Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
matthies napisał(a):CLAU napisał(a):Byłbyś tak uprzejmy to wypiąć i spisać numer części
Spróbuję, ale nie obiecuję że mi się udaja bez fotorelacji to cienka
jestem w jakichkolwiek pracach
Ok, już nieaktualne, kupiłem takie coś:

A co do wyciągania to po prostu się to odrywa – jest na dość solidnych wpinkach więc niczego nie zepsujesz i możesz spróbować sobie to odczepić dla treningu
no też tak myślałem, ale dziś jadąc dalej taki smrodek czuć, dziwi mnie to bo nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku w innych autach mimo podobnych manewrów, sprzęgło już odbija normalnie
CLAU napisał(a): Zastanawiam się gdzie dać tweety Focalowe
co prawda Focalowy to ja mam tylko wzmak, a głośniki Morel Tempo 6, ale możesz skorzystać z mojego pomysłu – foty w opisie mojego auta
Poogladałem i taki tez był plan na początku. Nawet zastanawiałem sięczy nie użyć tych końcówek w kształcie rogów od Focala ale widziałem, że ktoś z forum zagranicznego wykorzystał oryginalne maskownice na tweetery Bose i jest to dla mnie najładniejsze rozwiązanie do tej pory i tak też zrobie – dotne te Focale i schowam je za zaślepką całkowicie mam nadzieję jeżeli wszystko wymiarami podpasuje.




Panowie mam problem z Dymiącą Mazdą na ciepłym silniku, Mazda kopci dość mocno na czarno przy przyśpieszaniu cięgnie bardzo dobrze nie czuję spadku mocy. Jak silnik nie jest zimny lub nie osiągnie optimum i da mu się w rurę to praktycznie dymka nie puści, problem pojawia się gdy temperatura płynu na wskaźniku osiągnie 3/4 wskaźnika czyli temperaturę optymalną.
Dodam że Egr pracuje, Ja osobiście obstawiam przepływomierz bądź Intercooler, proszę o jakieś sugestie,pomoc bo strasznie irytuje mnie czarny dym w lusterku.
Dodam że Egr pracuje, Ja osobiście obstawiam przepływomierz bądź Intercooler, proszę o jakieś sugestie,pomoc bo strasznie irytuje mnie czarny dym w lusterku.
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Mialem podobną sytuacje... Niestety przez ponad rok nie udalo mi sie tego zwalczyc. Czyszczenie EGRa, wymiana EGRa, kalibracje wtryskow, testy przelewowe wtryskow, czyszczenie dolotow, na komputerze bez bledow, wymieniany przepływomierz.... Bylem w kilku warsztatach mazdy, nigdzie mi nie pomogli.... Auto sprzedalem i przesadzilem sie na to samo, ale w benzynie
Mniej klopotow, lepiej spie... 
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Ja osobiście zrobiłem swoją już ponad 80 tys km i nic się nie dzieje z samochodem jestem bardzo zadowolony, tylko kwestia wymiany w zawieszeniu, niestety po stłuczce zaczęła kopcić więc szukam problemu i obstawiam gdzieś nieszczelność.Jestem pewien że to jakaś błahostka,
chyba więcej opcji nie ma niż : Dolot, przepływomierz, intercooler,wężyki podciśnienia.
Turbina i wtryski na 100% sprawne
Jeżeli chodzi o temperaturę płynu, no to macie racje, trochę przesadziłem, wskazówka jest w połowie,ale jak by nie było na pewno mieści się w normie .
chyba więcej opcji nie ma niż : Dolot, przepływomierz, intercooler,wężyki podciśnienia.
Turbina i wtryski na 100% sprawne
Jeżeli chodzi o temperaturę płynu, no to macie racje, trochę przesadziłem, wskazówka jest w połowie,ale jak by nie było na pewno mieści się w normie .
