Drgania wskazówki obrotomierza na biegu jałowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ram » 8 mar 2006, 22:07

Przymierzam się do kupna. W samochodzie, który dziś oglądałem wskazówka obrotomierza na biegu jałowym minimalnie się waha. Silnik (1.8i) na ucho pracuje pięknie. Samochód (r. 1998) o przebiegu 147 tys. km (raczej wiarygodnym – wskazują na to dokumenty z przeglądów w Niemczech). Czy to ma jakieś znaczenie – pytam bo w moim obecnym samochodzie (Astra I 1.6i) wskazówka ani drgnie.
Przy okazji druga sprawa – przednia szyba ma w prawym dolnym rogu (od pasażera) pęknięcie nie dochodzące do samych brzegów. Właściciel (handlarz – nie ukrywa tego) twierdzi, że to nie ma żadnego znaczenia (przegląd, policja). Nie bardzo mi się chce w to wierzyć. Ewentualna wymiana szyby – jaki koszt? Samochód jest zarejestrowany.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 8 mar 2006, 23:18

Kiedys slyszalem ze jesli wskazowka drga to byl krecony licznik badz byly grzebane wskazniki w zegarach wiec odpowiednia opcje musisz wybrac sam ..... ;)

ram napisał(a):Przy okazji druga sprawa – przednia szyba ma w prawym dolnym rogu (od pasażera) pęknięcie nie dochodzące do samych brzegów. Właściciel (handlarz – nie ukrywa tego) twierdzi, że to nie ma żadnego znaczenia (przegląd, policja). Nie bardzo mi się chce w to wierzyć.


Zalezy jakie jest to pekniecie i na jakiego policmajstra trafisz ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Grzyby » 9 mar 2006, 09:42

Wymiana szyby z uszczelką to koszt ok 350zł (np. w JaanGlas – mają sieć ogólnopolską)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ram » 9 mar 2006, 10:52

Kiedys slyszalem ze jesli wskazowka drga to byl krecony licznik

Licznik jest elektroniczny. Czy to ma znaczenie?
Zalezy jakie jest to pekniecie

W dużym przybliżeniu w kształcie zaokrąglonego prostokąta bez jednego (dłuższego) boku o wymiarach ok. 10 cm x 5 cm. Część rysy zachodzi na spód – miejsce przyklejenia, ale nigdzie nie dochodzi do brzegu szyby.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Grzyby » 9 mar 2006, 10:55

ram napisał(a):ale nigdzie nie dochodzi do brzegu szyby

bądź spokojny – dojdzie :]
ram napisał(a):Cytat:
Kiedys slyszalem ze jesli wskazowka drga to byl krecony licznik

Licznik jest elektroniczny. Czy to ma znaczenie?

drgania wskazówki obrotomierza na wolnych obrotach dowodzą jedynie tego, że ......... wskazówka drga.
Co innego ze wskazówką prędkościomierza, ale tutaj nie ma tego przpadku.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ram » 9 mar 2006, 10:59

ram napisał:
ale nigdzie nie dochodzi do brzegu szyby


bądź spokojny – dojdzie

Czyli wymiana jest nieuchronna?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez bartek_bart » 9 mar 2006, 11:10

ram napisał(a):Licznik jest elektroniczny. Czy to ma znaczenie?


chyba tylko takie że w razie jak ktoś chciał przekręcić licznik to miał 100 razy łatwiej niż zwykły licznik. bo za pomocą specjalnego urządzenia elektronicznego podłącza się do wtyku w panelu licznika lub do gniazda diagnostycznego auta i wpisuje nowy przebieg. po takim zabiegu nie zostaje żaden ślad który w przypadku kręcenia zwykłego licznika może wystąpić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez stuk » 9 mar 2006, 11:13

Grzyby napisał(a):Wymiana szyby z uszczelką to koszt ok 350zł (np. w JaanGlas – mają sieć ogólnopolską)

Jako że tez jestem w temacie, mogę powiedzieć, że w Krakowie, najtaniej jak udało mi się znaleść to 430zł za szybe i wymiane (przednia szyba do GE).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 9 mar 2006, 11:33

To dużo – ja w zeszłym roku zapłaciłem 270zł z montażem, po znajomości i hurtem (przy innej robocie) tyle że z uszczelką od ......... Transita <lol> (pasuje) i nawet normalnie wygląda :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 9 mar 2006, 11:40

Bardzo dużo, co nie wprawia mnie w dobry humor niestety, ale nie mogę znaleźć taniej :(
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez komar » 6 kwi 2006, 12:52

Witam. W mojej 626 95' 2.0 strasznie rozjeżdzają sie obroty biegu jałowego. Ostatnio nawet często gaśnie.głaszcze
Zrobilem następujący test : na szmatke wlałem troche paliwa i nanosiłem to paliwo w okolicach kolektora ssącego (koło uszczelki) oczywiście na zapalonym silniku. W jednym miejscu da sie ewidentnie zauważyc ,że obroty idą do góry. Po sekundzie ,jak sie wypali wraca do stanu pierwotnego – szarpie.
Czy jest to ewidenty objaw uszkodzenia uszczelki kolektora ssącego (czy taka wogóle jest?). Jakie są koszty wymiany i czy jest się to w stanie zrobić w warunkach domowych.
Z góry dzięki. jeleń
Początkujący
 
Od: 12 sty 2006, 23:32
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: 626 2.0 Glx

Postprzez stuk » 6 kwi 2006, 13:03

komar napisał(a):Z góry dzięki. jeleń

Zwierzyniec normalnie :P
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6