Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów – jak to zrobić?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pajmon » 22 lis 2005, 22:38

Hej szukałem na forum i mam małego zonka :|
Znalazłem coś takiego
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3576 ale czy to się tyczy także mojej BA?
Czy w mojej efci olej do skrzyni biegów nalewa się przez napęd szybkościomierze??? Czy jest inny korek wlewowy???
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 5 maja 2014, 12:54 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Temat powstał z połączenia kilku o podobnej tematyce.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2004, 15:25
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 F 1.5 BA 1996 r.

Postprzez lukasz 323C » 8 mar 2006, 15:31

Mam pytanie co ile tyś/km trzeba wymieniać olej w skrzyni biegów w mazdzie 323 C BA Z5. Kolega mówi ze nie trzeba bo sa to skrzynie długo dystansowe ale jakoś mi się w to nie chce wierzyć, mam taki program AUTODATA tam pisze ze co 30 tyś a w instrukcji ze co 90 tyś wiec teraz nie wiem już nic. Wiec jak to jest naprawdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez drakmen » 8 mar 2006, 18:11

Olej w skrzyni biegów wymienia się co 90tyś km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:29
Posty: 46
Skąd: Bielin, Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez GofNet » 8 mar 2006, 19:46

Olej należy wymieniać
drakmen napisał(a):co 90tyś km.
Zalecanym olejem przekładniowym jest syntetyczny olej SAE 75W-90, którego do skrzyni biegów wchodzi 2,7l.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez drakmen » 8 mar 2006, 20:16

GofNet napisał(a):Zalecanym olejem przekładniowym jest syntetyczny olej SAE 75W-90, którego do skrzyni biegów wchodzi 2,7l.


Zgadza się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:29
Posty: 46
Skąd: Bielin, Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez lukasz 323C » 8 mar 2006, 20:28

Wielkie dzięki za odpowiedz. Ale mam jeszcze jedno pytanie kupiłem mazdę jakieś 1,5 roku temu i nie wiem czy olej był wymieniany w skrzyni, mam przejechane 160 tyś sam przejechałem 20 tyś i dla pewności chciałbym wymienić olej, chyba nie ma żadnych przeszkód i nie trzeba wymieniać go dokładnie, co 90 tyś /km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez GofNet » 8 mar 2006, 20:39

Możesz częściej ;). Wcześniejsza wymiana oleju nie zaszkodzi (oooczywiście rozważamy prawidłowy olej), późniejsza wręcz przeciwnie.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Maro » 8 maja 2006, 08:04

A jaki olej sie zalewa i jaka ilość do MAdzi BA 1.8??
Obrazek
Początkujący
 
Od: 29 maja 2005, 16:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Poszukuje 323f ba 1.8

Postprzez lukasz 323C » 8 maja 2006, 08:26

Maro napisał(a):A jaki olej sie zalewa i jaka ilość do MAdzi BA 1.8


Jest identycznie jak w Z5, ten sam olej 75W-90 oraz ta sama ilość 2,7l.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Łukasz » 8 maja 2006, 13:38

A ja mam w instrukcji od swojej BG ,że można zalać także ATF.Tak też uczyniłem i muszę powiedzieć ,że czy zima minus 30stopni ,czy lato lewarek pracuje jak piórko. :] :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez kruger_ns1 » 31 gru 2006, 18:58

Zagadnienie może banalne, ale – nie moge znaleźć wlewu – korek spustowy jest, ale jak wlać nowy olej do skrzyni?

PS.
Jak widać – profesjonalistą ni ejestem :(
Prosze o radę...

Z góry Dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2006, 18:31
Posty: 4

Postprzez Waluś » 31 gru 2006, 19:01

przez linke prędkościomierza yyy znaczy wyjm ślimak i twmtędy wlej hyhy
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez misiolot » 31 gru 2006, 19:20

Jak byś podał typ skrzyni to byłoby wiadomo tak ok 3 l a pozatym naped predkościomierza w tym wypadku pełni rolę bagnetu :)
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez kruger_ns1 » 31 gru 2006, 19:44

misiolot napisał(a):Jak byś podał typ skrzyni to byłoby wiadomo tak ok 3 l a pozatym naped predkościomierza w tym wypadku pełni rolę bagnetu :)


Typ skrzyni? Czy odpowiedzią jest – pieciobiegowa manualna?
Linka pełni rolą bagnetu – ok, ale co bedzie dla mnie sygnałem, że jest full? (innymi słowy, czy można przelać – tak jak olej silnikowy – jest poziom maxymalny...)
Początkujący
 
Od: 31 gru 2006, 18:31
Posty: 4

Postprzez GofNet » 31 gru 2006, 19:50

A jaki silnik? B3, Z5?

Obrazek

Reasumując:
– Pojemność: 2,68l
– Lepkość: 75W-90
– Proces wytw.: Syntetyk

Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 31 gru 2006, 20:00 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez misiolot » 31 gru 2006, 19:54

samo odłaczenie linki nie wystarczy musisz odkręcic jej napęd taki wałek z kółkiem zebatym to jest to w co wkręcasz linkę max poziomu oleju jest że zatapia zębatkę ok 2 mm ponad górna krawędż
Tak jest w skrzynkach F5M-R i G5M-R
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez kruger_ns1 » 31 gru 2006, 20:01

GofNet napisał(a):A jaki silnik? B3, Z5?

Obrazek

Pozdrawiam
..::GofNet::..


Ajajaj...
Silnik?
Pojemność silnika – 1324
Moc silnika – 75 KM

Nic więcej nie napisze, gdyż nie mam w domu od niej papierów... Ajajaj...

Tak czy inaczej – Dzięki Serdeczne Wszystkim za pomoc/odpowiedzi.

GofNet – skąd masz takie foto?
Początkujący
 
Od: 31 gru 2006, 18:31
Posty: 4

Postprzez GofNet » 31 gru 2006, 20:09

kruger_ns1 napisał(a):GofNet – skąd masz takie foto?
Zdjęcie z Mazda Protege Workshop Manual 1994-1998r EN po drobnej przeróbce. Dane pokrywają się z Mazdą 323F BA, czyli silniki R4:
– 1.5 – Z5
– 1.8 – BP

Gdybyś miał silnik Z5 (skrzynia: F25M-R) w swojej 323C, bo dane byłyby wiążące. W przypadku silnika B3 nie wiem, czy skrzynia jest identyczna. Musiałbyś to sprawdzić.

Zapoznaj się jeszcze z instrukcją wymiany oleju w Mazda 121 BD. Są tam silniki 1.1 oraz 1.3:

Obrazek

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez andrzeej » 2 sty 2007, 19:41

Waluś napisał(a):znaczy wyjm ślimak i twmtędy wlej hyhy

ostanio chcialem sprawdzic stan oleju i za pierona nie moglem wyjac tego slimaka zboku byla srubka z baszka co trzyna ten slimak (tak mi sie wydaje) odkrecilem to i nic ... prubowalem podważyc srubokrętem nawed nie drgnelo??
macie jakies sugestje
Obrazek

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2005, 20:13
Posty: 60
Skąd: Wolbrom
Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p

Postprzez Orin » 2 sty 2007, 21:26

andrzeej napisał(a):macie jakies sugestje


ciągnij mocniej <lol>
może to zabrzmieć jak żart, ale tak jest. Ślimak siedzi w gnieździe w skrzyni na gumowym oringu, dlatego jest tak ciężko. Jeśli jesteś tylko pewien że odkręciłeś dobrą śrubkę to ew spróbuj złapać ręką ślimak i ruszać nim na boki jednocześnie ciągnąc – u mnie pomogło, tyle że rączki trzeba mieć ciut szczupłe :]
A tak OT: pisze się "sugestie" oraz "nawet" reszta litrówek to pewnie wynik zbyt dużego pośpiechu :)
Acha – podejrzewam że masz skrzynię G5M-R w swojej GT. Ja w swojej 323 mam inaczej wlew oleju: patrząc na skrzynię to od frontu, znajduje się on po prawej stronie, mniej więcej na wysokości wychodzącej ze skrzyni półosi lewego koła. Wystarczy wymontować cały filtr powietrza wraz z przepływomierzem i łatwo ją znaleźć, bo to M 24. Oczywiście o ile tam jest bo głowy sobie nie dam uciąć, a ja mam skrzynię G5MX-R.
Niemniej warto spróbować – roboty stosunkowo mało.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323