcenie miski olejowej niby też dla świętego spokoju, robota prosta, można samemu bez problemu to zrobić. Miska była pierwszy raz zdejmowana, okazało się że smok czyściutki, żadnego syfu ani na smoku ani w misce. Myślę że jak ktoś wymienił podkładki w porę to smok też ma czysty bo ewidentnie w podkładkach leży przyczyna zalepiania się smoka olejowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez nynuch76 » 25 lip 2013, 23:34

Smok można też sprawdzić bez ściągania miski mały podgląd z dziś ;–)

Z galaktyki III
Załączniki
uploadfromtaptalk1374787596296.jpg
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez dobrzyn22 » 26 lip 2013, 08:38

napiszesz coś więcej na temat tego sprzętu ?? (nazwa/koszt / itp)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5232 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jimmas » 27 lip 2013, 08:17

Jak sie na tym pracuje? Latwo, trudno, proste- dla kazdego? <lol>

NApisz cos wiecej <ok>
Magda6 121km 04r. diesel 2.0
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2009, 17:17
Posty: 31

Postprzez sorand » 5 sie 2013, 13:26

Witam.
Fotorelacja fajna. Jest dla silnika 136KM w podtytule. Z tego co się orientuję to silnik 121km to to samo tylko turbo inne?
Fotorelacja dla 121KM będzie identyczna?
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez dobrzyn22 » 6 sie 2013, 00:09

sorand napisał(a):Fotorelacja dla 121KM będzie identyczna?

tak
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5232 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mxf » 14 sie 2013, 13:54

Witam

Kupiłem w zeszłym tygodniu Mazdę 6 – świeży import z niemiec i... zabrałem się za refresh.

Jestem świeżo po wymianie oleju i filtrów. Przy okazji zleciłem czyszczenie smoka, poniżej możecie zerknąć na jego stan. Silnik 121 konn w dieslu, więc załączona instrukcja w 100 % trafna.

Nie brałem się za robotę sam bo się nie znam, zarobiony jestem itp. np. syf :P
Koszt całościowy to 280 zł w tym 50 zł za czyszczenie – bo praca do skomplikowanych nie należy – jak stwierdził mechanik.

Nie wiem czy smok wcześniej był czyszczony, jeśli nie to na 210 000 ze smokiem nie jest źle.


CAM00103.jpg
smok po 210 000
CAM00103.jpg
smok po 210 000


Jedyne co, to silnik, wydaje mi się, zaczął pracować lekko głośniej na wolnych obrotach, mieliście podobne odczucia ? bardziej trytytyty <nauka>

Pozdrawiam
Mazda 6, Hiroszima, Japonia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2013, 13:27
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: MAZDA 6 – 2.0 Diesel (CiTD) 121 MZR-CD 2003

Postprzez dobrzyn22 » 14 sie 2013, 19:59

podkładki wymienione??(pod wtryski )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5232 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6