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Co sądzicie o dołożeniu separatora par oleju pomiędzy odmę a układ dolotowy? Czy są jakieś przeciwwskazania co do tego, np. ze względu na turbinę? Jaki separator najlepiej byłoby zamontować – jakiś z innego auta, żeby łatwo było dostać części zamienne (wkłady, filtry)?
MAZDA 6 2.0 CiTD 120KM r.2003
Panowie jak spisuje się tam wersja ? I ogólnie mam pytanie, jak sprawa z awaryjnością, częściami i blacharką? Bo muszę przyznać, że auto mi się bardzo spodobało.
Panowie jak spisuje się tam wersja ? I ogólnie mam pytanie, jak sprawa z awaryjnością, częściami i blacharką? Bo muszę przyznać, że auto mi się bardzo spodobało.
-
maciek77
Witam,
Od pewnego czasu zauważyłem że moja mazda najczęściej na trójce albo czwórce w okolicach 3 tyś obrotów ma sekundowy spadek mocy, jakby ją ją przyduszało. Efekt ten nie występuje zawsze, raczej w pierwszych godzinach jazdy ale czasem zdarza się tez po całym dniu jazdy. Model to benzyna 1.8 kombi. Co to może być? Od czego zacząć szukanie przyczyny? i Czy jest to objaw czegoś poważnego? Auto ma przejechane 90 tyś.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
Od pewnego czasu zauważyłem że moja mazda najczęściej na trójce albo czwórce w okolicach 3 tyś obrotów ma sekundowy spadek mocy, jakby ją ją przyduszało. Efekt ten nie występuje zawsze, raczej w pierwszych godzinach jazdy ale czasem zdarza się tez po całym dniu jazdy. Model to benzyna 1.8 kombi. Co to może być? Od czego zacząć szukanie przyczyny? i Czy jest to objaw czegoś poważnego? Auto ma przejechane 90 tyś.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
- Od: 12 paź 2011, 21:27
- Posty: 8
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda6 Kombi [GY] Benzyna 1.8 2007r.
matthies napisał(a):kubsztyk masz na myśli coś podobnego co Wojtek u siebie w M5 PB założył?
Nie wiem co zakładał Wojtek. Ja bym chciał założył nawet i coś takiego, jak tutaj:
viewtopic.php?p=1868701#p1868701
Tam na zdjęciu to jest zwykły separator oleju do pistoletu lakierniczego. I takie coś chciałem wsadzić, a nie zamierzam kupować metalowej puszki za 200zł. A pytam o przeciwwskazania, bo w dieslu są większe podciśnienia w dolocie, niż w wolnossącej benzynie. Poza tym, często na tych separatorach są informacje o zakresie temperatur 5-60 *C, a olej w temp. pracy ma ponad 90 *C, mgła olejowa może ma mniej. Poza tym, nie wiem czy dla turbiny jest dobrze, jeśli nie będzie dostawała mgły olejowej. Za to dla całego dolotu będzie lepiej, bo się nie będzie brudził.
Turbina jest smarowana między innymi przez te połączenie – nie mam pojęcia dlaczego niektórzy chcą na siłę poprawiać konstruktorów. Opary olejowe mają trafiać do dolotu powietrza i potem do komory spalania. Po co to blokować ?
Też brałem taki aspekt pod uwagę. Że jest dodatkowe smarowanie i to jest ważny i główny kontrargument. Lecz z drugiej strony smarowanie i chłodzenie jest zapewnione przez kanały olejowe i ciecz chłodzącą. A z drugiej strony cały dolot się zapycha połączeniem sadzy i oleju i paliwo nie jest mieszane tylko i wyłącznie z powietrzem. To są główne "za". Konstruktorzy mazdy wpięli odmę bezpośrednio do rury dolotowej, a chociażby w modelu 3 diesel (silnik Peugeota) jest już za pośrednictwem separatora. W BMW niezależnie czy diesel, czy benzyna – też są zamontowane filtry na odmie. Również w wielu innych markach – fiat, alfa, opel i inne. Więc dlaczego akurat w M6, podobnie jak w DiTD ma rzygać olejem do dolotu?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6