Mazda6 – Jaką instalację założyć?
Czy uboższa wersja STAG 4 ECO nadaje się do Mazdy 6?
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy i zarazem zielony w temacie gazu. Otóż, oddalem auto do gazownika, ktory cieszyl sie dosc dobra opinia. Niestety zostalem zrobiony lekko w "ch.." ;] Zalozylem gaz za cene lekko ponad 2tys PLN, a w gratisie dostalem mega rozczarowanie. Moja mazda idzie bardzo slabo. Odczuwam duzy spadek mocy. Moja wersja to 2.0 benzyna, hatchback, rok produkcji 2002r. Nie znam sie zbytnio na samochodach, ale moment obrotowy, ktory byl gdzies w granicy okolo 3tys obrotów zanikl na dobre. Potrzebuje porady oraz namiarów na dobrego gazownika. Widzialem ze wielu z Was poleca kolege beniamina. Samochod zachowuje sie tak, jakby w niektorych momentahc nieco go przytrzymywalo, pozatym swieci sie na desce rozdzielczej kontrolka zoltego silnika. W innym zakladzie, powiedzieli mi ze komputer wykazuje blad w postaci ciagle otwartych klapek benzynowych czy cos w tym stylu. Opisze wam moj zestaw. Reduktor CLASS. Zawór gazowy: Zintegrowany. Zbiornik: Bormech 55l Wielozawór: Tomasetto. Obudowa wielozaworu: Bormech. Zawor tankowania Tomasetto. Wtryskiwacz gazu: VALTEK Jednostka sterujaca: STAG 4 ECO. Prosilbym o ocene tegoz biednego jak dla mnie zestawu i jakies wskazówki. Z gory dziekuje.
- Od: 12 lip 2013, 16:34
- Posty: 4
- Auto: Mazda6. 2.0 Benzyna, hatcback 2002r.
Z daleka jestes?
Tez mam w swojej M6 2.0 Staga 4 ECO i po ostatniej regulacji nie czuje roznicy gaz czy benzyna.
Sam regulowalem
Tylko że ja mam wtryski HANA 2000 green.
Tez mam w swojej M6 2.0 Staga 4 ECO i po ostatniej regulacji nie czuje roznicy gaz czy benzyna.
Sam regulowalem
Tylko że ja mam wtryski HANA 2000 green.
antichoice napisał(a):Tylko że ja mam wtryski HANA 2000 green.
właśnie, zielone hany, a do tego poprawne mapy. Widać że trafiłeś na "speca". No nic, albo niech zwraca kasę za instalację albo liczysz się z kosztami i jedziesz do naszego "forumowego" speca.
A jak zachowuje sie na benzynie?
Podejrzewam, że żółta kontrolka to przez źle wyregulowany gaz.
Podejrzewam, że żółta kontrolka to przez źle wyregulowany gaz.
Rozmawialem juz wstepnie z naszym forumowym specem i szczerze powiem jestem pelen optymizmu, rozmowa podniosla mnie na duchu
Na benzyne nigdy nie narzekalem, zawsze bylo wszystko w porzadku. Z tego co wstepnie sie dowiedzialem, moje wtryski nie beda chyba nadawac sie do dalszej ekspoatacji mojej Madzi. Jestem z Proszowic, to 30km od Krakowa
Antichoice, rowniez jestem przekonany, ze zolta kontrolka jest od ubogiej mieszanki i zlej regulacji gazu
W dodatku te ciagle otwarte klapki benzyonwe, czy jakos tak
. Kumpel przy okazji mi to sprawdzal, poniewaz bylem na komputerze sprawdzac kontrolke od poduszek, bo po zalozeniu instalacji zaczela mi mrugac, a czasem swiecic jednostajnie. Szczerze mowiac, watpie ze wygram zwrot kosztów, do poprawki za doplata tez nie chce oddac do tegoz "speca", skoro robi taka fuszerke
No coz. Mam tylko 21lat, wiec zapewne stwierdzil ze moze sobie pogrywac. Btw, przed wstawieniem instalacji, dowiedzialem sie ze BRC do tych Mazd juz sie nie wstawia ;> Spalanie 14,4 na orlenowskim gazie w trybie mieszanym, tez pozostawia wiele do zyczenia, a no i instalacja przelacza sie zaraz po odpaleniu silnika, nawet po 10stopniowej nocy, to chyba tez nie jest w porzadku?
- Od: 12 lip 2013, 16:34
- Posty: 4
- Auto: Mazda6. 2.0 Benzyna, hatcback 2002r.
Może dogadać sie i wymienić wtryski na Hana 2000, z dopłatą czy też bez. Reszta instalacji powinna być okej. Jeszcze pozostaje sprawa jak zamontowal wtryski. Najlepiej żeby były pojedynczo jak najblizej kolektora dolotowego.
Jak nie bedzie potrafił wyregulować porządnie to pojechać do kogoś kto się na tym zna, np forumowego speca.
Jak nie bedzie potrafił wyregulować porządnie to pojechać do kogoś kto się na tym zna, np forumowego speca.
Przez jakis czas pojedzie i na tym co masz. Daj jakies zdjecia spod maski a w szcegolnosci nawiertow.
-
Przemek323c
"Przez jakiś czas.."
Wlasnie wtryski nie sa jak najblizej kolektora dolotowego
Ogolnie ta czarna oslonka nie chce sie zamknac, poniewaz tak jest to naciagniete
Przemek, nie wrzuce zdjec nawiertów, poniewaz jak juz pisalem, nie znam sie na tym i nie chce tego ruszac bo boje sie ze cos przekombinuje
Ooglnie jade jutro do beniamina na ogledziny tej instalacji i na pewno bede chcial podjac jakies kroki
Dzieki za zainteresowanie moim problemem chlopaki
Bede pisal co i jak po jutrzejszej wizycie.
- Od: 12 lip 2013, 16:34
- Posty: 4
- Auto: Mazda6. 2.0 Benzyna, hatcback 2002r.
Zgadzam sie w 100% z Toba Przemo. Wlasnie wrocilem od bananmina, spedzilismy chwile czasu przy mojej szósteczce, kilka komputerowych trików i juz zauwazylem roznice. Poki co, wyregulowany zostal mi gaz na tej instalacji co mam, spalanie spadlo o 2l/100. Samochod chodzi zywiej, jednak nie obejdzie sie bez zmiany wtrysków z VALTEK na HANY ;> Na robote jestem umowiony dopiero na 6 sierpnia ze wzgledu na swoja prace, ale obiecuje wszystkim zainteresowanym, ze opisze swoje odczucia po zblizajacej sie operacji
Co do naszego speca, juz po dzisiejszej wizycie moge smialo polecac. Gosc naprawde rzeczowo i w zrozumialym jezyku dla mnie opowiedzial mi co i jak ma smigac, co za co odpowiada. Juz nie moge sie doczekac naprawy ;–) Piona!
- Od: 12 lip 2013, 16:34
- Posty: 4
- Auto: Mazda6. 2.0 Benzyna, hatcback 2002r.
Zadam pytanie tutaj.
Przy jeździe na gazie po jakimś czasie wyrzuca mi błąd P0661 w Obd.
Na benzynie nie wyrzuca.
Co moze byc przyczyną?
Przy jeździe na gazie po jakimś czasie wyrzuca mi błąd P0661 w Obd.
Na benzynie nie wyrzuca.
Co moze byc przyczyną?
Już wiem czemu.
Przy przyspieszaniu na wyższych obrotach mam ubogą mieszankę.
Ale tak do 2500 obrotów korekty STFT i LTFT trzymają sie blisko zera (0).
Powyżej 2500 obrotów korekty zaczynają iść mocno na plus 20-25%.
Jak to najlepiej skorygować?
Przy przyspieszaniu na wyższych obrotach mam ubogą mieszankę.
Ale tak do 2500 obrotów korekty STFT i LTFT trzymają sie blisko zera (0).
Powyżej 2500 obrotów korekty zaczynają iść mocno na plus 20-25%.
Jak to najlepiej skorygować?
Na benzynie też mi ten błąd się pojawia ale powyżej 4 tys obrotów, nawet na postoju. Czyli to nie wina gazu.
oki gaz założony w Bydgoszczy w firmie Armot. korzystałem z tej firmy przy Vectrze i wszystko bylo ok, stad wybor kolejny raz na to miejsce. Słownie umawiałem się na komponenty takie jak w odpowiednich wątkach forum, jednak końcowo otrzymałem (chyba) inne, cena jaka uzgodnilem to 2550 zł + 150 zl doplaty za wlew we wlewie paliwa.
Wszystko wygląda schludnie, czysto i ładnie, chodzi idealnie. Pytanie brzmi czy poniższe parametry (troszke inne niz uzgodnilem slownie) to jakis tani shit czy jesli dobrze zestrojone podziałają dłużej niż rok ;0
zainstalowane elementy to :
-KIT WTRYSK SEKWENCYJNY 4 cyl
-ZBIORNIK TOR 53/630 WEW
-ZAWÓR NAPEŁNIENIA TANKOWANIA TOMASETO
-CZUJNIK SENSOR PW
-WIELOZAWÓR 220/225
-REDUKTOR 140 HP AT07
-LISTWA WTRYSKOWA OMV
Dane spisane z faktury.
dzieki za wypowiedzi
Wszystko wygląda schludnie, czysto i ładnie, chodzi idealnie. Pytanie brzmi czy poniższe parametry (troszke inne niz uzgodnilem slownie) to jakis tani shit czy jesli dobrze zestrojone podziałają dłużej niż rok ;0
zainstalowane elementy to :
-KIT WTRYSK SEKWENCYJNY 4 cyl
-ZBIORNIK TOR 53/630 WEW
-ZAWÓR NAPEŁNIENIA TANKOWANIA TOMASETO
-CZUJNIK SENSOR PW
-WIELOZAWÓR 220/225
-REDUKTOR 140 HP AT07
-LISTWA WTRYSKOWA OMV
Dane spisane z faktury.
dzieki za wypowiedzi
- Od: 8 cze 2013, 17:05
- Posty: 17
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 6 GG/HB 1.8 benzyna 120 km
Tak naprawde to ktos dobrze popieprzyl bo 140hp at07 to reduktor do 2 gen a jesli jakims cudem zalozyli ci alaske at09 to ogarnia ona max 90konikow, czasem troche wiecej jak lekka i bardzo ekonomiczna fura. Jak za taka kase to calkiem dobrze cie skroili, a ze spisu nic konkretnego nie wynika.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość