Wymiana zegarów
1, 2
moja madzia ma deseczke uboga hehe... jest tylko szybkosciomierz i paliwo i kilka kontrolek... hehe ... zastanawiam sie czy da sie wymianic ja na bardziej urozmaicona.... to znaczy od innego modelu .... deska gdzie jest jeszcze obrotomierz..... moge sobie sciagnac po kosztach z niemiec... tylko pytanie czy wymiana jest mozliwa i oplacalna.... bo sam tego napewno nie zrobie.....przynajmniej nie robilem jeszcze.......
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
Jeśli kostki z tyłu wskaźników są takie same i jeśli masz miejsce do napędu prędkosciomierza w skrzyni,lub masz napęd to sądze że można przełożyć wskażniki. Prawdopodobnie tez trzeba będzie zalozyc linkę predkosciomierza(to akurat bardzo latwe
)jesli jej nie ma. Całość mozna zrobic samemu, to nic trudnego
EDIT:
Kurcze, sorki popoeprzyło mi sie
Linka jest od predkosciomierza przeciez a nie obrotomierza
w kazdym razie, cala sprawa zalezy raczej od kostek, bo w silniku z wtryskiem musi byc czyjnik obrotów silnika, wiec prawdopodobnie nie bedzie wielkiego klopoty z podlaczeniem u elektryka.
EDIT:
Kurcze, sorki popoeprzyło mi sie

Linka jest od predkosciomierza przeciez a nie obrotomierza
w kazdym razie, cala sprawa zalezy raczej od kostek, bo w silniku z wtryskiem musi byc czyjnik obrotów silnika, wiec prawdopodobnie nie bedzie wielkiego klopoty z podlaczeniem u elektryka.
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
W 323 BG mozna podmieniac zestawy zegarow, wiec mozesz sprobowac kupic uzywke z obrotomierzem lub dla pewnosci wyjac zegary i sprawdzic kostki.
no tak ale jest problem jak i gdzie podłaczyc obrotomierz i pod co... hm...bo moja madzia ma gazniczek.. i kurna ma tyle tego w sobie ze...... hehe
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
Nie wiem, czy dobrze mysle, ale powinno wystarczec przepiecie takiej wersji zegarow z obrotomierzem:
zamiast starych wskaznikow, bo zwyczajowo w Mazdach jest cala instalacja (wpiecie odpowiedniej kostki).

zamiast starych wskaznikow, bo zwyczajowo w Mazdach jest cala instalacja (wpiecie odpowiedniej kostki).
No właśnie zdziwiłem się, że u Ciebie nie ma obrotomierza...
U mnie deska wygląda tak
A kwestia zaadoptowania jej do Ciebie... Nie potrafię pomóc...
U mnie deska wygląda tak

