Różnice między 1,8 105KM, a 1,8 90KM – 626 GE

Postprzez lucas_ka » 30 cze 2007, 00:25

Dokładnie, ja sma miałem obawy czy te 90 km to nie zamało.Wiadomo ze jest za mało nawet i 150 km bo koni nigdy nie jest za wiele, ale naprawde mazda ciekawie pomyslała z tym silnikiem.Do sprintu on sie nie nadaje ale osiagi typu 80-120 na 5 biegu ma naprawde zadowalajace i nie jedno auto z chocby 115 km moze sie zdziwiwc, zmiana na 105 km jest bez sensu bo silnik wtedy straci bardzo wiele bo tak jak przedmówca napisał róznic w przyspieszeniu nie bedzie a w elastycznosci napewno oczywiscie na twoją niekzysc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez zibi626 » 30 cze 2007, 19:35

Czy to samo tyczy sie GD 2.0 i 2.2 90km a 115km ?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez nemi » 30 cze 2007, 21:06

Raczej nie – to są chyba inne konstrukcje.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez jazzzy » 2 lip 2007, 00:18

no wlasnie a jak to jest z tymi 115km w 2.2 czy faktycznie moje auto to wykorzystuje ?

tak poza tematem ciesze sie ze jest 115 bo po prawie 20 latach troche konikow pasie sie juz posa stadkiem wiec nie stracilem tyle co ci z 90
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Siw-y » 2 lip 2007, 00:28

jazzzy napisał(a):no wlasnie a jak to jest z tymi 115km w 2.2 czy faktycznie moje auto to wykorzystuje ?

tak poza tematem ciesze sie ze jest 115 bo po prawie 20 latach troche konikow pasie sie juz posa stadkiem wiec nie stracilem tyle co ci z 90


u mnie po 19 latach uciekly niecale 3 koniki :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez waldii » 2 lip 2007, 22:48

Siw-y napisał(a):u mnie po 19 latach uciekly niecale 3 koniki

a u mnie po 11latach przybylo 11 kucy :P
waldii
 

Postprzez Siw-y » 2 lip 2007, 22:57

waldii napisał(a):
Siw-y napisał(a):u mnie po 19 latach uciekly niecale 3 koniki

a u mnie po 11latach przybylo 11 kucy :P


ale ty masz GE a ja GV to dwie rozne epoki :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez waldii » 3 lip 2007, 21:31

teraz dopiero patrze,ze przybylo 11 kucy w 11 lat czyli jeden rocznie.W takim azie potrzymam autko jeszcze kiiiiiiiilllllllka lat to bedzie KL ZE <lol>
waldii
 

Postprzez AreKLodzPl » 14 lis 2010, 21:18

Witam Was. Ostatnio jakaś łajza mi wyjechała na skrzyżowaniu i moja maździna nadaje się tylko na złom ('92 1,8 16v DOHC 105KM). Następna oczywiście będzie taka sama. Mam już jedną na oku – śliczna nie bita i ze stosunkowo małym przebiegiem z bardzo pewnej ręki z końca serii GE. Problem w tym że ma silnik 1,8 16v DOHC 90KM. Tu się pojawia problem czy nie jest on trochę za słaby do tak dużego auta. Z tym 105-konnym auto było bardzo zrywne i ładnie przyspieszało przy wyprzedzaniu. Jeśli macie doświadczenia z tymi silnikami prosiłbym o jakąś radę.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2010, 23:38
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 1,8GE '92
jest: Mazda 626 1,8GE '97

Postprzez wasylSDZ » 14 lis 2010, 21:42

AreKLodzPl napisał(a):...jakaś łajza mi wyjechała na skrzyżowaniu ...


Jechałbyś skoncentrowany to może ta "łajza" by w Ciebie nie wjechała, jest taka stara zasada na pewno starsza od Ciebie i starsza niż ja " na drodze myśl za siebie i za innych", jak się jeździ z odsuniętym na maksa fotelem i rozwalonym na radiem, że nic nie słychać i jak się ma drogę z pierwszeństwem to się trzeba pchać ... mi na mojej madzi zależy i jadąc nawet z pierwszeństwem uważam na innych uczestników jak bym na nim nie był... taka moja mała aluzja...
powracając do tematu mam tu kolego dość fajnie opisane na jednej stronce dwa silniczki :

...1.8 w latach '92-'94 miał moc 105 KM, dysponował momentem obrotowym 155 Nm przy 4500 obr./min. i pozwalał na w miarę dynamiczne i oszczędne przemieszczanie się (spalał 8,6 l/100 km). Jednak aby poczuć moc, wskazówka obrotomierza musi przekroczyć 3500 obrotów. W roku '95 wprowadzono na rynek zmieniony motor 1.8. Zredukowano moc do 90 KM, zmniejszono też się moment obrotowy do 143 Nm, ale dostępny jest już przy 2500 obrotów. Skutkiem tego kierowca nie musi tak często sięgać do drążka zmiany biegów jak również rzadziej musi zaglądać na stację benzynową, ponieważ średnie spalanie według producenta jest o ponad litr mniejsze niż w mocniejszej jednostce...
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez AreKLodzPl » 14 lis 2010, 23:50

dzięki za odpowiedź
BTW – nie jestem typem miłośnika głośnej muzyki w aucie, a tym bardziej na maxa odsuniętego fotela. Jak wiesz mazdami (szczególnie 626 nie jeżdżą łyse dresiki). No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło – WARTA mnie rozpieściła i za '92 rocznik wypłaciła 4tysie
Początkujący
 
