Elektryczne szyby GE – problemy, pytania, awarie
Witam,
Niedawno, wsiadając do auta zauważyłem, że nie działają mi elektryczne szyby. dziwne jest to że kilka godzin wcześniej normalnie funkcjonowały.
Co mogło się stać? Bezpieczniki wszystkie są ok na moje oko.
Dzięki z góry za pomoc
Niedawno, wsiadając do auta zauważyłem, że nie działają mi elektryczne szyby. dziwne jest to że kilka godzin wcześniej normalnie funkcjonowały.
Co mogło się stać? Bezpieczniki wszystkie są ok na moje oko.
Dzięki z góry za pomoc
mazda 626 ge hatchabck 93r. elektryczne szyby x4
bardzo potrzebuje pomocy z tylna szyba z prawej strony.
zbliza sie okres jesiennych deszczy i zimna a ja nie moge zamknac szyby
no cholera masakra
opuscilem swszystkie szyby na noc w garazu a na drugi dzien trzy szyby dzialaly a ta o ktorej pisze nie.
zdjalem boczek. sygnaly z kostki na podnoszenie i opuszczenie przychodza. wydaje mi sie ze silniczek padl. bo podajac mu bezposrednio napiecie nawet nie buczy.
TYLKO JAK TERAZ PODNIESC SZYBE DO GORY!?
probowalem ciagnac za szybe z calych sily to ani drgnie, szyby odkrecic sie nie da i wyjac mechanizmu calego bo przy polozeniu minimalnym szyby sruby sa zakryte a podniesc sie jej nie da.
PROSZE jak ktos cos wie czy ma jakies pomysly to dawac. sprawa jest pilna, sami wiecie jaka sie zbliza pogoda a i samochodu nigdzie zostawic nie moge.
moze jest jakies awaryjne podnoszeni, wyjecie itp. przeciez silniczek moze sie zawsze spalic i co wtedy!? wybijanie szyby i kupywanie nowej to troche masakra...
bardzo potrzebuje pomocy z tylna szyba z prawej strony.
zbliza sie okres jesiennych deszczy i zimna a ja nie moge zamknac szyby
no cholera masakra
opuscilem swszystkie szyby na noc w garazu a na drugi dzien trzy szyby dzialaly a ta o ktorej pisze nie.
zdjalem boczek. sygnaly z kostki na podnoszenie i opuszczenie przychodza. wydaje mi sie ze silniczek padl. bo podajac mu bezposrednio napiecie nawet nie buczy.
TYLKO JAK TERAZ PODNIESC SZYBE DO GORY!?

probowalem ciagnac za szybe z calych sily to ani drgnie, szyby odkrecic sie nie da i wyjac mechanizmu calego bo przy polozeniu minimalnym szyby sruby sa zakryte a podniesc sie jej nie da.
PROSZE jak ktos cos wie czy ma jakies pomysly to dawac. sprawa jest pilna, sami wiecie jaka sie zbliza pogoda a i samochodu nigdzie zostawic nie moge.
moze jest jakies awaryjne podnoszeni, wyjecie itp. przeciez silniczek moze sie zawsze spalic i co wtedy!? wybijanie szyby i kupywanie nowej to troche masakra...
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
- Od: 12 cze 2011, 15:36
- Posty: 24
- Skąd: Toruń
- Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK
Raczej wątpliwa sprawa że silniczek padł tak nagle nie dając wcześniej objawów. U mnie czasem nie działał wyłącznik w drzwiach ale wtedy dało się z pozycji kierowcy podnieść. Pomagało rozebranie wyłącznika i wyczyszczenie styków.