A kwestia zaadoptowania jej do Ciebie... Nie potrafię pomóc...
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
uwaga! dlubanie: obrotomierz mozna podlaczyc pod kopulke zaplonu, podlaczyc reduktorek elektryczny i w ten sposob impuls elektryczny jest dzielony przez cztery /ilosc swiec/ i wychodzi rzeczywista ilosc obrotowna kabelek i do obrotomierza
ale nie wiem, czy w mazdie obrotomierz jest elektroniczny, czy mechanicznie napedzany, z mojego doswiadczenia wynika, ze mechaniczne sa glownie przy silnikach diesel'a
kiedys widzialem gotowy zestaw: obrotomiesz, kabelki i taki wlasnie reduktorek,
ale te zabawe polecam elektromechanikowi, nie powinien miec z tym problemu
kiedys widzialem gotowy zestaw: obrotomiesz, kabelki i taki wlasnie reduktorek,
ale te zabawe polecam elektromechanikowi, nie powinien miec z tym problemu
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
ja mam trzy zegarki .. po lewo paliwo na srodeczku szybkosciomierz i po prawej temperaturka...ale jak juz pisze to panowie gdzie jest i czy jest kontrolka rezerwy paliwa...
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
to takie zegary jak myślalem
. Kontrolki rezerwy niestety nie ma wogóle
w żadnej wersji 121DB, w niektórych 323 też nie było
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
ostatnio wymieniłem u siebie zegary z opcji temperatura -prędkościomierz-paliwo na deskę ze zdjęcia
dołączonego przez 121.Sama wymiana sprowadza się do przepięcia kostek i linki prędkościomierza.
Na kostce już standardowo jest wyprowadzony przewodzik do prędkościomierza z aparatu zapłonowego.
Jest również kontrolka rezerwy paliwa lecz brak połączenia ze zbiornikiem.
dołączonego przez 121.Sama wymiana sprowadza się do przepięcia kostek i linki prędkościomierza.
Na kostce już standardowo jest wyprowadzony przewodzik do prędkościomierza z aparatu zapłonowego.
Jest również kontrolka rezerwy paliwa lecz brak połączenia ze zbiornikiem.
-
Termit
nio to dzieki za informacje
EDIT:
bylem u siebie na szrocie i kiszka nie maja takich zegarow moze znacie linka gdzie mozna kupic wysylkowa np. he i o czywiscie najlepiej urzywane bo tansze![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
EDIT:
bylem u siebie na szrocie i kiszka nie maja takich zegarow moze znacie linka gdzie mozna kupic wysylkowa np. he i o czywiscie najlepiej urzywane bo tansze
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Witam
Malolatek38 i jak tam poszła zabawa z wymianą tego licznika dotarła do skutku
?
Zauważyłem że ty też masz madzie na gaźniku więc chciałem się zapytać czy wystarczy przepiąć tylko te kostki i w standardzie w tym modelu jest wszystko wyprowadzane???
A tak pozatym to po ile chodzą takie liczniki
Pozdrawiam
Malolatek38 i jak tam poszła zabawa z wymianą tego licznika dotarła do skutku
Zauważyłem że ty też masz madzie na gaźniku więc chciałem się zapytać czy wystarczy przepiąć tylko te kostki i w standardzie w tym modelu jest wszystko wyprowadzane???
A tak pozatym to po ile chodzą takie liczniki
Pozdrawiam
- Od: 6 paź 2004, 19:37
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 121 DB 1.1 1992r.
tamten byl za 100 ale nie dogadalem planuje wymiane zegarow jak sie zrobi cieplo ale jesli masz taka madzie jak moja to bede mial kilka pytan musze cos porownac napisze ci potem teraz spadam do pracy ale na poczatek jak mozesz to zrob mi fote komory silnika
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
Odkręciłem tą obudowę która przykrywa tylko zegary ( 4 wkręty ) potem zegary ( 4 wkrety ) i co dalej .Jak poodpinać kostki bo nie wiem jak się do nich dostać . Zegary nie dają się wyciągnąć i nie mogę włożyć ręki by odpiąć kostki. Czy trzeba zdjąć całą deskę ?
POLSKA BIAŁO-CZERWONI
- Od: 18 lis 2003, 11:33
- Posty: 34
- Skąd: STOLYCA
- Auto: EFA
ER po pierwsze napisz czy chodzi Ci o model DB? Czy ten "fiestowski", bo w 96 r. produkowane były oba...
jeżeli DB to zapraszam tutaj:
http://www.mazda-121.com/ dalej FAQ i opcja D.I.Y. Tachoausbau
jeżeli DB to zapraszam tutaj:
http://www.mazda-121.com/ dalej FAQ i opcja D.I.Y. Tachoausbau
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Wiesz kurde nie wiem, bo to nie moje auto i pytam w imieniu, ale wygląda jak twój (domyślam się że to DB ). Dalej jednak nie mogę rozgryść jak się dostać do tych kostek. Czy kable mają jakiś zapas by zegary można było wysunąć do siebie? Na podanej stronie nie zabardzo mogę się dopatrzeć.
A pomyśleć że swoją efke rozebrałem tyle razy od góry do dołu

A pomyśleć że swoją efke rozebrałem tyle razy od góry do dołu
POLSKA BIAŁO-CZERWONI
- Od: 18 lis 2003, 11:33
- Posty: 34
- Skąd: STOLYCA
- Auto: EFA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości