Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
Sprzedawca w salonie powiedział mi ze "3" będzie miała bardzo korzystna cenę więc wcale bym tak nie oponował
Pozdr
Pozdr
-
Bonzki
Leszkowy napisał(a):Fajne jest też to , że i-eloop w trasie zwraca zmagazynowaną energię do akumulatora (tak sądze) więc można powiedzieć mam dwa alternatory
Ja tam nie wiem czy to zaleta mieć "dwa alternatory". Moim zdaniem jedyna funkcja i-eloopa to zmniejszyć spalanie. Jeżeli to rzeczywiście je zmniejsza to super, jeżeli nie to masz jedna rzecz więcej która może się zepsuć. Sam tez mam i-eloopa w samochodzie ale traktuje to jako marketingowy bajer, który jeszcze jak się okazało może zapalić autko. Żeby było jasne podoba mi się moja Mazda ale podchodzę do tego obiektywnie.
- Od: 14 kwi 2013, 14:58
- Posty: 14
- Skąd: Sandnes, Norwegia
- Auto: Opel Astra 1.7TD, Odebrana
Mazda 6 AT 2.2D 150 KM Vision Combi BLUE REFLEX
Leszkowy napisał(a):więc można powiedzieć mam dwa alternatory![]()
Raczej dwa akumulatory

- Od: 10 kwi 2013, 19:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
Bonzki napisał(a):Witam,
To moj pierwszy post, przeczytałem wszystko o nowej 6 i czekam na swój model
Dostawa we wrześniu sedan w automacie czarna z białymi skórami wersja skypassion
Dodatkowo mata do bagażnika, podswietlenie powitalne, progi i welury![]()
Nie moge sie doczekać!
Pozdrawiam nowych kolegòw !
Myślę, że będziesz zadowolony. Ja co prawda nową Szóstką tylko jazdę testową ma na koncie, ale jestem pod mega wrażeniem.
- Od: 26 sie 2012, 02:19
- Posty: 6
- Skąd: PL
- Auto: MX-6
ZOOMik napisał(a):Nie "czas reakcji" jest krótszy a ładowania tego superkondensatora w stosunku do akumulatora.
Nie tylko ładowania, ale i też rozładowania. Dodatkowo chwilowy prąd zwarciowy może być zdecydowanie większy jak z akumulatora.
BTW: Ktoś wie na jakie napięcie jest ten superkondensator
- Od: 10 kwi 2013, 19:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
abracadabra napisał(a):BTW: Ktoś wie na jakie napięcie jest ten superkondensator
Kondensator ma 140 F[aradów].
Gdzieś wyczytałem że jego napięcie robocze to 25 V. Można sobie wyliczyć jaki ładunek można na nim zgromadzić i jaką energie można zmagazynować
Jakie jest maksymalne napięcie tego nie wiem.
Alternator przełącza się w zależności od sytuacji – Akumulator to max 14.4 a kondensator to właśnie te 25 V.
Kondensator ma tą zaletę nad akumulatorem, że nie ma praktycznie ograniczeń na czas ładowania – on musi zgromadzić konkretny ładunek bez przemiany w energię chemiczną.
Praktycznie tylko zależy to od indukcyjności pasożytniczej i rezystancji szeregowej kabli i samego kondensatora.W zasadzie ograniczeniem jest wydajność alternatora
Akumulator niestety ma skończoną szybkość ładowania ze względu na zamianę energii elektrycznej w chemiczną.
- Od: 11 mar 2013, 19:02
- Posty: 63
- Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi
abracadabra napisał(a):Leszkowy napisał(a):więc można powiedzieć mam dwa alternatory![]()
Raczej dwa akumulatoryi-ELOOP korzysta z tradycyjnego alternatora, tylko ma superkondensator magazynujący energię. Taki superkondensator można porównać do akumulatora, tylko jego czas reakcji jest zdecydowanie krótszy.
Powinienem wstawić cudzysłów w ten "alternator"
Chodziło mi o to , że dodatkowo (w określonych sytuacjach np. w trasie) zasila gł. akumulator(przynajmniej tak piszą dziennikarze
No chyba , że to nie jest prawdą

Z innej beczki.
W sobotę troszkę grzało słoneczko (ok 30 st.) i zauważyłem , że w upalne dni przy ustawieniu klimatyacji na sporą różnicę tj. 19 st w kabinie automatyczne wyłączenie silnika działa tylko przez jakieś kilka sekund.
Zastanawiające jest też to, że dzieje się też tak przy pełnym naładowaniu i-eloopa. Wygląda to tak , że dojeżdzam do świateł , wrzucam na luz, silnik się wyłącza , na ekranie i-elloop spadają zaledwie dwie kreseczki i zaraz silnik ponownie sam się włącza. Wydawałoby się, że kondensator powinen rozładować się prawie do zera i włączyć silnik. Kreseczki stanu naładowania znikałyby szybko (bo klima wykonuje sporą pracę) a tu wygląda to tak jakby komputer nie "nie chciał" się wyłączać na dłuższą chwilę. W instrukcji też jest o tym wzmianka. Wiem, że to jest podyktowane dbałością komputera o coś ....... . Pytanie o co
Sprężarka klimatyzacji jest napędzana silnikiem, zgadza się ?
Tym samym z eloopa może iść zasilanie wentylatorów, ale sprężarki już nie (musiała by mieć osobny napęd silnikiem elektrycznym).
Tym samym z eloopa może iść zasilanie wentylatorów, ale sprężarki już nie (musiała by mieć osobny napęd silnikiem elektrycznym).
Witam,ponieważ to dział opinie pozwolę sobie na wyrażenie swoich:
po za niezliczoną ilością zalet wymienianych na forum, pod którymi się podpisuję, 3 rzeczy mi w aucie przeszkadzają:
1. opisywane wielokrotnie przez forumowiczów szumy uszczelek w drzwiach,
2. jakieś brzęczenie z okolic tablicy rozdzielczej przy obrotach silnika 1800-2000, najczęściej na 2,3, czasem 4 biegu,
3. irytujące klikanie z okolic osłony "wajchy" zmiany biegów przy wrzucaniu 1,3,5 ; przez pierwsze kilkaset km myślałem że to latający po schowku długopis lub klucze. Przy okazji wizyty w salonie zauważyłem , że w modelach pokazowych (zarówno SD jak i KB) też to słychać.
Macie podobne spostrzeżenia?
po za niezliczoną ilością zalet wymienianych na forum, pod którymi się podpisuję, 3 rzeczy mi w aucie przeszkadzają:
1. opisywane wielokrotnie przez forumowiczów szumy uszczelek w drzwiach,
2. jakieś brzęczenie z okolic tablicy rozdzielczej przy obrotach silnika 1800-2000, najczęściej na 2,3, czasem 4 biegu,
3. irytujące klikanie z okolic osłony "wajchy" zmiany biegów przy wrzucaniu 1,3,5 ; przez pierwsze kilkaset km myślałem że to latający po schowku długopis lub klucze. Przy okazji wizyty w salonie zauważyłem , że w modelach pokazowych (zarówno SD jak i KB) też to słychać.
Macie podobne spostrzeżenia?
- Od: 24 maja 2013, 22:58
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6, GJ 2,0 benzyna, 165 KM 2013, SkyPassion
waldekx1 napisał(a):Witam,ponieważ to dział opinie pozwolę sobie na wyrażenie swoich:
po za niezliczoną ilością zalet wymienianych na forum, pod którymi się podpisuję, 3 rzeczy mi w aucie przeszkadzają:
1. opisywane wielokrotnie przez forumowiczów szumy uszczelek w drzwiach,
2. jakieś brzęczenie z okolic tablicy rozdzielczej przy obrotach silnika 1800-2000, najczęściej na 2,3, czasem 4 biegu,
3. irytujące klikanie z okolic osłony "wajchy" zmiany biegów przy wrzucaniu 1,3,5 ; przez pierwsze kilkaset km myślałem że to latający po schowku długopis lub klucze. Przy okazji wizyty w salonie zauważyłem , że w modelach pokazowych (zarówno SD jak i KB) też to słychać.
Macie podobne spostrzeżenia?
Może są to bardzo subtelne dzwięki ale ja pkt. 2 i 3 u siebie nie zauważyłem.
u mnie występuje punkt 2 no i dzwięk sreberka w drzwiach pasażera i na desce rozdzielczej od strony kierowcy w miejscu umieszczonego glośnika przy obrotach około 2000-3000 tyś
- Od: 31 sty 2013, 11:19
- Posty: 114
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR
OLP napisał(a):Kondensator ma 140 F[aradów].
Można wiedzieć skąd masz tą informację?, bo zdaje się ani Mazda ani producent kondensatorów oficjalnie tym się nie chwali...chyba, że coś przeoczyłem
waldekx1 napisał(a):2. jakieś brzęczenie z okolic tablicy rozdzielczej przy obrotach silnika 1800-2000, najczęściej na 2,3, czasem 4 biegu,
Coś wpada w rezonans ---> ASO
Leszkowy napisał(a):3. irytujące klikanie z okolic osłony "wajchy" zmiany biegów przy wrzucaniu 1,3,5
Takie "mlaskanie" przy "zapinaniu" biegów może być w pewnych warunkach słyszalne...zależy od ucha i jak głośno masz audio podkręcone
grzegokow1612 napisał(a):dzwięk sreberka w drzwiach pasażera i na desce rozdzielczej od strony kierowcy w miejscu umieszczonego glośnika przy obrotach około 2000-3000 tyś
Rozwiązanie przy posiadanej gwarancji tylko jedno właściwe ---> ASO
Wiem, że to kiepskie pociesznie, ale wszystkie nowe modele mają/będą miały podobne "niedoróbki".

Jedyna wada jaka na tą chwile mnie drażni to świst powietrza kolo uszczelki
w drzwiach, na pewno będę to reklamował bo tak być nie może w poprzedniej GG nic takiego nie miało miejsca.
Poza tym na tą chwile jestem mega zadowolony
w jedną noc zrobiłem ponad 700km zmęczenia nie odczułem
auto świetnie się prowadzi, zawieszenie mimo 19" felg pracuje świetnie i wogole nie ma się wrażenia że jedziemy na 19".
Jednym słowem porównując do GG
przepaść technologiczna.
Jestem mega zadowolony z zakupu i nie żałuję że zmieniłem zamówienie z 2.0 na 2.5 bo różnica jest bardzo duża. Już się nie mogę doczekać kiedy przekroczę przebieg ponad 1000km i wcisnę pedla w dechę na kick down
Za jakiś czas postaram się jeszcze coś ciekawego napisać co do wad i zalet
Poza tym na tą chwile jestem mega zadowolony
Jednym słowem porównując do GG
Jestem mega zadowolony z zakupu i nie żałuję że zmieniłem zamówienie z 2.0 na 2.5 bo różnica jest bardzo duża. Już się nie mogę doczekać kiedy przekroczę przebieg ponad 1000km i wcisnę pedla w dechę na kick down
Za jakiś czas postaram się jeszcze coś ciekawego napisać co do wad i zalet
Tworzenie stron www, CMS – zapraszam http://www.netcoding.pl
- Od: 18 paź 2010, 18:37
- Posty: 34
Panowie, czytam sobie od 37 strony i pojawiły się tam (chyba 2) wzmianki dotyczące skręcenia kierownicy w lewą stronę około 5 stopni... Chłopaki mieliście jechać do serwisu.. jakieś efekty naprawcze ASO widoczne? Sorry, że pytam o to w dwóch odrębnych wątkach, ale lekka desperacja we mnie wstąpiła po wyjechaniu z salonu... a dzień miał być piękny... walnęło ulewą i kierownica w lewo fest....
Da się coś z tym zrobić?
POzdr!
Da się coś z tym zrobić?
POzdr!
-
Brzezy
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i zaciekawieniem czytam ten wątek. Ja tez chciałbym się podzielić opiniąi uwagami. Jestem w trakcie kupowania 6 w wersji skypassion z rocznika 2012. Samochód miałem odbierać w tym tygodniu ale niestety odbiór się nieco odsunięcie w czasie. A wszystko z powodu głupiej srebrnej ramki wokół małej szyby z prawego tylu. Niestety na ramce pojawiły się rdzawe punkty. Ramkę mają wymienić ale niesmak pozostaje 
- Od: 12 lip 2013, 20:58
- Posty: 4
- Auto: W trakcie zakupu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6