Na gg chcialem ci manuala wyslac
no ok demontujesz wszystko co sie da szybe manualnie ciagneisz do gory po odkreceniu silniczka elektrycznego. inaczej nie da rady.
silniczek napewno nie dziala bo na krotko podlaczony nic nie reaguje i wogole ma chyba zwarcie. a problem w tym ze szyba jest opuszczona i nie idzie
szumki44 a mozesz mi wyslac na poczte: karol626@vip.onet.pl
bo ja wogole cale wsporniki na ktorych jest silniczek i prowadnice odkrecilem od drzwi i jak ciagnalem za sama szybe do gory to szla razem z tym calym ustrojstwem do gory a jak ona bylo do drzwi przykrecone to ciagnac za szybe do gory z calej sily nic nie chciala drgnac. taki objaw na moje jakby silniczek sie rozp... i sie zblokowal ze wogole nie mozna szyby nawet ruszyc.
kwestia tylko czy idzie jakos ja teraz podniesc badz wydobyc cale to dziadostwo skoro sruby od mocowania samej szyby sa w tej pozycji zasloniete przez silniczek a calego ustrojstwa nie da sie chyba wyciagnac bez wyjecia (badz wybicia) szyby.
czyzby japonce nie wzieli pod uwage takiej sytuacji!? i jedyne wyjscie to bicie szyby zeby wyjac teraz to ustrojstwo!?
szumki44 a mozesz mi wyslac na poczte: karol626@vip.onet.pl
bo ja wogole cale wsporniki na ktorych jest silniczek i prowadnice odkrecilem od drzwi i jak ciagnalem za sama szybe do gory to szla razem z tym calym ustrojstwem do gory a jak ona bylo do drzwi przykrecone to ciagnac za szybe do gory z calej sily nic nie chciala drgnac. taki objaw na moje jakby silniczek sie rozp... i sie zblokowal ze wogole nie mozna szyby nawet ruszyc.
kwestia tylko czy idzie jakos ja teraz podniesc badz wydobyc cale to dziadostwo skoro sruby od mocowania samej szyby sa w tej pozycji zasloniete przez silniczek a calego ustrojstwa nie da sie chyba wyciagnac bez wyjecia (badz wybicia) szyby.
czyzby japonce nie wzieli pod uwage takiej sytuacji!? i jedyne wyjscie to bicie szyby zeby wyjac teraz to ustrojstwo!?
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
- Od: 12 cze 2011, 15:36
- Posty: 24
- Skąd: Toruń
- Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK
Odkręcasz szybę(dwie sruby) podnosisz do góry i podpierasz kołkiem ot i wszystko. A co masz popsute, hmm skoro podałeś napięcie do silniczka a on nawet nie zabuczy to prawdopodobnie się uszkodził. jbc to ja mam
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
ale wlasnie problem w tym ze tych srub nie odkrece!!
tzn prawa srube od samej szyby odkrece ale tej z lewej strony wlasnie nie
a dlaczego? bo przeciez jesli szyba jest wbpozycji opuszczonej na maksa to ta lewa czesc szyby z ta sruba lewa chowa sie ca tym calym silniczkiem i ni jak jej nie odkrece przeciez a recznie tej szyby do gory nie dam rady podniesc zeby odslonic tej szyby
moze to pierwsza taka sytuacja zeby w tej pozycji szyba sie zblokowala czy silniczek rozwalil i nikt rowiazania na to nie wymyslil...
hmmmm co to teraz z takim fantem zrobic
hmmmm co to teraz z takim fantem zrobic
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
- Od: 12 cze 2011, 15:36
- Posty: 24
- Skąd: Toruń
- Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK
Podłącz silnik do prądu i pukaj w niego czymś, może się tylko szczotki podwiesiły.
Jeżeli nie masz omomierza/amperomierza żeby sprawdzić czy jest zwarcie na silniku. Podłącz go przez żarówkę samochodową włączając ją w obwód szeregowo na jednym z kabli zasilających. Jeżeli zaświeci się pełną mocą, to znaczy że masz zwarcie. Mam nadzieje że wiesz jak się steruję kierunkiem i nie próbowałeś tylko opuszczać szyby?
Jeżeli nie masz omomierza/amperomierza żeby sprawdzić czy jest zwarcie na silniku. Podłącz go przez żarówkę samochodową włączając ją w obwód szeregowo na jednym z kabli zasilających. Jeżeli zaświeci się pełną mocą, to znaczy że masz zwarcie. Mam nadzieje że wiesz jak się steruję kierunkiem i nie próbowałeś tylko opuszczać szyby?

Odgrzeję temat.
Zakupiłem zestaw ele szyb z cronosa razem z wiązkami. Wczoraj wziąłem się za montaż od strony kierowcy. Oczywiście wszystko robie na opak zawsze, więc najpierw zamontowałem mechanizm z tyłu, a dopiero potem zabrałem się za przód. Od razu pierwsze co rzuciło mi się w oczy to różnica w wiązce drzwi przednich, tj. inne wtyczki chociażby do lampki i do siłownika od zamka (nie wiem czy to są różnice EU – US, czy też może rocznikowo, moja GE jak widać pod nickiem z 95 roku). W związku z różnicami już miałem się brać za rozbebeszanie wiązki z Cronosa i przełożenie tylko kawałka wiązki odpowiedzialnego za ele szybki, ale w porę wpadłem na pomysł, żeby podpiąć wiązkę z Cronosa i sprawdzić czy działa. Po podpięciu wiązki z Cronosa i centralki od kierowcy sytuacja wygląda następująco – po podpięciu silniczka i próbowaniu odpowiednim przyciskiem podnoszenia i opuszczania brak reakcji silniczka, tylko bzyczy w środku tej centralki. Tylny podnośnik/silniczek brak jakiejkolwiek reakcji na przełącznik od kierowcy i na przełącznik w drzwiach. Wszystkie podnośniki na krótko sprawdzałem i wszystkie są sprawne, tylko albo nie gra z tą centralką, albo całkiem z instalacją.
Pytanie, za co się na sam początek złapać, od czego zacząć sprawdzanie – nie jestem elektronikiem i każda podpowiedź jest mile widziana. Wydaje mi się że w drzwiach od kierowcy prąd dochodzi do tej centralki z przyciskami, bo burczy/bzyczy przy manewrowaniu przyciskiem od szyby kierowcy. Nie wiem czy mam pociągnięte wiązki do tylnych drzwi, ale podobno GE z klimą ma wszystkie wiązki kompletne i tak też myślałem montując, że będzie plug&play, znaczy wkładam wiązki drzwi z Cronosa, podnośniki szyb i ma działać... a tu niestety są problemy. Jakieś sugestie? Pewnie napisane mało czytelnie, ale chciałem jak najlepiej zobrazować obecną sytuację.
Zakupiłem zestaw ele szyb z cronosa razem z wiązkami. Wczoraj wziąłem się za montaż od strony kierowcy. Oczywiście wszystko robie na opak zawsze, więc najpierw zamontowałem mechanizm z tyłu, a dopiero potem zabrałem się za przód. Od razu pierwsze co rzuciło mi się w oczy to różnica w wiązce drzwi przednich, tj. inne wtyczki chociażby do lampki i do siłownika od zamka (nie wiem czy to są różnice EU – US, czy też może rocznikowo, moja GE jak widać pod nickiem z 95 roku). W związku z różnicami już miałem się brać za rozbebeszanie wiązki z Cronosa i przełożenie tylko kawałka wiązki odpowiedzialnego za ele szybki, ale w porę wpadłem na pomysł, żeby podpiąć wiązkę z Cronosa i sprawdzić czy działa. Po podpięciu wiązki z Cronosa i centralki od kierowcy sytuacja wygląda następująco – po podpięciu silniczka i próbowaniu odpowiednim przyciskiem podnoszenia i opuszczania brak reakcji silniczka, tylko bzyczy w środku tej centralki. Tylny podnośnik/silniczek brak jakiejkolwiek reakcji na przełącznik od kierowcy i na przełącznik w drzwiach. Wszystkie podnośniki na krótko sprawdzałem i wszystkie są sprawne, tylko albo nie gra z tą centralką, albo całkiem z instalacją.