Od: 2 lip 2010, 23:38
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 1,8GE '92
jest: Mazda 626 1,8GE '97

Postprzez Speed » 15 lis 2010, 01:05

AreKLodzPl napisał(a):. No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło – WARTA mnie rozpieściła i za '92 rocznik wypłaciła 4tysie


Tylko ? Pzu w 626 94r maske , blotnik , zderzak lampe , kierunek , listwe wycenilo na 3,3tys a MX-6 93r tez PZU podobne uszkodzenia na 4tys. Chyba te roczniki warto leciutko walic.

A wracajac do tematu do podobno 90km lepiej sie jezdzi niz 105km , bylo pare watkow na forum o tym
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez AreKLodzPl » 15 lis 2010, 10:19

U mnie były dokładnie te same szkody – auto w pełni jeżdżące, rzeczoznawca wycenił koszt naprawy w ASO na ponad 10tys na oryginalnych nowych częściach a 4tys na używanych. Ponieważ wartość rynkowa wyszła mu za ten model 4250 zrobił szkodę całkowitą (250 odjęli za lekko wgniecione drzwi). Masz rację te roczniki można walić i dobrze zarobić
Początkujący
 
Od: 2 lip 2010, 23:38
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 1,8GE '92
jest: Mazda 626 1,8GE '97

Postprzez Edel » 15 lis 2010, 12:02

O ile w innych samochodach czuć braki, o tym w GE 1.8 66kw nie :)
Auto jest na prawde zwinne i dynamicznie reaguje na gaz, sam jestem posiadaczem dlatego z pełną odpowiedzialnością mogę polecić. Jak na benzynę pali na prawdę nie wiele i jest o niebo lepsza przy wyprzedzaniu od silnika 105km.
Ciekawostką jest, że 90 km szybciej przyspiesza do 100km i osiąga większą prędkość maksymalną wg. danych producenta :)
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez bazyl wspaniały » 15 lis 2010, 21:40

Też miałem 626 90km i jeździła lepiej niż mondeo 1,8 115km :) przy niższym spalaniu mazdy :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez KoKo » 16 lis 2010, 15:01

A czemu nie kupisz 2.0 16V skoro zmieniasz cały samochód ? Pali tyle samo co 1.8 a zawsze trochę mocy i momentu więcej. Najlepszy jest oczywiście 2.5 V6 ale pali więcej od 2.0 i znaleźć w stanie nie agonalnym jest ciężko.. Suma sumarum bez zastanowienia brałbym 2.0 16V..
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez andree » 16 lis 2010, 17:12

AreKLodzPl, ja w swojej 626 tylko wywaliłem kata , wstawiłem atrapę( chodzi o przegląd), końcowy tłumik przelotowy i z 90u koników zrobiło mi się prawie 100 , tak jak i na benzynce, jak i na gazie :) , wykres z hamowni w wątku mojej madzi, bez szukania – temat w moim podpisie ;)
co do szybkości, wyciąga mi jak się bujnie na trasie do 210 km/h ;),
jak byś chciał coś bliżej wiedzieć, pisz, moja mazda ogólnie jest dosyc znana, ja też :) , więc masz jakąś gwarancje że nie ściemniam :)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez inzmbl » 13 lip 2012, 12:54

Podepnę się :) kupiłem właśnie HB z 1997 z tempomatem i klimą (manual) z silnikiem FS 2.0 i mam pytanie:

Do teraz jeżdżę swoim ukochanym, czarnym sedanem 1994 z FP 1.8 105KM i zastanawiam się, czy silnik FS powinien mieć wyższe prędkości przy tych samych obrotach? czy tylko w zakresie gdzie ma wyższy moment czyli powyżej 3500tyś?

sedan 3tys obr na 2 biegu = 50km/h
sedan 3tys obr na 3 biegu = 70km/h
sedan 3tys obr na 4 biegu = 95km/h
sedan 3tys obr na 5 biegu = 120km/h

Teoretycznie tutaj powinny być identyko, ale już przy 4tyś FS z wyższym momentem i pojemnością skokową powinien dać mi 5-20km/h więcej? dobrze myślę? :)

Aha no i dlatego opisałem wyposażenie, bo zastanawiam się jaki i czy w ogóle wpływ na osiągi ma tempomat i sprężarka (oczywiście nie włączona)

Pozdrawiam klubowiczów i fanów marki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez Szyna » 15 lip 2012, 22:51

Poczytaj od początku :)
A jak coś to tu tez jest trochę informacji: viewtopic.php?f=126&t=11223
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Himen83 » 9 lip 2013, 18:40

mam 90KM i potwierdzam ze jezeli chodzi o ruszanie to nie ma polotu ale jak sie juz bujnie to niemieckie auta zostaja w tyle a ta maksymalna 180km/h osiągam moim 18letnim egzemplarzem bez problemu
Himen83
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6