Pytanie, za co się na sam początek złapać, od czego zacząć sprawdzanie – nie jestem elektronikiem i każda podpowiedź jest mile widziana. Wydaje mi się że w drzwiach od kierowcy prąd dochodzi do tej centralki z przyciskami, bo burczy/bzyczy przy manewrowaniu przyciskiem od szyby kierowcy. Nie wiem czy mam pociągnięte wiązki do tylnych drzwi, ale podobno GE z klimą ma wszystkie wiązki kompletne i tak też myślałem montując, że będzie plug&play, znaczy wkładam wiązki drzwi z Cronosa, podnośniki szyb i ma działać... a tu niestety są problemy. Jakieś sugestie? Pewnie napisane mało czytelnie, ale chciałem jak najlepiej zobrazować obecną sytuację.
- Od: 26 mar 2012, 23:12
- Posty: 20
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 626GE/ 1,8 90PS/ 95 rok.
Witam,
OD Dłuższego czasu mam problem z elektrycznymi szybami w mx6 2.0 1993r. Początkowo był problem z zamknięciem szyby pasażera z konsolety kierowcy, potem w ogóle był problem z zamykaniem i otwieraniem tej szyby. Czasami obydwóch szyb nie dało się otwierać lub zamykać lecz po czasie przechodziło. Teraz zrypało się na dobre i dzisiaj musiałem zostawić samochód z otwartą szybą. Gdzie mogę szukać przyczyny? W przełącznikach raczej nie, zwykle jak nie działało na szybie pasażera to z obydwóch konsolet. Gdzie są kostki połączeniowe? Jakie kolory kabli i Gdzie szukać przyczyny?
Pomożecie?
OD Dłuższego czasu mam problem z elektrycznymi szybami w mx6 2.0 1993r. Początkowo był problem z zamknięciem szyby pasażera z konsolety kierowcy, potem w ogóle był problem z zamykaniem i otwieraniem tej szyby. Czasami obydwóch szyb nie dało się otwierać lub zamykać lecz po czasie przechodziło. Teraz zrypało się na dobre i dzisiaj musiałem zostawić samochód z otwartą szybą. Gdzie mogę szukać przyczyny? W przełącznikach raczej nie, zwykle jak nie działało na szybie pasażera to z obydwóch konsolet. Gdzie są kostki połączeniowe? Jakie kolory kabli i Gdzie szukać przyczyny?
Pomożecie?
- Od: 12 maja 2013, 20:09
- Posty: 16
- Auto: MX6 2.0 LPG
Przyczyny na początku szukaj w bezpieczniku i przełącznikach.
Przełączniki u siebie w przeciągu 2,5 roku czyściłem jakieś 3-4x!!
Przełączniki u siebie w przeciągu 2,5 roku czyściłem jakieś 3-4x!!
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Przełącznik, a nie wyłącznik.
Na tapicerce w drzwiach kierowcy, to ten co steruje wszystkimi szybami elektrycznymi w aucie.
Na tapicerce w drzwiach kierowcy, to ten co steruje wszystkimi szybami elektrycznymi w aucie.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Mi sie kiedys jakiś kawałek plastiku skruszył w przełączniku i nie stykało coś tam...
A nie jest też tak, że jak się przycisk dłużej przytrzyma to się programuje szybe czy coś takiego bo miałem też tak, któregoś razu bo za długo wciskałem przycisk i się zamknąć nie chciało w ogóle i dopiero mi ktoś powiedział, ze cos takiego jest czy jakos tak
byc moze sie myle ;d
A nie jest też tak, że jak się przycisk dłużej przytrzyma to się programuje szybe czy coś takiego bo miałem też tak, któregoś razu bo za długo wciskałem przycisk i się zamknąć nie chciało w ogóle i dopiero mi ktoś powiedział, ze cos takiego jest czy jakos tak
byc moze sie myle ;d
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
To chyba nie w MX6 
Dlatego często są problemy z szybami/przełącznikami bo ten układ nie ma przekaźników i cała moc idzie przez przełącznik, którego styki szybko się okopcają i przestają przewodzić.
Dlatego często są problemy z szybami/przełącznikami bo ten układ nie ma przekaźników i cała moc idzie przez przełącznik, którego styki szybko się okopcają i przestają przewodzić.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6